Ervaringen met Metronidazol

metronidazol

Bacteriële infectie (35 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Kaakontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Bacteriële parotitis (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Ontsteking (mond) (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

05-03-2019 | Vrouw | 35
metronidazol (500mg)
Tandvleesontsteking
Afgelopen vrijdag begonnen met de kuur voor 7 dagen 3 d 1 tabl ivm tandvleesontsteking. Ik nam vrijdagavond 1 tablet in en toen ik paar uur later naar bed ging voelde ik me lamlendig; griepverschijnselen en hoofdpijn. De volgende ochtend was ik onwijs duizelig dat ik tegen de muur aanliep en de hoofdpijn was een bonzende hoofdpijn die bij rust wegging maar bij beweging hee[lees meer...]l pijnlijk was (niet bekend met migraine o.i.d.) pcm ingenomen en de hoofdpijn en duizeligheid heeft uren aangehouden (hoofdpijn zakte door pcm wel weg), later op de dag kreeg ik last van mijn darmen en ja hoor diarree. Dit heeft 1 middagje goed aangehouden en overige dagen ook zachte ontlasting. Verder sinds inname (die bewuste vrijdag) vooral last van geen eetlust en vieze smaak in mijn mond. Vooral die smaak is niet te doen. Nooit zoiets meegemaakt, verschrikkelijk! Daarnaast af en aan hoofdpijn en duizeligheidsklachten. Ook donkere urine en voel me gewoon beroerd. Geen concentratie, ziek zwak en misselijk. Ik rijd nog wel naar werk toe, maar vandaag kon ik me niet concentreren tijdens mijn consulten (werk zelf in de gezondheidszorg), ik heb het idee dat ik vage gesprekken aan het voeren ben. Ik ben de dagen aan het aftellen dat de kuur voorbij is (nog 3 dagen als we vandaag niet meetellen) en ik vooral van deze vieze smaak af ben en mijn eetlust weer terug is.

14-05-2017 | Man | 29
metronidazol (500mg)
Tandvleesontsteking
Na 7 weken aanhoudend lokale tandvlees ontsteking kreeg ik 15 van deze tabletten mee. 3x1 per dag gedurende 5 dagen. Eerste 3 dagen dacht ik appeltje eitje. Alleen de urine was anders van kleur. De 4de dag in de middag voelde ik mij duizelig en misselijk. In de avond nam dit toe. Ik wist niet of ik antibiotica had gebruikt of keiharde drugs. Helemaal in de war en super mis[lees meer...]selijk. 5de dag last van diarree en aanhoudende misselijheid. Ook wederom in de war en kon geen normale gesprekken voeren met mensen. Kassamedewerkers keken me raar aan. Al met al zeer nare bijwerkingen. Hiervoor kreeg ik terug, rustige tandvlees.

05-08-2014 | Vrouw | 26
metronidazol
Tandvleesontsteking
Ik kreeg deze tabletten voor een tandvleesontsteking. Ik moest 3 tabletten van 500gram per dag innemen, 10 dagen lang. Al snel stond mijn buik overhoop, werd ik duizelig maar ik kon het wel volhouden dacht ik. Uiteindelijk kreeg ik meer bijwerkingen, vieze smaak in mijn mond, hoofdpijn, angstig, proefde niets meer, 100x per dag naar de wc, wankel, concentratie problemen,[lees meer...] depressie, slappe spieren, ogen die niet willen, enorm vermoeid maar slapen lukt ook niet echt. Ik ben naar de apotheek gegaan en heb mijn klachten voorgeld en gevraagd of ik niet kon stoppen. Ze vertelde me dat ik beter kon doorgaan, want alle van deze antibiotica gaven dit soort bijwerkingen en als ik de keur niet zou afmaken zou het geen effect hebben. Uiteindelijk de keur afgemaakt. Ben op dit moment werkloos dus, ben toch thuis. Maar nu 1/2 week verder worden de klachten nog steeds niet minder, alleen maar erger! Ik heb voor morgen een afspraak bij de huisarts gemaakt, in de hoop dat die kunnen helpen. Ga volgende week namelijk op vakantie naar het buitenland en durf nu vrijwel mijn huis niet meer uit ?! Of mijn tandvleesontsteking weg is ? Geen idee want ik had eigelijk geen last van de ontsteking. Tussen de kuur door heb ik een ook algehele gebitsreiniging gehad, en werden er nog 2 gaten gemaakt. Ze hebben me 6 injecties moeten geven omdat de verdoving niet werkte ?! Nooit eerder meegemaakt. Maar 1 ding weten ik zeker NOOIT maar dan ook nooit neem ik deze AB meer in.

20-10-2022 | Man | 25
metronidazol (250mg)
Tandvleesontsteking
Ik heb het middel voorgeschreven gekregen met 500mg amoxxiline omdat ik een hele zware wortelkanaalontsteking had en die is met een wortelkanaalbehandeling weg gehaald maar de ontsteking was zo heftig dat mijn tanden ernaast ook begonnen te ontsteken… deze middelen voorgeschreven gekregen bijwerkingen waren echt heftig maar de ontstekingen en pijn aan de tanden ernaast zij[lees meer...]n weg!