metronidazol

Bacteriële infectie (32 meningen)
Tandvleesontsteking (18 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Kaakontsteking (5 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Bacteriële parotitis (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)
Ontsteking (mond) (1 mening)

16-12-2017 | Vrouw | 60
Darmproblemen - diarree
Ivm Clostridium dif infectie - ontstaan door clindamycine tijdens ziekenhuisopname - behandeld met kuur van 10 dagen metronidazol. Bij gebruik van zo'n 3 dagen verdwenen de klachten. Maar 3 dagen na het stoppen van de kuur kwamen de klachten weer terug. Opnieuw behandeld met een kuur van 10 dagen metronidazol. Ook nu verdwenen de klachten na 3 dagen. En ook nu kwamen de kl[lees meer...]achten 3 dagen na het stoppen van de kuur weer terug. Dus in eerste instantie effectief, maar uiteindelijk niet van de klachten af. Bij het 2e recidief opnieuw een feceskweek ingeleverd en overgegaan tot behandeling met vancomycine.

10-12-2017 | Vrouw | 16
metronidazol (250mg)
Mijn dochter van 16 is met Metronazidol behandeld tegen een darmparasiet; de dieetamoebe. Ze heeft weinig bijwerkingen gehad, een beetje misselijk op dag 2 en een gevoelloze dikke lip op dag 9. Helaas heeft de behandeling niet gewerkt. De parasiet is er nog.

28-11-2017 | Vrouw | 35
metronidazol (500mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
ik zelf ben niet echt huiverig om medicatie in te nemen,als der zoveel negatieve ervaringen op het internet over staan, Nergens zie ik nou iets super positiefs staan, Ik had echt zoiets door al het lezen,word ik dood ziek! Niks is minder waar, ik nam de 4 tabletten in 1 x in,en ben alleen een beetje moe ervan geworden,en heel even een vies smaakje in me mond geproeft[lees meer...] toen ik wkr werd,Thats all!!!! Het kan dus ook allemaal heel anders gaan. Bij voorhand stres je hem al door zulke reactie’s te hebben gelezen, Maar ik kan jullie vertellen, Het is echt geen troep,klachten zijn gelijk verdwenen, En je voelt je weer Vrouw down under, En Dat door 4 wonder pilletjes!!!!!

24-11-2017 | Vrouw | 18
Bacteriële vaginose
Het middel werkt heel doeltreffend, dat zeker. De vaginose is zo goed als weg, in ieder geval een stuk verminderd en minder stinkend. Moest eenmalig 4 tabletten nemen, dit 's avonds voor het slapen na wat eten gedaan. De ochtend erna toen ik wakker werd voelde ik me heel beroerd. Twee dagen amper iets kunnen doen, met moeite twee uurtjes van huis weggekund...

02-11-2017 | Vrouw | 57
Darmontsteking
Heftige darmontsteking waterdun zwarte ontlasting, kolieken, doodziek. Nu, na 2 dagen al een ongelofelijk verschil! Dit is idd een paardenmiddel, maar het ongedierte in m'n darmen wordt uitgeroeid! Een vreselijke bacteriéle infectie. Het werkt!

21-02-2022 | Man | 70
Tandvleesontsteking
De mogelijke bijwerkingen die in de apotheek werden opgesomd waren niet mals. Dat viel uiteindelijk allemaal erg mee. Ik kreeg een paar keer een heel licht gevoel van misselijkheid en draaierigheid. Echt heel licht. Ik hoefde niet even te gaan zitten of zo.

15-02-2022 | Man | 33
Kaakontsteking

12-02-2022 | Man | 50
Bacteriële infectie
Wat een drama, middel ik 100x erger dan de kwaal. Paar uur na het innemen lag ik mijn bed te shaken van de kou, koorts 38.5. Vreselijk rusteloze benen, voor het eerst in 10 jaar tijd mezelf moeten ziekmelden op kantoor. Dag later, koorts weg, maar kan absoluut niet 'stil' staan, in beweging blijven/zitten gaat beter, maar staan absoluut niet. Nooit meer.

01-02-2022 | Man | 21
metronidazol (500mg)
Ik heb de kuur gekregen omdat ik al jaren lang loop met darmklachten als: - opgeblazen gevoel - winderigheid - plotseling ontlasting aandrang - slechte ontlasting - misselijkheid De arts gaf mij het labeltje PDS. Ik zelf geloof hier niet in! Ik heb een ontlasting onderzoek laten doen en daar kwam blastocytis hominis uit. Ik heb een kuur gekregen van mijn huisarts en[lees meer...] tijdens de kuur 2 uur na het nemen van een tablet probiotica genomen en Lglutamine! Nergens last van gehad.. tot ik een dag vergat de probiotica in nam toen kreeg ik last van diarree en misselijkheid.. dag erna was het weer weg. Nu ben ik 1 week na de kuur en heb bijna geen klachten meer! Af en toe nog een beetje krampjes maar die neem ik op de koop toe! Ik ben nu ook bezig om mijn darm slijmvlies te herstellen want volgens mijn therapeut komen de krampjes hierdoor! Verder niet teveel naar al die angst aanjagende recenties kijken op deze site want dat heb ik ook gedaan en dan ga je er al angstig in! Uiteindelijk valt het reuze mee💪🏻

19-08-2020 | Man | 41
Infectie (mond)
Twee weken geleden kreeg ik tijdens de vakantie in Frankrijk last van een ontstoken kies. Letterlijk alle tandartsen in de omgeving waren met vakantie. Via een lokale huisarts kreeg ik een kuurtje Metrodinazol voorgeschreven. Amoxicilline had de voorkeur, maar hier ben ik overgevoelig voor. Het kuurtje beviel uitstekend. Vandaag slik ik de laatste pil. Ik merk een iets [lees meer...]verminderde eetlust, misschien een klein beetje duf, maar het mag allemaal geen naam hebben. Probleemloze gebruikerservaring voor mij. Dik tevreden.

08-05-2020 | Man | 20
Darmontsteking
Het is nu dag 4, en ik voel me helemaal niet goed. Geen eetlust, super misselijk en enorm moe. Heb ook bijna geen kracht in mijn armen. Ik heb normaal helemaal niet zo veel last van bijwerkingen van medicijnen, maar bij dit medicijn wel. Niet fijn. Ik ga overleggen of ik iets anders kan krijgen want dit is niet fijn. Zelf ben ik nog niet klaar met de kuur. Maar er wordt ge[lees meer...]lukkig gezegd dat wanneer de kuur klaar is, de klachten snel afnemen. Dus we gaan het zien

09-01-2020 | Man | 45
Tandvleesontsteking
Normaliter geen bijwerkingen van antiobiotica maar wel met Metronidazol al na 1 dag. Koortsig, hoofdpijn, duizelig. Werd naar mijn idee erger. Na googlen lees ik nu dat Metronidazol geen goede combi is met Propylene Glycol. Juist dit ingredient zit in mijn voorgeschreven mondspoelmiddel. De beschreven bijwerkingen van deze combi komen sterk overeen met die van mij beha[lees meer...]lve het braken.. Toeval of zou dit echt een slechte combi zijn? Ik hoop dat ze hier onderzoek naar gaan doen..

16-12-2019 | Man | 30
Giardiasis
Dit is mijn 2e kuur. De eerste kuur leek aanvankelijk te werken tegen de giardia parasiet in mijn darmen. Ik heb me na de 1e kuur twee maanden superfit gevoeld. Helaas kwamen de symptomen van giardia terug en zit ik momenteel halverwege mijn 2e kuur. Ik keek er ook tegen op n.a.v. de lijst met bijwerkingen, maar dit valt bij mij enorm mee. De giardia symptomen werden na 2 [lees meer...]dagen al minder. Wel heb ik een flinke metaalsmaak in m'n mond en minder eetlust. Ook nu en dan duizelig of slap in de benen, maar dit kan ook een giardia symptoom zijn. Ik slik tegelijkertijd probiotica pillen van Lucovitaal (Kruidvat, etc.) en heb ook het idee dat dit wel helpt tegen bijwerkingen.

22-08-2019 | Man | 25
Bacteriële vaginose
Ik had hem maandag 10 uur in de ochtend 4 pillen in genomen van 500 Mg. Veder geen bijwerkingen de gehele dag. De volgende dag (dinsdag) ree ik in de ochtend naar duinrel en toen ik uit stapte voelde ik mij super licht in mijn hoofd, met of ik zweef.. en ook misselijk. Er is een vriend naar duinrel gekomen om terug te rijden aangezien ik dat niet durfte. Later kwam een ij[lees meer...]zersmaak in mijn mond, de volgende dag was ik nog steeds duizelig en misselijk, en voelde me erg down ik wilde alleen maar slapen.. ik wil dat ik uitwerkt, wat een kut spul is dit, ik neem het nooit meer.. Kan iemand mij vertellen wanneer de bijwerkingen minder werden zit nou op dag 3 en voel nog van alles wat niet klopt..

20-03-2019 | Man | 43
Tandvleesontsteking
Dit medicijn 3 x per dag , 7 dagen gebruikt vanwege een tandvleesontsteking (in combinatie met Amoxilline). Van te voren alle ervaringen op deze website gelezen waardoor ik nogal terughoudend was om het medicijn te gebruiken. Bedenk wel dat mensen met een negatieve ervaring vooral de neiging hebben om hun ervaring op deze website achter te laten. Ik heb nagenoeg geen bijw[lees meer...]erkingen gehad op diarree en zwarte aanslag op de tong na. Die nadelen wegen m.i. niet op tegen de voordelen, namelijk tandvlees dat genezen is en er weer gezond uitziet. De verbetering was met de dag merkbaar wat de hele kuur tot een positieve ervaring maakte.

15-07-2018 | Man | 33
Bacteriële vaginose
Mn vrouw kreeg deze voorgeschreven ivm bacteriële vaginose. Als partner werd geadviseerd om het ook te gebruiken. Een kuur van 7 dagen met 2x daags zo'n tablet. Na dag 1 voelde ik me wat vreemd wat ik niet kan omschrijven. Dat werd gelukkig wel minder. Tevens viel het me op dat ik zo vaak moest plassen, erg irritant omfat ik 's nachts nooit hoef normaliter. Dan ook nog de [lees meer...]onhandige tijd om in te nemen, er moet exact 12 uur tussen zitten waardoor ik 's avonds verplicht wat moet gaan eten want je moet het tijdens of na een maaltijd innemen. Ik slik en heb nooit wat dus ben sowieso wat huiverig met medicatie maar dit is echt troep.ik weet dus ook niet of het heeft geholpen want ik had geen klachten.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum