Tavanic

Nierbekkenontsteking (1 mening)
Prostaatontsteking (1 mening)
Bijholteontsteking (1 mening)
Kaakontsteking (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (29-05-2019)

20-11-2010

Zware verkoudheid

na inname van de eerste vijf pillen begon op de derde dag een stekende pijn in mijn benen. Naar ,het einde van de dag was stappen onmogelijk en kon ik alleen nog de voeten vooruitschuiven. Onmiddellijk stoppen met die medicatie was het advies van de huisarts.
28-07-2010

kaakholte-longontsteking

ik heb persoonlijk veel baat bij het gebruik van Tavanic (Wonder middel voor mij ) het gevaar van het gebruik van Tavanic is het kan je pezen doen afscheuren (achililis pees) na langdurig gebruik de arts die mij dit voor schreef waarschuwde mij hiervoor
04-04-2010

07-12-2011

Tavanic (levofloxacine)

Bij een terugkerende blaasontsteking is dit het enige antibioticum dat effectief is, daarentegen, na 3 tabletten, nerveus, slapeloosheid (waar ik hiervoor nooit last van had), daarna, na 9 tabletten, ontzettende pijn in mijn benen en achillespezen. Meteen gestopt Na 21 dagen nog steeds steken in mijn pezen en warmte. Krakende gewrichten, pijn in mijn schouder en beetje[lees meer...] in ellebogen net als druk op mijn ogen. Ze hebben me ontstekingsremmers afgeraden (na 2 dagen had dat nog niets uitgehaald). Ik leg er ijs op, ik slik extra magnesium en silicium. Ik loop een beetje en rust veel. Ik hoop dat het snel beter gaat :( Mijn arts kent dit soort gevallen en zegt dat het ongeveer 1.5 maand kost, maar het verschilt per geval.
05-05-2012

Reuma

5 maanden na het nemen van 7 tabletten (sinusitis en oorontsteking) ben ik zwaar gehandicapt, het begon bij mijn achillespezen die voor steun zorgen, en daarna is het naar de rest van mijn lichaam uitgebreid, waaronder handen, knieën, schouders, wervels... Ik heb ook neurologische problemen (erge trillingen, troebel zicht, oorsuizingen....) van sommige heb ik nog steeds la[lees meer...]st. Ik ben nog steeds gestopt met werken (voor ? maanden), ik kan niet rijden, ik kan me moeilijk verplaatsen, ik kan geen enkele activiteit lang volhouden (zelfs typen achter de computer) door de pijnen, en de peesontstekingen die weer terug komen.... Het is een schande dat dit nog steeds voorgeschreven wordt gezien de reële bijwerkingen. Het enige positief, de infectie is verdwenen, maar tegen welke prijs!!!!
22-03-2019

Bronchitis

Op reis deze kuur voorgeschreven gekregen door kundige arts. Hij was verbaasd over de bijwerkingen, na 2 dagen gestopt met Tavanic en lichtere kuur gekregen (3 dagen Zithromax). Bijwerkingen verdwenen na 1 dag. Afschuwelijk middel.
24-05-2017

Bijbalontsteking

Bijbal- en blaasproblemen al 3 maanden, dag 1 heel erg pijn gehad niet meteen naar arts geweest, daarna toch nog langs geweest, want pijn verdween niet en lichaam kon bacterie niet aanvechten, dagen waren zeer ongemakkelijk. Toch nog naar arts geweest en na 5 dagen helft van de kuur dus, veel zweet bij bijbal, veel urine verlies en 90% verdwenen na 10 capsules toch herhaa[lees meer...]lrecept gehad om bijgebleven bacterie te doden en sindskort kan ik weer mijn boxers aan ipv strak ondergoed, fietsen, op de boot gaan etc...was zeer tegen dit middel, omdat ik hier veel negatief gelezen heb, maar kan nu gelukkig verder met mijn leven.. merk wel vaker spontane erectie in de ochtend te hebben ... desondanks vermoeid gevoel eerste 3 uren bij het innemen, dit bleek verder geen probleem.
10-04-2013

Tavanic (levofloxacine)

De enige last van Tavanic was ik kon niet meer tegen de zon moest na één minuut zon op mijn hoofd uit de zon of wel een hoofddeksel een pet was niet genoeg een zonnehoed wel....
07-06-2011

Bartonella henselae

25-08-2011

Pyelonefritis

zondag gestart, maandag braken ++ , dinsdag neiging tot diarree overdag, nacht woelig, moeilijk kunnen slapen, gevoel van stijfheid in onderbenen, pijn , gevoel van stijfheid spieren rug, tegen woensdagmorgen moeilijk stappen, pijn thv achilles beide benen; stop medicatie ! (Red; we adviseren het stoppen met medicatie altijd in overleg te doen met uw behandelend arts en/ o[lees meer...]f apotheker)
19-01-2017

