Ervaringen met Seresta

Lorazepam (215 meningen)
Xanax (164 meningen)

15-07-2021 | Vrouw | 41
oxazepam (10mg)
De ene valt ervan in slaap en een ander wordt psychopatisch. Heftig middel, blijft in het geheugen zitten wat na jaren bij een kleine dosis werkt als een overdosis. Nooit onderzocht wat de gevolgen zijn voor het nageslacht. Na 25 jaar stoppen nog steeds last van.

25-08-2017 | Vrouw | 64
oxazepam (10mg)
Kwam veel aan in gewicht

07-07-2017 | Vrouw | 30
oxazepam (50mg)
Manisch-depressieve stoornis
Het hielp bijna niet en de werking liep snel af.

29-05-2016 | Man | 61
oxazepam (10mg)
Ik sliep zeer slecht doordat mijn melatonine-aanmaak tot stilstand was gekomen. Ik kreeg allerlei slaapmiddelen voorgeschreven die me wel suf maakten, maar niet lieten slapen.

14-11-2011 | Man | 57
Maak zelf (sinds ernstig ongeval in 1981) geen melatonine aan
kon niet slapen omdat mijn melatononeproductie tot stilstand was gekomen. Naast seresta heb ik vele andere slaapmiddelen gebruikt (tot rohypnol toe), die alle niet tot verbetering leidden. Ben gestopt met slaapmiddelen omdat ze me suf maakten en feitelijk niet hielpen.

19-12-2009 | Man
Neurotische klachten
Heb het jaren gebruikt tegen angstklachten met herhaalrecept bij de huisdokter.Vond het werken als een soort drug.Na langer gebruik kreeg ik gaandeweg steeds meer last van matige tot ernstige depressies.Daarom mee gestopt.En dat was geen sinecure; leek last te hebben van een soort hartklachten en ik draaide behoorlijk door.Stoppen met drinken leek ,hiermee vergeleken, een [lees meer...]sinecure.Een rotmiddel; lichamelijk en geestelijk pittig verslavend.

08-12-2008 | Vrouw
Ziekenhuisopname met hoge bloeddrukcrisis
Ik moest het verplicht slikken om rustig te worden tijdens een bijna 2 weken durende ziekenhuisopname. Toen ik thuiskwam wilde ik direct af gaan bouwen. Ik het ziekenhuis kreeg ik al last van slaapproblemen, die had ik nooit gehad. Direct afbouwen ging niet, ik kreeg angstaanvallen en sliep hele nachten niet. Na twee maanden heeft de huisarts gezegd dat ik af moest bouwen [lees meer...]maar heel voorzichtig. Iedere dag een heel klein beetje minder. Ik had overal pijn, sprak met dubbele tong, kon me niet concentreren, was misselijk en onrustig, alle zintuigen waren extra alert, ik hoorde alles, schrok overal van en kon nog steeds niet slapen. Toen ik er na twee maanden vanaf was kon ik weer goed slapen en ik heb er ook nooit meer last van gehad. Voor mij dus hoop ik nooit meer Seresta!

23-11-2008 | Vrouw
Slapsoornis
Ik slikte 25-50 mg oxazepam omdat ik zo slecht sliep. Tevens gebeurde er veel in mijn leven. Toen kreeg ik paniekaanvallen, steeds om een uur of twee 's middags. Bleek van de oxazepam te komen. Nu afgebouwd, gaat beter, behalve het slapen dan... Daarnaast had ik veel pijn in mijn linkerbeen: is nu zowat weg, ik slik sinds een week geen oxazepam meer. Zou daar de pijn van k[lees meer...]omen?????

06-12-2011 | Man | 68
oxazepam
als kind had ik reeds zenuwziekten--verbleef een jaar hiervoor in het z-huis van mijn 10e tot mijn 11e. Zenuwziekten w,o snachts geen lucht te krijgen! Maar naarmate ik ouder werdt verdween dit! In de 70 tiger jaren zakte ik zomaar in elkaar op vakantie's in de bergen in italié. Na mijn mislukte huwelijk(mijn vrouw deed het met anderen)raakte ik verward--en kreeg van d[lees meer...]e huisarts Seresta 50mg voorgeschreven--sindsdien zit ik er nog steeds aan vast--gebruik wel erg lang maar geen hoge dosis--eigenlijk alleen maar als ik het nodig vondt en hoofdzakelijk voor de nachtrust,want als ik snachts niet slaap ben ik overdag een wrak! Nu--6 december wilt mijn nieuwe huisarts dat ik er METEEN mee stop--ik wil OOK stoppen maar niet METEEN--ik wil langzaam afbouwen ik heb mijn arts daar dan ook heen gevraagt-bovendien vraag ik bijv aan U of er medicijnen zijn die de akelige bijwerkingen wat kunnen opheffen--ik kan zoals ik me nu voel niet normaal leven--snachts krijg ik epileptische aanvallen--heb daar angst voor!

03-10-2010 | Vrouw
Onrust
ik kreeg dit medicijn als kind totdat ik jongvolwassen was het is erg verslavend1ik had lange tijd dezelfde mg en kon steeds moeilijker in slaap komen toen ik tenslotte mocht afbouwen en stoppen was ik hiervan best wel ziek ik probeerde te blijven werken maar lag in mijn vrije tijd veel in bed ook had ik het gevoel dat ik de dingen niet meer in de hand had dus een gevoel [lees meer...]van onmacht geen waanbeelden of iets van dien aard maar ik voelde mij verdrietig en niet begrepen.

18-10-2018 | Man | 36
Onrust

08-11-2010 | Man
Spanning en slecht slapen
goede dag ;ik had op een zeker moment hart ritmestoornissen met bewustzijn verlies. In het ziekenhuis kreeg ik dat 3maal daags 10 mgr, alleen het slapen bleef uit. Ik ben er nu af ,ik heb dat gedaan in drie stappen. ik had last van mijn spieren, deed behoorlijk pijn maar heb het volgehouden en nu gaat het steeds beter met de pijn en ik slaap nu beter zonder. Gr h.k te d

30-09-2010 | Vrouw
oxazepam
Vroeger voor epilepsie (Seresta) nu voor psychotische reactie ivm angst en frustraties
Vroeger stond Seresta goed in verhouding met mijn andere anti-epileptica, nu, gegeven door een psychiater, werkt oxazepam te zwaar met Keppra 2000 mg en Trileptal 2100 mg per dag. Ik gebruik het alleen in echte nood en dan 's nachts om het overdag veel te zwaar werkt, zeer slaapverwekkend. Als ik 's nachts niet uit mijn verkrampingen kan komen zoals laatst (en heel onaange[lees meer...]naam) wat echt te maken heeft met spanningen, helpt het goed, maar overdag gebruik ik dan liever alprozolam 0,25 mg en dan alleen indien nodig.

13-11-2008 | Man
Slapeloosheid door ritalin
Doordat ik ritalin gebruikte tegen adhd, kon ik de slaap moeilijk vatten oxazepam loste dit op maar ik was overdag ook erg slaperig heb toen de dosis gehalveerd maar die klachten bleven, nu ik geen ritalin gebruik heb ik oxazepam ook niet meer nodig, en zijn de klachten weg, middel wordt volgend jaar ook niet meer vergoed, de verslavende werken komt overigens pas aan het l[lees meer...]icht als je wilt stoppen, dan kun je moeilijk inslapen de eerste weken, maar gewoon volhouden!

04-01-2019 | Man | 53
Epilepsie
Door veel stress, spanningen en Mario Kart verslaving overbelasting van spieren en hersenen. Na stoppen met verslaving en einde van stress kreeg ik na enkele dagen rust een terugslag waarbij ik epileptische aanvallen kreeg en ook kreeg ik last van aanhoudende spanning in spieren, waardoor ik niet kon slapen.

02-04-2017 | Vrouw | 28
oxazepam (10mg)
Korte tijd gebruikt naar aanleiding van lichte inslaapproblemen. Werking is goed maar het kan beter niet al te lange tijd gebruikt worden. Het moet ook mogelijk zijn om zonder slaapmedicijnen te kunnen slapen. Geen bijwerkingen.