Ervaringen met Minocycline

Acne/puistjes (72 meningen)
Rosacea (22 meningen)
Ziekte van Lyme (1 mening)

Doxycycline (329 meningen)
Doxy Disp (12 meningen)
Tetracycline (9 meningen)
Efracea (6 meningen)
Minocin (2 meningen)

28-12-2018 | Vrouw | 36
Rosacea
Het hielp gelijk voor de volle 100%. Mijn huid werd gelijk weer zoals voor de rosacea. Alle onderhuidse bultjes, oneffenheden en spontane uitbarstingen verdwenen direct en zijn niet meer terug gekomen. Ook voelde mijn huid niet meer aan als schuurpapier, maar normaal zacht. Alle vorige pogingen om mijn rosacea acné te verhelpen waren achteraf een lachertje na dit medicijn[lees meer...]. Ik ben dus erg tevreden, alleen weet niet wat er gaat gebeuren als ik er mee stop.

18-04-2013 | Vrouw | 36
minocycline
100 mg Minocycline voorgeschreven gekregen voor de duur van 4 tot 6 maanden ivm acne inversa. Slaat goed aan, ontstekingen trekken goed weg. Helaas wel erg veel last van bijwerkingen. Eerste twee weken niet kunnen werken vanwege extreme duizeligheid, hoofdpijn, zwaar hoofd. Nu gaat het iets beter, maar de duizeligheid en erge vermoeidheid blijven helaas.

14-02-2014 | Vrouw | 37
minocycline
Duizelig, wazig zien, alsof m'n ogen apart wegdraaien en ik niet alles meer kan volgen. Een keer flauwgevallen. Extra onderzoek naar het medicijn, de bijwerkingen, en de bijsluiter zou ik op prijs stellen.

26-08-2013 | Vrouw | 37
Acne/puistjes
De klachten heb ik in eerste instantie niet als bijwerking van de medicatie gezien. Ik ben nooit ziek. In februari en juni ben ik gestart met minocycline. Beide keren werd ik binnen een aantal weken erg ziek. De eerst keer had ik koorts, moe en voelde mij doodziek. De tweede keer begon het met buikpijn en koorts. De pijn was zo ernstig dat ik op de eerste hulp ben beland. [lees meer...]Hier zagen ze in mijn bloed dat de onstekingswaardes waren verhoogd. De ontsteking zou zich in mijn nieren of lever bevinden. Als ik achteraf de bijwerkingen lees, denk ik dat deze klachten toch te wijten zijn aan het gebruik van dit medicijn. Beide keren ben ik een week uit de running geweest. Ivm ziek zijn ben ik beide keren gestopt met deze medicatie. Het effect van de medicatie is echter ondanks het korte gebruik wel goed, de ontstekingen in mijn gezicht zijn na gebruik een tijd weggebleven.

23-07-2021 | Vrouw | 39
Hidradenitis suppurativa

24-11-2012 | Vrouw | 39
minocycline
Een jaar geleden was rosacea geconstateerd en heb ik 6 weken lang minocycline geslikt. Het werkte prima voor de kwaal. Nu, na een jaar werd mijn huid weer onrustiger. Op advies van de huisarts weer begonnen met antibiotica kuur. Nu na 10 dagen allergische huidreactie op armen, benen en romp. Vandaag gestopt met kuur. Maandag huisarts weer bellen. Trouwens, bijwerking van h[lees meer...]et medicijn was bij mij een nare smaak in de mond.

22-08-2015 | Vrouw | 41
Rosacea
Ik heb last van ernstige acne (rosacea), na verschillende cremes gekregen van de HA en niets helpt, krijg ik Minocyline 50 van dermatoloog. Ik heb de kuur van 6 maanden gekregen en pas 2 weken gebruik en ik zie al de verandering geen rode gezicht en geen pukkels meer. Tot nu toe ik heb geen bijwerkingen gekregen (hoop maar niet). Voor mijn schrale en droge huid, gebr[lees meer...]uik ik Pure coconut oil voor dat ik naar bed ga en mijn huid is nu soepel en gaaf uit.

11-04-2023 | Vrouw | 43
Rosacea
Sinds enkele maanden heb ik behoorlijk wat rosacea in mijn gezicht. De plekken waren zo pijnlijk dat ik naar de huisarts ging. Nu een week bezig met de kuur, die zou ik 30 dagen moeten volhouden. Echter voel ik mij zo neerslachtig en lusteloos dat ik niet weet of ik hier mee doorga. De plekken in mijn gezicht zij veel minder aanwezig en niet meer pijnlijk. Al vind ik dat l[lees meer...]aatste minder erg om te hebben dan hoe ik mij nu voel.