Urineweginfectie

Eerste antibioticum; Ciproflaxacine, daar bijna in gestikt want als bijwerkingen o.a. kortstondige vernauwing van strottehoofd... ben er van flauwgevallen. verder gevoel van griep. kuur had 6! weken moeten duren ben na 3.5 gestopt. mijn dossier kreeg in hoofdletters: Cipro-allergie. Specialist kwam na bijna jaar met Tavanic, had niet in de gaten dat zich dat vertaald in Le[lees meer...]vofloxacine....weer een lijst aan klachten, vaker gebeld met ziekenhuis; "gaat wel over als je met de kuur (6 weken) ophoudt". welnu ging niet over, wat ik ( eigenlijk kerngezond) erbij kreeg in minder dan 4 mnd: beschadigde pezen systemisch, vaatschade, polyneuropatie, autonome neuropatie, syndroom van barré, copd.... niet verwonderlijk eigenlijk fluoroquinolonen waren oorspronkelijk ontwikkeld als chemokuur... spul is voor dat doel nooit op de markt gekomen vanwege het hoge aantal sterfgevallen. Voor wie meer wil weten zoek op: fluoroquinolone side effects.
26-02-2011

Prostaatontsteking

Het is voor mij een goed middel, de klachten zijn een stuk minder. Een vervelende bijwerking is dat ik met hardlopen veel last kreeg van mijn achillespees. Zo hevig dat ik de wedstrijd na 2 km moest staken! Verder geen last van de bijwerkingen.
24-06-2012

Tavanic (levofloxacine)

na 5 dagen 1/500mg tavanic (voorgeschreven door neus-keel en oorarts ): plotselinge spontane pijn in rechter achillespees. Dag later, ook pijn in linker achillespees. Medicatie nog 4 dagen verder genomen en uiteindelijk mijn huisarts geconsulteerd die achillespees tendinitis diagnosticeerde. Na consultatie van de gegevens van bovengenoemde medicatie zag hij een duidelij[lees meer...]k verband tussen de aandoening en de medicatie. Dus oppassen met dit geneesmiddel. Morgen terug naar de orl-arts en uitleg vragen waarom juist dit medicijn ? Enfin, de pijn- en handicap problemen moet ik er nu wel bijnemen. Voor hoelang nog ?
12-01-2013

Urineweginfectie

Kreeg na 3 dagen gebruik tijdens het hardlopen (in training voor marathon, dus goe getraind) hevige krampen in beide kuiten. Kwam maar net thuis. Ook pijn in achillespezen. Gezocht op bijwerkingen, stond niet in bijsluiter apotheek. Toen gezocht op internet, en bingo! Zelfs kans op afgescheurde achillespees. Meteen gestopt, dit is link spul. Waarom geeft de apotheek die ve[lees meer...]llen papier erbij als ze risicovolle bijwerkingen niet bermelden? Zag later dat het het notabene vet als bijwerking op de bijsluiter van de fabrikant vermeld.....
04-03-2017

Blaasontsteking

Na 11 dagen gebruik Tavanic 500 gestopt omwille van pijn aan achillespees. 2 chirurgische ingrepen verder( rechter achillespees), omdat klassieke behandeling niet helpt, 5 maanden arbeidsongeschikt tot op heden. Einde nog niet in zicht.
28-10-2015

Bijholteontsteking

Tavanic is een fluorchinolone antibioticum. In het buitenland heet het Levaquin. Ik slikte 6 dagen 2 x 500 mg per dag. 15 maanden na gebruik van dit antibiotica heb ik nog steeds last van pijn in mijn pezen, gewrichten en spieren. Ook zenuwpijn. (tintelingen, brandend gevoel, lichte aanraking doet pijn). Oorsuizen. Verder hartkloppingen, duizelig en extreem vermoeid. Slape[lees meer...]loosheid. Ik kan eigenlijk niets meer doen. In USA is er veel aandacht voor de desastreuze bijwerkingen van dit medicijn. Voorgestelde naam voor de bijwerkingen: FQAD = fluoroquinolone associated disability. Oftewel blijvende invaliditeit. In het Britisch Medical Journal van september 2015 stond een artikel over 4 mensen die blijvende klachten overhielden, invalide waren, na gebruik van dit medicijn. Zoek op: fluoroquinolone-induced serious persistent multisymptom adverse effect. Schrijver Beatrice Golomb.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum