Ervaringen met Avelox

Longontsteking (6 meningen)
Bronchitis (6 meningen)
Bijholteontsteking (2 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (1 mening)
Bacteriële infectie (0 meningen)

Ciprofloxacine (338 meningen)
Tavanic (29 meningen)
Levofloxacine (25 meningen)
Norfloxacine (23 meningen)
Ofloxacine (14 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (02-11-2020)

19-09-2018 | Man | 24
moxifloxacine (400mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Gebruikt tegen Mycoplasma genitalium. Tweede kuur, nadat azithromycine eenmalig 1 gram niet volledig bleek te werken, pijn bij plassen verholpen, maar nog steeds vaak moeten plassen, en ook nog waterige afscheiding uit mijn penis. Deze kuur was echter zeer effectief, na 1 dag waren de resterende symptomen verdwenen. Heb de tabletten voor het slapen gaan ingenom[lees meer...]en, op deze manier nauwelijks last van bijwerkingen gehad. Alleen als ik mezelf in wilde spanne merkte ik dat mijn lichaam toch wel energie miste, die waarschijnlijk in de verwerking van dit middel gaat zitten. Daarnaast ook wat meer gas in mijn darmen dan normaal. Maar verder dus geen klachten.

17-09-2015 | Vrouw | 56
moxifloxacine (400mg)
Longontsteking
ik lees hier op de site verschillende meningen; als ik sommige mensen moet geloven gaat het hier om een verschrikkelijke drug, hallucinaties verwekkend, allerlei pijn en ongemakken veroorzakend.. Nu, ik neem ze nu vier dagen, morgen laatste pilletje, en ik kan écht niet zeggen dat dit medicament mij ook maar enig ongemak bezorgde. De vreselijke pijn tussen de schouderblade[lees meer...]n, in de nek en op de borst was een uurtje na inname van pil 1 verleden tijd..

08-06-2012 | Vrouw | 60
COPD
Na jaren van hoesten plotseling een ernstige longontsteking met hoge koorts, gedurende een week lang. Daarna opname in ziekenhuis en Avelox intraveneus gestart. Voor mij eindelijk een oplossing. De bijwerkingen zijn minimaal, moet je voor lief nemen, de werking is voor mij maximaal geweest!

05-11-2010 | Vrouw
Longinfectie
Het middel werkte binnen een paar uur en de klachten namen direct af. Het middel hoeft maar 1x daags teworden gebruikt. Geen noemenswaardige bijwerkingen ondervonden. Nadeel: combinatie met alkohol en zwangerschap niet aan te raden.

20-04-2010 | Man
Voorhoofdsholte+bijholte(alle) ontstekening en longinfectie
Andere aandoeningen: - Ernstige hartproblemen (uitbehandeld). - M.S. (sterk progressief). - Ernstige bloedafwijking (leukemie). - Reumatisch (sterk progressief en agressief) Augmentin en andere antibiotica veroorzaken veel bijwerkingen en Avelox mag in mijn geval NIET worden voorgeschreven. Echter het is de enigste effectieve behandeling tegen de aandoening! Van[lees meer...] alle andere antibiotica heb ernstige hartproblemen (hartfalen, ritmestoornissen, bloeddrukdalingen tot onder de 100 (BD) - < 50 (OD)!! Tegen de vlakte gaan, vallen, struikelen en flauwvallen, zelfs totaal NIET meer aanspreekbaar zijn!! Daarom vind ik en andere familieleden (5 met dezelfde erfelijke afwijkingen het uiterst bevreemdend dat juist Avelox bij 6 personen uitstekend zijn werk doet........ maar dat artsen/apotheker systemen moord en brand schreeuwen "dat dit middel niet mag worden voorgeschreven". Er staat boven een dosis van 1 week, maar: - 1 Avelox behandeling bestaat uit 5 tabletten. - Ik heb maar 1 maand aangegeven want ook 2 weken staat NIET in het keuze menu. Bij 6 personen werkt dit middel als enigste antibiotica uitstekend. Ik vermoed dat het meer een prijstechnische reden is. D.V.D.F. B-S