Ervaringen met Avelox

Longontsteking (6 meningen)
Bronchitis (6 meningen)
Bijholteontsteking (2 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (1 mening)
Bacteriële infectie (0 meningen)

Ciprofloxacine (338 meningen)
Tavanic (29 meningen)
Levofloxacine (25 meningen)
Norfloxacine (23 meningen)
Ofloxacine (14 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (02-11-2020)

12-10-2023 | Man | 49
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
na klachten te houden van Chlamydia (behandeld met Azytromycine).... urine op kweek gezet voor Mycoplasma Genitalium. Bleek positief. Aan de voorkant werd meteen vermeld dat kuren met Azytromycine zinloos was ivm vastgestelde resistenties laatste jaren. Gelijk begonnen met Moxifloxacine voor 10 dagen 1 pil per dag a 400 mg. De eigenaar van de apotheek zei gelijk bij afgif[lees meer...]te let een beetje op jezelf, dit is een "pittig" middel. "Niet een eerste lijns medicatie". Vanaf dag 3 kreeg ik bijwerkingen. Vooral de misselijkheid stond erg op de voorgrond. Heel de dag door duizelig. Grieperig gevoel alle dagen. En vanaf dag 3 een "down achtig" gevoel en ging door een soort van emotionele achtbaan. Vanaf dag 10 toen de kuur stopte, verdwenen de bijwerkingen vrij snel. Bij urine controle bleek de infectie goed te zijn behandeld. Ik hoop in de toekomst dat voor andere lotgenoten er een ander middel beschikbaar komt wat minder bijwerkingen geeft......

05-04-2019 | Man | 36
moxifloxacine (400mg)
Veel schrik om dit medicijn in te nemen. Ik ben patient met maag en darmlast. Neuropathie zoals lamme handen en voeten en tintelingen. Huidproblemen zoals jeuk en netelroos! Allemaal zaken waardat avelox zeer moeilijk op doet. Ik heb na 10 dagen geen verergering van neuropathie gehad! Onverwacht tot en met. Dacht echt dat het permanente damage ging geven. Tinnitus heb ik o[lees meer...]ok. Slechts zeer milde verhoging! Ongelooflijk. Geen extra jeuk. Wel wat darmrommel.. maar niks overdreven. Mijn darmen zijn volledig kapot. Ze branden zelf vanbinnen. Niet verwarren met maagzuur. Dat is het niet. Het is een dunne slijmlaag met slechte bacterien. Lekkende darm leaky gut en dysbiosis. Heeft de branderige dunne darm wel 20% slechter gemaakt na 10 dagen. Ik had alles erger verwacht. Dus zo erg zal het medicijn niet zijn als in een zieke mens als mij niet veel verergering komt. Ik heb wel alle dagen massas pijn dus standaard ligt al zeer hoog. Maar avelox was niet erg versterkend. Spijtig dat het antibiotica niks deed!! Resistent??? Ik moet ook vermelden dat ik de tablet heb laten pletten en in capsules liet steken en enterisch liet coated zodat het niet opengaat in maag. Men maag deed er wel pijn van anders. Het bijt de slijmlagen wel redelijk kapot zoals veel medicatie.. zoals ibuprofen bijvoorbeeld.

19-09-2018 | Man | 24
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Gebruikt tegen Mycoplasma genitalium. Tweede kuur, nadat azithromycine eenmalig 1 gram niet volledig bleek te werken, pijn bij plassen verholpen, maar nog steeds vaak moeten plassen, en ook nog waterige afscheiding uit mijn penis. Deze kuur was echter zeer effectief, na 1 dag waren de resterende symptomen verdwenen. Heb de tabletten voor het slapen gaan ingenom[lees meer...]en, op deze manier nauwelijks last van bijwerkingen gehad. Alleen als ik mezelf in wilde spanne merkte ik dat mijn lichaam toch wel energie miste, die waarschijnlijk in de verwerking van dit middel gaat zitten. Daarnaast ook wat meer gas in mijn darmen dan normaal. Maar verder dus geen klachten.

19-04-2016 | Man | 52

23-06-2015 | Man | 36
Bronchitis
Ik moest de antibioticakuur 10 dagen voldoen. Na dag 6, linkerooglid steeds aan het trillen, steken achter linkeroog tot in mijn nek. Misselijk, buikpijn. Op een gegeven moment zo misselijk gevoel, ik dacht dat ik iets kreeg, zweten, steken, duizelig. Moest van dokter van wacht direkt komen. Niet handig als je met twee kleine kindjes zit die moeten slapen. Maar de dokter s[lees meer...]tond erop. Dus ik moest ze meenemen want mijn vrouw moest lang werken. Na onderzoek van dokter, kreeg ik te horen dat ik direct moet stoppen met Avelox. Steken achter mujn oog en andere symptomen komen door de Avelox. Ik mag dit middel nooit meer nemen.

18-01-2015 | Man | 46
Bronchitis
Eerste dagen wat duizeligheid, moe, loom, wat meer buikklachten en minder trek in eten. Na paar dagen merkte ik de werking en werd de bronchitis minder. Einde van de kuur was bronchitis verholpen en de dagen erna werd ik ook wat fitter, de lichte bijwerkingen verdwenen. Algemeen: bijwerkingen vond ik meevallen (was beroerder van de bronchitis), het medicijn heeft het doel[lees meer...] bereikt.

11-08-2013 | Man | 22
Verkoudheid
Een paar dagen geleden ben ik bij de arts langsgegaan met een hoest (slijmen ophoesten) en ontstoken sinussen. Mijn arts stelde me voor Avelox te gebruiken en Bronchosedal voor de hoest. Nu ben ik vandaag 4 dagen bezig met de inname van de pillen en ik heb er maar weinig goede gevoelens bij. Heb nog steeds last van de druk rond m'n ogen en voel me verschrikkelijk wazig. D[lees meer...]eze middag bij de inname van Avelox heb ik bijna een uur moeten bekomen alvorens ik uit de zetel kon. Druk op de borstkas en duizelig. Sporten durf ik al helemaal niet, aangezien ik angst heb om mijn lichaam helemaal naar de haaien te helpen. Laatste keer dat dit 'medicijn' in mijn lijf komt!

23-06-2013 | Man | 53
Spierpijn
Na 3 à 4 dagen begon ik last te krijgen van spierbijn in mijn been. Stoelgang ook iets minder normaal. Na 6 dagen gestopt daar mijn bronchitis begon te verdwijnen doch spierpijn bleef en werd zelfs erger. Het zag er naar uit dat ik een spier- of peesontsteking in mijn been heb met alle pijn en ongemakken vandien. Nu kan ik andere medicijnen nemen (ook weer met mogelijke[lees meer...] bijwerkingen op spijsvertering). Dus Avelox liever niet meer !

05-12-2012 | Man | 45
Urineweginfectie
in 2005 vergif met deze Avelox 100% puur gif naar mijn idee!! na 3 dagen stierf ik van de pijn, kon niet meer bewegen ..mijn Ex heeft me gebracht in ziekenhuis met spoed. De chirurg wou me openen, hij heeft 4 uur gewacht tot ik stabiel was en dan zeg ie me dat waarschijnlijk van Avelox komt. de chirurg heeft geconstateerd deze dodelijk gevolgen : nierontsteking ,mag darmon[lees meer...]tsteking, buikvliesontsteking of peritonitis, leverontsteking, blindedarmontsteking, zaadbalontsteking , penis prostaatpijn. en de kers op de taart, heb ik aan overgehouden een blijvende Tinnitus : Oorsuizen van 6000hz en meer dan 45decible!! ik was 45 jaar + spierpijn , hevige pijn in de gewrichten all mijn botten kraken , mijn pols mijn knie , bovenrug pijn all 7 jaar gaat nooit meer weg > en de Tinnitus ook nooit meer! ik ben verminkt voor de rest van mijn leven!!

20-06-2012 | Man | 52
Urineweginfectie
in 2005 vergif met deze Avelox 100% puur gif naar mijn idee!! na 3 dagen stierf ik van de pijn, kon niet meer bewegen ..mijn Ex heeft me gebracht in ziekenhuis met spoed. De chirurg wou me openen, hij heeft 4 uur gewacht tot ik stabiel was en dan zeg ie me dat waarschijnlijk van Avelox komt. de chirurg heeft geconstateerd deze dodelijk gevolgen : nierontsteking ,mag [lees meer...] darmontsteking, buikvliesontsteking of peritonitis, leverontsteking, blindedarmontsteking, zaadbalontsteking , penis prostaatpijn. en de kers op de taart, heb ik aan overgehouden een blijvende Tinnitus : Oorsuizen van 6000hz en meer dan 45decible!! ik was 45 jaar + spierpijn , hevige pijn in de gewrichten all mijn botten kraken , mijn pols mijn knie , bovenrug pijn all 7 jaar gaat nooit meer weg > en de Tinnitus ook nooit meer! ik ben verminkt voor de rest van mijn leven!! (Red; mening deels ingekort tot gebruikerservaring en deel verwijderd ivm taalgebruik. Overleg svp met uw nieuwe huisarts over mogelijke vervolgstappen en gepaste medicatie/ behandeling. Mvg, MijnMedicijn).

18-01-2012 | Man | 23
moxifloxacine
Telkens na inname misselijk gevoel, na 30 min was dit weg. Na 4 dagen dit medicijn te nemen ontwikkelde er zich maag- en darmklachten: diarree, misselijkheid, buikkrampen. Verder was dit zeer effectief en nam het de ontsteking op mijn sinussen direct weg.

20-06-2011 | Man | 72
moxifloxacine
Mijn vader heeft een ernstige allergische reactie kort na inname van avelox. Zijn tong is gezwollen en de rest van zijn gezicht, hierdoor zuurstof te kort gehad en na 5 dagen in coma overleden. Dus erg voorzichtig zijn als je ergens allergisch voor bent.

20-04-2010 | Man
Longontsteking
Erg vervelende bijwerkingen van dit medicijn gehad; Als bijwerking ontzettende jeuk en huiduitslag gekregen. Uiteindelijk antihistamine gekregen tegen de jeuk en uitslag. Ik raad dit medicijn niet aan.

20-04-2010 | Man
Voorhoofdsholte+bijholte(alle) ontstekening en longinfectie
Andere aandoeningen: - Ernstige hartproblemen (uitbehandeld). - M.S. (sterk progressief). - Ernstige bloedafwijking (leukemie). - Reumatisch (sterk progressief en agressief) Augmentin en andere antibiotica veroorzaken veel bijwerkingen en Avelox mag in mijn geval NIET worden voorgeschreven. Echter het is de enigste effectieve behandeling tegen de aandoening! Van[lees meer...] alle andere antibiotica heb ernstige hartproblemen (hartfalen, ritmestoornissen, bloeddrukdalingen tot onder de 100 (BD) - < 50 (OD)!! Tegen de vlakte gaan, vallen, struikelen en flauwvallen, zelfs totaal NIET meer aanspreekbaar zijn!! Daarom vind ik en andere familieleden (5 met dezelfde erfelijke afwijkingen het uiterst bevreemdend dat juist Avelox bij 6 personen uitstekend zijn werk doet........ maar dat artsen/apotheker systemen moord en brand schreeuwen "dat dit middel niet mag worden voorgeschreven". Er staat boven een dosis van 1 week, maar: - 1 Avelox behandeling bestaat uit 5 tabletten. - Ik heb maar 1 maand aangegeven want ook 2 weken staat NIET in het keuze menu. Bij 6 personen werkt dit middel als enigste antibiotica uitstekend. Ik vermoed dat het meer een prijstechnische reden is. D.V.D.F. B-S

20-11-2019 | Vrouw | 59
moxifloxacine (400mg)
Antibiotica profylaxe bij penicilline allergie
Ik zou graag weten hoelang het zal duren vooraleer deze verschijnselen verdwijnen. Het is zeer pijnlijk. Ik heb het intraveneus gekregen. 3 dagen aan 2xdag. Nu heb ik op mijn onderbeen purpura wat pijnlijk is. Wanneer het over zal gaan weet niemand. Leuk medicijn !!!!

20-04-2017 | Vrouw | 26
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Na verschillende antibiotica die niet hielpen voor mycoplasma, deze voorgeschreven gekregen. Heel erg bang om te beginnen na het lezen van alle enge en verschrikkelijken bijwerkingen. Ik wilde deze reactie toch ook even plaatsen: ik ben niet zieker geworden dan bij andere antibiotica. Het viel allemaal HEEL erg mee In vergelijking met alle verschrikkelijke verhalen. Ik he[lees meer...]b ze 's nachts voor t slapen genomen, beetje wazigheid maar door het slapen niks gemerkt. Natuurlijk ook diarree en hoofdpijn gehad, maar niet in erge maten! Wel vervelend was de rugpijn en pijn in de nek/achterhoofd... Mijn advies: neem als t even kan m voor het slapen gaan in met veel water, ik heb er zo geen erge bijwerkingen van gehad.