Ervaringen met Minocycline

Acne/puistjes (72 meningen)
Rosacea (22 meningen)
Ziekte van Lyme (1 mening)

Doxycycline (331 meningen)
Doxy Disp (12 meningen)
Tetracycline (9 meningen)
Efracea (6 meningen)
Minocin (2 meningen)

23-09-2013 | Vrouw | 35
Rosacea
In mei 2013 ben ik begonnen met 100mg minocycline. Na een week of 2 kan ik mij herinneren werd mijn huid beter en na 3 maanden was ik de gelukkigste vrouw. Pas 2 wken later moest ik weer bij de dermatoloog komen. Hij schreef me toen Minozol voor (creme) Na 2 weken, 18 september heb ik mijn specialist gebeld, dat de klachten erger dan ooit waren. Ik kon gelijk terecht en kr[lees meer...]eeg nu voor het komende jaar minocyline 100mg voorgeschreven. Ik slik het nu zo'n 6 dagen en de klachten lijken nog wel erger te worden. Ik vind het vreselijk. Nergens kan ik echt vinden wanneer dit middel werkt? Hebben jullie hier ervaringen mee?

26-08-2013 | Vrouw | 37
Acne/puistjes
De klachten heb ik in eerste instantie niet als bijwerking van de medicatie gezien. Ik ben nooit ziek. In februari en juni ben ik gestart met minocycline. Beide keren werd ik binnen een aantal weken erg ziek. De eerst keer had ik koorts, moe en voelde mij doodziek. De tweede keer begon het met buikpijn en koorts. De pijn was zo ernstig dat ik op de eerste hulp ben beland. [lees meer...]Hier zagen ze in mijn bloed dat de onstekingswaardes waren verhoogd. De ontsteking zou zich in mijn nieren of lever bevinden. Als ik achteraf de bijwerkingen lees, denk ik dat deze klachten toch te wijten zijn aan het gebruik van dit medicijn. Beide keren ben ik een week uit de running geweest. Ivm ziek zijn ben ik beide keren gestopt met deze medicatie. Het effect van de medicatie is echter ondanks het korte gebruik wel goed, de ontstekingen in mijn gezicht zijn na gebruik een tijd weggebleven.

13-08-2013 | Vrouw | 20
Rosacea
In juni 2013 heb ik Minocycline 100 mg voorgeschreven gekregen door mijn dermatoloog. Dit was naar aanleiding van rosacea (rode vlekjes/bultjes) in mijn gezicht, op de wangen en in de hals. Deze vorm van antibiotica moest ik 90 dagen slikken. Na ongeveer een maand heb ik een hardnekkige vaginale (candida) schimmelinfectie opgelopen. Dit was vervelend omdat mijn dermatoloog[lees meer...] (uit zichzelf) had benadrukt dat dit onmogelijk was. Dat was tegenvaller #1. Nummer 2 was dat de rosacea eerst tientallen weken erger wordt in plaats van verbeterd en dat terwijl ik het al niet zo erg had. Het is inmiddels verspreidt naar voorhoofd, neus en een gedeelte van de hals. Wel is de rosacea uit mijn hals en wangen nagenoeg verdwenen. Tegenvaller #3 is dat ik, nu ik nog 29 dagen te gaan heb met dit medicijn, erge pijn/kramp in mijn handen heb gekregen. Dit straalt uit naar de pols. De pijn is zo erg geweest dat ik geen boek meer kan vasthouden. Ik heb opnieuw contact opgenomen met de dermatoloog en heb dit keer advies gekregen om de kuur te stoppen. Wordt vervolgd?

15-12-2012 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik neem nu sinds enkele dagen minocycline 50mg in combinatie met de epiduo gel. Ik heb last van acne op m'n rug, gezicht, hals en nek en borstkas. Ik heb het gevoel dat het enkel nog maar erger is. Mijn huid is droog nadat ik gedoucht heb en zeer vettig wanneer ik opsta of na een hele dag les te volgen bijvoorbeeld. Te tabletten zijn makkelijk in te nemen en van bijwerking[lees meer...]en heb ik ook geen last blijkbaar. (althans voorlopig nog niet)

24-11-2012 | Vrouw | 39
minocycline
Een jaar geleden was rosacea geconstateerd en heb ik 6 weken lang minocycline geslikt. Het werkte prima voor de kwaal. Nu, na een jaar werd mijn huid weer onrustiger. Op advies van de huisarts weer begonnen met antibiotica kuur. Nu na 10 dagen allergische huidreactie op armen, benen en romp. Vandaag gestopt met kuur. Maandag huisarts weer bellen. Trouwens, bijwerking van h[lees meer...]et medicijn was bij mij een nare smaak in de mond.

04-05-2012 | Vrouw | 46
minocycline
Sinds 2 weken gebruik ik 100 gr minycycline per dag. Klachten: een wat rode, vlekkerige huid met enkele witte puntjes. De eerste week ging prima, de huid werd steeds rustiger en zag er op een bepaald moment beter uit dan ooit. Echter, 5 dagen terug werk ik ineens benauwd, alsof je door een rietje ademt en de dag erna had ik hele erge spierpijn, maag deed pijn, koud en warm[lees meer...], geen eetlust meer. Kortom, alsof je een hele zware griep hebt. Daarbij kreeg ik een rare verdikking boven mijn ene wenkbrauw en een paar bobbels in het gezicht. Nu, 5 dagen later, is de maag wel weer aardig rustig, is de spierpijn verdwenen, maar ben ik nog heel kortademig en kan weinig doen. De huidarts ziet geen verband, heeft ze via de doktersassistente laten weten en mijn huisarts is met vakantie. Ik kijk het nog maar even aan, maar ben niet echt gerust. Deze 5 dagen voelde ik mij niet in staat om te werken, zo beroerd was ik.

07-02-2012 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
heb deze medicijn op advies van mijn dokter gekregen omdat ik in mijn gezicht last had van acne en verder op mijn lichaam. dus ik moest deze 3 maanden gebruiken. nu gebruik ik deze medicijn 2 maanden. In principe werkt dit goedje wel, maar houd lichte donkere vlekjes over en ik krijg ineens heel veel moedervlekjes over mijn hele lichaam en mijn gezicht. helaas heeft mijn a[lees meer...]potheek bevestigd dat het door deze medicijn komt en vind ik heel jammer. ik ben ook daardoor acuut gestopt met dit medicijn gebruik. vind het erg jammer van deze bijwerkingen. helaas

20-08-2011 | Man | 18
Acne
Na van alles te hebben geprobeerd en bij de dokter ook crème en lotion was de laatste mogelijkheid medicijn. Heb dit bijna 4 maanden geslikt en eigenlijk geen verbetering, wel iets drogeren en minder vurige huis. Bijwerkingen waren er niet echt, alleen droge huid een beetje.

23-08-2010 | Man
Acne
heb veel last van acne in gezicht en rug, medicijn gedurende 2mnd gebruikt icm zalf, acne is weinig minder geworden. totaal geen bijwerkingen gehad

12-04-2023 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Helpt tegen acné. Voor ongeveer 1,5 maand dit medicijn geslikt tegen acné. Verstoppingen blijven echter wel aanwezig. Alleen de ontstekingen verdwijnen. Wanneer je stopt met dit medicijn komt de acné binnen 2 weken weer (2x zo hard) terug. Ik heb aan dit medicijn blijvende zichtbare moedervlekjes in mijn gezicht en op mijn lichaam overgehouden. Toen ik hierachter kwam ben [lees meer...]ik accuut gestopt met het medicijn. Ik heb gelezen dat nog wat mensen hier last van hadden. Kijk dus uit met dit medicijn.

11-04-2023 | Vrouw | 43
minocycline (50mg)
Rosacea
Sinds enkele maanden heb ik behoorlijk wat rosacea in mijn gezicht. De plekken waren zo pijnlijk dat ik naar de huisarts ging. Nu een week bezig met de kuur, die zou ik 30 dagen moeten volhouden. Echter voel ik mij zo neerslachtig en lusteloos dat ik niet weet of ik hier mee doorga. De plekken in mijn gezicht zij veel minder aanwezig en niet meer pijnlijk. Al vind ik dat l[lees meer...]aatste minder erg om te hebben dan hoe ik mij nu voel.

22-09-2021 | Vrouw | 49
Rosacea
Na ongeveer 1,5 week geslikt te hebben voor mijn rosacea ontzettende hoofdpijn gekregen, en paar dagen later flinke spierpijn met koorts en ontzettend zweten, oorsuizen, wazig zien. Echt heel erg ziek. Gestopt om te herstellen. Dermatoloog gaf aan dat dit geen bijwerkingen van de minocycline zouden zijn en zou gewoon door kunnen slikken. Wederom begonnen met slikken en we[lees meer...]er ontzettend ziek geworden: hoge koorts, hartkloppingen en spierpijn. Echter als je bijsluiter leest staat daar heel veel van mijn klachten in. Iedere arts vindt wat van deze pil. Apotheker gaf aan dat veel van mijn klachten toch wel voorkomen bij dit medicijn en als bijwerkingen worden aangegeven. Ik ga hem in ieder geval niet meer slikken heb ik besloten. Wil niet meer zo ziek worden als de afgelopen 1,5 week. Hebben andere mensen ook meegemaakt met dit medicijn?

14-09-2021 | Man | 26
Acne/puistjes
Beste allemaal, Na een kuur antibiotica (minocycline) van 3 maanden lang voor Acne, heb ik na gebruik enorme acne teruggekregen, althans veel uitslag.. rode vlekken, droge huid(eczeem?), bulten(puistjes) hoofdhuid, veel puistjes en uitslag op de borst en rug.. Ik ben een beetje ten einde raad, geen dermatoloog gelooft het wanneer ik zeg dat dit een uitbraak is na mijn [lees meer...]antibioticakuur. Heeft iemand ook deze klachten ervaren na een lange kuur of kan iemand mijn verder helpen? Alvast bedankt. Jeffrey

23-07-2021 | Vrouw | 39
Hidradenitis suppurativa

28-03-2021 | Man | 18
Acne/puistjes
Kreeg het toegeschreven als proefmedicatie voor een maand om te kijken wat de reactie van mijn huid zou zijn, eerste week dagelijks innemen namen de ontstekingen/acne sterk toe, en begon ik ook puisten op mijn rug/schouders te krijgen, op advies van huisarts moest ik her recept aanhouden voor een maand om te kijken wat er zou gebeuren, uiteindelijk bleef de acne op mijn ge[lees meer...]zicht toenemen, en ben ik van gezichtsacne probleem nu ook naar rug/schouder acne probleem gegaan

16-01-2020 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Medicijn 2 weken genomen en toen kwamen de bijwerkingen van de overgevoeligheid voor dit medicijn. Zeker 1,5 week last gehad van de gewrichtspijn en het slijm ophoesten. Eerste 4 dagen bijna niet kunnen lopen en bewegen door de gewrichtspijn. Ook lang last gehad van de rode en jeukende uitslag.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (624) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum