Ervaringen met Avelox

Bij  BronchitisX

Longontsteking (6 meningen)
Bijholteontsteking (2 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (1 mening)
Bacteriële infectie (0 meningen)

Ciprofloxacine (338 meningen)
Tavanic (29 meningen)
Levofloxacine (25 meningen)
Norfloxacine (23 meningen)
Ofloxacine (14 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (02-11-2020)

10-12-2016 | Vrouw | 59
Bronchitis
I.v.m. een acute bronchitis waarbij ik erg benauwd was en een vastzittende hoest had, kreeg ik deze antibiotica voorgeschreven door mijn huisarts. Ik ben zeer terug houdend wat betreft het gebruik van antibiotica en medicatie in het algemeen. Gebruik eigenlijk alleen orthomoleculaire/homeopatische middelen. Nu was ik echter zo benauwd dat er zwaarder geschut aan te pas moe[lees meer...]st komen. Binnen 24 uur nam de benauwdheid af en begon ik me beter te voelen. De vorige recensies over Avelox hadden mij wel ongerust gemaakt. Ik heb de 10-daagse kuur keurig afgemaakt zonder ook maar iets van bijwerkingen. Omdat anderen er zich zo negatief over uitlaten voel Ik me genoodzaakt dit dan ook maar te melden. Ik heb wel probiotica ingenomen om mijn darmflora niet te verstoren door het gebruik van antibiotica.

19-04-2016 | Man | 52

23-06-2015 | Man | 36
Bronchitis
Ik moest de antibioticakuur 10 dagen voldoen. Na dag 6, linkerooglid steeds aan het trillen, steken achter linkeroog tot in mijn nek. Misselijk, buikpijn. Op een gegeven moment zo misselijk gevoel, ik dacht dat ik iets kreeg, zweten, steken, duizelig. Moest van dokter van wacht direkt komen. Niet handig als je met twee kleine kindjes zit die moeten slapen. Maar de dokter s[lees meer...]tond erop. Dus ik moest ze meenemen want mijn vrouw moest lang werken. Na onderzoek van dokter, kreeg ik te horen dat ik direct moet stoppen met Avelox. Steken achter mujn oog en andere symptomen komen door de Avelox. Ik mag dit middel nooit meer nemen.

17-03-2015 | Vrouw | 55
Bronchitis
Ik nam sedert vorige vrijdag die tabletten, vrijdagavond vond ik me wat flauw op de benen staan. Zaterdagochtend nam ik terug zo'n tablet, ik zit rustig aan tafel, en opeens voelde ik me heel flauw worden. Ik ging me in de zetel neerleggen, en ongeveer 5 minuutjes later was ik volledig flauw. Mijn man komt bij mij, heft mijn arm op en die valt terug als een steen naar bene[lees meer...]den. Ik moest mijn hoofd draaien zei hij, maar ik kon zelf mijn hoofd niet meer draaien. Alle functies om mijn armen of benen te bewegen waren uitgevallen!!! De dienst 100 is me komen halen om mij naar het ziekenhuis te brengen.

18-01-2015 | Man | 46
moxifloxacine
Bronchitis
Eerste dagen wat duizeligheid, moe, loom, wat meer buikklachten en minder trek in eten. Na paar dagen merkte ik de werking en werd de bronchitis minder. Einde van de kuur was bronchitis verholpen en de dagen erna werd ik ook wat fitter, de lichte bijwerkingen verdwenen. Algemeen: bijwerkingen vond ik meevallen (was beroerder van de bronchitis), het medicijn heeft het doel[lees meer...] bereikt.