Ervaringen met Metronidazol

metronidazol

Bacteriële infectie (35 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Kaakontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Bacteriële parotitis (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Ontsteking (mond) (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

21-02-2022 | Man | 70
Tandvleesontsteking
De mogelijke bijwerkingen die in de apotheek werden opgesomd waren niet mals. Dat viel uiteindelijk allemaal erg mee. Ik kreeg een paar keer een heel licht gevoel van misselijkheid en draaierigheid. Echt heel licht. Ik hoefde niet even te gaan zitten of zo.

11-05-2019 | Vrouw | 67
Tandvleesontsteking
Na het middel voor de eerste keer te hebben gebruikt, werd ik ziek, alle griepverschijnselen aanwezig. Ben aansluitend bijsluiter gaan lezen en heb dat vervolgens nauwlettend herlezen en herlezen., omdat bij eventuele andere klachten de huisarts geraadpleegd moest worden. Ik las bij velen ellende, maar het werkte wel. Aangezien ik geen krampen, buikpijn of andere alarmere[lees meer...]nde klachten had. Wel moest ik in de ziektewet. Vertrouwde mezelf niet in het verkeer of op de fiets. Daarnaast misselijk, extreem vermoeid, hoofdpijn en metaalstaking in mond. Op de laatste dag kreeg ik ineens over mijn hele lijf uitslag. Heb de laatste twee pillen niet meer ingenomen. Ik ga deze kuur nooit meer doen. Ik heb me heel beroerd gevoeld en ben nu benieuwd hoe lang de naweeen aanhouden. Drink al enkele dagen veel water om het medicijn zo snel mogelijk uit m’n lijf te spoelen. Daarnaast gebruik ik probiotica.

26-01-2020 | Vrouw | 56
Tandvleesontsteking
Na goed reinigen van de pockets bij de mondhygiëniste moest ik op de dag van behandeling starten met de kuur Metronidazal voor 7 dagen. Na het lezen van alle akelige bijwerkingen was ik op mijn hoede maar ik helemaal heb geen last gehad van bijwerkingen . Zo kan het dus ook :)

19-12-2014 | Vrouw | 56
Tandvleesontsteking
Van parodontoloog voorgeschreven gekregen ivm te behandelen Parodontitis. Vrijdag meteen opgehaald en begonnen met kuur (samen met Amoxicil 375mg 3x daags). De zaterdag erop begon de hoofdpijn en griepgevoel. Zondag en de dagen erna een gigantische hoofdpijn. Alsof mijn hele hoofd uit elkaar zou barsten! Daarbij doodziek en misselijk. Dinsdag huisarts. Heeft navraag gedaan[lees meer...] bij neuroloog ziekenhuis maar kon geen uitsluitsel geven. Advies: 4x daags 2 tabletten paracetamol 500mg en 4x ibrufen 400mg. Hielp helemaal niks. Woensdag weer gebeld. Kreeg geen zwaardere pijnstillers. Kon al dagen niet liggen-zitten-staan-lopen. Pijn was niet houdbaar en slapen lukte totaal niet. Doodvermoeid/uitgeput donderdag (vandaag) weer huisarts gebeld en geweest (en bewegen deed al zo'n pijn!). Alles nagelopen (uitvalverschijnselen =nekkramp e.d.) Bijsluiters doorgenomen (omdat hoofdpijn na begin inname begon). Was een "niet bekende" (!?) bijwerking:"een bepaalde vorm van hersenvliesontsekingdie meestal wordt veroorzaakt door een virus". Op aanraden huisarts direct gestopt en diclofenac 50mg gekregen (volgende stap zou morfine-achtige pijnstiller zijn/worden). Hoofdpijn is er nog wel maar niet meer zo hevig/erg. Nog wel koud/rillerig. Hoop echt dat dit de oorzaak was!! Ik zal dit nooit meer gebruiken! Wellicht kwam het door een vd bestanddelen!?

31-07-2012 | Vrouw | 55
Tandvleesontsteking
Vanaf dag 1 erg moe, alles smaakt vies, metaalsmaak in mijn mond, geen eetlust, heel veel geslapen, 3e en vierde dag heel benauwd, kortademigheid, heel veel slapen, geen concentratie, tintelingen in handen en voeten, somber. Nu (de een na laatste dag) lijkt het wel mee te vallen met de bijwerkingen. Ook mijn tandvlees is stukken beter. Het middel helpt goed, maar gezien a[lees meer...]lle reacties op deze site moet de bijsluiter aangepast worden.

03-01-2015 | Vrouw | 51
Tandvleesontsteking
7 daagse kuur gebruikt ivm tandvleesontsteking/paradontitis. Op dag 2 begon lichte duizeligheid. Op dag 3 begon ik mij af te vragen of het wel werkte ook gezien ik bewust was door dit forum van de mogelijke bijwerkingen. Vanaf dag 4 enorme hoofdpijn, duizeligheid en vermoeidheid. Ik kon amper de trap oplopen terwijl ik over een sportconditie beschik. De duizeligheid was st[lees meer...]eeds tegen misselijkheid aan. Ik ben nog in de auto gestapt en zou ik iedereen afraden. Het is jammer dat dit niet expliciet op het doosje vermeldt staat. Ik heb steeds geprobeerd door te werken en te sporten maar dat kon gewoon niet meer zo ziek. Ik adviseer ook iedereen bij gebruik rust te nemen en geen activiteiten te doen. Misschien dat je dan minder last hebt van de bijwerkingen. Vervolgens ben ik op dag 7 van de kuur het vliegtuig ingestapt voor een rustvakantie die een hel werd. Ik ben zwaar vermoeid, duizelig en met enorme migraine-achtige hoofdpijn het vliegtuig ingestapt. Bij aankomst was het nog slechter. Ik kon amper lopen, mijn hele lichaam deed zeer, zag alles wazig en wilde eigenlijk alleen maar liggen en slapen. Met heel veel moeite heb ik die dag de laatste pillen geslikt anders was de hele kuur voor niets geweest. Na de laatste tablet is het elke dag wat beter gegaan. De tandvleesontsteking was na ca. een week over maar de bijwerkingen hebben ca. 4 weken geduurd. Mijn hele lichaam was ontregeld, alles deed pijn, een enorm gevoelige huid, oude blessures kwamen weer terug en de duizeligheid heeft dus ruim een maand geduurd. Ik had geen metaalsmaak in mond ervaren maar dat komt misschien omdat ik de tabletten altijd direct doorslikte en niet op de tong liet liggen alvorens te slikken. Uiteindelijk is het antibioticum effectief geweest voor de bacterie treponema denticola en daar ben ik blij om. Voor de bijwerkingen had ik niet verwacht dat ik daar zoveel last van zou hebben. Wellicht zoals ik zei meer rust te nemen zijn deze effecten niet zo groot. Maar daar kom je alleen achter als je weer zo'n kuur zou moeten.

27-01-2022 | Vrouw | 46
Tandvleesontsteking
Ik was huiverig vanwege de gemelde bijwerkingen. Echter heb ik er geen enkele gehad. Qua effect werkt dit middel prima.

28-10-2015 | Vrouw | 46
Tandvleesontsteking
Ik heb de zgn. aa-bacterie. Na overleg met de mondhygiëniste de medicatie gebruikt (samen met Amoxicilline capsules 500 mg) na een grondige reiniging van het gebit. Op maandagmiddag gestart. Dinsdag verliep vlekkeloos. Woensdagnacht wakker geworden met hevige buikkrampen, hoofdpijn, zweetaanvallen, duizeligheid. De buikkrampen namen in de middag af, de hoofdpijn werd erger[lees meer...]. De zweetaanvallen en duizeligheid wisselden elkaar af. Daarna contact opgenomen met huisarts, tandarts en mondhygiëniste. Iedereen dringt er min of meer op aan om de kuur af te maken. Er zijn wel alternatieven, maar die schijnen dezelfde bijwerkingen te veroorzaken. Er is toch nog een telefoontje gepleegd naar het laboratorium en zij stelden voor om er een probioticum bij te nemen. Aangezien ik mij zo beroerd voel en dan nog een dag moet wachten op de levering van de capsules, heb ik besloten de kuur af te breken en deze eventueel in de toekomst mét het probioticum op te starten. Wellicht heb ik dan geen last van de bijwerkingen. Ik ben in elk geval blij om nu met dit medicijn te stoppen, want je verandert van een gezond mens in een ziek mens.

09-01-2020 | Man | 45
Tandvleesontsteking
Normaliter geen bijwerkingen van antiobiotica maar wel met Metronidazol al na 1 dag. Koortsig, hoofdpijn, duizelig. Werd naar mijn idee erger. Na googlen lees ik nu dat Metronidazol geen goede combi is met Propylene Glycol. Juist dit ingredient zit in mijn voorgeschreven mondspoelmiddel. De beschreven bijwerkingen van deze combi komen sterk overeen met die van mij beha[lees meer...]lve het braken.. Toeval of zou dit echt een slechte combi zijn? Ik hoop dat ze hier onderzoek naar gaan doen..

07-11-2019 | Vrouw | 44
Tandvleesontsteking
Niet prettig . Kreeg (angio) oedeem aan mijn oog. Staat echter niet in de bijsluiter. Ben na 2 tabletten moeten stoppen

26-02-2013 | Vrouw | 44
Tandvleesontsteking
na 1 dag al erg duizelig en veel hoofdpijn vanuit mijn nek dit wordt door de dag heen alleen maar erger, verder geen klachten, gebruik op advies parodontoloog elke dag een flesje yakult blijkt echt te helpen voor je darmen 4 dgn voor de kuur beginnen tot 4 dagen erna.

20-03-2019 | Man | 43
metronidazol (250mg)
Tandvleesontsteking
Dit medicijn 3 x per dag , 7 dagen gebruikt vanwege een tandvleesontsteking (in combinatie met Amoxilline). Van te voren alle ervaringen op deze website gelezen waardoor ik nogal terughoudend was om het medicijn te gebruiken. Bedenk wel dat mensen met een negatieve ervaring vooral de neiging hebben om hun ervaring op deze website achter te laten. Ik heb nagenoeg geen bijw[lees meer...]erkingen gehad op diarree en zwarte aanslag op de tong na. Die nadelen wegen m.i. niet op tegen de voordelen, namelijk tandvlees dat genezen is en er weer gezond uitziet. De verbetering was met de dag merkbaar wat de hele kuur tot een positieve ervaring maakte.

12-05-2021 | Vrouw | 42
Tandvleesontsteking
paradontitis. ontstekingen in de mond zijn minder geworden; alleen lippen vd mond droog

27-01-2019 | Vrouw | 40
Tandvleesontsteking
Na jaren lang last te hebben van ontstoken tandvlees op bepaalde plekken ondanks goed schoonmaken en reinigen een 10 daagse kuur gehad met nog een ander antibioticum ernaast. Geen last gehad van bijwerkingen en nu 3 maanden later perfect tandvlees en geen verdiepte pockets meer. Tandvlees en pockets zijn grondig schoongemaakt door mondhyg op dag van starten kuur.

31-05-2019 | Vrouw | 38
Tandvleesontsteking
Kuur uitgenomen samen met amoxilline en weinig ongemakken ervaren. Droge mond, vreemde smaak in de mond, wat vermoeid, en een licht gevoel in het hoofd is het enige wat ik ervaren heb. Tandvlees is veel rustiger.

15-04-2023 | Vrouw | 36
Tandvleesontsteking
Dit voelt niet aan als antibiotica maar eerder als hard drugs. Elke dag is een regelrechte hel, metaalsmaak zeer afwezig gevoel, extreem misselijk moe maar niet kunnen slapen. Jeuk over hele lichaam hiervoor als aanvulling allergietabletten gekregen maar zelfs die helpen niet goed. Het lijkt alsof alles in mijn lijf schreeuwt om de kuur te stoppen. Ik heb overlegd met de t[lees meer...]andarts maar die gaf aan dat ik de kuur mag in korten naar 5 dagen maar deze combikuur bestaat uit 40 pillen, 5 dagen is nog steeds 30 pillen, het is gewoon niet vol te houden. Vreselijke ervaring heb zoiets niet eerder meegemaakt met antibiotica, ik heb yakult erbij ingenomen als probiotica maar helpt helemaal niks.