Ervaringen met Azitromycine

Chlamydia (28 meningen)
Keelontsteking (23 meningen)
Longontsteking (22 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Bacteriële infectie (6 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (5 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Bronchitis (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

12-01-2017 | Man | 22
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Na een uur mega erge buikpijn waardoor ik alleen maar kon gaan liggen. Hopen dat het snel ophoudt en niet meer bijwerkingen krijg.. Eerder heb ik nog nooit last van bijwerkingen gehad bij medicijnen.

23-08-2021 | Vrouw | 21
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Zo ziek ervan geworden. Nog geen twee uur erna hele erge diarree en super misselijk. Later ook overgegeven. Drama

30-03-2023 | Man | 27
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
2 dagen na het innemen een allergische reactie rond mn halsstreek, heel opvallende rode spots die lichtjes jeuken.. is momenteel al een week zichtbaar! Heb nu een anti schimmel medicatie extra voorgeschreven gekregen. Hopelijk helpt dit Snel

13-12-2021 | Vrouw | 22
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Ik heb voor het eerst 2 tabletten azitromycine ingenomen. Na een uur (!) kreeg ik hele erge steken in mijn maag, het voelde echt alsof er keer op keer een mes in mijn maag gestoken werd. Nog geen 10 minuten later moest ik naar de wc rennen, omdat ik uit het niets heel erg last kreeg van diarree. Ik weet nu ook niet of de antibiotica werkt. De steken in mijn maag zijn al de[lees meer...] hele dag aanwezig en ik kan ook niets eten en geen koolzuurhoudende dranken drinken. Het is echt een drama, maar ik hoop dat het helpt. Dat is een kwestie van afwachten.

23-07-2019 | Vrouw | 34
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Tegen de nieuwe geslachtsziekte Mycoplasma Genitalium. Ja ik had er ook nog nooit van gehoord.

21-01-2015 | Man | 22
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
1 uur na inname redelijk veel buikkrampen, later in de avond gevolgt door ernstige diarree, misselijkheid, koorts en braken. Dag 2 dosis verlaagt naar 250mg, maagkrampen, rugsteken, vermoeidheid. De laatste 750mg steeds in een dosis van 250mg gepakt aangezien de bijwerkingen bij 500mg te groot zijn. Dit geneesmiddel heeft een groot assortiment aan bijwerkingen (vooral als[lees meer...] ,je aan zoiets gevoelig bent). aangezien je de volledige 1500mg in een periode van 3-5 dage moet slikken kan ik wel vertellen dat het 5 heel lange dagen waren.

28-04-2014 | Vrouw | 24
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Een dik uur een na inname medicatie erge misselijkheid, maag- en buikkrampen. 2,5 uur na inname medicatie braken en erge diarree. Buikkrampen waren ontzettend hevig. Morgen opnieuw contact opnemen met huisarts of medicijn opnieuw ingenomen moet worden.

02-04-2014 | Man | 30
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Een half uur na het innemen van de pil bijna ondragelijke buikkrampen. Dit hield wel 2 uur aan. Veel wind nu naar 1. 5 uur. Nu ook pijn in hoofd.

14-10-2021 | Vrouw | 24
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Ik ben erg bang voor het nemen van antibiotica vanwege een angst voor overgeven. Uiteindelijk heb ik mij toch hier overheen moeten zetten met de hulp van een paar redelijk positive verhalen op deze website. Ik moet 3 dagen elke dag 1 pil slikken van 500mg. Ik heb een aantal uur geleden de eerste ingenomen en merk nog bijna niks van eventuele bijwerkingen. Ik had goed geget[lees meer...]en en nam de pil in met er na nog wat droog brood en wat cola zonder prik. Ik zal de andere 2 dagen nog een update over geven maar tot nu toe valt het mij reuze mee en ben ik minder bang om morgen en overmorgen de andere 2 pillen in te nemen. Ik hoop dat ik hiermee anderen die misschien met de zelfde angst zitten kan gerust stellen om het gewoon te doen en er niet te veel bij na te denken. Goed eten en positief er in gaan is wat ik iedereen met de zelfde angst kan meegeven.

28-12-2019 | Vrouw | 17
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Behoorlijke buikpijn naa een uurtje Slik het nu voor de tweede keer , eerste keer ging ik dood van de pijn had toen vantevoren niks gegeten Tweede keer nog steeds buikpijn. Maar wat minder en misselijkheid ik heb het maar 1 Kuur moeten innemen 2 tabletten in een dag en daar na zou het weg moeten zijn enkele dagen , weet iemand of het normaal gesproken is maar een kuur [lees meer...]?

29-10-2019 | Vrouw | 28
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Vanwege chlamydia 1x twee tabletten 500 mg in moeten nemen. Bijwerkingen heb ik na een uur/anderhalf uur gekregen: Lichte hoofdpijn, buikkrampen, zwaar misselijk en lichte duizeligheid. Heb het ingenomen na een lunch. Oppassen voor als je afspraken hebt, kan zijn dat je last hebt van bijwerkingen. Moet nog controleren of de chlamydia daadwerkelijk weg is.

03-07-2015 | Vrouw | 18
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Na inname buikkrampen ervaren, de gehele dag door. Later op de dag hoofdpijn. 's Avonds winderig en heel ernstige diarree.

02-06-2014 | Man | 27
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Enorm effectief middel tegen Chlamydia! Ik ben zeer tevreden.