Ervaringen met Augmentin

Blaasontsteking (5 meningen)
Bacteriële infectie (5 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)

30-04-2018 | Vrouw | 40
Infectie (wond)
Na inname van enkele tabletten kreeg ik 's nachts hallucinaties die heel angstig waren. Alles leek een buiten-proportionele omvang te hebben en niks stond stil, het leek alsof het dak naar beneden viel, etc. Tegelijkertijd last van hyperventilatie. Dit nooit meer! Er staat niet op de bijsluiter dat dit medicijn het zenuwstelsel aan kan tasten (al dan niet tijdelijk). Inmid[lees meer...]dels heb ik van een vriendin soortgelijke ervaringen vernomen. Als je het mij vraagt is dit een gevaarlijk medicijn.

21-05-2017 | Man | 65
Bacteriële infectie
Helpt goed, maar veroorzaakt bij mij extreem gewelddadige nachtmerries

18-08-2016 | Vrouw | 68
amoxicilline / clavulaanzuur (1000/100mg)
Na een tandarts bezoek uit voorzorg.

30-07-2016 | Vrouw | 33
Oogontsteking
Beste lezers, Na verschillende druppels gebruikt te hebben die niet hielpen. Kreeg ik Augmentin voorgeschreven voor een oogontsteking. De eerste dag was de zwelling, pijn en jeuk al stukken minder.....Nu de tweede dag is het zo goed als weg. Nog een kleine verdikking boven het oog. Als het zooo doorgaat, ben ik er morgen geheel vanaf. Dus ben ik zeer tevreden over de werki[lees meer...]ng van dit medicijn. En mijn oog zag er echt niet best uit. Echt ik dacht dit komt niet meer goed. En ik behoud blijvende schade. Maar niet dus gelukkig. Dankzij dit wonder medicijn. Geen moment spijt van het gebruik ervan.

17-05-2016 | Vrouw | 59
Infectie (wond)
Deze antibiotica werkt snel en is prima tegen open wonden. En tegen het vuil wat snel naar buiten komt.

18-10-2015 | Vrouw | 25
Infectie (wond)
Na de zeer veel negatieve berichten over dit middel hierbij een positieve. Na zo'n 2 maanden met een (onderkende) geïnfecteerde wond te hebben gelopen, begonnen met Augmentin voor zo'n 3 weken. Na 48u kon ik al verschil merken: geen pijn meer en de wond begon te genezen. Voor mij is dit middel een absolute redding geweest. Heb alleen wel de hele dag hoofdpijn; maarg[lees meer...]oed dat zal ook weer verdwijnen bij het stoppen van dit middel. Heb het er 100% voor over.

22-02-2015 | Vrouw | 61
amoxicilline / clavulaanzuur (500/50mg)
Kaakontsteking
Het middel Augmentin is hetzelfde als Amoxicilline / Clavulaanzuur en werd me voorgeschreven door mijn behandelende tandarts voor een wortelkanaal-behandeling jaren geleden en staat nu bij mijn apotheek én mijn huisarts bij de "verboden" medicijnen voor mij. Ik kreeg reeds de eerste dag ontzettende diarree, zelfs met een kwart van de tablet. Na overleg met de weekend-tanda[lees meer...]rts ben ik moeten stoppen, anders was ik helemaal uitgedroogd! Ik verloor gewoon helder vocht. De schuldige is volgens een huisarts de Clavulaanzuur, want met een nieuw recept met alléén Amoxicilline, kon ik mijn kuur afmaken. De weekend-tandarts vertelde mij ook, dat zij Augmentin nóóit zouden voorgeschreven hebben. Deze bijwerkingen kwamen regelmatig voor.

30-03-2014 | Vrouw | 32
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Ontstoken stomp, nu na 3 dagen minimaal effect, maar wel pijnlijke rode bultjes. ik moet nog 4 dagen slikken, ik ben benieuwd of de klachten afnemen voordat de uitslag te erg wordt.

19-11-2013 | Vrouw | 62
Bloedstolsels
Heb als bijwerking van dit medicijn trombose gekregen, met longembolie

01-06-2013 | Man | 40
Longontsteking
Volgens HA een goed middel , na inname van 3 stuks in een dag slechtste nacht van mijn leven gehad. 20 x braken en ook nog diaree , nu dag later onder de uitslag. Iom ziekenhuis direct gestopt met deze rommel. Voor mij nooit meer

21-05-2013 | Vrouw | 30
Hoofdpijn
Zware hoofdpijn en lichte duizeligheid. Het nemen van ibuprofen is wel effectief. Het nemen van deze pijnstiller is echt dag en nacht nodig.

06-12-2012 | Vrouw | 30
Blaasontsteking
Enkele uur na de eeste inname meteen een branderig gevoel tussen de benen en pijn bij het water laten. Volgende dag werd dit begelijdt door wit vloed en erge jeuk; resultaat weer een schimmelinfektie!!! Is nu al de 3 keer en elke keer weer het zelfde, wat maakt het voor een zin als een medicijn je ergens anders ziek maakt in plaats van beter??? Voor mij hoort het man de [lees meer...]markt genommen te worden

10-10-2012 | Vrouw | 17
amoxicilline / clavulaanzuur
Het begon allemaal met eczeem in mijn gezicht en hals! 2 weken geleden kwam daar krentenbaard bij. Augmentin gekregen hiervoor, de krentenbaard is helemaal weg gegaan, vrij snel ook, helaas na 6 dagen gebruik werd ik allergisch voor deze antibiotica. Moeite met slikken ed. maar allerergste: extreme huiduitslag over mijn complete lichaam. Heftige jeuk en brandend gevoel. Op[lees meer...] mijn schenen en voeten na is er geen normaal plekje huid meer te vinden. Voel me door en door slecht, wat een rotmiddel, de antiallergiepillen slaan ook niet aan dus nu aan de prednison. Had achteraf gezien liever een antibioticazalf gekregen..

07-07-2012 | Man | 18
Keelontsteking
Na 3 dagen een uitslag gekregen over mijn gehele lichaam, een drukkend gevoel in mijn hoofd en een verlies van eetlust. Leuk spul, dat augmentin.

05-07-2012 | Vrouw | 60
Longontsteking

10-04-2012 | Man | 64
Keelontsteking
De bronchitis in na ongeveer 2 weken genezen. Bijwerkingen: geïrriteerdheid en jeuk bij de anus die nu langzaam verdwijnen, aantasting van het slijmvlies bij de genitaliën (eikel), net genezen door er ketoderm zalf op te smeren en te wassen met een ph neutrale zeep. De tweede keer dat deze bijwerkingen optreden, de eerste keer had ik er niet aan gedacht dat het door dit me[lees meer...]dicijn kon komen. Dank je wel MEAMEDICA