ziekte

Luchtweginfectie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor luchtweginfectie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Oxis 1 5
Avamys 1 1
Amoxicilline 1 5
Doxycycline 1 2

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: luchtweginfectie

03-07-2019

Azitromycine (azitromycine)
Luchtweginfectie

Dit medicijn gebruik ik al bijna 8 jaar 3x per week als onderhouds antibiotica. Op advies van de longarts. Voorheen had ik jaarlijks zeer vele luchtweginfecties. Sinds het gebruik van azitromycine van apotex niet meer. Geen last van bijwerkingen
07-03-2019

Luchtweginfectie

luchtweg infectie. Kon niet meer slapen. zware hoofdpijn, Opgejaagd, onrust, depressief, In de war. Na 3 dagen gestopt.
07-05-2018

Luchtweginfectie

Deze antibiotica voorgeschreven gekregen ivm aanhoudende luchtweginfectie. Veel spookverhalen gelezen, maar toch aan de kuur (1 week) begonnen. Eerste dag merkte ik niets. Van de tweede tot en met de vierde dag werd ik in de nacht telkens wakker met het gevoel ik dat ik een koortsaanval had. Dit duurde een half uurtje en trok daarna weg. Vanaf dag vijf wat darmproblemen. V[lees meer...]erder geen schokkende bijwerkingen gehad en na de kuur redelijk opgeknapt (wel nog wat moe).
27-01-2018

Luchtweginfectie

Bij het eerste pilletje kreeg ik na 4 uur ernstige maagpijn. huisarts gebeld. Vervolgens 2x 40mg panthoprozol als maagbeschermer gebruikt. De pijn zakte. Tweede pilletje geprobeerd, zelfde effct. Ik heb nooit problemen met antibiotica gehad en ik ben 60. Ik heb die rommel meteen weggegooid (ingeleverd).
21-10-2017

Doxycycline (doxycyline)
Luchtweginfectie

Wegens lang aanhoudende ernstige hoest en bijkomende verkoudheid heb ik van huisarts dit middel voorgeschreven gekregen. Mijn droge hoest was op dat moment ongeveer 6 tot 8 weken aanwezig en ontstaan vanuit bronchitis. De verkoudheid duurde op dat moment net 5 dagen en ging gepaard met voorhoofdsholteontsteking. Het middel werkte heel goed tegen de voorhoofdsholteontstek[lees meer...]ing maar in het geheel niet tegen de hoest. Daar heb ik nu Amoxicilline/Clavulaanzuur voor gekregen (dus ff kijken hoe dat afloopt). Naarste bijwerking van de Doxy was het depressieve gevoel op dag 2, voelde me leeg van binnen. De rest van de week ook erg suf en veel aan t staren. Verder nergens last van eigenlijk. Nu ik aan de Amox zit (nu dag 2) ben ik al weer veel actiever gelukkig.
25-08-2017

Amoxicilline (amoxicilline)
Luchtweginfectie

Medicijn gewoon afgemaakt. Ik had alleen hoofdpijn en was benauwd, maar dacht dat dat bij de infectie paste. 2 dagen nadat ik gestopt was kreeg ik netelroos en galbulten. Benauwdheid en hoofdpijn hielden aan. Als tegenmiddel kreeg ik desloratadine en Ventolin. Deze helpen goed, maar nu 7 dagen na gebruik heb ik nog steeds last van af en toe opzettende galbulten en benauwdh[lees meer...]eid. Ik bemerk als het tabletje is uitgewerkt dat ik weer hevig benauwd wordt en ik weer meer jeuk krijg. Wat als de tabletjes op zijn? Maandag zal ik het weten!
21-08-2017

Oxis (formoterol)
Luchtweginfectie

in combinatie met het feit dat ik 2.5 jaar geleden ben gestopt met roken én het medicijn is mijn longcapaciteit met 10 % verbeterd.
09-03-2017

Amoxicilline / Clavulaanzuur (amoxicilline / clavulaanzuur)
Luchtweginfectie

Ik heb van deze antibiotica bijwerkingen, heb daar bij andere antibiotica nagenoeg geen last van gehad. Meer plassen (urine laten onderzoeken dacht aan een blaasontsteking) was het dus niet dus waarschijnlijk de amoxycline. Naar gevoel in de buik dus kortom zou blij zijn dat de kuur morgen afgelopen is.
27-10-2016

Azitromycine (azitromycine)
Luchtweginfectie

Ongeveer 8 weken last van continue hoestklachten wat niet overging. Diverse andere middelen geprobeerd zonder goed resultaat, waarna de huisarts een 3 daagse kuur Azitromycine met 500 mg tabletten voorschreef. Bij het ophalen van het middel in de apotheek werd ik al gewaarschuwd voor de zware bijwerkingen. En dat is me niet meegevallen. Op dag 1 startte al 4 uur na inname [lees meer...]zware migraine en droge mond die continue aanwezig bleven tijdens de kuur. Maagpijn, winderigheid en buikkramp kwamen daar nog eens bij. Op dag 2 verergerde de bijwerkingen. Pijn in de lage rug maakte me behoorlijk immobiel waardoor makkelijke standaard handelingen pijnlijk en moeizaam gaan, zoals sokken aantrekken, uit bed stappen, bukken, tas optillen etc. De gewrichten gingen ook pijnlijk opspelen. Elk gewricht in je lijf, met name bekken, knieën, vingers, doen continue pijn. Lopen is pijnlijk doordat elke stap een schok geeft in je knie- en heupgewricht. Tijdens dag 3 bleven de bijwerkingen stabiel met nog wat spierpijn in het bovenlichaam erbij. Het heeft uiteindelijk ruim een week geduurd voordat deze klachten weer waren verdwenen. Helaas had ik geen baat bij deze kuur in relatie tot mijn hoestklachten. Verder: geen last gehad van diarree zoals vele anderen melden op deze site. Een ervaring rijker met dit middel, adviseer ik anderen goed te overleggen met de huisarts over alternatieven alvorens deze Azitromycine te accepteren en te starten. Het is geen makkelijk medicijn om te verdragen.
02-08-2016

Ciprofloxacine (ciprofloxacine)

infectie verergert. uiteindelijk ziekenhuisopname
25-07-2016

Mometason neusspray (mometason)
Luchtweginfectie

Mometason gebruikte ik tegelijk met andere medicijnen tegen luchtweg infectie. Kreeg pas last nadat ik gestopt was met de andere medicijnen. Kreeg vervolgens AVAMYS voorgeschreven, waarbij ik onmiddellijk hoofdpijn kreeg.
25-07-2016

Avamys (fluticason)
Luchtweginfectie

Als gevolg van een luchtweg infectie ben ik aan een zijde nagenoeg doof , moet ik veel hoesten en produceer veel slijm. Kreeg eerst Mometasonfuroaat van de KNO arts maar dat gaf dezelfde bijwerkingen als Avamys: ondraaglijke hoofdpijn boven de ogen en ontstoken bijholtes. Beide middelen zijn ongeschikt voor mij. Ik weet niet hoe nu verder.
14-06-2016

Ciprofloxacine (ciprofloxacine)
Luchtweginfectie

Ik voel me zieker dan voor ik dit medicijn kreeg, het heeft me niet geholpen. Alleen maar zieker gemaakt, ik heb het 4 dagen gebruikt, maar ben er mee gestopt. Ik zal dit medicijn nooit meer gebruiken, wat een rotzooi!!
29-05-2016

Amoxicilline / Clavulaanzuur (amoxicilline / clavulaanzuur)
Luchtweginfectie

na twee dagen al meer lucht en minder groen gekleurd slijm, dus werkt goed.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2212)
Depressie (1822)
Angst & paniekstoornis (1671)
Hoge bloeddruk (1272)
Acne/puistjes (884)