Ervaringen met Azitromycine

azitromycine

Chlamydia (28 meningen)
Keelontsteking (23 meningen)
Longontsteking (22 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (15 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Bacteriële infectie (6 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (5 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Bronchitis (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

01-11-2023 | Vrouw | 56
Luchtweginfectie
na 1.5 dag stoppen met Doxcycline (allergie) overgestapt iom HAP arts. dag1: Maag darmkrampen en na nog geen 10 min op de wc een leegloop en dat maal 4. dag 2 dito nu ook neuropathie / opvliegers dag 3 dito en na de nacht.. (4de dag)allergie in de ochtend. Overleg met longarts. Stoppen.. doorgaan met prednisolon en slikken van Tavegyl. Vroeg mijzelf af of het wel ef[lees meer...]fectief zou zijn als je binnen het uur na de inname een leegloop krijgt van maag darm. Niet een beetje.. maar echt pot vol.

05-08-2023 | Vrouw | 64
Luchtweginfectie
Na bijna drie weken hardnekkig hoesten, keel en oorpijn overstag gegaan voor antibiotica kuur. (Azitromycine 500 mg voor 5 dagen) Kreeg op dag 1 al gedoe met mijn darmen. Afwisselend diarree en verstopping. Op dag twee kon ik amper lopen van de spierpijn. Voornamelijk in bovenbenen en knieën. In eerste instantie dacht ik aan verergering van mijn bursitis in heup. Maar dit[lees meer...] was in beide benen. Kon bijna niet traplopen. Het is nu bijna twee weken geleden dat ik de kuur heb afgerond en nog steeds ben ik erg moe, moeite met (trap) lopen. Slijmvliezen en darmen die van streek zijn, zoals o.a. pijnlijke aambeien, waar ik nog nooit eerder last van had. Dit middel komt bij mij dan ook op de 'zwarte lijst'

24-06-2021 | Vrouw | 23

04-02-2020 | Vrouw | 60
azitromycine (250mg)
Luchtweginfectie
Ik heb RA en gebruik hiervoor medicatie die mij gevoelig maken voor luchtwegen infecties. Dit is weer niet gunstig voor mijn longemfyseem wat verergert door de infecties. Ben daarom met de onderhoudsdosis begonnen en heb het nu 3mnd gebruikt en nergens last van behalve meer eetlust

03-07-2019 | Vrouw | 59
Luchtweginfectie
Dit medicijn gebruik ik al bijna 8 jaar 3x per week als onderhouds antibiotica. Op advies van de longarts. Voorheen had ik jaarlijks zeer vele luchtweginfecties. Sinds het gebruik van azitromycine van apotex niet meer. Geen last van bijwerkingen

27-10-2016 | Man | 48
Luchtweginfectie
Ongeveer 8 weken last van continue hoestklachten wat niet overging. Diverse andere middelen geprobeerd zonder goed resultaat, waarna de huisarts een 3 daagse kuur Azitromycine met 500 mg tabletten voorschreef. Bij het ophalen van het middel in de apotheek werd ik al gewaarschuwd voor de zware bijwerkingen. En dat is me niet meegevallen. Op dag 1 startte al 4 uur na inname [lees meer...]zware migraine en droge mond die continue aanwezig bleven tijdens de kuur. Maagpijn, winderigheid en buikkramp kwamen daar nog eens bij. Op dag 2 verergerde de bijwerkingen. Pijn in de lage rug maakte me behoorlijk immobiel waardoor makkelijke standaard handelingen pijnlijk en moeizaam gaan, zoals sokken aantrekken, uit bed stappen, bukken, tas optillen etc. De gewrichten gingen ook pijnlijk opspelen. Elk gewricht in je lijf, met name bekken, knieën, vingers, doen continue pijn. Lopen is pijnlijk doordat elke stap een schok geeft in je knie- en heupgewricht. Tijdens dag 3 bleven de bijwerkingen stabiel met nog wat spierpijn in het bovenlichaam erbij. Het heeft uiteindelijk ruim een week geduurd voordat deze klachten weer waren verdwenen. Helaas had ik geen baat bij deze kuur in relatie tot mijn hoestklachten. Verder: geen last gehad van diarree zoals vele anderen melden op deze site. Een ervaring rijker met dit middel, adviseer ik anderen goed te overleggen met de huisarts over alternatieven alvorens deze Azitromycine te accepteren en te starten. Het is geen makkelijk medicijn om te verdragen.