ziekte

Tandvleesontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor tandvleesontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: tandvleesontsteking

Superol

13-09-2022 | Vrouw | 40
oxychinoline
Tandvleesontsteking
Dit ken ik uit mijn jeugd, maar het is tegenwoordig moeilijk verkrijgbaar. Gelukkig heb ik Superol in poedervorm van Bik Bik gevonden bij drogisterij Woortman op de Neude in Utrecht. Het wordt verkocht in kleine bakjes. Zeer effectief bij beginnende keelpijn, maar ook bij tandvleesontsteking. De smaak is wel vies...

28-08-2022 | Man | 59
Tandvleesontsteking
laatste tand bovenaan links , op rontgenphoto niets te zien maar waarschijnlijk ontstoken zenuwen van de tand. Tand moet ontzenuwd worden in volgende dagen. in afwachting om de pijn ondercontrole te houden, een combinatie van ibuprofen en amoxicilline met clavulaanzuur. Het antibiotica voor de bacteriële infectie van de zenuw en de ibuprofen om de ontstekingsreacties te v[lees meer...]erminderen. al bij al tevreden enkel diarree als nevenwerking

22-08-2022 | Man | 41
Tandvleesontsteking
Nu al maanden pijn aan beide katen boven mond links en rechts beide aan de laatste tand . Vreselijk trekken en kaaksbeen pijn doen en meerdere tanden indrukken pijn hebben gevoelig . Nog erger ochtend en bij het eten . 2000euro tandarts kosten nog pijn . Uit miserie terug amoxicilline met clavaan opgestart. Ken het door en door ook augmantin . Je voelt dat het je lichaam z[lees meer...]wak maakt. En ik weeg 120kg 1.96m maar wordt er altijd slecht van dat ik soms na 3 dagen moet stoppen bij 3 × 800mg125 clavaan . Maar zo hopeloos van pijn dat ik ze toch slik.

14-08-2022 | Man | 73
Tandvleesontsteking
Ik heb een wortelkanaalbehandeling gehad waarbij door de specialist gezegd werd dat o.a . door grote pockets de behandeling slechts geringe tijd effect zou hebben. Bovendien wil mijn nieuwe tandarts de kiezen vervangen door implantaten. Echter de wortelkanaalbehandeling is inmiddels 6 jaar geleden en ik verzorg mijn gebit zo goed dat ik nog steeds geen last heb van enige [lees meer...]ontsteking. Ik gebruik met mate en met verstand 0,12 gel chloorhexidine. Breng het plaatselijk aan op mijn ragers. Ben ik de enige met zo n ervaring?

10-08-2022 | Vrouw | 70
Tandvleesontsteking
storende verkleuring van tanden , bruine aanslag, gestopt met gebruik.\\ Aanslag niet weg te poetsen. Gebruikt 3 - 4 weken, 1 keer per dag gespoeld en 2 keer per dag gepoetst

06-08-2022 | Vrouw | 62
Tandvleesontsteking
Door tandarts voorgeschreven vanwege abces door wortelpuntonsteking. Nu, 5de dag, is abces (vrijwel) verdwenen, in die zin is het een effectief middel. Eerste 2 dagen nergens last van, sinds 3de dag wankel met lopen, fietsen, bewegen. Dat werd gisteren, 4de dag meer. Niet duizelig, maar opletten dat ik niet zwalk. Zou niet kunnen werken, durf niet auto te rijden. Voelt va[lees meer...]n gezond met weliswaar een abces, naar algeheel vaag lijf. Verdere bijwerkingen: paar keer overgegeven, is mee te leven. Wou stoppen maar huisartsenpost en spoedtandarts denken t beste kuur afmaken en verwijzen naar elkaar voor finaal advies (ja, in weekend natuurlijk dit soort gedoe).

26-07-2022 | Vrouw | 29
Tandvleesontsteking
Heel heftige mond/tongbranden krijg ik ervan. Wat enorm lang duurt, eten en drinken smaakt niet. Tong voelt alsof hij verbrand is. Echt heel vervelend.

16-07-2022 | Vrouw | 49
Tandvleesontsteking
Mijn verstandskies is niet doorgebroken maar zorgt wel voor een ontsteking. Hij gaat er dus binnenkort uit. Maar om de ontsteking van het tandvlees te verminderen ben ik gaan spoelen met perio aid. Wat een heftige bijwerkingen! Eerst alleen een brandend gevoel in mijn hele mond en vooral mijn tong. Daarna een vieze smaak en het eten had geen normale smaak weer. Op dag 3 we[lees meer...]rd ik wakker met veel pijn onder mijn oor en opgezette klieren aan mijn rechterkant van de hals. Ook kreeg ik pijnscheuten onder mijn kaak. Ben gestopt en spoel met zout water.

Chloorhexidine Mondspoeling 0,2%

01-06-2022 | Man | 43
Tandvleesontsteking
Ik snap niet dat de meeste mensen last van chloorhexidine 0.12 hebben. Ik heb een ontstoken kies wat op advies van de tandarts is om de kies te trekken. Nou was ik dat ook van plan om te laten doen. Bij nader in zien ben ik er zelf eerst op onderzoek uit geweest of dit echt nodig is. Ben via Google in contact gekomen met dus chloorhexidine mondspoel water. Nou leest ik[lees meer...] alleen maar slechte berichten over bijwerkingen. Ik snap er werkelijk niks van want ik gebruik het tweemaal daags en echt zonder gein ik heb werkelijk nergens meer last van niet van de kies of bijwerkingen. Dus ten eerste ik snap de tandarts niet en ik geloof niks van de bijwerkingen of verkleuringen waar iedereen last van heeft.

Bocasan

02-05-2022 | Vrouw | 60
Tandvleesontsteking
Ontstoken kies/ tandvlees, 2 à 3 dagen spoelen en klaar! Bovendien geeft frisse mond. Superspul, ik hoop dat het toch weer terugkomt in de handel

26-04-2022 | Vrouw | 43
Tandvleesontsteking
Voor ontsteking kies 10 daagse kuur gekregen voordat wortelkanaalbeh gaat plaatsvinden. Beetje vervelende bijwerkingen, ochtend diarree maar gaat beter na wat eten, erg moe en lusteloos en tegelijkertijd opgejaagd gevoel en innerlijke onrust. Beetje hoofdpijn en misselijk maar t moet maar ff allemaal. De extreme, bijna niet uit te houden kiespijn was na 2 dagen weg. Nu da[lees meer...]g 4 is kies wel nog erg gevoelig dus we zullen zien.....

21-02-2022 | Man | 70
Tandvleesontsteking
De mogelijke bijwerkingen die in de apotheek werden opgesomd waren niet mals. Dat viel uiteindelijk allemaal erg mee. Ik kreeg een paar keer een heel licht gevoel van misselijkheid en draaierigheid. Echt heel licht. Ik hoefde niet even te gaan zitten of zo.

27-01-2022 | Vrouw | 46
Tandvleesontsteking
Ik was huiverig vanwege de gemelde bijwerkingen. Echter heb ik er geen enkele gehad. Qua effect werkt dit middel prima.

Corsodyl

09-12-2021 | Vrouw | 52
Tandvleesontsteking
Dit middel voorgeschreven gekregen door de tandarts ivm ontstoken tandvlees. Ik gebruik het nu 1 week en sinds dag 5 kreeg ik klachten. Droge mond en op de 6de dag kan ik geen kruiden verdragen dat bijt in heel mijn mond.

21-11-2021 | Vrouw | 23
Tandvleesontsteking
Vorige week maandag moest ik ter controle naar de tandarts. Toen de mondhygienist me tandsteen kwam verwijderen, heeft ze behoorlijk in mijn bovenkant geport ( soortvan stokeren maar dan met dat ding waarvan ze tandsteen verwijderen) . Maar goed enorme heftige pijn de afgelopen week, niet te verdragen. Pijnstilling werkt niet goed ivm pijn erdoor heen komt. Dus diezelf[lees meer...]de mondhygiënist heeft mij dit aangeraden, nou ik denk oke prima. Maar ik had alleen last van me tandvlees? Ik savonds na t tanden poetsen dit gebruikt, gelijk daarna last van me tanden ( als ik ze op elkaar zet) terwijl ik dat eerst niet had. Tong is droog en als ik wat drink proeft het niet naar wat het is. De gebruiksaanwijzing en of bijsluiter vind ik enorm klein voor een soort medicijn! De reacties die ik zie , zie ik niet op zo’n bijsluiter staan , vind dit zo erg! Snap niet dat het nog word aanbevolen door die tandarts praktijken. Ik ga er gelijk mee stoppen en ga wel gewoon spoelen en pijnstilling gebruiken. Wat een hell dit

28-10-2021 | Vrouw | 33
Tandvleesontsteking
500 mg staat op het pakje. 5 dagen kuur bij start 2 capsule. Reden is lichte tandvlees ontsteking rond verstandskies. 1 dag niet kunnen slapen. Verstandskies(geen infectie ) deed lichtjes pijn bij de vlekjes/beginnend gaatje op de verstandskies en ernaast. 1 vlekje is zelfs een milimeter klein gaatje geworden. Na 2 dagen amoxicillline zijn zelfs de vlekjes weg! Het lijkt w[lees meer...]el gebleekt en bijna onzichtbaar. Pijn is zo goed als weg bij dag 4. Verstandskies voelt strakker en sterker aan. Tandvlees ziet er gezond uit. Normaal 2 x stoelgang per dag zonder medicijn. nu geen dus bij mij totaal geen sprake van diarree maar het tegenovergestelde. Huid voelt gezonder uit dan ooit en straalt. Ik voel me ook beter dan ooit. Niks geen braken en ook geen hoofdpijn. BIZAR. Laat je niet gek maken door 10 procent die wel klachten hebben. Luister vooral naar je gevoel en je lichaam. Soms heeft het ook met je dieet/vitamine/bloed te maken betreft allergie. Top medicijn.

Claritromycine

22-10-2021 | Man | 36
claritromycine
Tandvleesontsteking
Gekregen voor onsteking onder kies waar al een endo in zit. De tand stond omhoog en had enorme pijn. Kon niet slapen of liggen. Na fotos maken zag tandarts een onsteking welke weg gehaald zou moeten worden. Echter moest de onsteking eerst weg. De pijn was zo erg dat ik het liefste mijn tand eruit wou. Eerste dag antibiotica meteen diarree. En ook nog steeds kiespijn. 2e da[lees meer...]g meer pijn zelfs en kon niks. Echter de ochtend van dag 3 geen last meer. Kan nu weer eten en drinken. En heb zelfs gevoel dat de plek wat jeukt. Alsof iets geneest. Ben erg blij dat ik niet mijn tand hoefde te trekken. En de kies voelt ook niet meer zo omhoog te staan.

Bocasan

02-10-2021 | Vrouw | 35
Tandvleesontsteking
Bocasan werkte altijd goed tegen problemen in de mond zoals tandvleesontsteking en aften. Bikosan is een goede vervanger. De korrel us iets grover, waardoor deze iets moeilijker oplost, maar de werking is precies hetzelfde

Bikosan

02-10-2021 | Vrouw | 35
Tandvleesontsteking
Werkt goed tegen tandvleesontsteking, aften etc. Goede vervanger voor bocasan (welke al jaren niet meer wordt gemaakt)

14-09-2021 | Vrouw | 42
Tandvleesontsteking
Wat een vreselijke spul! Ik krijg er gewoon koorts door en ben zo ziek er door geworden. Het moet echt uit de handel. Ik ben twee x naar de mondhygiëniste geweest en elke x als ik erna spoel wordt ik na een paar uur goed ziek.

10-08-2021 | Man | 33
Tandvleesontsteking
Ivm ontsteking zenuw 2 kiezen deze capsules voorgeschreven , had zwelling zo groot als een ei op mijn wang en op het moment van schrijven zijn we 3 tabletten verder en is de zwelling gehalveerd zonder bijwerkingen. Moet de kuur afmaken dus wellicht kom ik er nog op terug.

Clindamycine

09-08-2021 | Vrouw | 46
clindamycine
Tandvleesontsteking
Deze kuur gekregen van de tandarts tegen tandvleesontsteking. Helpt wel iets, maar niet voldoende vrees ik. Momenteel slechter van de bijwerkingen dan van de ontsteking. Direct na innemen kortademig voor een half uur, en last van branden in de slokdarm. Dit los ik op door daarna paar glazen melk te drinken. Verder buikkrampen en diarree en misselijkheid. De kuur ( vijf dag[lees meer...]en) is nu klaar, maar deze hoef ik niet nog een keer. Nu hopen dat de ontsteking rustig blijft. Oppassen met bloedverdunners, mijn INR schoot naar boven maar dit werd wel van tevoren aangegeven, dus even goed in de gaten houden.

04-08-2021 | Vrouw | 45
Tandvleesontsteking
Heftige allergische reactie gekregen. Opgezette pijnlijke klieren aan 1 kant onder het oor, kloppend gevoel en licht gevoel alsof je gaat flauw vallen. Lichte ademhalingsklachten.

12-05-2021 | Vrouw | 42
Tandvleesontsteking
paradontitis. ontstekingen in de mond zijn minder geworden; alleen lippen vd mond droog

03-05-2021 | Vrouw | 36
Tandvleesontsteking
Al 6 weken lang bleef ik last hebben van een tandvleesonsteking. Het ergste was de stank dat uit mijn mond kwam. Heel vies. Van alles uitgeprobeerd en niets hielp helaas. Ik had een aantal jaar geleden eens eerder Perio Aid gebruikt voor een tandvleesonsteking en toen was het na 2 dagen helemaal weg. Nu dus weer. Na 2 dagen ben ik genezen! Dit spul werkt echt goed! I[lees meer...]k heb de gebruiksaanwijzing goed gelezen en ben voor de zekerheid tijdelijk gestopt met koffie en thee drinken. Ik dronk alleen maar water. Ik heb geen tandverkleuring. Ook geen last gehad van andere bijwerkingen. Had alleen smaakverandering bij het water drinken. Water smaakte een beetje vies en bitter. Dat was het enige waar ik een beetje last van had maar het was het mij echt waard. Ben zo blij dat ik zo snel van mijn tandvleesonsteking af ben.

02-05-2021 | Man | 30
Tandvleesontsteking
Goed product, helpt tegen de ontsteking op mijn tandvlees en verminderde zodoende de pijn. Ondertussen wel last van buikpijn, maagkrampen, diarree, hoofdpijn, misselijkheid, brandende aften op binnenkant van de lip,... Kortom : goed voor wat het dient, maar nefast voor al de rest.. Kiezen of delen in dit geval.

24-04-2021 | Vrouw | 60
Tandvleesontsteking
Ik kreeg van de mondhygiëniste een AB kuur plus perio aid mondspoeling ivm paradontitis. Nou was de kuur al hel maar de mondspoeling nog erger. Geen smaak meer zwarte pijnlijke tong mijn keel voelt alsof ik een keelontsteking heb en is vuurrood met bultjes. Moest 2 weken spoelen ben na 1 week gestopt. Niet te doen. Ik spoel nu met zoutoplossing en gorgelen daarmee tegen[lees meer...] de keelpijn. Wat een rotzooi. En je tanden verkleuren er ook nog van. Nooit meer dus.

27-03-2021 | Vrouw | 25
Tandvleesontsteking
Na veel pijn toch de tandarts gebeld voor mijn zwaare tandvlees ontsteking. Zij rade me perio aid aan. 2 dagen gebruikt en direct mee gestopt. Eerste dag viel het van de symptomen mee. Dag 2 Stond op met een super dikke tong kon amper praten. Daarna begon mijn voorste randen hun tandvlees te onsteken. In de loop van de dag is mijn tong super ruw geworden met rode en witte[lees meer...] blaasjes aan de zij kant van mijn tong. En een branderig gevoel. Direct er mee gestopt na al deze reacties te lezen hier. Snap niet dat dit product op de markt blijft na zoveel klachten van mensen al.

Chloorhexidine Mondspoeling 0,2%

25-03-2021 | Man | 31
Tandvleesontsteking
Na de eerste avond gebruiken gelijk de dag erna een ziek gevoel, geen smaak meer en direct verkleuring van de tong, dagen erna werd dit alleen maar erger evenals geen werkende speekselklieren en lichte ademhalingsklachten. Helemaal fijn in deze tijd gezien men gelijk denkt dat je corona hebt. Dit spul moet verboden worden, het weegt niet op tegen de nadelen. 5 dagen l[lees meer...]ater nog steeds geen smaakverbetering.

05-03-2021 | Vrouw | 28
Tandvleesontsteking
Op aanraden van de mondhygiënist deze mondspoeling gebruikt tegen ontstoken tandvlees. Helaas heb ik binnen een uur na gebruik een heftige allergische reactie gekregen. Hierover niks terug kunnen vinden in de bijsluiter, wat ik zeer ergerlijk vind! Ik heb hierdoor opgezette lippen, ogen en klieren, blaasjes op de lippen, aften in de mond, jeuk in keel en oren gekrege[lees meer...]n. Tevens slecht kunnen ademhalen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2802)
Angst & paniekstoornis (2266)
Depressie (2257)
Hoge bloeddruk (1618)