ziekte

Tandvleesontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor tandvleesontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: tandvleesontsteking

Amoxicilline / Clavulaanzuur

09-04-2020 | Vrouw | 25
amoxicilline / clavulaanzuur
Tandvleesontsteking
Samengaand met een forse keelontsteking kreeg ik eveneens last van ontstoken tandvlees rondom mijn verstandskiezen, wat erg pijnlijk was met eten. De huisarts schreef voor de keelontsteking dit antibioticum voor, wat voor de keelpijn binnen twee dagen aansloeg. Tandvlees bleef echter heel pijnlijk, maar na dag drie begon dit ook in rap tempo af te nemen! Wat een verlossing[lees meer...] haha! Als enige bijwerking in het begin wat misselijkheid, maar dat viel heel erg mee!

08-03-2020 | Vrouw | 61
Tandvleesontsteking
Helaas ook zeer negatieve ervaring met Perio Aid intensive care 1,12% chloorhexidine + 0,05% CPC. Al na 2 dagen droge mond zere tong en binnenkant wangen, en na gestopt te zijn namen de klachten zelfs toe en nu na 2 dagen dikke zwellingen onder de oren (speelselklieren) en zeer pijnlijke mond.

26-01-2020 | Vrouw | 56
Tandvleesontsteking
Na goed reinigen van de pockets bij de mondhygiëniste moest ik op de dag van behandeling starten met de kuur Metronidazal voor 7 dagen. Na het lezen van alle akelige bijwerkingen was ik op mijn hoede maar ik helemaal heb geen last gehad van bijwerkingen . Zo kan het dus ook :)

09-01-2020 | Man | 45
Tandvleesontsteking
Normaliter geen bijwerkingen van antiobiotica maar wel met Metronidazol al na 1 dag. Koortsig, hoofdpijn, duizelig. Werd naar mijn idee erger. Na googlen lees ik nu dat Metronidazol geen goede combi is met Propylene Glycol. Juist dit ingredient zit in mijn voorgeschreven mondspoelmiddel. De beschreven bijwerkingen van deze combi komen sterk overeen met die van mij beha[lees meer...]lve het braken.. Toeval of zou dit echt een slechte combi zijn? Ik hoop dat ze hier onderzoek naar gaan doen..

08-12-2019 | Vrouw | 23
Tandvleesontsteking
Op aanraden van de mondhygiëniste een papiertje met perio aid recept mondspoelwater en tandpasta gekregen. De volgende dag bij de Etos gekocht en ‘s avonds gebruikt. Volgende ochtend weer gebruikt. Mn smaak veranderde helemaal. Na 2 dagen droge mond en smaak was bijna weg. Kreeg ook een raar gevoel in mn mond en tong. Heb toen recensies over deze middelen opgezocht en kwam[lees meer...] toen hier terecht. Ga er nu gelijk mee stoppen voordat ook mijn tanden bruin/ zwart worden! Wil liever met natuurlijke middelen aan de slag gaan ipv deze chemische troep. Heb net Oxyfresh lemon mint mondwater en tandpasta gekocht. Schijnt ook heel goed te werken tegen ontstoken tandvlees en heeft 0 bijwerkingen en natuurlijke ingrediënten. En verder calcium-zink-magnesium tabletten en goed met ragertjes tussen mn tanden. Heb daar meer vertrouwen in!

07-11-2019 | Vrouw | 44
Tandvleesontsteking
Niet prettig . Kreeg (angio) oedeem aan mijn oog. Staat echter niet in de bijsluiter. Ben na 2 tabletten moeten stoppen

Diclofenac

15-10-2019 | Vrouw | 30
diclofenac
Tandvleesontsteking
Voorgeschreven gekregen via de tandarts, terwijl het eigenlijk vrij verkrijgbaar is via de drogist. Om de 6 uur 2 tabletjes van 12,5mg. Deze pijnstillers zouden ongeveer de 6 uur werkzaam moeten zijn, helaas ook deze pilletjes zijn bij mij binnen 3 uur weer uitgewerkt en werken niet naar behoren.

13-10-2019 | Vrouw | 35
Tandvleesontsteking
Na een periode van verminderde weerstand door stress kreeg ik last van een tandvleesontsteking die ik niet onder controle kreeg. Na aanraden van mijn mondhygiënist ging ik perioaid tandpasta en spoeling gebruiken. Het leek eerst te helpen maar daarna ging het mis. Eerst werden mijn tanden bruin en mijn tong zwart. Daarop volgde een flinke mondslijmvlies ontsteking. Ik moes[lees meer...]t meteen stoppen met het gebruik van perio aid. Mijn tandvlees ontsteking sluimerde maar was niet weg en kwam terug ... Perioaid dood niet alleen de slechte bacteriën maar ook de goede waardoor je juist weer ontstekingen krijgt. Ook verdween mijn smaak tijdens het gebruik. Ik gebruik nu mondverzorgingmiddelen die werken op basis van zuurstof. Vriendelijk voor je mond en het helpt. Ik moest een behandeling bij de mondhygiënist ondergaan van 3 kwartier om mijn tanden weer wit te krijgen. Nooit weer perioaid voor mij.

10-10-2019 | Man | 37
Tandvleesontsteking
Op advies van de tandarts mee begonnen tegen een beginnende tandvleesonsteking. Nu 2 weken later zijn bijna al mijn spleten tussen mijn tanden verkleurd/bruin. Wat een rotzooi zeg, niet kopen!!

Chloorhexidine Mondspoeling 0,2%

09-10-2019 | Vrouw | 25
chloorhexidine
Tandvleesontsteking
Product is makkelijk in gebruik, 1x sochtens,1x savonds een shotje van 10ml, lekker spoelen voor 1 minuut en daarna gelijk uitspugen.. enige nadeel is de best wel onaangename na smaak en dat je een hele droge mond krijgt. Van de alcohol gehalte merk je niks van, aangezien je dit meteen uitspuugt

14-08-2019 | Vrouw | 73
Tandvleesontsteking
Heb 2 dagen vreselijke pijn gehad aan kaak/tandvlees, trok naar mijn oor een bovenkaak. Gelijk de tweede dag na de start van het gebruik verlost van de pijn/ verdikking van het tandvlees na een paar uur opengebroken kwam vies spul eruit, eruit gespuugd dit een paar keer. Gaat gelukkig goed heb gelukkig géén last van bijwerkingen.

04-08-2019 | Vrouw | 37
Tandvleesontsteking
Na vele negatieve recensies te lezen, wil ik er toch mijn ervaring delen met dit product. In 1 woord, geweldig. Eindelijk iets gevonden wat echt werkt voor mij. Geen last van bijwerkingen, echt geen 1 bijwerking die omschreven staat. Mijn tandvlees wordt er mooi roze van. Geen pijn meer en geen overgevoelige tandvlees. En had hiervoor zoveel producten gebruikt en nooit res[lees meer...]ultaat. Geen branderige tong of mond. Geen blaren in de mond, geen verlies van smaak? Dus denk dat het echt bij iedereen anders werkt. Ik gebruik het in combinatie met de tandpasta. En een hele grote pluspunt die erbij komt, mijn tanden worden witter? Was bang voor gele bruine tanden, maar bij mij werkt het dus averechts? Kortom, voor mij een heel goed product wat doet wat het zegt.

Ibuprofen

29-07-2019 | Vrouw | 33
ibuprofen
Tandvleesontsteking
Gebruikt voor een tandabces in mijn linkeronderkaak, 3 x per dag 600 mg. Ik eet altijd iets voor gebruik en dus nog nooit last van mijn maag gehad . Na 4 pillen begon de zwelling in mijn gezicht ook af te nemen omdat ibrufen ook een ontstekingsremmers is . Ik gebruik geen antibiotica De pijn ging een halfuur na inname ook helemaal weg . Dus voor mij is dit een wonder[lees meer...]middel . Al zou ik deze alleen innemen als het echt nodig is . Want de kans op hartritmestoornissen of maagaandoeningen is na het lezen van vele reviews groot met deze medicatie .

