Tranxene

clorazepinezuur

Onrust (4 meningen)
Alcoholverslaving (3 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (0 meningen)

28-05-2019

Tranxene (clorazepinezuur)

Ik krijg verschilende benzo's waaronder ook Tranxene 50MGs. Door tolerantie werkt deze niet meer zoals het zou moeten, dit heb ik ook met mijn Valium 10mg. De Tranxene 50mg & Halcion 0.250 & Flunitrazepam 1mg & Xanax 2mg werken het beste. Ik wissel natuurlijk eens af tussen de benzo's maar ik laat het me wel nog allemaal voorschrijven. Dit is niet via een gewone huisarts m[lees meer...]aar via een specialist, daarom ook dus dit uitgebreid assortiment dat ik voor een goede geldige reden krijg.
05-04-2019

Tranxene (clorazepinezuur)

Tegen angst en paniekaanvallen is Tranxène 5 mg veruit de beste medicatie die er is en heb al vanalles voorgeschreven gekregen. Beter dan andere benzo's zoals diazepam die teveel vermoeien en te weinig tegen angst doen in verhouding tot de dosis die nodig is. Van SSRI's word ik juist zeer angstig en nerveus. Ik neem Tranxène 5 mg nu al zo'n 20 jaar en heb de dosis nog niet[lees meer...] moeten verhogen wat ook positief is. Beste is van die van 5 mg te nemen, omdat die voldoende werkt zonder te moe te maken. Eerste paar dagen zal je mss wat moe voelen maar dit verdwijnt vlug. 10 mg ineens vermoeid teveel overdag. Ideale dosis voor mij is 3 tot 4 keer per dag 5 mg. Bij opstaan neem ik eerste, tegen 16u als ik thuiskom 2de en dan in de loop van de avond een 3de en eventueel 4de net voor slapen naar gelang ik mij voel. Kan Tranxène 5 mg aan iedereen aanraden.
23-08-2018

Tranxene (clorazepinezuur)

Ik ben als beroepsmilitair bij het korps commando troepen uitgezonden geweest naar Irak. We werkten onder Engelse vlag. Hier heb ik de meest gruwelijke dingen meegemaakt en gezien. Ik treed niet in details. Na jaren ben ik overgestapt naar een baan bij de overheid. Na ongeveer 6 jaar kwam de angst, onrust, alertheid en agressie opzetten. In mijn baan bij de overheid kreeg [lees meer...]ik te maken met veel zelfdodingen. Ik merkte dat ik mijn functie niet meer naar behoren kon uitoefenen en werd later volledig arbeidsongeschikt verklaard. Ik heb op mijn 38 levensjaar gelijk hulp gezocht bij een psychiater. Sedert mijn 38e heb ik fikse chronische spanningshoofdpijn. 24 uur per dag / 7 dagen in de week. De eerste jaren ben ik door een hel gegaan door het probleem te proberen op te lossen met antidepressiva of antipsychotica. Geen van deze middelen hielp. Het maakte mijn probleem alleen nog erger. Nu gebruik ik alleen tranxene. Vanaf dat moment voelde ik mij herboren en gelukkig houdt dit effect nog aan. Ik gebruik sedert 8 jaar 200 mg dagelijks. Ik weet dat het middel verslavend is. Ik sta reeds 8 jaar op 200 mg ingesteld en functioneer prima. Mij helpt dit medicijn prima ookal zijn veel artsen sceptisch bij het verstrekken van benzodiazepines voor een langere periode.
20-08-2018

Tranxene (clorazepinezuur)

Tranxene is een middel dat niet uit de handel genomen is, wat anderen beweren,dat las ik onlangs , maar dat is dus niet zo. Ik gebruikte altijd de stofnaam dikaliumclorazepaat, maar dat werd op een gegeven moment niet meer beschikbaar en nu gewoon weer Tranxene gefabriceerd door Sanofi. Het middel werkt erg goed tegen angst/paniekstoornis en werkt ook ondersteunend bij het[lees meer...] opstarten van antidepressiva of antipsychotica. Het middel werkt bij mij beter dan Oxazepam wat bij mij nogal bijwerkingen gaf zoals geheugenstoornissen en een katerig gevoel bij het wakker worden, ook meer angst en depressie na inname en gebruik van oxazepam. Daarom geswitcht naar Tranxene. En dat is een goede keuze geweest. Het middel werkt verslavend en daarom net als bij andere benzodiazepinen niet innemen als het wel met je gaat. Dus maak er geen gewoonte van, ook al staat er op de verpakking 2 x daags innemen. Als je jezelf niet angstig voelt kan je gerust een keer, of meer zelfs overslaan, dat doe ik regelmatig. B.v. als je geen hoofdpijn hebt ga je ook niet standaard paracetamol innemen... Op deze manier werkt het beter bij mij en kan je er ook makkelijker vanaf bouwen mocht dat in de toekomst nodig zijn. Het is gewoon een tip. Teveel mensen nemen kalmerende middelen standaard in waardoor het op een gegeven moment niet meer werkt en je een hogere dosering nodig hebt voor hetzelfde effect. Uiteindelijk is dan de kans groot dat je er aan verslaafd raakt. Wat weer veel problemen geeft met afbouwen van deze medicatie. Deze medicijnen zijn niet slecht mits je ze op een juiste wijze gebruikt.
09-04-2018

Alcoholverslaving

Aanvankelijke medicijn schijnt uit de handel te zijn genomen.
06-03-2018

Onrust

een last verzachtenen Ik had last van blijvende onrust nu werkt dit medicijn perfect nergens meer last van!
19-12-2017

Onrust

Ik krijg een paar benzo's voorgeschreven hier in Belgie. De Tranxene 50mg is tegen de onrust die ik soms tot 3 x per week voor heb en die is ook series. Hangt ook samen met mijn chronische pijn. Dit middel helpt wel en heb er geen bijwerking van zoals moeheid of een slap gevoel. Ook wil ik hier mijn ervaring met Halcion 0.250MG (Triazolam) als inslaper bij mijn flunitra[lees meer...]zepam praten, maar het staat niet in de lijst. Niet in NL op de markt?
12-08-2017

Stress

Tranxene 50 is voor mij een effectief middel om te kalmeren, slapen en angst te weren. Volgens mij is het het beste Benzodiazepine. Ik ben nog verslaafd geweest aan Tranxene, maar na het afkicken ben ik toch terug herbegonnen. Ik laat verslaving niet toe door het gebruik te minimaliseren.
15-11-2016

Tranxene (clorazepinezuur)

Ik neem sinds 2011 Uni-tranxene 15mg, en moet zeggen dat het prima helpt tegen de angst, houd de paniek weg, maakt normaal rustig, niet suf. Ik heb geen bijwerkingen ondervonden, maar wel afkickverschijnselen zoals zweten, onrustig worden, beven, trillen, een vreemd raar gevoel in men hoofd, concentratie problemen, geen blijf met jezelf.
25-09-2016

ADHD

Ik had last van blijvende onrust met ritaline en concerta ook geprobeert nu werkt dit medicijn perfect nergens meer last van!
10-07-2016

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Slaperigheid, duizeligheid, onrust, versaving
08-07-2016

Tranxene (clorazepinezuur)

Beste, ik neem al 14 j slaapmedicatie . Op mijn 18de begonnen met zolpidem omwolken van schizofrene moeder/ alcoholiste. Toen ben ik 7j gehuwd geweest waarna mijn man mij bedrogen had en wat ik totaal niet zag aankomen! We waren soulmates: dacht ik! Zelfmoordneigingen , anorexia enz.. Ik kreeg het niet verwerkt en sliep niks!!! Toen kreeg ik van de dokter tranxene 50 Mg vo[lees meer...]orgeschreven en nog 1 dominal erbij. Die tranxene was toen WEL een redding. Het bracht me rust en de dominal zorgdecervoor dat ik lekker kon doorslapen!! Nu pak ik dit al een paar jaar en let op! Ik ben al een paar maal zonder gevallen ( een week of langer) en werd telkens ziek. Zweten s nachts, moe overdag enz... Maar dit bleek afkick te zijn van de tranxene dus let op! Ik wens er ook nog bij te vermelden dat ik op mijn 29ste 2 miskramen heb gehad en het verdriet was immens. Een vriendin heeft me in aanraking met coke gebracht en tot op de dag van vandaag gebruik ik nog steeds 1.5 gr per week. Soms denk ik terug aan de trauma's , mijn verleden , en gebruik ik soms wel eens voor ik ga slapen. Niet goed! Zeker niet! Mr kan het niet helpen en dan is get de tranxene die mij echt weer helpt om mijn innerlijke rust terug te vinden!
22-02-2016

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Sinds dat ik tranxene 75 mg (3 capsules per dag ) slik, is mijn hele leven veranderd. Ik durf weer normaal op straat te komen met opgeheven hoofd, ik heb geen angst meer, ik sta mijn mannetje. Vroeger was ik bang en telde ik tegels. wat ik alleen jammer vind is dat mijn (hulpverleners) mij dit medicijn niet eerder hebben voorgeschreven, het schijnt al van voor de tweede w[lees meer...]ereld oorlog op de markt te zijn geweest, dat had mij vele jaren verdriet kunnen besparen.
24-01-2016

Tranxene (clorazepinezuur)

gebruik het nu 15 jaar en is een groot vergif, eerst 5mg per week, nu 3 x per week, het kalmeert binnen een uur maar erg verslavend, elke dag vechten tegen ontwenningsverschijnselen, begin er NOOIT mee, zelfs niet voor 1 dag, het geneest niks, het maakt alles erger, sluipmoordenaar
21-01-2016

Tranxene (clorazepinezuur)

Ik leid al langdurig (sinds 2007) aan een gegeneraliseerde angststoornis, paniekstoornis met agorafobie en schizoaffectieve stoornis. Heb werkelijk alles geprobeerd tegen mijn angst- en paniekstoornis (antidepressiva, antipsychotica, benzodiazepinen) maar niets hielp. Heb ook CGT en EMDR therapie gehad, maar dit was zo stressvol dat ik steeds opgenomen moest worden. Uite[lees meer...]indelijk voor een second opinion doorverwezen naar een angstpoli door de psychiater die voornamelijk mijn schizoaffectieve stoornis behandelt. Daar werden mijn diagnoses bevestigd en er werd geconcludeerd dat ik zo nodig 3 x 20mg Tranxene mag nemen per dag. In combinatie met 30mg Abilify (antipsychotica) en 1000mg Depakine Chrono (stemmingstabilisator). Tranxene is het enige wat wél helpt. Het vermindert 24/7 piekeren en paniekaanvallen. Ik ben zeer tevreden over Tranxene. Ik krijg het voorgeschreven met B2 code zodat het gelukkig volledig vergoed wordt. Let op: met dit middel heb je een artsenverklaring nodig als je naar het buitenland gaat. Alleen een medicijnpaspoort is niet genoeg...
11-10-2015

Onrust

ideaal medicijn tegen onrust en werkt snel

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum