Ervaringen met Seresta

Lorazepam (215 meningen)
Xanax (164 meningen)

15-07-2021 | Vrouw | 41
oxazepam (10mg)
De ene valt ervan in slaap en een ander wordt psychopatisch. Heftig middel, blijft in het geheugen zitten wat na jaren bij een kleine dosis werkt als een overdosis. Nooit onderzocht wat de gevolgen zijn voor het nageslacht. Na 25 jaar stoppen nog steeds last van.

19-02-2021 | Vrouw | 27
Onrust
Voor zonodig oxazepam voorgeschreven gekregen. Een uurtje voor het slapen gaan neem ik hem in en merk ik na 45-60 minuten dat alles in mijn lijf wat rustiger word en als of er een warm dekentje over mij heen is gelegd. Alles zwakt af, maar naar mijn mening op een positieve manier. Slapen gaat heerlijk aan 1 stuk door. Voor mij een fijn middel.

25-08-2017 | Vrouw | 64
oxazepam (10mg)
Kwam veel aan in gewicht

07-07-2017 | Vrouw | 30
oxazepam (50mg)
Manisch-depressieve stoornis
Het hielp bijna niet en de werking liep snel af.

02-04-2017 | Vrouw | 28
oxazepam (10mg)
Korte tijd gebruikt naar aanleiding van lichte inslaapproblemen. Werking is goed maar het kan beter niet al te lange tijd gebruikt worden. Het moet ook mogelijk zijn om zonder slaapmedicijnen te kunnen slapen. Geen bijwerkingen.

09-06-2016 | Vrouw | 26
oxazepam (50mg)
Ik slik seresta 50 nu een jaar, doordat ik na de geboorte van mijn zoon een postnatale depressie kreeg. Heel onrustig, hele zwarte zware gedachtes. In combinatie van AD. Heb ik er veel baat bij. Ik slik het nu meestal 's avonds voor het slapen gaan en ik slaap heerlijk. Ik heb geen last van de bijwerkingen en ik vind het ook niet verslavend, want er zijn ook dagen dat ik h[lees meer...]et niet neem. Maar als er dagen zijn waarbij ik veel aan mijn hoofd heb en me opgejaagd voel, is het heel fijn om een tabletje te kunnen nemen die me helpt rustig te worden, waardoor ik de dingen weer wat beter kan relativeren.

16-02-2015 | Vrouw | 40
oxazepam (10mg)
hik al gedan 1 ding er is geen andere betere medicijn voor angst, depressie eenzaamheid opsluitingen van mensen helpen niet deze wel.

19-04-2013 | Vrouw | 22
oxazepam
Ik heb last gehad van erge spanningen en paniek aanvallen (bang om dood te gaan). Ik heb toen oxazepam gekregen van de dokter om mij wat rustiger te maken. Ik heb er heel veel baat bij gehad het heeft mij zeker geholpen, ik vond het ook absoluut niet verslavend ondanks dat ik het langere tijd heb gebruikt. Ik heb het nu nog altijd bij me, ik pak het niet maar het gevoel da[lees meer...]t ik het bij heb en het kan pakken stelt mij gerust.

10-11-2012 | Vrouw | 45
Stress
Ten gevolge van enorme spanningen heb ik al maanden ontzettend last van spanning op mijn spieren. zat eerst mijn rug compleet vast, nu zitten mijn schouders, nek en bovenrug vast, 2x fysio/week doet wel iets maar is bij lange na niet voldoende. Omdat ik jaren anti-depressiva heb geslikt en ik dit, samen met de huisarts, wil voorkomen, slik ik nu 3x 10 mg seresta per dag. O[lees meer...]p deze manier is de spanning hanteerbaar voor mij. Je wordt er dus van en ik mag er gelukkig mee werken, heb mijn leidinggevende ingelicht en ze is blij dat ik met al mijn klachten wil werken en met wat ondersteuning van collega's en wat controlerende taken van hun redt ik het prima. Jammer dat ik er alleen 's-nachts niet op kan slapen, dan slik ik een zoplicon.

06-05-2012 | Vrouw | 32
Ziekte van Crohn
Tegen mijn Crohm nam ik op een gegeven moment 60mg solupred (corticostreroïden)/dag en ik had ontzettende effecten op mijn slapen. Ik had er erg last van en was zo uitgeput dat ik niet meer kon slapen. Mijn arts heeft me deze behandeling voorgeschreven en ik ben begonnen met 3 tabletten 's avonds voor het slapen gaan..... Dat heeft me binnen 7 dagen tot rust doen komen en [lees meer...]ik kon weer slapen. Omdat ik bezig ben de corticosteroïden te verminderen, verminder ik ook Seresta onder toezicht van een arts en dat gaat heel goed, geen ontwenningsverschijnselen.

03-10-2010 | Vrouw
Onrust
ik kreeg dit medicijn als kind totdat ik jongvolwassen was het is erg verslavend1ik had lange tijd dezelfde mg en kon steeds moeilijker in slaap komen toen ik tenslotte mocht afbouwen en stoppen was ik hiervan best wel ziek ik probeerde te blijven werken maar lag in mijn vrije tijd veel in bed ook had ik het gevoel dat ik de dingen niet meer in de hand had dus een gevoel [lees meer...]van onmacht geen waanbeelden of iets van dien aard maar ik voelde mij verdrietig en niet begrepen.

30-09-2010 | Vrouw
oxazepam
Vroeger voor epilepsie (Seresta) nu voor psychotische reactie ivm angst en frustraties
Vroeger stond Seresta goed in verhouding met mijn andere anti-epileptica, nu, gegeven door een psychiater, werkt oxazepam te zwaar met Keppra 2000 mg en Trileptal 2100 mg per dag. Ik gebruik het alleen in echte nood en dan 's nachts om het overdag veel te zwaar werkt, zeer slaapverwekkend. Als ik 's nachts niet uit mijn verkrampingen kan komen zoals laatst (en heel onaange[lees meer...]naam) wat echt te maken heeft met spanningen, helpt het goed, maar overdag gebruik ik dan liever alprozolam 0,25 mg en dan alleen indien nodig.

29-08-2010 | Vrouw
Onrust,angst
........10 mg is voor mij genoeg om weer chill te worden! top SPUL!!!

12-12-2009 | Vrouw
Slaapproblemen
Na een week nam ik 20 mg en daarna 25 mg. Meer nodig na verloop van tijd. Verslavend. Moeilijk om er vanaf te komen.

17-07-2009 | Vrouw
Onrust, spanning en paniekaanval
Ik gebruik oxazepam in geval van nood, het is een "zo-nodig medicijn' voor mij. Ik krijg het op recept van de arts en neem het in zodra ik last heb van spanning, onrust of paniek (1 tablet van 10 mg). Het werkt snel en goed, na een kwartiertje ontspannen mijn lichaam en geest, maar gelukkig niet zo dat ik er suf van raak. Ik heb er veel baat bij, van de verslaving heb i[lees meer...]k geen last, soms gebruik ik het weken niet en andere keren dagelijks, maar zodra ik er weer mee stop ondervind ik geen problemen.

08-12-2008 | Vrouw
Ziekenhuisopname met hoge bloeddrukcrisis
Ik moest het verplicht slikken om rustig te worden tijdens een bijna 2 weken durende ziekenhuisopname. Toen ik thuiskwam wilde ik direct af gaan bouwen. Ik het ziekenhuis kreeg ik al last van slaapproblemen, die had ik nooit gehad. Direct afbouwen ging niet, ik kreeg angstaanvallen en sliep hele nachten niet. Na twee maanden heeft de huisarts gezegd dat ik af moest bouwen [lees meer...]maar heel voorzichtig. Iedere dag een heel klein beetje minder. Ik had overal pijn, sprak met dubbele tong, kon me niet concentreren, was misselijk en onrustig, alle zintuigen waren extra alert, ik hoorde alles, schrok overal van en kon nog steeds niet slapen. Toen ik er na twee maanden vanaf was kon ik weer goed slapen en ik heb er ook nooit meer last van gehad. Voor mij dus hoop ik nooit meer Seresta!