metronidazol

Bacteriële infectie (26 meningen)
Tandvleesontsteking (16 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Kaakontsteking (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Ontsteking (mond) (1 mening)

13-08-2017 | Vrouw | 58
Darmontsteking
Vreselijk medicijn. Veel last van de bijwerkingen: misselijk, hoofdpijn, vieze smaak in de mond, vermoeid en haaruitval. Helaas voor de tweede keer voorgeschreven gekregen, omdat ik na de eerste kuur van 10 dagen na een paar dagen weer ziek werd. Medicijn had dus de eerste keer niet voldoende geholpen. Voorgeschreven voor darmparasiet. Dit medicijn wens ik, na deze kuur i[lees meer...]s gedaan, nooit meer in te nemen.

07-08-2017 | Vrouw | 37
Darmontsteking
Vanwege een darmparadiet (dientamoebe-fragilis) deze troep voorgeschreven gekregen vd huisarts. 3x daags 750 mg, 10 dagen lang. Dit is dag 4, maar of ik het afmaak weet ik niet. Ben erg moe, geen energie. Daarnaast hoofdpijn, duizelig, misselijk en mn hoofd er niet bij kunnen houden. Ontzettend suf. Bah ben er nog nooit zo ziek van geweest.

06-08-2017 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Na de horror verhalen zag ik er erg tegenop om dit medicijn te gebruiken. Maar toch maar gestart. Vandaag mijn laatste dag. Ik heb een kuur van 3 dagen: 1 x per dag 4 tabletten van 500 mg. Heb helemaal geen bijwerkingen....alleen is mijn urine wat donkerder van kleur maar verder voel ik mij prima! Dus zo zie je maar.....gelukkig zijn er ook positieve verhalen over dit medi[lees meer...]cijn! Merk ook al een positief effect op mijn darmen gelukkig!

28-07-2017 | Vrouw | 30
Bacteriële vaginose
Nadat ook ik bang gemaakt was door alle negatieve verhalen, toch maar de medicijnen gepakt. Daarom hier ook mijn positieve ervaringen. Moet er wel bij zeggen dat ik antibiotica gewoon grote rommel vind. Maar dat terzijde. Werkt perfect en geen enkele bijwerking! Dus ook ik zou zeggen laat je niet bang maken.

18-07-2017 | Vrouw | 43
metronidazol (250mg)
Ivm parasiet in darmen voorgeschreven. Eens maar nooit meer. 6 van de 7 dagen beroerd gevoeld. Nog niet duidelijk of het geholpen heeft.

21-06-2017 | Vrouw | 18
Bacteriële vaginose
Lieve iedereen, anderhalve week geleden was ik per ongeluk met mijn tampon in slaapgevallen, waardoor ik bacteriële vaginose had opgelopen. Mijn symptomen kwamen direct overeen met die van internet . Ik had eerst Multi gyn actueel gehaald bij de drogist. Dit zorgde ervoor dat de jeuk wegging, maar niet de geur en afscheiding helaas. Toch maar naar de huisarts gegaan. Die g[lees meer...]af mij Metronidazol. Ik was erg bang voor de bijwerkingen, omdat er veel negatieve ervaringen op internet stonden . Maar verrassend genoeg geen enkele bijwerking . Heel chill. Gewoon goed en veel eten van te voren, dat helpt heel erg. Maar het medicijn werkte heel goed. Na 1 dag was de geur verdwenen en de afscheiding werd in de loop van de dagen veel minder. Fijn om weer zonder nare geur te kunnen rondlopen, door zo'n simpele oplossing. Niet zelf aankloten met vaginale douches of cremepjes. De huisarts heeft er meer verstand van. Dus ga er heen. Je hoeft je nergens voor te schamen. Maar kortom: makkelijk om in te nemen en heel effectief. Blij met het resultaat en 0 bijwerkingen

21-05-2017 | Vrouw | 67
Bacteriële infectie
Een zeer vervelende ervaring. De eerste dag al misselijk. De tweede dag kwam er hoofdpijn bij en duizeligheid, diarree had ik van het begin af aan. Derde dag trillen en gevoel van flauwvallen, slapen is moeilijk. En nu moet ik nog twee dagen. Ik hoop dat het helpt, maar ik heb grote twijfel !

19-08-2020 | Man | 41
Infectie (mond)
Twee weken geleden kreeg ik tijdens de vakantie in Frankrijk last van een ontstoken kies. Letterlijk alle tandartsen in de omgeving waren met vakantie. Via een lokale huisarts kreeg ik een kuurtje Metrodinazol voorgeschreven. Amoxicilline had de voorkeur, maar hier ben ik overgevoelig voor. Het kuurtje beviel uitstekend. Vandaag slik ik de laatste pil. Ik merk een iets [lees meer...]verminderde eetlust, misschien een klein beetje duf, maar het mag allemaal geen naam hebben. Probleemloze gebruikerservaring voor mij. Dik tevreden.

08-05-2020 | Man | 20
Darmontsteking
Het is nu dag 4, en ik voel me helemaal niet goed. Geen eetlust, super misselijk en enorm moe. Heb ook bijna geen kracht in mijn armen. Ik heb normaal helemaal niet zo veel last van bijwerkingen van medicijnen, maar bij dit medicijn wel. Niet fijn. Ik ga overleggen of ik iets anders kan krijgen want dit is niet fijn. Zelf ben ik nog niet klaar met de kuur. Maar er wordt ge[lees meer...]lukkig gezegd dat wanneer de kuur klaar is, de klachten snel afnemen. Dus we gaan het zien

09-01-2020 | Man | 45
Tandvleesontsteking
Normaliter geen bijwerkingen van antiobiotica maar wel met Metronidazol al na 1 dag. Koortsig, hoofdpijn, duizelig. Werd naar mijn idee erger. Na googlen lees ik nu dat Metronidazol geen goede combi is met Propylene Glycol. Juist dit ingredient zit in mijn voorgeschreven mondspoelmiddel. De beschreven bijwerkingen van deze combi komen sterk overeen met die van mij beha[lees meer...]lve het braken.. Toeval of zou dit echt een slechte combi zijn? Ik hoop dat ze hier onderzoek naar gaan doen..

16-12-2019 | Man | 30
Giardiasis
Dit is mijn 2e kuur. De eerste kuur leek aanvankelijk te werken tegen de giardia parasiet in mijn darmen. Ik heb me na de 1e kuur twee maanden superfit gevoeld. Helaas kwamen de symptomen van giardia terug en zit ik momenteel halverwege mijn 2e kuur. Ik keek er ook tegen op n.a.v. de lijst met bijwerkingen, maar dit valt bij mij enorm mee. De giardia symptomen werden na 2 [lees meer...]dagen al minder. Wel heb ik een flinke metaalsmaak in m'n mond en minder eetlust. Ook nu en dan duizelig of slap in de benen, maar dit kan ook een giardia symptoom zijn. Ik slik tegelijkertijd probiotica pillen van Lucovitaal (Kruidvat, etc.) en heb ook het idee dat dit wel helpt tegen bijwerkingen.

22-08-2019 | Man | 25
Bacteriële vaginose
Ik had hem maandag 10 uur in de ochtend 4 pillen in genomen van 500 Mg. Veder geen bijwerkingen de gehele dag. De volgende dag (dinsdag) ree ik in de ochtend naar duinrel en toen ik uit stapte voelde ik mij super licht in mijn hoofd, met of ik zweef.. en ook misselijk. Er is een vriend naar duinrel gekomen om terug te rijden aangezien ik dat niet durfte. Later kwam een ij[lees meer...]zersmaak in mijn mond, de volgende dag was ik nog steeds duizelig en misselijk, en voelde me erg down ik wilde alleen maar slapen.. ik wil dat ik uitwerkt, wat een kut spul is dit, ik neem het nooit meer.. Kan iemand mij vertellen wanneer de bijwerkingen minder werden zit nou op dag 3 en voel nog van alles wat niet klopt..

20-03-2019 | Man | 43
Tandvleesontsteking
Dit medicijn 3 x per dag , 7 dagen gebruikt vanwege een tandvleesontsteking (in combinatie met Amoxilline). Van te voren alle ervaringen op deze website gelezen waardoor ik nogal terughoudend was om het medicijn te gebruiken. Bedenk wel dat mensen met een negatieve ervaring vooral de neiging hebben om hun ervaring op deze website achter te laten. Ik heb nagenoeg geen bijw[lees meer...]erkingen gehad op diarree en zwarte aanslag op de tong na. Die nadelen wegen m.i. niet op tegen de voordelen, namelijk tandvlees dat genezen is en er weer gezond uitziet. De verbetering was met de dag merkbaar wat de hele kuur tot een positieve ervaring maakte.

15-07-2018 | Man | 33
Bacteriële vaginose
Mn vrouw kreeg deze voorgeschreven ivm bacteriële vaginose. Als partner werd geadviseerd om het ook te gebruiken. Een kuur van 7 dagen met 2x daags zo'n tablet. Na dag 1 voelde ik me wat vreemd wat ik niet kan omschrijven. Dat werd gelukkig wel minder. Tevens viel het me op dat ik zo vaak moest plassen, erg irritant omfat ik 's nachts nooit hoef normaliter. Dan ook nog de [lees meer...]onhandige tijd om in te nemen, er moet exact 12 uur tussen zitten waardoor ik 's avonds verplicht wat moet gaan eten want je moet het tijdens of na een maaltijd innemen. Ik slik en heb nooit wat dus ben sowieso wat huiverig met medicatie maar dit is echt troep.ik weet dus ook niet of het heeft geholpen want ik had geen klachten.

03-09-2017 | Man | 25
metronidazol (500mg)
Kuur gehad van 4 pillen gedurende 3 dagen. Alleen donker kleurige plas als bijwerking en droge mond, maar dat laatste pas 24 uur na de laatste pil dus zou ook van iets anders kunnen zijn. Overigens is het middel absoluut niet met alcohol te combineren. Ik heb tijdens de kuur een biertje van 0,5 procent alcohol gedronken waarna het leek of ik een badtrip van drugs kreeg. He[lees meer...]le rare gedachtes, wereld duizelde en viel bijna om terwijl ik stil stond. Wil me niet voorstellen hoe het zou zijn geweest als ik een normaal biertje had genomen.

27-05-2017 | Man | 41
Kaakontsteking
Voorgeschreven gekregen ivm beginnende kaakonsteking na wortelkanaal behandeling. Na twee dagen effect duidelijk merkbaar na vijf dagen onsteking verdwenen. Geen enkele last van bijwerkingen gehad. Heb me strikt aan het onthouden van alcohol gehouden, hoe lastig ook, maar deze bijwerkingen lijken zeer serieus te zijn.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum