Ervaringen met Azitromycine

azitromycine

Chlamydia (28 meningen)
Keelontsteking (23 meningen)
Longontsteking (22 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (15 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (5 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Bronchitis (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

31-07-2023 | Vrouw | 27
Bacteriële infectie
Na 2 weken ontzettend ziek te zijn geweest door de bacterie Campylobacter, kreeg ik dit middel voorgeschreven. 1 pil per dag voor 3 dagen lang. Ik nam 's avonds voor het slapen gaan de eerste pil in en de volgende dag ging het al vele malen beter. Elke dag voelde ik veel verbetering, tot mijn grote opluchting. Ik heb zelf niks van de bijwerkingen gemerkt, maar zelf was ik [lees meer...]dan ook flink ziek. Ik ben er heel blij mee!

09-12-2022 | Vrouw | 30
Bacteriële infectie
Ik heb voor de 2e x dit middel gekregen voor verhoogde ontstekingswaarden. Ben zwanger en dit mag veilig gebruikt worden. Kreeg alleen wat buikkrampen (darmen) en een hele droge mond. Durfde het zowat niet in te nemen door alle slechte reviews . Ik ben voor veel middelen allergisch maar deze gaat goed. Vorig keer was ik na 2 tabletten van mijn klachten af. Heb net de 2e ge[lees meer...]pakt en merk al groot verschil! Moet 3x 500mg innemen.

23-07-2021 | Vrouw | 55
Bacteriële infectie
Na jaren van herhaaldelijke ontstekingen van de huid in oksels en liezen schreef de dermatoloog van een privé ziekenhuis in Spanje mij Zitromax Azitromicine 500 mg voor 10 dagen voor omdat ik een MRSA bacteriële infectie bleek te hebben, iets waar mijn huisarts hier in Spanje totaal niet behandeld had na meerdere bezoeken aldaar. Gezien mijn ervaringen met penicilline (an[lees meer...]afylactische shock) was ik een beetje huiverig om deze te nemen. Maar gezien de ontstekingen zo hardnekkig was en pijnlijk toch maar gevonden Bijwerkingen: lichte hoofdpijn en een wat onplezierig gevoel in m'n onderbuik, verder helemaal niets. Ik neem iedere dag yoghurt met een Activia yoghurt erbij, drink meerdere kopjes Hibiscus thee per dag omdat ik geen maag beschermers wil nemen vanwege de bijwerkingen en heb verder geen bijwerkingen ondervonden. Ik nam ze voordat ik ging slapen, na mijn laatste beker hibiscus thee.

22-09-2020 | Vrouw | 29
Bacteriële infectie
Reden van gebruik is een bacteriële infectie in mijn tong, flinke bult zitten. 5 jaar geleden eerder gehad, ook deze kuur gekregen en geen last gehad van bijwerkingen. Nu de kuur weer, 3 dagen. Sinds inname pil erg moe en veel hoofdpijn. Ook last van darmklachten. Bijwerkingen zijn vervelend maar niet dramatisch.

15-08-2020 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Vanwege een bacteriële infectie deze antibiotica gekregen. Bang voor bijwerkingen na het lezen van ervaringen maar dit viel wel mee. Wel extreem moe en in het begin buikpijn en wat duizelig maar de pijn van de bacterie in mijn bovenbuik was na 2 dagen over. De kuur duurde 3 dagen.

21-09-2016 | Man | 14
azitromycine (250mg)
Bacteriële infectie
antibiotica voorgeschreven gekregen tegen kattenkrabziekte (Bartonella henselae). na dag 1 diarree, maar wie niet... vanaf dag 2 rugpijn als hel. voornamelijk onder de schouderbladen en direct naast de rugwervels. op dag 3 was de rugpijn zo erg dat lopen niet meer mogelijk was. toch de kuur afgemaakt. nu bij de fysio om spierspanning weer terug te brengen naar normale waar[lees meer...]den. w.b. de kattenkrabziekte is de vermoeidheid afgenomen en zijn de lymfklieren niet verder ontwikkeld. echter nog steeds gevoel van algehele malaise.