Clindamycine

25-07-2019 | Vrouw | 31
clindamycine
Tandvleesontsteking
Net je verhaal gelezen omdat ik op zoek was naar info over de inname van deze antibiotica. Ik ervaar exact hetzelfde. Ik neem de tabletten in, na een maaltijd en nog geen 10min later hevige brandende pijn thv slokdarm. Net zoals maagzuur maar veel erger. Heb al een Rennie genomen maar lijkt weinig te helpen. Is een heel onaangenaam gevoel. Ik zit nog maar aan dag 1, dus d[lees meer...]at beloofd voor de komende dagen. Laat me weten wat er lijkt te helpen bij jou.

29-06-2019 | Vrouw | 48
Tandvleesontsteking
Heb dit medicijn al vaker voorgeschreven gekregen voor verschillende ontstekingen. Ik heb er weinig last van. Een beetje last van mijn darmen, wat dunne ontlasting. Verder niks. Medicijn vind ik effectief. Meestal neemt de ontsteking de derde dag al af.

Sensodyne Tandpasta

04-06-2019 | Vrouw | 30
Tandvleesontsteking
Ik had last van delen van mijn tandvlees met gevoeligheid bij kou. Het tandvlees was ook wat terug getrokken op een stukje. Een paar jaar geleden zeer positieve ervaringen gehad met Sensodyne Relief bij zulke klachten, maar nu ik deze tandpasta weer kocht (naam veranderd in Rapid Relief), kan ik niet hetzelfde concluderen. Als ik op de gevoelige plek de tandpasta smeer (wa[lees meer...]t wordt aangeraden op de verpakking en wat in het verleden hielp) krijg ik onmiddellijk zeer sterke pijnscheuten. Daarna heb ik geprobeerd niet meteen alles op die plek te smeren, maar dat hielp ook niet. Enorme pijnscheuten in m’n kaak, alsof iemand er lekker in loopt te prikken met naalden. En dat duurt dan een paar uur. Dat kan de bedoeling niet zijn. Ook krijg ik last van een pijnlijke tong. Ik weet niet wat er aan het recept is veranderd, maar Rapid Relief nooit meer voor mij. Het is nu eerder Rapid Pain...Jammer, want jaren geleden werkte het. Ik gebruik nu Zendium Sensitive, die veel milder is en in ieder geval geen pijnscheuten geeft in m’n tanden of kaak. Ik hoop dat ik snel van mijn klachten af ben.

31-05-2019 | Vrouw | 38
Tandvleesontsteking
Kuur uitgenomen samen met amoxilline en weinig ongemakken ervaren. Droge mond, vreemde smaak in de mond, wat vermoeid, en een licht gevoel in het hoofd is het enige wat ik ervaren heb. Tandvlees is veel rustiger.

Amoxicilline / Clavulaanzuur

28-05-2019 | Vrouw | 26
amoxicilline / clavulaanzuur
Tandvleesontsteking
Ik heb het 7 dagen lang moeten gebruiken. Kreeg het voorgeschreven door de tandarts. Pas nadat ik klaar was met de kuur, was mijn ontsteking afgezakt en had ik geen last meer. Ik heb tijdens de kuur geen last gehad van bijwerkingen, had bijna het idee dat het bij mij niet hielp. Ben nu 5 dagen klaar. En heb sinds gisteren (4e dag stop) last van diarree en jeukende ho[lees meer...]ofdhuid. Ik heb geen idee of het van de kuur alsnog komt?

23-05-2019 | Vrouw | 25
Tandvleesontsteking
Pericoronitis: infectie rond verstandskiezen met pijn. Na trekken eerste verstandskies 1 week amoxicilline geslikt, geen infectie gekregen en heeft dus goed gewerkt. 2 weken later 3 dagen een soort gelijk antibiotica in griekenland geslikt, vervolgens tweede verstandskies getrokken en 5 dagen amoxicilline geslikt tot dat ik de 5e dag vol zat met huiduitslag en enorme jeu[lees meer...]k, een soort rode bultjes/schijven op mijn lichaam. Ellebogen, knieën, hoofdhuid, benen en buik zaten eronder. Contact gehad met de dokter en moet gelijk stoppen. Nu afwachten wanneer het over is en hopelijk de infectie in mijn mond niet terug komt.

11-05-2019 | Vrouw | 67
Tandvleesontsteking
Na het middel voor de eerste keer te hebben gebruikt, werd ik ziek, alle griepverschijnselen aanwezig. Ben aansluitend bijsluiter gaan lezen en heb dat vervolgens nauwlettend herlezen en herlezen., omdat bij eventuele andere klachten de huisarts geraadpleegd moest worden. Ik las bij velen ellende, maar het werkte wel. Aangezien ik geen krampen, buikpijn of andere alarmere[lees meer...]nde klachten had. Wel moest ik in de ziektewet. Vertrouwde mezelf niet in het verkeer of op de fiets. Daarnaast misselijk, extreem vermoeid, hoofdpijn en metaalstaking in mond. Op de laatste dag kreeg ik ineens over mijn hele lijf uitslag. Heb de laatste twee pillen niet meer ingenomen. Ik ga deze kuur nooit meer doen. Ik heb me heel beroerd gevoeld en ben nu benieuwd hoe lang de naweeen aanhouden. Drink al enkele dagen veel water om het medicijn zo snel mogelijk uit m’n lijf te spoelen. Daarnaast gebruik ik probiotica.

20-03-2019 | Man | 43
Tandvleesontsteking
Dit medicijn 3 x per dag , 7 dagen gebruikt vanwege een tandvleesontsteking (in combinatie met Amoxilline). Van te voren alle ervaringen op deze website gelezen waardoor ik nogal terughoudend was om het medicijn te gebruiken. Bedenk wel dat mensen met een negatieve ervaring vooral de neiging hebben om hun ervaring op deze website achter te laten. Ik heb nagenoeg geen bijw[lees meer...]erkingen gehad op diarree en zwarte aanslag op de tong na. Die nadelen wegen m.i. niet op tegen de voordelen, namelijk tandvlees dat genezen is en er weer gezond uitziet. De verbetering was met de dag merkbaar wat de hele kuur tot een positieve ervaring maakte.

Chloorhexidine Mondspoeling 0,2%

12-03-2019 | Man | 61
chloorhexidine
Tandvleesontsteking
Meteen na de eerste keer al smaakverandering en pijnlijke tong. Na tweede spoeling zelfde bijwerkingen maar heviger. Na derde spoeling zelfde bijwerkingen en weer heviger en tevens hoestreactie en kortademigheid. Ik durf er niet mee verder te gaan en ben acuut gestopt.

10-03-2019 | Vrouw | 19
Tandvleesontsteking
Ik moest het mondwater 3 weken lang 2 keer per dag innemen, maar na 1x ben ik al gestopt. Tijdens het spoelen wilde ik het al z.s.m. uitspugen en direct erna kreeg ik een super branderig en droog gevoel in mijn mond!! Niet te doen!

05-03-2019 | Vrouw | 35
Tandvleesontsteking
Afgelopen vrijdag begonnen met de kuur voor 7 dagen 3 d 1 tabl ivm tandvleesontsteking. Ik nam vrijdagavond 1 tablet in en toen ik paar uur later naar bed ging voelde ik me lamlendig; griepverschijnselen en hoofdpijn. De volgende ochtend was ik onwijs duizelig dat ik tegen de muur aanliep en de hoofdpijn was een bonzende hoofdpijn die bij rust wegging maar bij beweging hee[lees meer...]l pijnlijk was (niet bekend met migraine o.i.d.) pcm ingenomen en de hoofdpijn en duizeligheid heeft uren aangehouden (hoofdpijn zakte door pcm wel weg), later op de dag kreeg ik last van mijn darmen en ja hoor diarree. Dit heeft 1 middagje goed aangehouden en overige dagen ook zachte ontlasting. Verder sinds inname (die bewuste vrijdag) vooral last van geen eetlust en vieze smaak in mijn mond. Vooral die smaak is niet te doen. Nooit zoiets meegemaakt, verschrikkelijk! Daarnaast af en aan hoofdpijn en duizeligheidsklachten. Ook donkere urine en voel me gewoon beroerd. Geen concentratie, ziek zwak en misselijk. Ik rijd nog wel naar werk toe, maar vandaag kon ik me niet concentreren tijdens mijn consulten (werk zelf in de gezondheidszorg), ik heb het idee dat ik vage gesprekken aan het voeren ben. Ik ben de dagen aan het aftellen dat de kuur voorbij is (nog 3 dagen als we vandaag niet meetellen) en ik vooral van deze vieze smaak af ben en mijn eetlust weer terug is.

27-01-2019 | Vrouw | 40
Tandvleesontsteking
Na jaren lang last te hebben van ontstoken tandvlees op bepaalde plekken ondanks goed schoonmaken en reinigen een 10 daagse kuur gehad met nog een ander antibioticum ernaast. Geen last gehad van bijwerkingen en nu 3 maanden later perfect tandvlees en geen verdiepte pockets meer. Tandvlees en pockets zijn grondig schoongemaakt door mondhyg op dag van starten kuur.

21-10-2018 | Vrouw | 32
Tandvleesontsteking
Door ontsteking op advies van de tandarts dit gaan gebruiken. Mijn hele tong staat in de fik. Man man man man wat branden. Ik gebruik het niet meer. 1 keer nooit weer

20-09-2018 | Man | 50
Tandvleesontsteking
Kreeg dit voorgeschreven door mijn tandhygieniste. Dit omdat mijn tandvlees ontstoken was. Na een dag of drie kreeg ik last van mijn tong. Schraal, droog en een dood gevoel aan met name mijn smaakpapillen. Wees heel voorzichtig met gebruik. Verbaast mij dat je dit zomaar kan kopen.

21-08-2018 | Vrouw | 48
Tandvleesontsteking
Kreeg dit middel door mijn tandarts voorgeschreven wegens tandvleesontsteking. Daarbij moest ik ook de bijbehorende tandpasta gebruiken maar daar ben ik maar niet eens aan begonnen. Moest ermee spoelen en meteen de eerste keer al stonden mijn mond en tong in brand. Je mag erna niet met water spoelen want dat zou de werking ongedaan maken dus ik heb het maar even volgehoud[lees meer...]en en steeds na ene half uur toch met water gespoeld. Na een paar dagen merkte ik dat ik last kreeg van slokdarm en maag (heb ik al problemen mee), ook al ben je nog zo voorzichtig, je krijgt er toch wat van binnen. Ben met spoelen gestopt en breng het nu met water verdund met een wattenstaafje en rager op de ontstoken plekken aan. Veel te sterk middel om zomaar aan te bevelen (op een voorbedrukt reclamebriefje, ook nog.)

28-06-2018 | Vrouw | 51
Tandvleesontsteking
Ik vindt het middel niet helpen krijg last van mij mond tanden worden bruin jeuk aan mijn gehelmde als ik spoel gaat niet weg. Ik vindt het een slecht middel ook koop dit middel nooit meer de kwaal word 10 keer erger. Hoe kunnen tandartsen dit middel aan raden.

18-06-2018 | Man | 23
Tandvleesontsteking
Dramatisch, reviews hadden gelijk!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2355)
Depressie (1908)
Angst & paniekstoornis (1806)
Hoge bloeddruk (1345)
Acne/puistjes (954)