Frisium

Epilepsie (13 meningen)
Angststoornis (1 mening)

10-06-2019

Frisium (clobazam)

Deze goedaardige familiaire myoclonische epelepsie, lijkt sterk op JME (juveniele mioclonische epelepsie) maar niet ermee te verwarren. Het uit zich in gegeneraliseerde korte trillingen in de schouders/armen. Zorgt voor een onrustig gevoel en ik heb geen absences. Ik heb een tijd medicijnen elke dag ervoor geslikt (valproaat - depakine chrono) maar ben hier mee gestopt omd[lees meer...]at ik merk dat ik er nogsteeds last van had, zelfs bij een hogere dosis. Nu slik ik niets en heb ik er net zo vaak last van, dus zie ik niet de noodzaak om het te slikken. Frisium vind ik voor een goede nachtrust een fijn werkend middel. daarnaast neem ik voldoende rust en wacht ik totdat het voorbij is. (Duurt effectief meestal een week). Ik hoop dat er een beter werkend middel komt dat me ervan af kan houden. Maar tot dus ver raad ik frisium aan als goed werkend middel. Kennen jullie wellicht nog iemand met BAFME? Ik ken er naast mijn tweelingbroer vrijwel niemand ermee. Mvg, Sander
25-03-2019

Epilepsie

Wegens aanhoudende aanval. Dit middel werkte erg goed en snel.
13-12-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Helaas kan ik niet tegen medicijn wat eindigt met pam. Frisium helpt tegen angst en paniek
13-04-2018

Epilepsie

Tot nu toe geen last van de extreem vervelende bijwerkingen zoals vermoeidheid. Wat ik wel merk (en best plezant vind) is dat ik een heel high gevoel van krijg. Hiermee bedoel ik vrolijkheid en veel lachen, alles gaat een stuk langzamer en voel me heel blij. Tegen epilepsie moet nog blijken
10-08-2017

Frisium (clobazam)

Ik kreeg in 2015 een burnout plus met paniek en angsten en ptss, de angsten waren echt angstig en mijn lijf ging een eigen leven leiden. Met behulp van huisarts, psycholoog en mindfullness en rust en begrip van family en werk, ben ik een stap verder. Ik nam frisium ipv een hele een halve tablet, en soms een kwart tablet. Ook kan er goed op slapen, belangrijkste is niet ove[lees meer...]r mijn grenzen te gaan en luisteren naar je lichaam.
12-02-2017

Frisium (clobazam)

Ik kreeg dit middel voorgeschreven door mijn neuroloog omdat ik niet goed sliep 's nachts. Hij zei dat dit het best zou aansluiten bij mijn anti-epileptica. De eerste paar weken nam ik het vlak voor het slapen in en het maakte me inderdaad rustig. Helaas kon ik daardoor 's ochtends slecht uit bed komen en was ik chagrijnig. Het ergste was de warrigheid, ik kon me minder go[lees meer...]ed concentreren en ik onderpresteerde bij een aantal toetsen. Later hielp het ook minder dan in het begin.
21-04-2015

Epilepsie

Zoals eerder beschreven, ben ik in afbouw van dit medicijn. Dit vanwege de bijwerkingen de afgelopen 2 jaar. Sinds een maand ben ik erachter gekomen dat ik last hebt van beeldbuisepilepsie. Dat betekent dat je niet tegen lichtsterkte kan, kleur, schemerlicht en beeld. Iedere keer als ik TV kijk, word ik misselijk, met mogelijkheid tot een aanval. Ik vraag me af of ik nu n[lees meer...]a lange tijd van deze medicijn immuun ben geworden, of dat ik last hebt van wisselwerking, omdat ik deze medicijn samen met de carbamazepine slik (de carbamazepine slik ik sinds 1966). Hebben meer lotgenoten deze probleem ondervonden?
29-03-2015

Epilepsie

ik weet niet of het of goed is tegen epilepsie.
07-03-2015

Hyperventilatie

Had het een tijdje gebruikt, ging goed een jaar lang of langer, gebruikte het ook bij zo nodig. maar na tijdje ga je toch stoppen en is gelukt (10 jaar geleden). Maar nu heb ik weer last en wil het nu weer gebruiken, maar ik heb ook een andere huisarts, maar die wacht ermee, pff.
01-05-2013

Epilepsie

Frisium is een top middel het generieke werkt niet dus verzekeraars de apotheek is geen winkel voor de verzekeraar maar voor de patiënt
17-11-2012

Epilepsie

Ik heb meer als 30 jaar Frisium 10 gebruikt naar carbamazipine. Nu ben ik overgegaan van carbamazipine naar 2x daag Rivotril en moest de frisium 10 vanaf 5 nov. laten staan. We zijn nu 12 dagen later, maar ik ben nog ssteeds trillerig en onrustig Hoe lang duurt het voordat je hiervan afgekickt bent?
07-11-2011

23-10-2011

Epilisie

diamox 250 mg 3 x depakine 3x 500 m g FRISIUM 10 M.G ik neem deze medecijne al 10 jaar in regeer op deze medicijne vaak absanse nu
09-08-2011

Epilepsie

Ik ben in juni begonnen met frisium op aanraden van de neuroloog om de nachtelijke aanvalletjes te stoppen,ik gebruik frisium in combinatie met trileptal. Over de trileptal ben ik heel tevreden,geen last van bijwerkingen,maar de frisium dat vind ik verschrikkelijk dus,ik slaap er geweldig op en de nachtelijke aanvalletjes blijven weg,maar bepaalde bijwerkingen zijn versch[lees meer...]rikkelijk,ik krijg er verschrikkelijke migraine van,maar het allerergste vind ik dat ik ervan aankom. Ik heb een gastric bypass gehad en bleef na 80 kilo afvallen heel netjes op gewicht,en dan zal zo'n medicijn alles verpesten voor me,dus ben er ook na telefonisch overleg per direct mee gestopt. Maar heeft iemand nog meer last van de bijwerking gewichtstoename en krijg je het er ook weer makkelijk vanaf?
15-03-2011

Als extra medicijn

Frisium gebruik ik tesamen met Dipantoine en Trileptal. Eens in de 4 weken werken de Diphantoine en Trileptal niet goed en als extra medicijn gebruik ik dan Frisium. De Frisium onderdrukt de trillingen in mijn lichaam binnen een half uur. Probleem is alleen: Hoeveel slik je er van? Als je te veel slikt dan kom je in een negatieve spiraal terecht, die juist weer aanvall[lees meer...]en opwekt. De kunst is dus 1 pil te gebruiken op het moment dat het nodig is. Probleem is volgens mij wel het afbouwen van het gebruik er van. Plots stoppen geeft problemen, de kunst is om het gebruik langzaam te laten afnemen. Nog steeds zit ik met de vraag waarom de Diphantoine en de Trileptal niet werken zo eens in de 4 weken? Dat kan 1 dag zijn, maar soms ook 4-5 dagen lang. Probleem is dan dat je eigenlijk een teveel aan Frisium gebruikt. Het lichaam wordt er naar mijn idee van afhankelijk. Dus pas op, slik er niet teveel van die Frisium!
15-01-2011

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase