Tranxene

clorazepinezuur

Onrust (4 meningen)
Alcoholverslaving (3 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (0 meningen)

Oxazepam (299 meningen)
Diazepam (165 meningen)
Alprazolam (165 meningen)
Xanax (125 meningen)
Lorazepam (121 meningen)

05-04-2019

Tranxene (clorazepinezuur)

Tegen angst en paniekaanvallen is Tranxène 5 mg veruit de beste medicatie die er is en heb al vanalles voorgeschreven gekregen. Beter dan andere benzo's zoals diazepam die teveel vermoeien en te weinig tegen angst doen in verhouding tot de dosis die nodig is. Van SSRI's word ik juist zeer angstig en nerveus. Ik neem Tranxène 5 mg nu al zo'n 20 jaar en heb de dosis nog niet[lees meer...] moeten verhogen wat ook positief is. Beste is van die van 5 mg te nemen, omdat die voldoende werkt zonder te moe te maken. Eerste paar dagen zal je mss wat moe voelen maar dit verdwijnt vlug. 10 mg ineens vermoeid teveel overdag. Ideale dosis voor mij is 3 tot 4 keer per dag 5 mg. Bij opstaan neem ik eerste, tegen 16u als ik thuiskom 2de en dan in de loop van de avond een 3de en eventueel 4de net voor slapen naar gelang ik mij voel. Kan Tranxène 5 mg aan iedereen aanraden.
20-08-2018

Tranxene (clorazepinezuur)

Tranxene is een middel dat niet uit de handel genomen is, wat anderen beweren,dat las ik onlangs , maar dat is dus niet zo. Ik gebruikte altijd de stofnaam dikaliumclorazepaat, maar dat werd op een gegeven moment niet meer beschikbaar en nu gewoon weer Tranxene gefabriceerd door Sanofi. Het middel werkt erg goed tegen angst/paniekstoornis en werkt ook ondersteunend bij het[lees meer...] opstarten van antidepressiva of antipsychotica. Het middel werkt bij mij beter dan Oxazepam wat bij mij nogal bijwerkingen gaf zoals geheugenstoornissen en een katerig gevoel bij het wakker worden, ook meer angst en depressie na inname en gebruik van oxazepam. Daarom geswitcht naar Tranxene. En dat is een goede keuze geweest. Het middel werkt verslavend en daarom net als bij andere benzodiazepinen niet innemen als het wel met je gaat. Dus maak er geen gewoonte van, ook al staat er op de verpakking 2 x daags innemen. Als je jezelf niet angstig voelt kan je gerust een keer, of meer zelfs overslaan, dat doe ik regelmatig. B.v. als je geen hoofdpijn hebt ga je ook niet standaard paracetamol innemen... Op deze manier werkt het beter bij mij en kan je er ook makkelijker vanaf bouwen mocht dat in de toekomst nodig zijn. Het is gewoon een tip. Teveel mensen nemen kalmerende middelen standaard in waardoor het op een gegeven moment niet meer werkt en je een hogere dosering nodig hebt voor hetzelfde effect. Uiteindelijk is dan de kans groot dat je er aan verslaafd raakt. Wat weer veel problemen geeft met afbouwen van deze medicatie. Deze medicijnen zijn niet slecht mits je ze op een juiste wijze gebruikt.
15-11-2016

Tranxene (clorazepinezuur)

Ik neem sinds 2011 Uni-tranxene 15mg, en moet zeggen dat het prima helpt tegen de angst, houd de paniek weg, maakt normaal rustig, niet suf. Ik heb geen bijwerkingen ondervonden, maar wel afkickverschijnselen zoals zweten, onrustig worden, beven, trillen, een vreemd raar gevoel in men hoofd, concentratie problemen, geen blijf met jezelf.
08-07-2016

Tranxene (clorazepinezuur)

Beste, ik neem al 14 j slaapmedicatie . Op mijn 18de begonnen met zolpidem omwolken van schizofrene moeder/ alcoholiste. Toen ben ik 7j gehuwd geweest waarna mijn man mij bedrogen had en wat ik totaal niet zag aankomen! We waren soulmates: dacht ik! Zelfmoordneigingen , anorexia enz.. Ik kreeg het niet verwerkt en sliep niks!!! Toen kreeg ik van de dokter tranxene 50 Mg vo[lees meer...]orgeschreven en nog 1 dominal erbij. Die tranxene was toen WEL een redding. Het bracht me rust en de dominal zorgdecervoor dat ik lekker kon doorslapen!! Nu pak ik dit al een paar jaar en let op! Ik ben al een paar maal zonder gevallen ( een week of langer) en werd telkens ziek. Zweten s nachts, moe overdag enz... Maar dit bleek afkick te zijn van de tranxene dus let op! Ik wens er ook nog bij te vermelden dat ik op mijn 29ste 2 miskramen heb gehad en het verdriet was immens. Een vriendin heeft me in aanraking met coke gebracht en tot op de dag van vandaag gebruik ik nog steeds 1.5 gr per week. Soms denk ik terug aan de trauma's , mijn verleden , en gebruik ik soms wel eens voor ik ga slapen. Niet goed! Zeker niet! Mr kan het niet helpen en dan is get de tranxene die mij echt weer helpt om mijn innerlijke rust terug te vinden!
21-01-2016

Tranxene (clorazepinezuur)

Ik leid al langdurig (sinds 2007) aan een gegeneraliseerde angststoornis, paniekstoornis met agorafobie en schizoaffectieve stoornis. Heb werkelijk alles geprobeerd tegen mijn angst- en paniekstoornis (antidepressiva, antipsychotica, benzodiazepinen) maar niets hielp. Heb ook CGT en EMDR therapie gehad, maar dit was zo stressvol dat ik steeds opgenomen moest worden. Uite[lees meer...]indelijk voor een second opinion doorverwezen naar een angstpoli door de psychiater die voornamelijk mijn schizoaffectieve stoornis behandelt. Daar werden mijn diagnoses bevestigd en er werd geconcludeerd dat ik zo nodig 3 x 20mg Tranxene mag nemen per dag. In combinatie met 30mg Abilify (antipsychotica) en 1000mg Depakine Chrono (stemmingstabilisator). Tranxene is het enige wat wél helpt. Het vermindert 24/7 piekeren en paniekaanvallen. Ik ben zeer tevreden over Tranxene. Ik krijg het voorgeschreven met B2 code zodat het gelukkig volledig vergoed wordt. Let op: met dit middel heb je een artsenverklaring nodig als je naar het buitenland gaat. Alleen een medicijnpaspoort is niet genoeg...
10-02-2015

Tranxene (clorazepinezuur)

Ik ben 6 jaar verslaafd geweest aan heroine en ik heb er het nog steeds moeilijk mee, zin in de drug bv en de tranxe houd me wel kalm ookal zit ik soms te denken of er geen arts zou bestaan die mij afentoe niet eens een oxycontintje of een ander lekker opiaat zou kunnen voorschrijven om het leven net iets leuker te maken en zo raak ik niet terug in het mileu iemand eima[lees meer...]nd een openminded arts in gedachten l
28-01-2014

Tranxene (clorazepinezuur)

Ik lijd aan aan een paniekstoornis. Ik gebruik Tranxene capsules(B2 code) en daarbij ook een SSRI (Zoloft) (Sertraline). 2x50 mg. De Tranxene 2x10 mg werkt in tegenstelling tot de Zoloft onmiddellijk en helpt me om moeilijke situaties zoals het uitvoeren van noodzakelijke zaken zoals boodschappen doen of naar de tandarts of kapper te gaan. Soms heb ik genoeg steun aan 1 c[lees meer...]apsule en er zijn (stressvolle) dagen dat ik de Benzo niet nodig heb. Echter in super stressvolle situaties (zoals lang in de rij staan op een luchthaven) gebruik ik er 3 op die dag. ik heb van gewenning tot nu toe niets gemerkt en spaar de niet gebruikte capsules voor dagen dat ik ze echt nodig denkt te hebben.
28-11-2012

Tranxene (clorazepinezuur)

Ik heb er nog liggen maar gebruik ze niet meer. (Red; het is niet mogelijk om via deze site medicijnen te (ver)kopen of te geven aan andere gebruikers, om die reden tekst deels verwijderd. Mvg, MijnMedicijn )
14-02-2012

Tranxene (clorazepinezuur)

in de tijd dat ik tranxene kreeg werd er nog niet over fluvoxamine in verband met een gebrek aan serotonine gesproken. Dankzij mijn vakliteratuur ontdekte ik dat het middel in de Verenigde Staten al wel op de markt was. Zo gauw het hier ter beschikking kwam voor mijn soort stoornis heb ik het gekregen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum