Ervaringen met Metronidazol

metronidazol

Bacteriële infectie (35 meningen)
Tandvleesontsteking (20 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Kaakontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Bacteriële parotitis (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Ontsteking (mond) (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

10-03-2021 | Vrouw | 52
Bacteriële vaginose
7-daagse kuur gekregen. 5 Dagen volgehouden, want ik sliep niet meer, voelde me vreselijk, spierpijn, uitslag (bulten, vlekken) over het gehele lichaam, enorme jeuk aan handen en voeten, erg benauwd, algehele malaise. Wat een drama week. Na het stoppen duurde het nog bijna 2 dagen eer ik me weer wat beter voelde. HA mag me dit nooit meer voorschrijven.

04-03-2021 | Vrouw | 31
Bacteriële vaginose
Na het lezen van de verhalen een beetje bang geworden. 's Avonds na het eten 4 pillen genomen en geen last gehad. Na een week kwam de bacterie helaas terug en heb ik nog een kuur van 4 pillen gehad. Hierna was het weg. Geen bijwerkingen afgezien van een iets verstoorde darmflora.

21-02-2021 | Vrouw | 22
Bacteriële infectie
Veel gelezen over het medicijn, daardoor een beetje bang om het te nemen. Na het nemen een beetje last van brandend maagzuur en een aantal dagen wat vermoeid. Verder geen problemen.

15-02-2021 | Vrouw | 38
Vruchtbaarheid
Ik heb voor een baarmoederslijmvlies ontsteking deze medicatie gekregen voor 14 dagen. De eerste vijf dagen zelfs samen met Amoxicilline/clavulaanzuur kuur om de werking te versterken. Na al deze ervaringen te lezen zag ik er echt tegenop om deze tabletten te slikken. Morgen ben ik klaar met de kuur en heb los van een aantal keren een opgeblazen gevoel in de maag en het [lees meer...]gevoel dat eten niet goed zakte echt nergens last van gehad. Gewoon tijdens een goede maaltijd nemen. Ik nam eerst een paar happen van mijn avondeten, dan nam ik de tablet met ruim water en dan at ik verder. Denk echt dat dat helpt. Ik heb verder helemaal geen klachten hierover. Denk ook dat mensen met heftige bijwerkingen “gewoon” een allergische reactie hebben. Zo kan ik niet tegen doxycycline, daar word ik weer heel ziek van. Dit medicijn is voor mij prima te doen.

14-02-2021 | Vrouw | 34
Bacteriële vaginose
Vreslijk. Een kuur van 14 dagen van 2 tabletten per dag voorgrschreven gekregen. De eerste dagen was ik een beetje moe, nachtmerries en droge mond. Vanaf dag 3 ongeveer werd het erger. Ik heb paniekaanvallen, voel me raar zweverig, moe, verward. Terwijl ik normaliter een fanatieke sportster ben, ben ik al kortademig na een stukje van een paar honder meter. Ik durf er niet [lees meer...]mee auto te rijden omdat ik me zo raar voel. Ik ben depressief zonder reden, vergeetn constant wat ik wilde zeggen, depersonalisatie!! Ik heb een paar dagen vrij genomen op mijn werk omdat im bang ebn dat ik rare dingen ga zeggen in overleggen, ik kan gewoon niet functioneren. Vreselijk. Ik moet nog 3 dagen ik weet niet hoe ik dit ga volhouden.

07-02-2021 | Vrouw | 37
Bacteriële vaginose
Goed gegeten voor ik het medicijn innam. Nergens last van. Wel beetje vermoeid maar dat was het. Werkte prima. Binnen een dag van mijn klachten af.

04-02-2021 | Vrouw | 26
Vaginale schimmelinfectie
1 maal daags 7 dagen 500 mg. Ik voelde me helemaal prima todat ik de reacties op internet las haha. Ik kan wel wat hebben dus ga niet klagen over van alles en nog wat. Wel merkte ik op dat ik wat vermoeider ben, slapen was wat onrustiger en ik was iets emotioneler. Een aantal huilbuien gehad terwijl ik die in geen 5 jaar kan herinneren. Maar dan weet ik nu dat het da[lees meer...]arvan is. En iets minder eetlust. Maarja ik zie dat als een voordeel ben toch bezig met afvallen ;) Vind de reacties hier wel erg negatief. Vond het persoonlijk reuze meevallen! Maar ben ook nooit zo'n klager Dus eng die horor verhalen hier! Of het werkt is een 2e.. daar moet ik nog achter komen.

27-01-2021 | Vrouw | 36
Candidiasis (atrofisch)
Ik heb deze medicatie gekregen voor een candida infectie in de vagina/darmen. Na de 3de Pil werd de hoofdpijn ondraaglijk. Door de druk boven op het hoofd en de erge druk op de oren en ogen heb ik uiteindelijk de huisartsenpost kunnen bellen. Doordat je je zo wazig voelt ging praten moeizaam en langzaam. Deze vertelde dat het beter was om te stoppen en de volgende dag d[lees meer...]e huisarts te bellen.

27-01-2021 | Vrouw | 23
Vaginale schimmelinfectie
Na de bijwerkingen te hebben gelezen erg bang om in te brengen. Voor het slapen gaan ingebracht. Na een uur wakker geworden van helse pijn. Dit kwam door jeuk en een branderig gevoel. Meteen onder de douche gestaan om te spoelen. Hielp niet. Ook natte washanden en doeken geprobeerd ook zonder effect. Plassen was een hel!!!! Ontzettend branderig gevoel daar beneden. Na +- 1[lees meer...]0 uur gingen de bijwerkingen afnemen. Voor mij NOOIT meer dit medicijn!!!

09-01-2021 | Vrouw | 40
Bacteriële vaginose
Moet nog 1 dag dan heb ik er 7 dagen opzitten. 2x daags 500mg. Als je het tijdens of na de maaltijd inneemt heb je nergens last van. De eerste paar dagen merk je een beetje raar gevoel in de maag maar als je dan wat eet is dat weer over. Verder wel een vieze smaak in de mond maar geen andere vervelende bijwerkingen. En dat terwijl ik het doodeng vond om dit medicijn te[lees meer...] nemen. Of het helemaal weg is weet ik nog niet. Want heb nog geen gemeenschap gehad. De geur kwam alleen vrij tijdens gemeenschap.

05-12-2020 | Vrouw | 38
Bacteriële vaginose
Gisteravond ingenomen dus over het effect kan ik nog weinig zeggen maar wil even alle horror verhalen wat bijstellen. Ik moest er 4 in 1x innemen. I zorgde dat ik goed had gegeten en heb ze rond 19.00 ingenomen. Na een half uur kreeg ik het erg warm, beetje duizelig en een iet wat misselijk gevoel. Maar als dat alles is vind ik het een prima medicijn

12-11-2020 | Vrouw | 35
Vaginale schimmelinfectie
Vanwege aanhoudende schimmelinfectie kreeg ik eenmalig 4 tabletten voorgeschreven. Na een dag kreeg ik als bijwerking allemaal rode bulten in de vagina. Dit werden vervolgens blaasjes. Inmiddels dag 4 na inname van metronidazol en ik heb pijn bij het plassen vanwege de kapotte blaasjes en de vocht die hieruit komt.

03-11-2020 | Vrouw | 37
Bacteriële vaginose
Vreselijk middel de 1e 3 dagen nergens last van, nouja wat buikpijn en hoofdpijn. Maar sinds gisteren enorm misselijk tegen braken aan, duizelig en een wankel en draaierig gevoel. Nachtmerrie terwijl ik wakker was?! Niet kunnen slapen en uren lang liggen rillen en trillen in bed. Gevoel van onwerkelijkheid, lijkt een wazig stoned gevoel alsof ik stijf van de drugs sta [lees meer...]maar ik heb nog nooit drugs gebruikt.. dit is hel, zo naar de huisarts en hopen dat ik mag stoppen ermee, ik ben pas op de helft van de kuur. Vandaag niks ingenomen uit angst en omdat ik moest deelnemen aan het verkeer en moest werken.

15-10-2020 | Vrouw | 35
Bacteriële vaginose
Na het afmaken van kuur begon de vervelende bijwerkingen misselijkheid ziek voelen vooral ochtenden niet lekker voelen en slecht horen met een oor

12-10-2020 | Vrouw | 26
Bacteriële vaginose
ik heb dit medicijn maanden geleden geslikt en ik had nergens last van en de klachten waren de volgende dag al over. nu heb ik het een week geleden weer moeten slikken en ik heb de rest van de dag boven de wc gehangen. verschrikkelijke bijwerkingen. kan niet meer functioneren al een week niet en continu misselijk kan er niks van eten. ik vind het bizar hoe lang de bijwerki[lees meer...]ngen na de laatste dosis nog aanhouden. lig er nog steeds van in bed

24-09-2020 | Vrouw | 22
Bacteriële vaginose
Metronidazol tegen Vaginose. Binnen 6 maanden kwam het terug.