Ervaringen met Xyzal

Jeuk (1 mening)
Huisstofallergie (1 mening)

29-04-2008 | Man
levocetirizine
Ik gebruik 1x per dag Xyzal als medicijn tegen onrustige huid en jeuk.

01-09-2017 | Man | 55
levocetirizine (5mg)
COPD
Al van kinds af aan zeer slechte longen. Veel ups- en downs gehad. Dit medicijn zorgt dat ik minder heftig reageer op allergieën. Dit maakt het leven een stuk aangenamer. Een aantal jaren geleden mocht het originele product niet meer geleverd worden van de verzekering. Het alternatief van een ander merk was bijna dodelijk. Hier waren 6 van de 7 bijwerkingen van toepassi[lees meer...]ng tot bijna shock toestand. Dat was een hele nare ervaring.

18-03-2017 | Vrouw | 69
levocetirizine (5mg)
Last van ademhaling, jeukende ogen, water in mijn oren, lichte longontsteking. Beetje moe, dat is alles wat betreft bijwerking.

10-03-2014 | Vrouw | 22
levocetirizine
Ik gebruik Xyzal inmiddels al jaren vanwege ondraagbare jeuk over het hele lichaam. Xyzal werkt super! De jeuk is volledig verdwenen. Jammer genoeg komt de jeuk ook heel snel terug als ik het een dag niet neem. Met twee dagen heb ik dan alweer de neiging om mijn huid tot bloedens toe kapot te krabben. Maar zodra ik dan weer Xyzal neem is de jeuk heel snel weer weg. Van bij[lees meer...]werkingen heb ik overigens geen last. Wellicht komt dat door het jarenlange gebruik, maar in het begin heb ik ook geen last gehad van bijwerkingen. Voor zover ik me kan herinneren dan; dat is alweer jaren geleden.

17-06-2013 | Man | 66
Hooikoorts
Gebruik al jaren Xyzal voor allergische-/hooikoortsklachten en ben vanwege allergietesten nu een paar weken gestopt. Slaap erg slecht in en heb s'morgens veel tijd nodig om op gang te komen. De 'bijwerking' slaperigheid is voor mij dus ook niet zo slecht!

11-05-2013 | Vrouw | 19
levocetirizine
Ik gebruik nu al een aantal jaren xyzal en zonder vervelende bijwerkingen. Dat je er slaperig van word vind ik ook niet vervelend. Slaap ik 's avonds lekker in.

03-04-2013 | Man | 4
levocetirizine
Miin zoontje van (toen) 3jr bleek een erge allergie voor katten en hooikoorts te hebben. Xyzal gekregen via kinderarts. Katten vermijden we en in de hooikoortsperiodes krijgt hij 2x per dag 2,5ml vh xyzal drankje. Werkt goed. Alleen het niezen blijft maar dat is niet zo erg.

18-01-2013 | Vrouw | 21

16-09-2012 | Vrouw | 43
Hooikoorts
Sinds enkele jaren slik ik gemiddeld twee maanden per jaar Xyzal. Het werkt bij mij uitstekend. In principe 1 tabletje per dag, incidenteel 2 per dag. Bij andere middelen hield ik vaak last van jeukende ogen of hoofdpijn en duizeligheid, maar bij dit middel heb ik werkelijk nergens last van. Het zijn ook kleine tabletjes om in te nemen. Het werkt gemiddeld binnen een half[lees meer...] uur. Ik heb onlangs om te proberen de stofnaam als middel meegekregen maar helaas, levert mij dit ook jeukende ogen op. Dit ligt wellicht aan een oplosmiddel, maar Xyzal werkt voor mij uitstekend.

24-10-2011 | Vrouw | 46
Algemene allergie
Slik het al jaren, alleen als het nodig is en ik veel last heb van niezen, jeukende ogen, keel of netelroos. Ook als ik bij mensen op bezoek ga met katten, slik ik het preventief. Dan werkt het altijd. Vroeger had ik meer last van klachten, toen slikte ik het dagelijks. Dan wordt de werking minder. Vandaag herhaalrecept opgehaald en kreeg geen xyzal maar levocetirizine [lees meer...]Actavis tabletten, de werkzame stof van een ander merk. Heeft iemand hier ervaring mee?

15-10-2011 | Vrouw | 25
levocetirizine
Allergie: huistofmijt, gassen, haren dieren, hooikoorts
Ik gebruik dit medicijn nu 13 jaar en werkte altijd super! Geen last van bijwerkingen gehad. Nu is het alleen zo dat het laatste half jaar het lijkt alsof ze minder effectief zijn. Zijn er ook mensen die ze twee maal per dag mogen nemen?

16-03-2011 | Man | 20
levocetirizine
Extreem atopisch en verschillende middelen gebruikt. Xyzal goed middel voor gemiddelde hooikoorts klachten (loopneus) (eczeem) . Geen bijwerkingen en werkt snel. 4 pilletjes werkte onvoldoende dus dit jaar maar combineren met Tavegyl..

14-03-2011 | Vrouw | 40
Loopneus niesbuien en allergieen
Xyzal voor het slapen gebruiken dan zal je heerlijk slapen, omdat je er lekker moe van wordt. nu heb ik andere gekregen wordt niet moe en heb nog steeds niesbuien en loopneus.

20-02-2011 | Man | 66
eerst zyrtec gebruikt

23-01-2011 | Vrouw | 42
2 nemen bij insectenbeten helpt

21-09-2010 | Vrouw
Hooikoorts
Gebruik dit middel tegen hooikoorts, waarbij ik vooral last heb van tranende ogen en kortademigheid (longcapaciteit flink minder). De eerste dagen dat ik het inneem ben ik heel erg slaperig, moe en suf, na een week gaan de bijwerkingen gelukkig over en kan ik weer helemaal normaal functioneren zonder koortademigheid, niezen en lopende ogen. Eerder heb ik de voorloper, cete[lees meer...]rizine, gebruikt en dat gaf meer bijwerkingen en werkte minder effectief. Vanwege de gewenningstijd slik ik het hele hooikoortsseizoen door. De levoceterizine werkt bij mij meer op m'n systeem dan lokaal lijkt het, blijf enigzinds last houden van geirriteerde neusholtes als er veel pollen vliegen. Dat is ook wel weer handig want daaraan kan ik zien of het hooikoortsseizoen voor mij is afgelopen en ik kan stoppen met innemen.