minocycline

Rosacea (15 meningen)
Ziekte van Lyme (1 mening)

Doxycycline (261 meningen)
Doxy Disp (12 meningen)
Tetracycline (7 meningen)
Efracea (5 meningen)
Minocin (1 mening)

09-07-2020 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Wat ik persoonlijk doe is, een week voor mijn menstruatie 1 pil om de dag inslikken waarmee ik de rest van de maand clean ben van puistjes. Echter op het begin toen ik het medicijn nam heb ik meer moeten innemen voor resultaat, en dat heb ik door de maanden heen afgebouwd gezien ik ook echt merkte dat het niet meer nodig was.

10-02-2020 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Na de verhalen hier gelezen te hebben was ik bang om te beginnen met minocycline. Ik ben blij dat ik er toch wel mee ben begonnen. De bijwerkingen vallen mij heel erg mee en mijn huid is er veel beter aan toe. Haast geen nieuwe ontstekingen en als die er al zijn zijn ze amper te zien en na een dag verdwenen. Ik heb een kuur van 9 weken. Na ongeveer twee weken was mijn huid[lees meer...] zo goed als helemaal glad. De bijwerkingen zijn te doen, op het begin wat duizelig en buikpijn na inname maar niets ernstigs. Ik zou iedereen aanraden om de stap te nemen en te proberen hoe het gaat. Mijn grootste angst was verergering van acne wat ik hier ook lees. Volgens mijn dermatoloog kan dat helemaal niet, ik heb hier dan ook geen last van gehad. Ik gebruik minocycline in combinatie met Differin gel. Deze gebruik ik om de dag en hydrateer mijn huid vóór het aanbrengen van Differin zodat je uitdroging en irritatie voorkomt.

16-01-2020 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Medicijn 2 weken genomen en toen kwamen de bijwerkingen van de overgevoeligheid voor dit medicijn. Zeker 1,5 week last gehad van de gewrichtspijn en het slijm ophoesten. Eerste 4 dagen bijna niet kunnen lopen en bewegen door de gewrichtspijn. Ook lang last gehad van de rode en jeukende uitslag.

02-01-2020 | Vrouw | 33
Acne/puistjes
Ik was dit medicijn bijna niet gaan gebruiken door alle verhalen over bijwerkingen die op het internet staan. Ik heb tot mijn verbazing zo goed als geen bijwerkingen gehad, enkel pijnlijke borsten. Wel goed eten voor inname. Gebruik het nu 6 weken.. af en toe nog een klein puistje maar geen grote ontstekingen meer.

31-07-2019 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik kreeg opeens hele erge acne op mijn wangen en kaak. Na twee weken kreeg ik geen nieuwe puisten meer en verdwenen ze bijna allemaal. Na een maand ben ik gestopt. Helaas krijg ik nu weer puisten op mijn wang en kan ik weer opnieuw beginnen met slikken.

11-06-2019 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Had last van acne uitslag op mijn rug. Hiervoor kreeg ik dus dit medicijn en had beter niets gekregen... Bijwerkingen die ik heb gehad: duizeligheid, misselijkheid, ontstoken slijmvliezen, gezwollen keel, trillen. Ik heb mij nog nooit zo ellendig en ziek gevoeld!

14-05-2019 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
In het begin van het gebruik van het medicijn is de acne toegenomen. Ik merkte op dit moment dat mijn lichaam van binnenuit alle afvalstoffen naar buiten werkte. Later werd mijn huid rustiger en verdween de acne.

22-02-2019 | Vrouw | 29
Zeer goede resultaten.

16-12-2018 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Zoals voorgeschreven genomen maar mijn puisten zijn vermeerd in plaats van te verdwijnen ze zijn meer geworden heel slechte medicijn. Ik heb enkel op mijn wang beetje puistjes en nu is het overal op mijn gezicht kleine scherpe puisten heel ontevreden over deze medicijn ik wil iedereen waarschuwen en op de hoogte brengen dat niemand het gebruikt. Mss is het van persoon tot [lees meer...]persoon verschillend maar zoals ik zie is bijna niem tevreden over dit spul.

04-09-2018 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik geberuik het namelijk al 4,5 dagen en mijn acne is erger aan het worden! Blijkbaar lees ik dat veel mensen zeggen dat als je stopt dat het acne weer begint.Hier snap ik het punt niet warom slik ik medicatie in ik slik het in voor mijn acne te verminderen en niet dat als ik met de cure ga stopen dat ik mijn acne terug krijg! Pfff Ik hoop dat het bij mij niet zoo zal[lees meer...] zijn!

06-08-2018 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Ik slik sinds 8 dagen minocycline. Ik heb het gevoel dat de ontstekingen wat erger worden en prikken/branden. Bepaalde plekken drogen uit maar sommige ook niet. Ook krijg ik soms wat nieuwe plekjes. Ik heb een inderm lotion voor de nieuwe plekjes. Mijn vraag aan jullie is: Na hoelang ervaarde jullie resultaat? En merkte jullie ook dat het de eerste week wat slechter w[lees meer...]erd/ nog niet veel deed? Probeer geduld te hebben maar vind het erg lastig.

23-05-2018 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Resultaat al na 10 dagen. Ik heb erg getwijfeld omwille van de reacties hier maar ik had sneller moeten starten met de kuur. Ik heb namelijk geen last van bijwerkingen en ben dus zeer tevreden.

15-04-2018 | Man | 24
Acne/puistjes
Acne op mijn rug en voorhoofd is minder geworden maar na 3 weken gebruik van dit medicijn, kreeg ik overal huiduitslag en veel jeuk, daarnaast ook pijn aan mijn polsen. De bijwerkingen zijn dus niet zo prettig.

04-03-2018 | Vrouw | 17
Acne/puistjes
Ik heb het ook gebruikt, en het heeft geen effect bij mij. Zeer ontevreden! Ik behandel mijn gezicht nu bij carpe clinic in Antwerpen, echt een aanrader!

20-01-2018 | Vrouw | 16
Acne/puistjes
De eerste maand werd mijn acne erger. Na een maand werd mijn huid stuken beter en was en zo goed als egaal. Ik moest dit medicijn 3 maanden slikken van mijn huisarts. Toen ik stopte met dit medicijn kwam mijn acne terug, maar was het niet zo erg meer als vroeger. Helaas is mijn acne op mijn rug en borst wel gebleven in dezelfde toestand als eerst...

29-04-2017 | Man | 50
Acne/puistjes
Beter roaccutane. Acne komt terug na stoppen van Minocycline.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum