Norfloxacine

norfloxacine

Blaasontsteking (16 meningen)
Urineweginfectie (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (1 mening)
Bacteriële infectie (0 meningen)

14-07-2017

23-04-2017

Nierbekkenontsteking

26-04-2015

Blaasontsteking

Nadat ik eerst Een kuur met Furabid (hielp niet) en daarna een kuur met Monuril (hielp niet) had gehad kreeg ik de kuur met Norfloxacine voor tien dagen. Hiermee was ik eindelijk van mijn blaasontsteking verlost. Geen enkele bijwerking bemerkt. Ik was erg blij met dit medicijn dat bij mij goed werkte.
22-09-2014

Blaasontsteking

5 daagse kuur gehad tegen blaasontsteking. Werkte na een dag, klachten waren weg. Klachten kwamen daarna in lichte mate weer terug, maar na de vijfde dag waren klachten geheel verdwenen. Geen bijwerkingen gehad, wellicht de laatste dag een beetje draaiierig gevoel, maar haast niet noemenswaardig.
16-06-2014

Urineweginfectie

Voor een zogenaamde aanhoudende urineweginfectie heb ik Norfloxacine voorgeschreven gekregen als laatste 'oplossing' voordat ik doorgestuurd zou worden door mijn huisarts naar de uroloog. Vanaf dag 1 ontzettend misselijk in mijn buik, geen trek en continue een draaierig gevoel in mijn hoofd alsmede vergeetachtigheid. Vanaf dag 3 acute pijn en verdikking in beide hielen en [lees meer...]achillespezen waardoor lopen vrijwel direct onmogelijk werd. Tevens pijn in mijn polsen en vingers. Huisarts gebeld op dag 5 en hij adviseerde te stoppen en 2 weken rust te houden. Norfloxacine had niet geholpen en ik werd doorgestuurd naar de uroloog. De uroloog stuurde mij direct door naar een orthopeed en nu 6 weken later zit ik met beide voeten tot aan mijn knieën in loopgips met nauwelijks enige verbetering. Alleen het tintelende gevoel is tot nu toe iets verminderd. Er is helaas relatief weinig bekend over hoe lang ernstige bijwerkingen aanhouden bij deze fluorchinolon of hoe men ze dient tegen te gaan. Wel is bekend dat het gebruik van dit middel in een aantal landen sterk wordt afgeraden.
20-07-2013

Blaasontsteking

Ik kreeg Norfloxacine 400 mg 2xdgs voorgeschreven ivm urineweg infectie. Het hielp al bij de 2e inname en na een dag was ik klachten vrij. Heb de 5 daagse kuur afgemaakt. Ik was zo blij. Ik liep al bijna 4 weken met klachten; pijn bij plassen, paar druppels en zelfs incontinentie. Was begonnen met Nitrofurantonine, maar 3 dagen na de kuur begonnen de klachten opnieuw. Toen[lees meer...] Trimotropine (weet de naam niet precies, 500/25) hielp niets. Overgestapt op Amoxicyline clav. Na 2 dagen nog geen resultaat. Toen kreeg ik Norfloxamine en ik was in een keer klaar. Heerlijk!
30-12-2012

Urineweginfectie

De infectie is wel na 1 dag verbeterd. Maar ik voelde me zieker door de bijwerkingen. Hevige hoofdpijn. Oorsuisen en lichte oorpijn. Duizellig en zenuachtig. Moe en prikkelbaar. Ook de ademhaling is sinds vandaag wat lastig. Ik denk aan de behandeling te stoppen. Normaal moet ik van de dokter de behandeling 5 dagen doen.
10-05-2012

Blaasontsteking

Kreeg Norfloxacine voorgeschreven tegen blaasontsteking. Het werkte al na een paar uur! Helaas kreeg ik de tweede dag heftige maagdarmklachten: tegelijkertijd braken en diarree, de hele nacht door tot er geen spoortje meer van het middel in mijn lichaam zat. Waarna de blaasklachten weer begonnen.... Voor mij nooit meer Norfloxacine!
25-04-2012

Blaasontsteking

In 2005 kreeg ik een urinewegontsteking waarvoor Norfloxacine werd voorgeschreven Enkele dagen na voltooing van mijn 14-daagse kuur kreeg ik 's nacht hevige pijn aan mijn rechterbeen. Dit ging, na gebruik van paracetamol, na een week over, maar daarna "deed mijn rechterbeen niet meer precies wat ik wilde" zoals ik het altijd uitdruk. Het bleek na onderzoek door een neurol[lees meer...]oog een zenuwontsteking te zijn, en die is nooit meer overgegaan. Toen ik anderhalf jaar later weer een urineweg-ontsteking kreeg en weer norfloxacine voorgeschreven kreeg las ik de bijsluiter eens goed en wat zag ik toen als een van de mogelijke bijwerkingen:"neuropathie aan een der ledematen"!!!!! Intussen had ik door het contact met de neuroloog begrepen dat neuropathie een zenuwontsteking was, maar anderhalf jaar eerder had ik daar niet bij stilgestaan. In het ziekenhuis geef ik voortaan op dat ik allergisch ben voor Norfloxacine. Mijn zenuwontsteking is nooit meer overgegaan en mijn rechterbeen doet nog steeds niet "precies wat ik wil". Nooit meer Norfloxacine!!!!
22-09-2011

18-09-2011

Blaasontsteking

Vooral tijdens de eerste dagen moeheid, misselijkheid en duizeligheid (niet meer in staat om auto te rijden). Klachten van blaasontsteking waren wel snel over.
12-08-2011

Blaasontsteking

Na een week een medicijn te hebben geslikt tegen blaasontsteking, dat niet hielp kreeg ik van mijn huisarts norfloxacine. Enkele dagen na het gebruik kreeg ik vreselijke pijnen in mijn achillespezen en kon en kan nu haast nog niet lopen van de pijn. Nooit gedacht dat het een bijwerking van dit medicijn kon zijn.Ik had de bijsluiter vluchtig doorgelezen maar kon op het ee[lees meer...]rste gezicht niets vinden waarom ik het niet nemen zou.Maar vandaag kreeg ik een ingeving ( wel had ik de laatste pil van de kuur al op) en ging ik op internet nog eens de bijwerkingen lezen en wat schetst mijn verbazing toen ik las dat ik van norfloxacine ontstekingen aan mijn achillespees kon krijgen. Verder las ik ook dat het bij Myasthenia gravis ook gevaarlijk zijn kan.En ik heb myasthenia gravis. Ik vind dat dat wel eens veel groter in de bijasluiter mag. Want meestal lees ik de contraindicatie het eerst en daar staat dan altijd bij: niet te gebruiken bij Myasthenia Gravis. Ik hoop dat andere patienten de bijsluiter goed doorlezen en daarom schrijf ik dit ook. Want er wordt zo vlug gezegd dat je de bijsluiter niet zo goed hoeft te lezen omdat je al ziek wordt van de dingen die je leest.Maar ik weet nu wel beter. I.W.
17-07-2011

Urineweginfectie

na 1 dag innemen wordt ik weer ongesteld ( was het een week geleden ook al geworden na innemen nitrofurantoine) ik ben dus maar gestopt en ga terug naar huisarts
06-12-2010

Blaasontsteking

Pas na 3 dagen verlichting klachten. Na 6 dagen weer ernstiger. Acuut meer pijn aan reumaklachten, handen en knieën, heupen, moeilijk lopen, veel spierpijn en hoofdpijn. Ben nu 6 weken later, nog steeds erg vermoeid, neerslachtig, gewrichtsklachten nemen toe.
27-10-2010

Urineweginfectie

Dit middel gekregen na aanhoudende urineweginfectie met behandeling van ander antibioticum, hielp meteen en was daarna ook echt "genezen". Dit helpt dus wel bij mij. Heb nauwelijks last van bijkwerkingen, wat licht in mijn hoofd maar vergeleken bij de klachten die de urineweginfetie gaf neem ik dat voor lief. Ben tevreden over dit middel.
04-04-2010

Blaasontsteking

Na het vrijen veelvuldig blaasontsteking! Op advies van de uroloog slik ik een tablet norfloxacine na het vrijen! Ik heb daarna nooit geen blaasontsteking meer gehad!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum