metronidazol

Bacteriële infectie (32 meningen)
Tandvleesontsteking (18 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Kaakontsteking (5 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Bacteriële parotitis (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)
Ontsteking (mond) (1 mening)

29-08-2018 | Vrouw | 35
Bacteriële vaginose
Ik heb dit voorgeschreven gekregen vanwege bacteriële vaginose. De 4 tabletten in 1x innemen bij de lunch. De hele dag ontzettend vieze smaak in mijn mond gehad, werd er echt gek van! Na avondeten bleef dit hetzelfde, vond het geen metaalsmaak maar zurig. Volgende ochtend was de vieze smaak verdwenen. Verder geen bijwerkingen gehad. Dus viel alles mee!

18-08-2018 | Vrouw | 48
metronidazol (500mg)
Op het eerste instantie zag ik het erg tegen op maar dan kreeg ik advies van de assistent apotheker om Ik een uur voordat ik de medicatie innam een andere middel voor reisziekte die heet Cinnarizine in te nemen tegen misselijkheid en duizeligheid en het werkt wel want dan de bijwerkingen die ik daarna heb meegemaakt meevallen en juist op volgende dag ben ik heel suf werd e[lees meer...]n alleen dat.

16-08-2018 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
In een keer vier tabletten geslikt (500mg). In tegenstelling tot alle negatieve berichten, heeft het bij mij prima gewerkt. Voor inname is het belangrijk dat er een goede bodem is gelegd (uit ervaring), dit scheelt tegen klachten als bijv. diarree of misselijkheid. De dag van inname wat duizelig en in korte tijd erg vermoeid. Deze bijwerkingen wegen niet op tegen de klacht[lees meer...]en voorheen. Ik ben blij dat het verholpen is.

02-08-2018 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
Momenteel nog bezig met de kuur metronidazol. Hoor er zoveel slechte dingen over; maar heb deze kuur meerdere malen gekregen. Gewoon zeer goed bij eten voordat je deze pil inneemt. Heb slechts last van een metaalsmaak in mijn mond, en soms een beetje een zweverig gevoel. Wat heerlijk om te drinken is tegen de metaalsmaak is cola! En dan wel koud! Vorige keer was ik erg tev[lees meer...]reden over dit middel. De klachten waren verdwenen. Maar omdat mijn partner ook deze bacteriën droeg (door mij), bleven de klachten terugkeren. Nu zijn we beide in behandeling en alle bijbehorende kwaaltjes zullen als sneeuw voor de zon verdwijnen!! En voor diegenen die heftige reacties erop krijgen, ooit aan gedacht dat je een allergische reactie hebt op dit middel? De apotheker zal een alternatief voor je verzinnen!

24-07-2018 | Vrouw | 32
Giardiasis
Puur vergif. Na enkele weken al dood ziek te zijn door Giardia stootkuur gehad van 3 dagen 4x500 mg ineen. ZIEK!! Bovenop de klachten en ziekheid die ik al had. Kwan er nu extreme misselijkheid bij. Buikpijn wazig zien wazig denken. Koorts zweetaanvallen, droge mond, vieze smaak, algehele zwakheid. Donderdag laatste setje pillen gehad. Vrijdag een zware operat[lees meer...]ie (die los stond van de darmklachten) Na de operatie voelde ik me best oké. (Achteraf denk ik door de morfine). Zaterdag weer klachten. Buikpijn, veel en vaak diarree . Weer de mdl arts gebeld. Nog een extra kuur Metonidazol. Dinsdag mee begonnen. Dood en dood ziek. Last van de operatie (waar ik nog minder last van had dan de pillen of giardia). Weer extreem misselijk, moe, buikpijn, 6x per uur diaree, krampen, koppijn, kon geen prikkels meer aan. Totaal geen eetlust (terwijl ik echt een snoep kont ben). Uiteindelijk zo somber, ziek en futloos dat ik mezelf heb opgesloten in een donkere kamer.. Uiteindelijk opgenomen in het ziekenhuis. Ben er bijna kapot aan gegaan. Serieus Metonidazol is puur vergif de arts zei ook dat het echt troep is!

24-06-2018 | Vrouw | 31
Bacteriële vaginose
Ben erg vermoeid erdoor en vooral smorgens een metaalsmaak on me mond. Met vlagen misselijkheid. Maar het werkt echt super, ik heb alles geprobeerd tegen de vagina schimmel, zoals capsules inbrengen meerdere soorten en sterkte maar dit is het enige wat echt werkt, de kuur echt afmaken want ook al is het na de 2e of 3e dag weg en je stopt dan is het na een paar dagen weer t[lees meer...]erug.

25-04-2018 | Vrouw | 31
metronidazol (250mg)
Bacteriële infectie
Ik kreeg eerst last van veelvoorkomende bijwerkingen zoals metaalsmaak, vermoeidheid, duizeligheid en misselijkheid. Na de tweede dosis moest ik gaan liggen, voelde de niet lekker. Toch doorgegaan. De volgende dag de derde dosis voelde het alsof ik in een badtrip terecht kwam. Huilen zonder reden, neerslachtig, paniek. Terwijl ik normaliter een heel nuchter persoon ben. O[lees meer...]p aanraden van de dokter gestopt en ander middel gekregen. Deze heftige reactie komt niet vaak voor, maar het is hoe dan ook echt troep.

22-04-2018 | Vrouw | 20
Bacteriële vaginose
Het medicijn is zeer effectief! Na 1 jaar last te hebben van bacteriële vaginose, ben ik er nu eindelijk vanaf. (Hopen dat het ook weg blijft, ben nu paar dagen verder na ab kuur). 1e dag van de kuur erg moe en misselijk. Rest van de dagen bleef de moeheid en misselijkheid, werd geleidelijk minder. Wat mij erg hielp was goed eten! Zodra de misselijkheid een beetje op kwam[lees meer...], was het direct weg zodra ik iets at. Elk medicijn heeft bijwerkingen, en ik was huiverig om het te nemen door alle reacties. Viel reuze mee! Eindelijk van de bv af! Had het er zeker voor over. Had alle middeltjes geprobeerd: multi gyn acti gel, canastyn gyno, evagynal. Niks werkte! Mijn tip; goed eten en de bijwerkingen zijn minimaal.

21-04-2018 | Vrouw | 20
metronidazol (500mg)
Prima, alleen eerste dagen af en toe metaalsmaak als ik het innam. Verder nergens last van, top. 10 dagen 3x per dag geslikt

21-04-2018 | Vrouw | 15
Bacteriële infectie
Ben hier zeer ontevreden over. Ben op vakantie en er is mij niks verteld over dat ik niet in de zon mocht terwijl ik duidelijk heb gezegd dat ik op vakantie ging.. Ik wilde een restaurant inlopen en opeens kreeg ik een soort aanval. Ik had het gevoel dat ik moest braken, kon niet meer op mijn benen staan, kreeg gekleurde vlekken in mijn ogen en een piep in mijn oren. Ben e[lees meer...]r erg van geschrokken.. Er was een betere uitleg voor nodig. Zeker geen aanrader!!!

28-03-2018 | Vrouw | 26
Bacteriële infectie
Een kuur van 3x daags 500mg voorgeschreven voor 10 dagen. Vreselijke eerste dagen gehad: buikkrampen, misselijkheid (steeds net niet tegen braken aan), diarree, moe, somberheid en geen eetlust. Af en toe ook last van mijn coördinatie (evenwicht). Nog nooit zo heftig gereageerd op een antibioticum. Sinds vandaag (6 dagen verder) wat minder bijwerkingen: rommelige maag [lees meer...]maar nog wel heel moe. Ik zal blij zijn als de kuur afgelopen is.

27-03-2018 | Vrouw | 39
Bacteriële vaginose
Bijwerkingen gelezen, was eerst een beetje huiverig om het in te nemen. Wat gegeten toen de vier tabletten ingenomen. Geen bijwerkingen op wat moeheid en duf zijn na. Ik had het idee dat de pijn de uren erna wat veregerde. Nacht geslapen en bij het wakker worden merkte ik dat de pijn 50% minder was, ook geen afscheiding meer. Eindelijk dit na er ongeveer een half jaar mee [lees meer...]te hebben gelopen en op ibuprofen te hebben geleefd

16-03-2018 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
Het werkt wel dit medicijn maar het is echt geen pretje, zit nu op de 5de dag van inname en hou het bijna niet vol. Ontzettend misselijk, gevoel hebben van flauwvallen, hele vieze smaak in mijn mond, en het ergste onrust... zeker geen aanrader..

24-02-2018 | Vrouw | 41
metronidazol (500mg)
Medicijn voorgeschreven gekregen voor baarmoederontsteking. Al meteen na 1e dag last van metaalsmaak, misselijkheid en na enkele dagen griepgevoel, duizelig, licht in hoofd. Nog geen idee of het effectief is. Gister laatste ingenomen.Blij dat ik klaar ben met de kuur en hopelijk snel van de bijwerkingen verlost. Ik hoop ze niet nog een keer te moeten innemen!

30-01-2018 | Vrouw | 23
Misselijkheid, metaalsmaak, gewichtsverlies

19-12-2017 | Vrouw | 35
Bacteriële vaginose
Eenmalig 4 tabletten 500 mg ingenomen. Normaal heb ik bij bijna iedere antibiotica bijwerkingen. Misselijkheid, hoofdpijn, darmklachten. Zodra t op de bijsluiter benoemd staat dan ben ik wel van de partij. Nu helemaal geen last gehad. Tot nu toe (24h na inname) tevreden.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum