Ervaringen met Xyzal

Jeuk (1 mening)
Huisstofallergie (1 mening)

13-06-2014 | Vrouw | 43
Hooikoorts
Levoceterizine de werkzame stof in Xyzal heeft niet zoveel van de vermoeidheidsverschijnselen als bijwerking zoals ceterizine in bijvoorbeeld Reactine.

02-04-2014 | Man | 39
Hooikoorts
Xyzal jaren geleden voorgeschreven gekregen, echter aangezien de verzekering dit niet meer vergoedde (merknaam), vervanger gekregen in de vorm van Focus Levocetirizine diHCL. Werkt net zo goed. Echter dit jaar van mijn apotheek tabletjes van Glenmark gekregen, voor 't eerst last van bijwerkingen (hoofdpijn, pijn achter de ogen) en ook de werking was een stuk minder. Gelu[lees meer...]kkig nu weer over op tabletjes van Focus en deze werken voor mij goed!

14-12-2012 | Man | 54
Hooikoorts
Ik gebruik al zeker 10 jaar 1 tablet per dag op advies van huisarts ivm div overgevoeligheden, werkt prima. Omdat klachten zoals loopneus, niesen, jeukende ogen etc vooral vanaf maart beginnen wilde ik stoppen in de winter. Ben gestopt en na 2 dagen stond ik op met evenwichtsstoornissen en een zweterig gevoel. Leek alsof je nog een kater had maar heb absoluut geen alcohol [lees meer...]gehad. Lijken volgens mij afkick verschijnselen. Heb vervolgens een pilletje ingenomen en na 2 uur waren de klachten weg! Is iemand met deze bijwerking na het stoppen met Xyzal bekend?

08-08-2012 | Vrouw | 52
levocetirizine
ik word ontzettend slaperig na een uurtje na gebruik. En inderdaad, zoals anderen ook aangeven, het lijkt alsof je in een coma terecht komt en de volgende dag blijf je duf. Verder werkt het wel goed, maar ja, als je dmv slaap jeuk onderdrukt, is dat ook niet zo vreemd.

04-05-2012 | Man | 21
levocetirizine
Na veel gewissel op Xyzal uitgekomen. Werkt goed, maar krijg er bijwerkingen voor terug. Buikpijn, slaperig, slecht concentratievermogen en verlaagt concentratie vermogen. Naast Xyzal gebruik ik levocab oog+neusdruppels en cortizone zalf. Tijdje Tavegil er naast gebruikt maar dat hielp voor geen meter.. Nu op punt aangekomen dat 1 ding nog maar helpt : Prednison

02-01-2012 | Vrouw | 20
levocetirizine
Ik gebruik het vanaf de zomer en ben er erg tevreden over. Ben een maand geleden gestopt maar heb nog steeds last van mijn pollenallergie. Kan ik deze medicijnen het hele jaar door slikken?

14-08-2011 | Man | 40
Alergie
Voor ik xyzal gebruikte had ik aerius en andere verchilende soorten medicijnen gebruikt voor mijn alergie. maar sinds ik xyzal gebuikte was ik gelijk af van mijn alergie. fantastis!!! nu een aantal jaren later helpt het niet meer mijn lichaam reageert totaal niet meer op. denk dat ik imum voor ben geworden ik wordt gek van de jeuk. morgen een nieuwe aspraak maken met[lees meer...] de alergieloog en hopelijke heeft hij wat anders voor mij.

23-01-2011 | Vrouw | 44
levocetirizine
het hele voorjaar en zomer heb ik last van allergie en ik heb dit al vanaf mijn 13de. na een aantal jaren meot ik wisselen van medicijn omdat het dan minder gaat werken.

28-11-2010 | Vrouw
levocetirizine
Prima geneesmiddel tegen allerlei vormen van allergie.

24-09-2010 | Vrouw
Allergie / jeuk

17-08-2010 | Vrouw
Diverse allergieën
Prima middel, werkt perfect bij hooikoorts en andere allergieën. de enige bijwerking die ik heb is gewichtstoename maar dit weegt, nog niet, op tegen de voordelen.

08-04-2010 | Man
levocetirizine
Hooikoorts, anafylaxie samen met anapen
Ik heb dit medicijn nodig voor mijn hooikoorts en voor een voedsel allergie met als reactie anafilaxy, hiervoor draag ik eeen anapen bij mij. de bijwerkingen merk ik heel erg, ongeveer 10 minuten na inname van het medicijn word ik zeer moe en slap, ook heb ik veel last van kortademigheid. ik vnid dat zeer vervelend en heb hiervoor in de plaats levocetirizine gekregen, ook[lees meer...] hier krijg ik dezelfde bijwerking, de werkzame stof in Xyzal is immers levocetirizine. ook haalt het mijn concentratiepijl omlaag op school. Heeft iemand een ander medicijn met minder bijwerkingen etgen de hooikoorts? Manier van inname maakt niet uit, injectie (intramusculair of in de huid, bloedbaan) drank of pil(letje) maakt mij niet uit. De algehele werking van het medicijn tegen de klachten is goed, de klachten van hooikoorts verdwijnen na 10 minuten ongeveer, maar zoals ik net al zij treden daarbij ook meteen de bijwerkingen op. \ Maar vooralsnog is de werking tegen de hooikoortsklachten zeer effectief. Ook is het formaat van de pil die ik heb goed, deze is zeer klein en dus gemakkelijk door te slikken in tegenstelling tot andere medicatie waar ik en vast ook u, vaak een vervelend gevoel van nahoud in de keel en/of maag. Gezien de bijwerkingen die ik ervaar zou ik een ander medicijn meer op prijs stellen maar dit zal voor iedereen anders zijn. Graag enige reactie betreft andere medicijnen tegen de hooikoorts.

25-03-2010 | Vrouw
Hooikoorts
Ik heb al van kleins af aan ontzettend veel last van hooikoorts. Ben pas 21, maar heb al diverse medicatie gebruikt hiervoor. Elk jaar ´groei´ ik hier weer over heen. Nu gebruik ik voor het 2e jaar Xyzal en merk voor alsnog dat mijn klachten minder zijn dan voorgaande jaren. Mijn klachten zijn overigens nog bij geen enkel medicijn weggeweest. Ik baal alleen van de bijwerki[lees meer...]ngen. Ik ben ontzettend moe sinds ik weer gestart ben met de Xyzal. Misschien moet ik er weer even aan wennen.

15-03-2010 | Man
Alergie
helpt goed tegen allemaal soorten van alergie

30-01-2010 | Vrouw
Netelroos
ik heb geregeld last van netelroos. Ik had ineens een alergische reactie ergens op, (had gewokt)en sindsdien gebruik ik het . Ik heb het nog wel in lichte mate, en soms ineens weer erger, veel jeuk... Sávonds is de uitslag meestal haast weg. ik durf niet te stoppen, ben benieuwd eigenlijk als ik dat wel zou doen...

17-09-2008 | Vrouw
levocetirizine
Van veel antihistaminica krijg je hartritme stoornissen/hartkloppingen. In de bijsluiter van Xyzal kan ik hierover niets vinden. Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen hiervan.