metronidazol

Bacteriële infectie (26 meningen)
Tandvleesontsteking (16 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Kaakontsteking (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Ontsteking (mond) (1 mening)

31-12-2018 | Vrouw | 50
Bacteriële vaginose
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen door mijn gynaecoloog in verband met bacteriële vaginose. Ik gebruik dit middel nu een aantal dagen. Voelde me gisteren ineens depressief. Ook heb ik last van duizeligheid, wazig zicht, erg vermoeid, misselijk en kan soms niet goed uit mijn woorden komen. Wil eigenlijk de hele dag wel slapen. Ik moet nog een paar dagen doorslikken,[lees meer...] want de kuur is voor 7 dagen en ben bijna op de helft. Ik weet niet wat ik moet doen want ik denk dat stoppen nog een nadeliger effect heeft.

19-11-2018 | Vrouw | 33
Giardiasis
1x daags 4pillen tegelijk moeten slikken. 3 dagen lang. De bijwerkingen in de bijsluiter waren schrikwekkend maar dat is vaak bij alle medicatie wel zo. Pas nu ik klaar ben met de kuur lees ik de ervaringen van anderen. Ik nam de pillen tegen 17uur tijdens het avond eten. De gehele avond was ik ziek. Misselijk, krampen, rillingen. Dit had ik al weken op en af ivm de [lees meer...]parasiet in mijn darmen dus ik kon het niet meteen linken aan de medicatie. De dag erna vol energie, voelde me goed tot ik weer de pillen had genomen. De laatste dag precies hetzelfde.. ik was al bang dat het door de medicatie zou komen en inderdaad die avond was ik weer hartstikke ziek. Gelukkig nu klaar met de medicatie, voor het eerst weer een normale ontlasting gehad, normaal van vorm geur en kleur. Lijkt dus gewerkt te hebben. 3 dagen waren vol te houden maar ik ben blij dat het nu klaar is.

12-10-2018 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
Ik durfde het medicijn eerst niet in te nemen. Tijdens mijn verblijf in de VS, werd bij mij chlamydia gevonden en de dokter vond dat ik wat meer afscheiding had dan normaal. Hierom kreeg ik antibiotica voor chlamydia mee en metronidazol (500 mg, 2 per dag voor 1 week). Hij gaf mij de medicatie mee, voordat de testresultaten binnen waren. Ik hoopte dat al mijn klachten[lees meer...] weg zouden gaan door enkel de inname van de chlamydia antibiotica, maar dit was niet het geval: de afscheiding (en vooral de geur) verdween, maar mijn onderbuikpijn bleef na twee weken toch aanwezig en werd zelfs erger. Door alle slechte reviews, wist ik niet wat ik moest doen. Toch besloot ik metronidazol in te nemen, omdat ik bang was dat ik een eierstokkenontsteking zou oplopen. Ik ben zo blij dat ik de antibiotica ben in gaan nemen! Na 1 pil kon ik al merken dat mijn buikpijn minder werd. Daarnaast zit ik nu op dag twee en heb ik totaal geen last van bijwerkingen. Ik heb enkel heel soms een lichte metaalsmaak in mijn mond, maar verder niet storend. Ik wilde toch graag even mijn (positieve) verhaal delen, omdat er ook veel negatieve verhalen zijn. Voor iedereen kan de antibiotica natuurlijk anders vallen, maar ik zou het zeker proberen. Het is en blijft helaas troep en ik hoop dat ik het nooit meer hoef in te nemen.

20-09-2018 | Vrouw | 28
Bacteriële vaginose
De geur en incidintele jeuk(vooral in de ochtend) waren weg binnen 2/3 dagen. Was alleen wel zeer misselijk op dag 1. Daarna verminderde het, ook de andere bijwerkingen. Na een week kreeg ik er helaas wel als kado bij: een candida schimmelinfectie.. 😁!! Ik weet niet wat erger was, de geur van vaginose of de jeuk van candida. Nu weer een capsule voor candida. En tegelijker[lees meer...]tijd aan de antibiotica voor een andere kutinfectie, Chlamydia. Weer misselijk etc. Feestje wel.

14-09-2018 | Vrouw | 27
Bacteriële vaginose
4 tabletten in 1x ingenomen. Na ca. 6 uur begon de ellende. Hele nacht wakker geweest wegens misselijkheid, braken. Gevoel alsof ik zwaar aan de drugs zat en het helemaal fout ging. Paniekaanval en onrust. Om het uur wakker, niet kunnen opstaan wegens vermoeidheid die het ook nog veroorzaakt. Een heel naar antibioticum.

29-08-2018 | Vrouw | 35
Bacteriële vaginose
Ik heb dit voorgeschreven gekregen vanwege bacteriële vaginose. De 4 tabletten in 1x innemen bij de lunch. De hele dag ontzettend vieze smaak in mijn mond gehad, werd er echt gek van! Na avondeten bleef dit hetzelfde, vond het geen metaalsmaak maar zurig. Volgende ochtend was de vieze smaak verdwenen. Verder geen bijwerkingen gehad. Dus viel alles mee!

18-08-2018 | Vrouw | 48
metronidazol (500mg)
Op het eerste instantie zag ik het erg tegen op maar dan kreeg ik advies van de assistent apotheker om Ik een uur voordat ik de medicatie innam een andere middel voor reisziekte die heet Cinnarizine in te nemen tegen misselijkheid en duizeligheid en het werkt wel want dan de bijwerkingen die ik daarna heb meegemaakt meevallen en juist op volgende dag ben ik heel suf werd e[lees meer...]n alleen dat.

16-08-2018 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
In een keer vier tabletten geslikt (500mg). In tegenstelling tot alle negatieve berichten, heeft het bij mij prima gewerkt. Voor inname is het belangrijk dat er een goede bodem is gelegd (uit ervaring), dit scheelt tegen klachten als bijv. diarree of misselijkheid. De dag van inname wat duizelig en in korte tijd erg vermoeid. Deze bijwerkingen wegen niet op tegen de klacht[lees meer...]en voorheen. Ik ben blij dat het verholpen is.

02-08-2018 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
Momenteel nog bezig met de kuur metronidazol. Hoor er zoveel slechte dingen over; maar heb deze kuur meerdere malen gekregen. Gewoon zeer goed bij eten voordat je deze pil inneemt. Heb slechts last van een metaalsmaak in mijn mond, en soms een beetje een zweverig gevoel. Wat heerlijk om te drinken is tegen de metaalsmaak is cola! En dan wel koud! Vorige keer was ik erg tev[lees meer...]reden over dit middel. De klachten waren verdwenen. Maar omdat mijn partner ook deze bacteriën droeg (door mij), bleven de klachten terugkeren. Nu zijn we beide in behandeling en alle bijbehorende kwaaltjes zullen als sneeuw voor de zon verdwijnen!! En voor diegenen die heftige reacties erop krijgen, ooit aan gedacht dat je een allergische reactie hebt op dit middel? De apotheker zal een alternatief voor je verzinnen!

24-07-2018 | Vrouw | 32
Giardiasis
Puur vergif. Na enkele weken al dood ziek te zijn door Giardia stootkuur gehad van 3 dagen 4x500 mg ineen. ZIEK!! Bovenop de klachten en ziekheid die ik al had. Kwan er nu extreme misselijkheid bij. Buikpijn wazig zien wazig denken. Koorts zweetaanvallen, droge mond, vieze smaak, algehele zwakheid. Donderdag laatste setje pillen gehad. Vrijdag een zware operat[lees meer...]ie (die los stond van de darmklachten) Na de operatie voelde ik me best oké. (Achteraf denk ik door de morfine). Zaterdag weer klachten. Buikpijn, veel en vaak diarree . Weer de mdl arts gebeld. Nog een extra kuur Metonidazol. Dinsdag mee begonnen. Dood en dood ziek. Last van de operatie (waar ik nog minder last van had dan de pillen of giardia). Weer extreem misselijk, moe, buikpijn, 6x per uur diaree, krampen, koppijn, kon geen prikkels meer aan. Totaal geen eetlust (terwijl ik echt een snoep kont ben). Uiteindelijk zo somber, ziek en futloos dat ik mezelf heb opgesloten in een donkere kamer.. Uiteindelijk opgenomen in het ziekenhuis. Ben er bijna kapot aan gegaan. Serieus Metonidazol is puur vergif de arts zei ook dat het echt troep is!

24-06-2018 | Vrouw | 31
Bacteriële vaginose
Ben erg vermoeid erdoor en vooral smorgens een metaalsmaak on me mond. Met vlagen misselijkheid. Maar het werkt echt super, ik heb alles geprobeerd tegen de vagina schimmel, zoals capsules inbrengen meerdere soorten en sterkte maar dit is het enige wat echt werkt, de kuur echt afmaken want ook al is het na de 2e of 3e dag weg en je stopt dan is het na een paar dagen weer t[lees meer...]erug.

25-04-2018 | Vrouw | 31
metronidazol (250mg)
Bacteriële infectie
Ik kreeg eerst last van veelvoorkomende bijwerkingen zoals metaalsmaak, vermoeidheid, duizeligheid en misselijkheid. Na de tweede dosis moest ik gaan liggen, voelde de niet lekker. Toch doorgegaan. De volgende dag de derde dosis voelde het alsof ik in een badtrip terecht kwam. Huilen zonder reden, neerslachtig, paniek. Terwijl ik normaliter een heel nuchter persoon ben. O[lees meer...]p aanraden van de dokter gestopt en ander middel gekregen. Deze heftige reactie komt niet vaak voor, maar het is hoe dan ook echt troep.

22-04-2018 | Vrouw | 20
Bacteriële vaginose
Het medicijn is zeer effectief! Na 1 jaar last te hebben van bacteriële vaginose, ben ik er nu eindelijk vanaf. (Hopen dat het ook weg blijft, ben nu paar dagen verder na ab kuur). 1e dag van de kuur erg moe en misselijk. Rest van de dagen bleef de moeheid en misselijkheid, werd geleidelijk minder. Wat mij erg hielp was goed eten! Zodra de misselijkheid een beetje op kwam[lees meer...], was het direct weg zodra ik iets at. Elk medicijn heeft bijwerkingen, en ik was huiverig om het te nemen door alle reacties. Viel reuze mee! Eindelijk van de bv af! Had het er zeker voor over. Had alle middeltjes geprobeerd: multi gyn acti gel, canastyn gyno, evagynal. Niks werkte! Mijn tip; goed eten en de bijwerkingen zijn minimaal.

21-04-2018 | Vrouw | 20
metronidazol (500mg)
Prima, alleen eerste dagen af en toe metaalsmaak als ik het innam. Verder nergens last van, top. 10 dagen 3x per dag geslikt

21-04-2018 | Vrouw | 15
Bacteriële infectie
Ben hier zeer ontevreden over. Ben op vakantie en er is mij niks verteld over dat ik niet in de zon mocht terwijl ik duidelijk heb gezegd dat ik op vakantie ging.. Ik wilde een restaurant inlopen en opeens kreeg ik een soort aanval. Ik had het gevoel dat ik moest braken, kon niet meer op mijn benen staan, kreeg gekleurde vlekken in mijn ogen en een piep in mijn oren. Ben e[lees meer...]r erg van geschrokken.. Er was een betere uitleg voor nodig. Zeker geen aanrader!!!

28-03-2018 | Vrouw | 26
Bacteriële infectie
Een kuur van 3x daags 500mg voorgeschreven voor 10 dagen. Vreselijke eerste dagen gehad: buikkrampen, misselijkheid (steeds net niet tegen braken aan), diarree, moe, somberheid en geen eetlust. Af en toe ook last van mijn coördinatie (evenwicht). Nog nooit zo heftig gereageerd op een antibioticum. Sinds vandaag (6 dagen verder) wat minder bijwerkingen: rommelige maag [lees meer...]maar nog wel heel moe. Ik zal blij zijn als de kuur afgelopen is.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum