Ervaringen met Tavanic

Bronchitis (1 mening)
Nierbekkenontsteking (1 mening)
Prostaatontsteking (1 mening)
Kaakontsteking (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (02-11-2020)

26-02-2011 | Man | 57
Prostaatontsteking
Het is voor mij een goed middel, de klachten zijn een stuk minder. Een vervelende bijwerking is dat ik met hardlopen veel last kreeg van mijn achillespees. Zo hevig dat ik de wedstrijd na 2 km moest staken! Verder geen last van de bijwerkingen.

24-06-2012 | Man | 58
levofloxacine
na 5 dagen 1/500mg tavanic (voorgeschreven door neus-keel en oorarts ): plotselinge spontane pijn in rechter achillespees. Dag later, ook pijn in linker achillespees. Medicatie nog 4 dagen verder genomen en uiteindelijk mijn huisarts geconsulteerd die achillespees tendinitis diagnosticeerde. Na consultatie van de gegevens van bovengenoemde medicatie zag hij een duidelij[lees meer...]k verband tussen de aandoening en de medicatie. Dus oppassen met dit geneesmiddel. Morgen terug naar de orl-arts en uitleg vragen waarom juist dit medicijn ? Enfin, de pijn- en handicap problemen moet ik er nu wel bijnemen. Voor hoelang nog ?

12-01-2013 | Man | 59
Urineweginfectie
Kreeg na 3 dagen gebruik tijdens het hardlopen (in training voor marathon, dus goe getraind) hevige krampen in beide kuiten. Kwam maar net thuis. Ook pijn in achillespezen. Gezocht op bijwerkingen, stond niet in bijsluiter apotheek. Toen gezocht op internet, en bingo! Zelfs kans op afgescheurde achillespees. Meteen gestopt, dit is link spul. Waarom geeft de apotheek die ve[lees meer...]llen papier erbij als ze risicovolle bijwerkingen niet bermelden? Zag later dat het het notabene vet als bijwerking op de bijsluiter van de fabrikant vermeld.....

04-03-2017 | Man | 60
Blaasontsteking
Na 11 dagen gebruik Tavanic 500 gestopt omwille van pijn aan achillespees. 2 chirurgische ingrepen verder( rechter achillespees), omdat klassieke behandeling niet helpt, 5 maanden arbeidsongeschikt tot op heden. Einde nog niet in zicht.

28-10-2015 | Vrouw | 61
Bijholteontsteking
Tavanic is een fluorchinolone antibioticum. In het buitenland heet het Levaquin. Ik slikte 6 dagen 2 x 500 mg per dag. 15 maanden na gebruik van dit antibiotica heb ik nog steeds last van pijn in mijn pezen, gewrichten en spieren. Ook zenuwpijn. (tintelingen, brandend gevoel, lichte aanraking doet pijn). Oorsuizen. Verder hartkloppingen, duizelig en extreem vermoeid. Slape[lees meer...]loosheid. Ik kan eigenlijk niets meer doen. In USA is er veel aandacht voor de desastreuze bijwerkingen van dit medicijn. Voorgestelde naam voor de bijwerkingen: FQAD = fluoroquinolone associated disability. Oftewel blijvende invaliditeit. In het Britisch Medical Journal van september 2015 stond een artikel over 4 mensen die blijvende klachten overhielden, invalide waren, na gebruik van dit medicijn. Zoek op: fluoroquinolone-induced serious persistent multisymptom adverse effect. Schrijver Beatrice Golomb.

30-12-2011 | Man | 62
levofloxacine
2.5 jaar na het innemen van 4.5 mg en ik ben enorm gehandicapt door schade aan mijn achillespees en armen/schouders: brandende pijn, recidief bij de minste inspanning, snel lopen of 5 tot 6 stappen rennend. Sinds 2.5 jaar moet ik achterste voren de trap af of eerst mijn voet bij de andere bijzetten. Na het vermoeden van een gescheurde schouderpees, heb ik 2 jaar na de ope[lees meer...]ratie nog steeds last van mijn biceps: Ik heb al 75 sessies gehad om hem weer te leren gebruiken: een ramp, maar de bacterie waarvoor ik dit heb voorgeschreven gekregen, is uitgeroeid.

09-10-2011 | Vrouw | 65
Voorhoofdholteontsteking
Wegens een voorhoofdholteontsteking kreeg ik van de KNO arts tavanic voorgeschreven. Hij vertelde er direct bij dat ik spier - en gewrichtsklachten kon krijgen m.n. bijde lange pezen. Na 5 dgn kreeg ik na mijn dagelijkse wandeling van 5 km last van mijn achillespezen. In ruste is er niks ad hand. Smorgens helemaal stijf en dan maar proberen te bewegen zodat de klachten af[lees meer...]nemen. Ben nu 4 dgn gestopt met innemen (kuur voorbij) maar heb nog steeds last met lopen. Vraag: gaat dat vanzelf over of moet ik worden behandeld???

13-08-2017 | Man | 67
Bijbalontsteking
Pijn en bactieriën na een dag of 5 minimaal, dus kuur slaat wel aan, nog 5 dagen te gaan maar spierpijn in heup en achillespees. Zal blij zijn als het voorbij is.

11-01-2014 | Man | 68
Blaasontsteking
Na het verwijderen van mijn prostaat i.v.m. prostaatkanker bleek ik een blaasonsteking te hebben mogelijk veroorzaakt door het dragen van een katheter. Na de zesde dag begonnen de bijwerkingen. Pijnlijke spieren en gewrichten en moeite met lopen. Achillespees in rechterbeen begon pijnlijk te worden met lopen. Erg nerveus, beverig, trillerig, tinteling in beide voeten, sle[lees meer...]cht slapen, erg moe, draaierig in het hoofd. Eigelijk te veel om op te noemen. Ik heb een incompleet syndroom van Marfan en frybromialgie. Dat kan er toe bijdragen dat de invloed van dit middel erger is, maar dat is niet duidelijk. Dit middel is een paardenmiddel. Kijkend naar de bijwerkingen van mij zelf van anderen zou dit mddel verboden moeten worden.

08-01-2018 | Man | 69
Bacteriële infectie
Ik heb dit middel jammer genoeg 3 weken geslikt en het is voor mij uitgelopen op een ramp. Reeds na 3 dagen begon ik last te krijgen van een achillespees. ik dacht aan overbelasting en associeerde dat niet met het middel. Na 3 weken kwam ik voor controle bij de specialist en hij liet mij stoppen met dit medicijn. Daarna begon de ellende pas echt. Twee weken enorme pijn en[lees meer...] spanning in de voeten en kuiten en ook in de schouders. Toen scheurden beide achillespezen af. Nu zit ik met beide benen in het gips. Dat dit vreselijke middel gebruikt mag worden is me een raadsel.

06-06-2017 | Vrouw | 69
Urineweginfectie
pijnlijke gewrichten, kan nu na een maand gestopt te zijn met het medicijn nog steeds moeilijk lopen. Pijn in schouders en rug. Voel me ziek. Heb het gevoel niet meer beter te worden. Afschuwelijk medicijn. Zal voor terugkerende blaasontsteking geholpen hebben, maar het middel heeft mij gesloopt. Nooit meer! Bij mijn apotheek geregistreerd!

16-08-2019 | Vrouw | 72
Blaasontsteking
Sinds die kuur na 7 jaren blaasontsteking voor mij geen antibiotica meer. Het bij 'Oma' De natuurke tip appelazijn gevolgd! Al 8 maanden AB. Vrij. !!! Ook de darmen functioneren weer beter.

10-01-2020 | Vrouw | 82
levofloxacine (5mg/ml)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)
Na een week inname via infuus in kliniek, enkele dagen na verlaten ziekenhuis ruptuur van achillespees... afblijven die handel.