Bij  RosaceaX

Acne/puistjes (65 meningen)
Ziekte van Lyme (1 mening)

Doxycycline (275 meningen)
Doxy Disp (12 meningen)
Tetracycline (9 meningen)
Efracea (5 meningen)
Minocin (1 mening)

18-04-2021 | Man | 63
Rosacea
Ik ben een man van63 waar acne rosasea geregeld de kop opsteekt Dan heb ik strak gespannen gezicht dooronderhuidse bobbels als het me te erg word neem ik minocycline na 3dgn merk je al sterk verschil ik neem hetechter zo min mogelijk maar als het weer eens uit de hand loopt is dit een super middel!

30-10-2019 | Vrouw | 24
Rosacea
Na een heleboel crèmes te hebben geprobeerd via de huisarts, ditmaal doorgestuurd naar de dermatoloog. Die zei direct dat ik rosacea had (last van onderhuidse vochtbulten) en vroeg zich af waarom ik nog niet eerder minocycline had gekregen. Meteen begonnen met slikken. De eerste twee weken slikte ik twee pillen per dag. Ik merkte dat ik wel wat last kreeg van mijn buik (mi[lees meer...]sselijk / opgeblazen / lichte buikpijn). Ik had het ervoor over, want ik merkte na enkele dagen al verschil aan mijn huid. Onderhuidse bulten verdwenen als sneeuw onder de zon. Na twee weken slikte ik één pil per dag en had ik nergens last meer van. Dit heb ik drie maanden gedaan. De plekken in mijn gezicht zijn voor 99% weg. Ik ben zó blij met de minocycline! Alle crèmes die ik eerder had geprobeerd droogden mijn huid uit, maar met de minocycline had ik hier totaal geen last meer van: mijn huid werd juist zachter. Na de kuur is het gelukkig ook niet meer teruggekomen.

01-01-2019 | Vrouw | 29
Rosacea
Nu 13 dagen aan het nemen, de plek op mijn wang is bijna volledig verdwenen. Ben wel duizelig, het komt met vlagen en is erg ongemakkelijk. Een algemeen draaierig en misselijk gevoel.

28-12-2018 | Vrouw | 36
Rosacea
Het hielp gelijk voor de volle 100%. Mijn huid werd gelijk weer zoals voor de rosacea. Alle onderhuidse bultjes, oneffenheden en spontane uitbarstingen verdwenen direct en zijn niet meer terug gekomen. Ook voelde mijn huid niet meer aan als schuurpapier, maar normaal zacht. Alle vorige pogingen om mijn rosacea acné te verhelpen waren achteraf een lachertje na dit medicijn[lees meer...]. Ik ben dus erg tevreden, alleen weet niet wat er gaat gebeuren als ik er mee stop.

31-03-2016 | Vrouw | 35
Rosacea
Eindelijk iets dat helpt! Ik heb Rosacea en ik heb dit medicijn ongeveer 3 weken gebruikt en het heeft mijn huid in mijn gezicht zichtbaar verbeterd het ziet er weer rustig uit, ook mijn omgeving merkt het op dat mijn huid is verbeterd. Voordat ik dit middel gebruikte heb ik rosex gel gebruikt, maar dat hielp mij niet en op gegeven moment had ik allemaal pukkels in mijn ge[lees meer...]zicht en heel veel van die vieze wit/gele schilfers en dat is nu gelukkig allemaal weg! Wel heb ik nog een beetje roodheid, maar mijn gezicht is nu zoveel verbeterd, ik hoef me nu niet meer te schamen voor mijn huid. Ik wil even aankijken hoe lang dit effect aanhoudt, komt het weer terug dan zal ik niet schromen om dit middel weer te gebruiken, aangezien ik ook geen last heb gehad van bijwerkingen. Ik wil er graag nog even bij vermelden dat ik pas tijdens mijn 2e zwangerschap rosacea heb gekregen en daarvoor nooit last gehad dus het zal wel iets met de hormonen te maken hebben.

04-03-2016 | Man | 31
Rosacea
Ik (man, 31jr) gebruik minocycline tegen een vorm van rosacea in het gezicht. Als ik het gebruik verdwijnen de roodachtige ontstekingen. Maar 2 meestal zo'n 3 à 4 dagen nadat de kuur is afgelopen, wordt mijn gezicht gloeiend en komen de ontstekingen weer terug. Ik gebruik het nu al zo'n 2 jaar (met tussenpozen van steeds 2 maanden). Ik wil het liefst een andere oplossing z[lees meer...]oeken (misschien laserbehandeling o.i.d.), zodat ik niet constant aan deze antibiotica hoef (langdurig antibiotica is nooit goed namelijk).

22-08-2015 | Vrouw | 41
Rosacea
Ik heb last van ernstige acne (rosacea), na verschillende cremes gekregen van de HA en niets helpt, krijg ik Minocyline 50 van dermatoloog. Ik heb de kuur van 6 maanden gekregen en pas 2 weken gebruik en ik zie al de verandering geen rode gezicht en geen pukkels meer. Tot nu toe ik heb geen bijwerkingen gekregen (hoop maar niet). Voor mijn schrale en droge huid, gebr[lees meer...]uik ik Pure coconut oil voor dat ik naar bed ga en mijn huid is nu soepel en gaaf uit.

13-07-2015 | Man | 52
Rosacea
Behoorlijke last van rosacea, eerste een paar jaar isotretonine gebruikt zonder veel resultaat. Overgestapt naar andere dermatoloog en die schreef Minocycline voor. Met een paar dagen waren de ontstekingen op neus en wangen geheel weg. Ik slik het nu bijna 3 maanden en moet dan terug voor controle. De enige bijwerking waar ik echt last van heb is diarree. Niet ernstig we[lees meer...]l vervelend.

13-05-2015 | Vrouw | 48
Rosacea
Sinds een jaar last van uitslag in gezicht en nek. Plekjes werden steeds groter. Huisarts zei het is rosacea. Eerst met Metronidazol en hydrocotrison gesmeerd maar dat helpt niet. Toen antibiotica. Na drie dagen kreeg ik een hoofd alsof ik onbeschermd in de zon had gelegen (zonnebrand). Dit staat ook als bijwerking in de bijsluiter. Daarna werden de rode plekken nog erger [lees meer...]en ging mijn gezicht opzetten. Ik ben meteen gestopt met dit middel. In de bijsluiter staan ook flinke bijwerkingen. Ik weet dat niet iedereen er last van krijgt, maar toen ik het doorlas kreeg ik al een vreemd gevoel over dit medicijn. Voor mij nooit meer.

15-12-2014 | Vrouw | 23
Rosacea
Een week of 4 geleden kreeg ik last van bultjes rond m'n mond. Dit breidde zich binnen een week uit over ongeveer heel m'n gezicht. Lelijke rode vlekken met kleine witte blaasjes. Van de dokter metronidazol creme gekregen, maar het werd met de dag erger. Ik heb toen minocycline voor 14 dagen gekregen (in combinatie met de metronidazol creme) en binnen 2 weken is m'n huid [lees meer...]zo ongeveer als nieuw! Ik heb nog een aantal rode vlekjes rond m'n mond, maar alle vervelende bultjes en blaasjes zijn weg. Ik heb van de huisarts voor de zekerheid nog een kuurtje van 14 dagen meegekregen. Van bijwerkingen niet extreem veel last gehad, ik heb gevoelige darmen en nu extra opgelet met wat ik heb gegeten. Tip is om de medicijnen net voor het slapen gaan in te nemen, dan heb je minder last van klachten!

23-07-2014 | Vrouw | 50
Rosacea
De huisarts had eerst een antibioticazalf Metronidazol Actavis 1% voorgeschreven, maar deze zalf had geen enkel effect. Vervolgens heeft de huisarts een kuur Minocin voorgeschreven, voorlopig gedurende 30 dagen. Ik gebruik het nu bijna 2 weken, en de huid wordt langzaam aan rustiger. Geen last van bijwerkingen. Ik ga niet expliciet liggen zonnen, maar ik mijd de zon ook[lees meer...] niet angstvallig. Op mijn gezicht heb ik vaak wel wat foundation en daar zit meestal ook wel een factor 15 in.

23-09-2013 | Vrouw | 35
Rosacea
In mei 2013 ben ik begonnen met 100mg minocycline. Na een week of 2 kan ik mij herinneren werd mijn huid beter en na 3 maanden was ik de gelukkigste vrouw. Pas 2 wken later moest ik weer bij de dermatoloog komen. Hij schreef me toen Minozol voor (creme) Na 2 weken, 18 september heb ik mijn specialist gebeld, dat de klachten erger dan ooit waren. Ik kon gelijk terecht en kr[lees meer...]eeg nu voor het komende jaar minocyline 100mg voorgeschreven. Ik slik het nu zo'n 6 dagen en de klachten lijken nog wel erger te worden. Ik vind het vreselijk. Nergens kan ik echt vinden wanneer dit middel werkt? Hebben jullie hier ervaringen mee?

13-08-2013 | Vrouw | 20
Rosacea
In juni 2013 heb ik Minocycline 100 mg voorgeschreven gekregen door mijn dermatoloog. Dit was naar aanleiding van rosacea (rode vlekjes/bultjes) in mijn gezicht, op de wangen en in de hals. Deze vorm van antibiotica moest ik 90 dagen slikken. Na ongeveer een maand heb ik een hardnekkige vaginale (candida) schimmelinfectie opgelopen. Dit was vervelend omdat mijn dermatoloog[lees meer...] (uit zichzelf) had benadrukt dat dit onmogelijk was. Dat was tegenvaller #1. Nummer 2 was dat de rosacea eerst tientallen weken erger wordt in plaats van verbeterd en dat terwijl ik het al niet zo erg had. Het is inmiddels verspreidt naar voorhoofd, neus en een gedeelte van de hals. Wel is de rosacea uit mijn hals en wangen nagenoeg verdwenen. Tegenvaller #3 is dat ik, nu ik nog 29 dagen te gaan heb met dit medicijn, erge pijn/kramp in mijn handen heb gekregen. Dit straalt uit naar de pols. De pijn is zo erg geweest dat ik geen boek meer kan vasthouden. Ik heb opnieuw contact opgenomen met de dermatoloog en heb dit keer advies gekregen om de kuur te stoppen. Wordt vervolgd?

Thyrax Duotab (859) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (566) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (521) - Antibiotica - penicillines breedspectrum