07-02-2016 | Man | 43
minocycline (100mg)
Ik had last van een steeds terugkerende abces in mijn lies, zo'n 2 à 3 keer per jaar. Daar kreeg ik iedere keer antibiotica voor, maar die ene keer in 2008 kreeg ik voor het eerst minocycline, voor mij iets nieuws. Meteen na inname van het eerste pilletje werd ik er behoorlijk beroerd van met hoge koorts. Na de eerste dag ben ik er dus ook direct mee gestopt. Na het weeken[lees meer...]d terug naar de huisarts, maar volgens hem kon dat niet en moest ik er gewoon mee doorgaan. Dat heb ik gedaan en dat heb ik geweten ook, 2 dagen later lag ik in het ziekenhuis met een hartinfarct! Ik heb ook tegen mijn cardioloog verteld wat volgens mij de oorzaak was, maar die bijwerking was volgens hem nog niet bekend. Nou, ik weet het wel 99% zeker. Toen een paar maanden later die abces weer terugkwam had ik dus nog minocycline liggen van die kuur die ik niet had afgemaakt en na 1 pilletje kreeg ik binnen een half uur weer dezelfde klachten en ben ik weer een dag goed ziek geweest. Dat spul komt er bij mij nooit meer in en als de huisarts het per ongeluk toch nog een keer voor wil schrijven (is ook gebeurd) dan knalt heel zijn computerscherm op rood!

20-06-2014 | Vrouw | 43
Acne/puistjes
Dermatologe heeft me dit medicijn voorgeschreven, de 2de dag werd ik dood ziek, honds beroerd, misselijk, moe.... kotsen..... een week lang heb ik amper kunnen slapen, eten of wat dan ook, viel me vies tegen, terwijl de acne ontstekingen waarvoor het bestemd was dus wel afnamen.... nu ruim een week later ben ik weer heel iets opgeknapt, maar mijn maag keert nog alle kante[lees meer...]n op, snel buikpijn en nog steeds heel erg moe........

01-02-2013 | Vrouw | 43
Acne/puistjes
overal rode plekken over mijn gehele lichaam,en veel jeuk

21-07-2012 | Vrouw | 43
minocycline
Ik slit dit medicijn sinds 6 juli en 1e week zag ik mijn huid opklaren. Maar afgelopen dinsdagavond werd ik ineens heel benauwd, kon liggend bijna geen adem halen. Voelde me ook zwaar "grieperig" en dacht eerst aan verkoudheid, maar snapte die bijna beangstigende benauwdheid niet. Ik piepte zelfs met ademhalen. 2 dagen gestopt met Minocyline slikken en ik knapte direct op.[lees meer...] Gisteren weer één tabletje ingenomen en vandaag weer ademhalen als een astmatisch oud wijf! Ligt dat, gezien eerdere berichten dan toch niet aan dit medicijn? Ik vraag het maandag aan mijn huidarts....

02-10-2023 | Man | 44
Acne/puistjes
Ik neem al vele jaren (20+) dit medicijn. Ik heb al andere behandelingen geprobeerd, zoals Doxycycline, Roacutane, Differin, verschillende externe zalven en lotions - werkelijk alles. Zelfs lichttherapie had geen effect. Alleen Minocycline lijkt te doen wat het moet doen. Hoewel het niet voor 100% werkt, biedt het wel ongeveer 80% verlichting in vergelijking met wanneer ik[lees meer...] het niet gebruik. Ik heb verschillende keren geprobeerd te stoppen, bijvoorbeeld door de dosis te halveren of door het om de andere dag in te nemen. Maar na ongeveer twee tot drie weken komen de puistjes hardnekkig terug. Wanneer ik weer terugga naar de startdosis van 100 mg, verdwijnen de puistjes weer volledig. Om dit permanent te kunnen blijven gebruiken, moet ik om de 90 dagen een nieuw recept aanvragen bij mijn huisarts.

02-05-2013 | Man | 45
minocycline
Al een jaar of 10 à 11 slik ik met enige regelmaat dit medicijn. Ik maak een kuur nooit af en als ik merk dat mijn slijmvliezen in mijn neus op gaan zwellen, dan haal ik weer een doosje bij de apotheek, slik dan een dag of 10 en dan ben ik weer minimaal 1 maand 'schoon'. Ik ben ooit bij een dermatoloog geweest om te kijken of er niets anders is, maar er is maar één alterna[lees meer...]tief. Ook dat medicijn moet je de rest van je leven slikken en daar werd ik depressief van en ben ik dus mee gestopt.

02-02-2023 | Vrouw | 46
Acne/puistjes
Ik heb 7jaar dit middel geslikt.Tegen acne op rug,borst,haargrens en gezicht. Ik kreeg af en toe enkel 1 puistje op gezicht maar verder is mijn acne verdwenen.Alleen werd mijn haar steeds dunner(niemand weet of het hierdoor komt)Ben sinds 6maanden gestopt maar acne is terug.Niet meer of minder dan voor de tijd.Maar de vraag is wel of niet weer beginnen want stel je voor [lees meer...]dat mijn haar wel dunner werd van dit medicijn of dat het genetisch is bij mij.?

30-09-2021 | Vrouw | 46
Rosacea
Mijn rosacea en ontstekingen aan de haarfollikels (FFA) werden steeds heftiger. Slik dit middel nu bijna 5 maanden, ontstekingen zijn met 99% verminderd, huid en haargrens is rustig! Dolblij met het resultaat! Krijg nu wel last van mijn keel en af en toe wat opkomend maagzuur, wat ik wijt aan het middel. Het tabletje blijft, ondanks veel water, voor mijn gevoel altijd w[lees meer...]at plakken in m'n keel bij het doorslikken. A.s. maandag belafspraak met mijn dermatoloog om te kijken of we af kunnen bouwen o.i.d.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum