ziekte

Tandvleesontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor tandvleesontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: tandvleesontsteking

19-02-2021 | Vrouw | 46
Tandvleesontsteking
Dit middel gebruik ik nooit meer. Na ruim een week spoelen ben ik gestopt. De bijwerkingen bleven zich opvolgen. Begon met smaakverlies daarbij kreeg ik na tijd enorme pijnlijke mond met allemaal blaren in m'n gehele mond. Mijn tong was super smerig zat een enorme dikke gele laag op icm met super droge mond. Ben nu 2 weken gestopt en bijwerkingen zijn er nog steeds. M[lees meer...]ijn tong is gelukkig minder vies maar mijn smaak is nog steeds anders en heb nog steeds enorme droge mond en blijven mijn lippen aan de binnenkant erg gevoelig. Dit middel gebruiken ik echt nooit meer.

04-02-2021 | Man | 30
Tandvleesontsteking
Ik zit met een ernstige abces op een van mijn kiezen nu was ik naar een tandarts geweest en bleek dat dit kwam door een kies waar een klein stukje van afgebroken was. De kies was nog gezond dus de arts wou deze niet trekken en heeft het gaatje wat bijgewerkt. Ik kreeg amoxicilline 500mg en omwille van een ernstige accident in het verleden tramadol omdat andere pijnmedic[lees meer...]atie zo goed als niet helpt, ben 2 dagen bezig en de pijn is toch vrij wel goed afgenomen enkel heb ik een beetje last van slaperigheid en een serieuze winderigheid maar dat kan zijn door de pijnstillers omdat ik al meerdere malen de antibiotica heb moeten innemen voor verschillende redenen en buiten een zeer onaangename geur bij het groot toilet nooit echt zware bijwerkingen heb gehad

23-01-2021 | Man | 30
Tandvleesontsteking
Na mijn eerste koortslip met alles erop en eraan (aften, opgezette klieren, meerdere plekken op gezicht), bleef ik uiteindelijk over met een flinke tandvleesontsteking achter mijn voortanden. Ik had al weken gespoeld met onder andere baking soda/zuiveringszout, maar er zat weinig tot géén progressie meer in. Op aanraden van de tandarts met Perio-Aid begonnen. Na het le[lees meer...]zen van de meeste reacties over tandverkleuring zou ik het fijn gevonden hebben als de tandarts me daarvoor gewaarschuwd had. Ik heb me daarin verdiept, en er is op meerdere pagina's (online) te vinden dat zowel wijn, koffie als andere dranken een chemische reactie opwekken in combinatie met Perio-Aid. Dus in principe heb ik alle dranken gelaten, terwijl ik toch al niet echt drink. Voor de zekerheid, en ik zou dit ook als tip meegeven, heb ik eerst mijn tanden gepoetst en vervolgens gespoeld met baking soda, alvorens ik begon te spoelen met Perio-Aid. Ofwel: zorgen dat eerst 100% alle troep uit mijn mond verdwenen is. Tot nog toe ben ik een week verder en heb ik geen last van tandverkleuring (of andere bijwerkingen), maar is mijn tandvleesontsteking bijna verdwenen. Voor de informatie: naast Perio-Aid heb ik elke dag veelvuldig vitamines geslikt, waarvan onder andere vitamine C. Daarnaast sport ik elke dag en eet ik geen vlees, maar vrijwel alleen groenten. Ik gok dat een gezond leven en daarmee een goede weerstand het effect alleen maar versterkt. Verwacht dus geen wondermiddel, maar een waardevolle toevoeging, en doe er alles aan om ook te zorgen dat je lichaam 'vecht' tegen die ontsteking.

29-10-2020 | Vrouw | 33
Tandvleesontsteking
Heb dit medicijn gebruikt vanwege een tandabces. De bijwerkingen waren bij mij erg heftig. Droge huid en mond, brandplekken, tandverkleuring, had de hele tijd het gevoel alsof ik over mijn hele lichaam verbrand was, schimmelinfectie (had ik maar probiotica genomen). Een afschuwelijk medicijn.

Bocasan

27-10-2020 | Vrouw | 39
natriumperboraat
Tandvleesontsteking
Op internet heb ik een alternatief voor Bocasan gevonden: Bikosan. Eenvoudig en redelijk goedkoop te bestellen bij een Nederlandse internetapotheek. Het lijkt hetzelfde qua samenstelling en werking. Ook net als het oude product oplossen in een beetje heet water.

26-10-2020 | Man | 73
Tandvleesontsteking
Vreselijke bijwerkingen. Hele mond vol met schimmel en een half jaar tongbranden gehad.

24-10-2020 | Vrouw | 19

16-08-2020 | Vrouw | 27
Tandvleesontsteking
Door een infectie rondom verstandskies aan de antibiotica gegaan, nu dag 2 is de pijn al weg en ziet het er een stuk rustiger uit. (Nog) geen bijwerkingen ervaren

08-08-2020 | Man | 36
Tandvleesontsteking
Al 12 uur na gebruik duidelijke vermindering van zwelling, roodheid en pijn.

31-07-2020 | Vrouw | 27
Tandvleesontsteking
Maandag bij de mondhygiënist kreeg ik te horen dat mijn tandvlees was ontstoken en ik 14 dagen, één keer per dag moest spoelen met perio aid. Dit heb ik dus netjes gedaan tot ik donderdag tot ontdekking kwam dat ik gewoon forse gaten in mijn gebit heb die er echt niet zaten! Mijn smaak is sterk verminderd en mijn mond is zeer droog.

Metronidazol Injecties/Tabletten

23-07-2020 | Vrouw | 60
Tandvleesontsteking
Wat een drama!! Wat een gruwelmiddel..... misselijk, duizelig, metaalsmaak nu bijna 4 dagen onderweg maar sta op het punt om te stoppen...... niet vol te houden!

09-04-2020 | Vrouw | 25
Tandvleesontsteking
Samengaand met een forse keelontsteking kreeg ik eveneens last van ontstoken tandvlees rondom mijn verstandskiezen, wat erg pijnlijk was met eten. De huisarts schreef voor de keelontsteking dit antibioticum voor, wat voor de keelpijn binnen twee dagen aansloeg. Tandvlees bleef echter heel pijnlijk, maar na dag drie begon dit ook in rap tempo af te nemen! Wat een verlossing[lees meer...] haha! Als enige bijwerking in het begin wat misselijkheid, maar dat viel heel erg mee!

08-03-2020 | Vrouw | 61
Tandvleesontsteking
Helaas ook zeer negatieve ervaring met Perio Aid intensive care 1,12% chloorhexidine + 0,05% CPC. Al na 2 dagen droge mond zere tong en binnenkant wangen, en na gestopt te zijn namen de klachten zelfs toe en nu na 2 dagen dikke zwellingen onder de oren (speelselklieren) en zeer pijnlijke mond.

26-01-2020 | Vrouw | 56
Tandvleesontsteking
Na goed reinigen van de pockets bij de mondhygiëniste moest ik op de dag van behandeling starten met de kuur Metronidazal voor 7 dagen. Na het lezen van alle akelige bijwerkingen was ik op mijn hoede maar ik helemaal heb geen last gehad van bijwerkingen . Zo kan het dus ook :)

09-01-2020 | Man | 45
Tandvleesontsteking
Normaliter geen bijwerkingen van antiobiotica maar wel met Metronidazol al na 1 dag. Koortsig, hoofdpijn, duizelig. Werd naar mijn idee erger. Na googlen lees ik nu dat Metronidazol geen goede combi is met Propylene Glycol. Juist dit ingredient zit in mijn voorgeschreven mondspoelmiddel. De beschreven bijwerkingen van deze combi komen sterk overeen met die van mij beha[lees meer...]lve het braken.. Toeval of zou dit echt een slechte combi zijn? Ik hoop dat ze hier onderzoek naar gaan doen..

08-12-2019 | Vrouw | 23
Tandvleesontsteking
Op aanraden van de mondhygiëniste een papiertje met perio aid recept mondspoelwater en tandpasta gekregen. De volgende dag bij de Etos gekocht en ‘s avonds gebruikt. Volgende ochtend weer gebruikt. Mn smaak veranderde helemaal. Na 2 dagen droge mond en smaak was bijna weg. Kreeg ook een raar gevoel in mn mond en tong. Heb toen recensies over deze middelen opgezocht en kwam[lees meer...] toen hier terecht. Ga er nu gelijk mee stoppen voordat ook mijn tanden bruin/ zwart worden! Wil liever met natuurlijke middelen aan de slag gaan ipv deze chemische troep. Heb net Oxyfresh lemon mint mondwater en tandpasta gekocht. Schijnt ook heel goed te werken tegen ontstoken tandvlees en heeft 0 bijwerkingen en natuurlijke ingrediënten. En verder calcium-zink-magnesium tabletten en goed met ragertjes tussen mn tanden. Heb daar meer vertrouwen in!

07-11-2019 | Vrouw | 44
Tandvleesontsteking
Niet prettig . Kreeg (angio) oedeem aan mijn oog. Staat echter niet in de bijsluiter. Ben na 2 tabletten moeten stoppen

Diclofenac

15-10-2019 | Vrouw | 30
diclofenac
Tandvleesontsteking
Voorgeschreven gekregen via de tandarts, terwijl het eigenlijk vrij verkrijgbaar is via de drogist. Om de 6 uur 2 tabletjes van 12,5mg. Deze pijnstillers zouden ongeveer de 6 uur werkzaam moeten zijn, helaas ook deze pilletjes zijn bij mij binnen 3 uur weer uitgewerkt en werken niet naar behoren.

13-10-2019 | Vrouw | 35
Tandvleesontsteking
Na een periode van verminderde weerstand door stress kreeg ik last van een tandvleesontsteking die ik niet onder controle kreeg. Na aanraden van mijn mondhygiënist ging ik perioaid tandpasta en spoeling gebruiken. Het leek eerst te helpen maar daarna ging het mis. Eerst werden mijn tanden bruin en mijn tong zwart. Daarop volgde een flinke mondslijmvlies ontsteking. Ik moes[lees meer...]t meteen stoppen met het gebruik van perio aid. Mijn tandvlees ontsteking sluimerde maar was niet weg en kwam terug ... Perioaid dood niet alleen de slechte bacteriën maar ook de goede waardoor je juist weer ontstekingen krijgt. Ook verdween mijn smaak tijdens het gebruik. Ik gebruik nu mondverzorgingmiddelen die werken op basis van zuurstof. Vriendelijk voor je mond en het helpt. Ik moest een behandeling bij de mondhygiënist ondergaan van 3 kwartier om mijn tanden weer wit te krijgen. Nooit weer perioaid voor mij.

10-10-2019 | Man | 37
Tandvleesontsteking
Op advies van de tandarts mee begonnen tegen een beginnende tandvleesonsteking. Nu 2 weken later zijn bijna al mijn spleten tussen mijn tanden verkleurd/bruin. Wat een rotzooi zeg, niet kopen!!

Chloorhexidine Mondspoeling 0,2%

09-10-2019 | Vrouw | 25
chloorhexidine
Tandvleesontsteking
Product is makkelijk in gebruik, 1x sochtens,1x savonds een shotje van 10ml, lekker spoelen voor 1 minuut en daarna gelijk uitspugen.. enige nadeel is de best wel onaangename na smaak en dat je een hele droge mond krijgt. Van de alcohol gehalte merk je niks van, aangezien je dit meteen uitspuugt

14-08-2019 | Vrouw | 73
Tandvleesontsteking
Heb 2 dagen vreselijke pijn gehad aan kaak/tandvlees, trok naar mijn oor een bovenkaak. Gelijk de tweede dag na de start van het gebruik verlost van de pijn/ verdikking van het tandvlees na een paar uur opengebroken kwam vies spul eruit, eruit gespuugd dit een paar keer. Gaat gelukkig goed heb gelukkig géén last van bijwerkingen.

04-08-2019 | Vrouw | 37
Tandvleesontsteking
Na vele negatieve recensies te lezen, wil ik er toch mijn ervaring delen met dit product. In 1 woord, geweldig. Eindelijk iets gevonden wat echt werkt voor mij. Geen last van bijwerkingen, echt geen 1 bijwerking die omschreven staat. Mijn tandvlees wordt er mooi roze van. Geen pijn meer en geen overgevoelige tandvlees. En had hiervoor zoveel producten gebruikt en nooit res[lees meer...]ultaat. Geen branderige tong of mond. Geen blaren in de mond, geen verlies van smaak? Dus denk dat het echt bij iedereen anders werkt. Ik gebruik het in combinatie met de tandpasta. En een hele grote pluspunt die erbij komt, mijn tanden worden witter? Was bang voor gele bruine tanden, maar bij mij werkt het dus averechts? Kortom, voor mij een heel goed product wat doet wat het zegt.

Ibuprofen

29-07-2019 | Vrouw | 33
ibuprofen
Tandvleesontsteking
Gebruikt voor een tandabces in mijn linkeronderkaak, 3 x per dag 600 mg. Ik eet altijd iets voor gebruik en dus nog nooit last van mijn maag gehad . Na 4 pillen begon de zwelling in mijn gezicht ook af te nemen omdat ibrufen ook een ontstekingsremmers is . Ik gebruik geen antibiotica De pijn ging een halfuur na inname ook helemaal weg . Dus voor mij is dit een wonder[lees meer...]middel . Al zou ik deze alleen innemen als het echt nodig is . Want de kans op hartritmestoornissen of maagaandoeningen is na het lezen van vele reviews groot met deze medicatie .

Clindamycine

25-07-2019 | Vrouw | 31
clindamycine
Tandvleesontsteking
Net je verhaal gelezen omdat ik op zoek was naar info over de inname van deze antibiotica. Ik ervaar exact hetzelfde. Ik neem de tabletten in, na een maaltijd en nog geen 10min later hevige brandende pijn thv slokdarm. Net zoals maagzuur maar veel erger. Heb al een Rennie genomen maar lijkt weinig te helpen. Is een heel onaangenaam gevoel. Ik zit nog maar aan dag 1, dus d[lees meer...]at beloofd voor de komende dagen. Laat me weten wat er lijkt te helpen bij jou.

29-06-2019 | Vrouw | 48
Tandvleesontsteking
Heb dit medicijn al vaker voorgeschreven gekregen voor verschillende ontstekingen. Ik heb er weinig last van. Een beetje last van mijn darmen, wat dunne ontlasting. Verder niks. Medicijn vind ik effectief. Meestal neemt de ontsteking de derde dag al af.

Sensodyne Tandpasta

04-06-2019 | Vrouw | 30
Tandvleesontsteking
Ik had last van delen van mijn tandvlees met gevoeligheid bij kou. Het tandvlees was ook wat terug getrokken op een stukje. Een paar jaar geleden zeer positieve ervaringen gehad met Sensodyne Relief bij zulke klachten, maar nu ik deze tandpasta weer kocht (naam veranderd in Rapid Relief), kan ik niet hetzelfde concluderen. Als ik op de gevoelige plek de tandpasta smeer (wa[lees meer...]t wordt aangeraden op de verpakking en wat in het verleden hielp) krijg ik onmiddellijk zeer sterke pijnscheuten. Daarna heb ik geprobeerd niet meteen alles op die plek te smeren, maar dat hielp ook niet. Enorme pijnscheuten in m’n kaak, alsof iemand er lekker in loopt te prikken met naalden. En dat duurt dan een paar uur. Dat kan de bedoeling niet zijn. Ook krijg ik last van een pijnlijke tong. Ik weet niet wat er aan het recept is veranderd, maar Rapid Relief nooit meer voor mij. Het is nu eerder Rapid Pain...Jammer, want jaren geleden werkte het. Ik gebruik nu Zendium Sensitive, die veel milder is en in ieder geval geen pijnscheuten geeft in m’n tanden of kaak. Ik hoop dat ik snel van mijn klachten af ben.

31-05-2019 | Vrouw | 38
Tandvleesontsteking
Kuur uitgenomen samen met amoxilline en weinig ongemakken ervaren. Droge mond, vreemde smaak in de mond, wat vermoeid, en een licht gevoel in het hoofd is het enige wat ik ervaren heb. Tandvlees is veel rustiger.

28-05-2019 | Vrouw | 26
Tandvleesontsteking
Ik heb het 7 dagen lang moeten gebruiken. Kreeg het voorgeschreven door de tandarts. Pas nadat ik klaar was met de kuur, was mijn ontsteking afgezakt en had ik geen last meer. Ik heb tijdens de kuur geen last gehad van bijwerkingen, had bijna het idee dat het bij mij niet hielp. Ben nu 5 dagen klaar. En heb sinds gisteren (4e dag stop) last van diarree en jeukende ho[lees meer...]ofdhuid. Ik heb geen idee of het van de kuur alsnog komt?

23-05-2019 | Vrouw | 25
Tandvleesontsteking
Pericoronitis: infectie rond verstandskiezen met pijn. Na trekken eerste verstandskies 1 week amoxicilline geslikt, geen infectie gekregen en heeft dus goed gewerkt. 2 weken later 3 dagen een soort gelijk antibiotica in griekenland geslikt, vervolgens tweede verstandskies getrokken en 5 dagen amoxicilline geslikt tot dat ik de 5e dag vol zat met huiduitslag en enorme jeu[lees meer...]k, een soort rode bultjes/schijven op mijn lichaam. Ellebogen, knieën, hoofdhuid, benen en buik zaten eronder. Contact gehad met de dokter en moet gelijk stoppen. Nu afwachten wanneer het over is en hopelijk de infectie in mijn mond niet terug komt.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2494)
Depressie (2005)
Angst & paniekstoornis (1964)
Hoge bloeddruk (1400)
Blaasontsteking (1023)