Ervaringen met Temesta

Slapeloosheid (4 meningen)

13-08-2022 | Vrouw | 33

02-03-2022 | Vrouw | 40
lorazepam (1mg)
Na alleen te vallen met mijn dochter zonder vangnet kreeg ik eerst in de dag angsaanvallen. Daarna tijdens het inslaap vallen en daarna werd ik midden in een aanval wakker. Waardoor ik niet meer sliep en niet meer in staat was te functioneren. Toen heb ik temesta gekregen. Een wondermiddel. Buiten mijn geheugen weinig nevenwerkingen. Ondetussen nam ik het 6 jaar. Maar wa[lees meer...]s zo afhankelijk. Nooit een nachtje ergens blijven zonder pillen. Pillen kwijt zijn en geen voorschrift hebben zorgde voor paniek. In enkele landen is dit ook gelijk aan drugs dus moet je altijd onderzoek doen en zien dat je genoeg bijhad. Het werkte fantastisch om te functioneren maar van die afhankelijkheid hou ik niet van. Mijn dochter was een week bij oma dus ik dacht dit is de week. Cold turkey gestopt en hoopte met 4 dagen afzien er te komen. Dan pas voel je je een echte drugsverslaafde. Heel de tijd angst, overgeven, zweten, doem gedachten en na 4 dagen moeten opgeven omdat het volgens de dr echt gevaarlijk was op die mannier. Nu wel overgeschakeld op een langdurige en een veel lagere dosis waar ik nu druppel per druppel vanaf probeer vanaf te graken. Ik hoop dat mijn hevige angstaanvallen wegblijven in de toekomst. En hoop dat de waas over mijn brein ook wat weggaat. Voor noodgevallen zal ik het nog in huis houden. Maar of het nu temesta is, alcohol of heroïne. De afkick is hetzelfde zeggen ze. En geen ervaring met de andere naar zo voelde ik me echt. Dus voor noodgevallen top. Maar probeer het niet dagelijks nodig te hebben en zeker niet lang als je niet afhankelijk wil worden. Oh ja tegen slaapproblemen neem ik r kalm wagenziekte pilletjes. Die zijn het mint schadelijk en minst verslavend maar doeltreffend.

22-01-2022 | Man | 42
lorazepam (2,5mg)
Ik heb heel mijn leven al angsten gehad en lorazepam 2.5mg helpen om de dag door te komen zonder een paniek of angst aanval.prachtige uitvinding. (RED mijn medicijn.nl: privé gegevens zijn verwijderd)

19-10-2021 | Vrouw | 75
lorazepam (0,50mg)
Gebruikte temesta ongeveer 3 weken. Maar na het lezen op internet over de verslaving van dit medicijn gestopt en even overgestapt op stilnoct om tenminste toch te kunnen slapen. Doch dit was volgens internet van de regen in de drup. Dus hier gisteren ook mee gestopt. Heb deze nacht geen oog dichtgedaan. En had gedurende deze dagen natuurlijk weer veel angsten met betrekkin[lees meer...]g tot een behandeling voor chronische bronchitis die plotseling is ontstaan. Hoop dat ik er toch nog op tijd bij was om niet teveel afkickingsverschijnselen te hebben. Voelde me de vorige dagen belabberd.

27-09-2020 | Vrouw | 54
lorazepam (1mg)
Hyperventilatie. Plots gekregen na borstkanker. Paniekaanvallen en angstaanvallen. Na het gebruik van Sipralexa en Temesta rustiger geworden. Maar nu in 2020 terug veel hyperventilatie en paniekaanvallen. Vader overleden ten gevolge van kanker en dementie. Corona tijden. Mijn echtgenoot zwaar gevallen onlangs, ziekenhuisbed moeten plaatsen. Temesta helpt mij hierdoor.

10-05-2018 | Vrouw | 21
lorazepam (1mg)
Ik gebruik sinds een half jaar geleden anti-depressiva's. Deze hielpen me een deel om uit mijn bed te kunnen geraken en terug tegen andere mensen te praten zonder te willen vluchten uit de situatie. Dit was een goede beslissing. Toen ik moest solliciteren, had ik nog steeds angstaanvallen en de dag ervoor niet kunnen slapen. Toen kreeg ik temesta. Dit hielp mij enorm. Nu n[lees meer...]eem ik het bijna elke dag. Ik denk eraan als ik het niet heb genomen, dus neem het dan toch. Ik probeer niet te stoppen vanwege ik nu werk heb gevonden en leef alsof het elke dag de laatste is. Ik dacht vroeger na bij elke stap die ik zette en over wat andere zouden denken dus zei ik maar niets meer. Nu sinds mijn medicatie heb ik het gevoel de wereld te kunnen overwinnen. Toch hoor ik van andere dat het op lange termijn mijn lichaam kan beschadigen. Hier heb ik alleen bang voor. Nog een nadeel en voordeel is dat ik super snel dronken ben. Hierdoor kost mijn avond veel minder. Maar ik herinner me wel bijna niks meer van die avond. Het is een nadeel voor mensen die graag elke herinnering koesteren. Voor mij is het een voordeel omdat ik nu leef per dag.

02-02-2018 | Vrouw | 28
lorazepam (1mg)
Sinds de zomer had ik voor de 1 ste keer zware paniekaanval dat eigenlijk uit het niks kwamen. Sinds dat moment krijg ik iedere maand zo wat last van hyperventileren. Nooit van mijn leven last van gehad sinds november terug een zware paniekaanval gehad ben ik naar spoed gegaan omdat ik dacht dat het aan mijn hart lag . Daar hebben ze mij dan temesta voorgeschreven . Moet z[lees meer...]eggen helpt wel heel goed . Maar durf het niet constant nemen . Maar zonder de medicijnen heb ik de indruk dat het steeds terug opkomt durf mij niet verplaatsen zonder het middel bij mij te hebben .ik hoop dar deze aanvallen in de toekomst stoppen en dat ik weer volop kan genieten zonder steeds bang te zijn dat het op komt.

08-11-2017 | Vrouw | 21
lorazepam (1mg)
Voor de eerste keer toegediend gekregen tijdens een ernstige paniekaanval. Zeer effectief medicijn, handig in noodsituaties. Wel last van spierzwakte (niet meer kunnen rechtstaan), zeer moe, en dag nadien geheugenverlies (niet meer in staat zijn gezichten te kunnen herkennen van verplegers die mij die nacht geholpen hebben wanneer ik onder invloed was van dit medicijn).

25-12-2014 | Man | 68
lorazepam
Had geen andere keus, vanwege angst, maar het korte termijn geheugen krijgt een dreun. Ook veel dingen uit het verleden vergeten. Blijkt verschrikkelijk verslavend te zijn. Echter na Fluvoxamine voorgeschreven te zijn, kon ik zonder Temesta

26-02-2013 | Man | 35
lorazepam
dit heeft er mijn echt door geholpen al s het erslavend maar alcohol ook hé!!

21-02-2012 | Vrouw | 47
lorazepam
door de arts werd me dit afgeraden voor verslavingsgevaar