Ervaringen met Tavegil

Allergie (36 meningen)
Hooikoorts (17 meningen)
Jeuk (2 meningen)
Huisstofallergie (2 meningen)
Anafylactische shock (1 mening)

Aerius (179 meningen)
Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (148 meningen)
Desloratadine (99 meningen)
Xyzal (77 meningen)

10-02-2016 | Man | 75
Hooikoorts
Leed heel erg aan wat men hooikoorts noemt, zonder een adequate medicijn er tegen te vinden, tot een kennis mij suggereerde om Tavegil te proberen. Ik deed dat hoewel ik ook van onprettige bijwerkingen vernam. De huisarts schreef mij één tablet per dag voor, maar daar ik in alles voorzichtig ben, begon ik met een halve tablet per dag. Het was alsof alle symptomen van koort[lees meer...]s, algehele zwakte, gevoel van onwelzijn, overvloedige slijm productie, als sneeuw voor de zon verdwenen. Ook mijn overgevoeligheid tegen koude en sterke slijmproductie werd sterk verminderd en kreeg ik een algemeen verbeterd gevoel van welzijn. Dus ook tijdens de winter gebruik ik 's morgens een halve tablet en 's avonds weer een halve. Om bepaalde reden ontbreekt een zekere stof in mijn lichaam, en Tavegil schijnt het ontbrekende aan te vullen.

27-10-2015 | Man | 80
Hooikoorts
's Nachts sterke hooikoorts. 's Avonds voor het slapen gaan 1 tablet genomen. Effect nog meer last (binnen 1,5 uur) dan zonder tablet. Werkt averechts.

10-05-2015 | Man | 32

01-05-2014 | Man | 50
Anafylactische shock
Ik heb een voedselallergie. Reageer zeer heftig op sesamzaad/olie. (anafylactisch). Tavegil wordt dan door de huisarts of ambulance verpleegkundinge i.v gespoten. De klachten verdwijnen dan als seeuw voor de zon. Alleen de bijwerking van 2 dagen vermoeid, lusteloos en slaperig zijn vervelend. Verder een prima middel.

15-09-2013 | Man | 55
clemastine
Gebruikte ruim 40 jaar polaramine rep. 6 mg één maal per dag. Helaas uit productie en overgestapt op polaramine 1 mg 3x daags 2 pilletjes. Hielp totaal niet meer. Continue niezen, snuiten en opgezwollen neus slijmvlies zo erg dat in nauwelijks meer adem kon halen door de neus en bijna niet meer kon slapen. Na enig experimenteren via de huisarts uitgekomen op Tavegyl. Dat [lees meer...]werkt uitstekend. De eerste paar weken wek behoorlijk last gehad van maagklachten maar dat is nu over. Het heeft nog wel steeds de bijwerking van vermoeidheid een paar uur na het innemen. Maar als je het in de avond om een uur of 8 inneemt werkt het ook een beetje als slaapmiddel. Wel in de ochtend opstart problemen.

19-06-2013 | Man | 17
Hooikoorts
Mijn zoon heeft vandaag Tavegil tegen hooikoorts voorgeschreven gekregen van de huisarts. Vanavond heeft hij zijn eerste pilletje ingenomen en het lijkt wel of hij een heel kratje bier op heeft. Om de haverklap schiet hij in de lach, maakt flauwe grapjes en is verder zo duf als een konijn. Heeft iemand hier ervaring mee. Ik heb de pillen (en de autosleutels (meneer heeft e[lees meer...]en rijbewijs)) maar even weggestopt.

28-06-2012 | Man | 45
clemastine
Kreeg Tavegil ipv Zyrtec, werd er direct heel slaperig, duizelig, misselijk, meer uitslag, geiiriteerd van. dacht eerst; oke moet wennen en als het maar werkt. Werkt nagenoeg niet beterder dan de Zyrtec. Ben gestopt en verder met Zyrtec, van deze laatste heb ik helemaal geen bijwerkingen en mijn intense jeuk gaat er van weg, voor mij nooit meer Tavegil.

07-11-2011 | Man | 43
Allergie klachten
Nog nooit heb ik een middel gehad wat zo geweldig werkt als dit. Van de elders genoemde bijwerkingen als slaperigheid ed. heb ik nog nooit last gehad. Voor mij nooit meer iets anders!

19-04-2011 | Man | 20
Atopie
Gebruik tavegil nu met livocab (neusspray) en xyzal. Tavegil gaat bij mij niet samen met alcohol, van het slaperige effect merk ik maar weinig. De werking van tavegil is niet super. Een loopneus gaat er mee weg, maar verder ben ik er niet positief over....

11-04-2011 | Man | 47
Pollen allergie
Werkt in mijn geval goed tegen pollen-allergie (jeukende ogen/geirriteerde neus/jeukend gehemelte) Maar ik ben de eerste dagen van gebruik in het pollenseizoen zeer slaperig en kan nauwelijks mijn ogen open houden. Auto rijden gaat niet. Ik begin het slikken dus maar voor het weekend en breng dit als een zombie door. Na een paar dagen verdwijnt deze slaperigheid. Effect te[lees meer...]gen allergie neemt ook wel wat af maar blijft voldoende.

20-07-2010 | Man
Urticaria/Quicke's Oedeem
Helaas geen effect of bijwerkingen kunnen ontdekken... inmiddels over op Aerius, hopelijk werkt deze wel merkbaar

27-06-2010 | Man

01-06-2010 | Man
Hooikoorts
Ter vervanging van cetirizine van de huisarts Tavegil gekregen. Bij inspanning af en toe last van duizelingen maar verder geen bijwerkingen. Bij mijn oude medicatie had ik vrijwel continue last van hoofdpijn. Dat heb ik met dit medicijn gelukkig niet. Voordeel van dit medicijn is ook dat het (in ieder geval in mijn geval) ruim 12 uur werkt. Met twee tabletten per dag b[lees meer...]en ik dan ook klaar.

31-05-2010 | Man