Ervaringen met Frisium

clobazam

Angst & paniekstoornis (1 mening)
Angststoornis (1 mening)

23-10-2011 | Man | 59
Epilisie
diamox 250 mg 3 x depakine 3x 500 m g FRISIUM 10 M.G ik neem deze medecijne al 10 jaar in regeer op deze medicijne vaak absanse nu

09-08-2011 | Vrouw | 32
Epilepsie
Ik ben in juni begonnen met frisium op aanraden van de neuroloog om de nachtelijke aanvalletjes te stoppen,ik gebruik frisium in combinatie met trileptal. Over de trileptal ben ik heel tevreden,geen last van bijwerkingen,maar de frisium dat vind ik verschrikkelijk dus,ik slaap er geweldig op en de nachtelijke aanvalletjes blijven weg,maar bepaalde bijwerkingen zijn versch[lees meer...]rikkelijk,ik krijg er verschrikkelijke migraine van,maar het allerergste vind ik dat ik ervan aankom. Ik heb een gastric bypass gehad en bleef na 80 kilo afvallen heel netjes op gewicht,en dan zal zo'n medicijn alles verpesten voor me,dus ben er ook na telefonisch overleg per direct mee gestopt. Maar heeft iemand nog meer last van de bijwerking gewichtstoename en krijg je het er ook weer makkelijk vanaf?

15-03-2011 | Man | 53
Als extra medicijn
Frisium gebruik ik tesamen met Dipantoine en Trileptal. Eens in de 4 weken werken de Diphantoine en Trileptal niet goed en als extra medicijn gebruik ik dan Frisium. De Frisium onderdrukt de trillingen in mijn lichaam binnen een half uur. Probleem is alleen: Hoeveel slik je er van? Als je te veel slikt dan kom je in een negatieve spiraal terecht, die juist weer aanvall[lees meer...]en opwekt. De kunst is dus 1 pil te gebruiken op het moment dat het nodig is. Probleem is volgens mij wel het afbouwen van het gebruik er van. Plots stoppen geeft problemen, de kunst is om het gebruik langzaam te laten afnemen. Nog steeds zit ik met de vraag waarom de Diphantoine en de Trileptal niet werken zo eens in de 4 weken? Dat kan 1 dag zijn, maar soms ook 4-5 dagen lang. Probleem is dan dat je eigenlijk een teveel aan Frisium gebruikt. Het lichaam wordt er naar mijn idee van afhankelijk. Dus pas op, slik er niet teveel van die Frisium!

15-01-2011 | Man | 55

04-10-2010 | Man
Voor anvallenn

05-05-2010 | Man
clobazam
Kan de kleine hoeveelheid niet meer missen bij mijn twee andere geneesmiddelen tegen Epilepsie. Mijn hart werd onrustig en door Frisium te nemen begonnen ook mijn andere geneesmiddelen beter te werken, hoewel mijn aanvallen niet wegbleven (30% van de epileptici) werd ik toch rustiger.

06-04-2010 | Vrouw
Depressie ( na opname)
Geen erge bijwerkingen gehad. Nu, na meer dan een jaar te hebben gebruikt, ben ik gestopt met het innemen ervan omdat ik niet meer het idee had er baar bij te hebben. Voel mezelf niet veel slechter dan ervoor. Het blijft wikken en wegen of je medicatie moet nemen. Soms zijn de(depressieve) bijwerkingen erger.

01-12-2009 | Vrouw
Epilepsie
ik gebruik frisium samen met keppra en lamotrigine,een coctail noemt de neuroloog het. mijn ervaring is niet altijd prettig,en toch kan ik het niet misen! na ongeveer 4 mnd ben ik eraan `gewend`. dan krijg ik tijdelijk rivotril als alternatief voor een paar weken. het is voor epilepsie natuurlijk een spierverslapper en dat ervaar ik ook echt zo,helaas soms. je word er ontz[lees meer...]ettend moe van.

02-09-2009 | Vrouw
Epilepsie & nachtrust
Ik gebruik al een aantal jaren Frisium ivm dat ik slecht in slaap kwam en slecht sliep. In het begin deed het z'n werking, maar al snel (na ongeveer 4 a 5 mnd) verloor het zijn effect. Ik moest van de neuroloog het toch blijven slikken. Ik kreeg echter als gevolg daarvan angstaanvallen, slapenloosheid, duizelig, prikkelbaar en ga zo nog maar even door. Mijn aanvallen werde[lees meer...]n er echter niet minder van. Ondanks al deze bijwerkingen moest ik het blijven slikken. Ik vind het een rot middel en hoop dat ik er snel vanaf kan. Buiten Frisium om gebruik ik ook Lamictal. Mijn huisarts heeft het idee dat de lamictal, de frisium afbreekt waardoor ik al die bijwerkingen krijg.

25-05-2009 | Vrouw
Epilepsie
Dit medicijn is erbij gekomen omdat ik nog veel aanvallen had maar heeft zijn effectiviteit niet bewezen. Daarna heb ik Lamictal er nog bijgekregen en ik slikte al Tegretol en Depakine.

07-04-2009 | Man
Tachycardie
Ik gebruik het medicijn niet voor het doel waarvoor het meestal gebruikt wordt. Als mijn hart ondanks de beta-blokker op hol slaat en niet snel genoeg tot rust komt dan neem ik meestal een halve (5mg) tablet in indien het nog niet snel genoeg gaat eventueel nog een halve. Bang voor het verslavend karakter van het medicijn ben ik dus ook niet omdat ik het alleen maar gebrui[lees meer...]k als het nodig is.

16-03-2009 | Vrouw
moeilijk instelbaar