lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3

22-08-2016

Acne/puistjes

De eerste keer was ik onzettend tevreden. Nog nooit was mijn huid zo egaal geweest. Ik had geen last van bijwerkingen en het medicijn werkte nog lang nadat ik stopte. Todat ik (na ong. 5 maanden) op vakantie ging, ik wist dat ik me goed moest insmeren. Echter was ik toch een beetje verbrand. Vanaf dat moment begon de ellende, ik denk dat mijn puisten in 3 dagen weer terug [lees meer...]waren op plaatsen waar ik het nooit eerder had gehad. In paniek bij thuiskomst direct naar de dermatoloog gegaan en ik kreeg te horen dat het waarschijnlijk een reactie was op de zonnebrand. Ik werd naar huis gestuurd met nogmaals 2 maanden dezelfde kuur en het ging weer goed. Echter verdween dit keer niet alles, ik had nog steeds last op bepaalde plekken. Daarnaast werd ik lusteloos, moe, kreeg ik hoofdpijn. Toen ik stopte met de kuur verdween dit. Bij vakantie 2, geen zon, goed ingesmeerd en zo veel mogelijk uit de zon, begon het weer, erger dan ooit! Ik was nu veel verder van huis dan ik ook ben geweest en mijn gezicht zat heelmaal onder. Toen ik het advies kreeg over te stappen op roaccutane was ik zo teleurgesteld en had hier geen vertrouwen in. Ik ben nu aan het kijken naar mijn eetpatroon, allergoloog, accupuntuur en na een maand (helaas niet zo snel als antibiotica) zie ik duidelijk verbetering. Ik hoop dat dit de uitkomst zal bieden op lamge termijn en ik achter de oorzaak kan komen.
04-05-2016

Acne/puistjes

Ik had last van ernstige acné, maar door het gebruik van minocycline is dit veel minder! Mijn huid voelt nu glad aan, wel heb ik nog wat littekens. Maar hiervoor ga ik naar de huidtherapeut. Al met al ben ik zeker tevreden, wel moet ik binnenkort 50 mg gaan slikken waarvan ik hoop dat ook zijn werk doet.
27-04-2016

Acne/puistjes

Sinds mijn 11e heb ik last van mee-etertjes gehad. Tijdens de pubertijd kwamen hier puistjes bij. Door te wassen met water en/of wat clearasil werd dit stukken minder. Na mijn pubertijd bleven de puistjes en mee-eters en kreeg ik ontstekingen die ik niet kon uitknijpen en vaak littekens van overhield. Ook mijn poriën waren erg groot. In de eerste weken dat ik dit medicij[lees meer...]n begon te gebruiken waren alle kleine puistjes meteen verdwenen. Ook de poriën waren veel kleiner tot eigenlijk niet zichtbaar. Mijn hoofdhuid is veel dikker geworden, wat heel fijn is. In combinatie met Differin Gel en afspraken met de huidtherapeut is mijn Acné bijna helemaal weg. Soms komt er een onderhuidse ontsteking tijdens mijn menstruatie. Dit is door het medicijn maar 1tje gelukkig. Ook heeft verandering in mijn eetpatroon goed gedaan, dit met tips van mijn huidtherapeut.
24-02-2016

Acne/puistjes

Ik heb hiervan nu mijn 3de lopende kuur van tegen mijn acne. Het werkt bij mij relatief snel, maar wanneer ik ermee stop is het meestal na maximaal een maand weer raak. Het doet dus wat het moet doen, maar het heeft geen blijvend effect, wat jammer is.. want heel je leven antibiotica slikken is zeker niet ongevaarlijk. Wat bij mij altijd al een hoop doet is geen zuivel[lees meer...] producten consumeren (van kaas, tot melk). Het valt me namelijk op dat wanneer ik dit toch eet de acne veel sneller op komt wanneer ik niet bezig ben met een kuur, en dat zijn dan grote onderhuidse ontstekingen op het gezicht, tof joh... Veel succes allemaal!
16-02-2016

Acne/puistjes

Een aantal jaar terug kreeg ik rare bultjes in mijn gezicht, tussen mijn wenkbrauwen, naast mijn mond en neus. Van de dermatoloog kreeg ik Minocycline voorgeschreven, dit hielp binnen een paar dagen al! Na maanden dit hebben geslikt (zeker 12) wilde ik er graag mee stoppen en heb ik bij mijn huisarts een goed alternatief gevraagd. Wat ik ook raar vind, want hoelang willen[lees meer...] ze je dit laten slikken? Ik kreeg de prikpil. Deze pilvorm werkte heel goed tegen mijn menstruatiepijn en de bultjes verdwenen ook in mijn gezicht. Omdat ik zulke slechte verhalen hoorde over de prikpil ben ik hiermee gestopt en overgestapt naar een lichtere pil. Mijn gezicht zit inmiddels na 3 maanden weer vol met dezelfde hardnekkige bultjes. Weer heb ik Minocycline voorgeschreven gekregen, maar dit keer gebeurt er niets. Ik ben bang dat ik er immuun voor ben geworden. De bultjes veranderen of verminderen niet. Ik gebruik momenteel een lichte pil. Elke maand heb ik heftige bijwerkingen als menstruatiepijn en stemmingswisselingen net voordat ik ongesteld wordt. Maar ik wil echt niet weer zo'n zware pilvorm slikken.... What to do? In het ziekenhuis komen ze met een hogere dosering Minocycline of dus zwaardere anticonceptie.. of zelfs Prednison. Ik wil dat mijn gezicht weer schoon wordt... gezonde voeding is natuurlijk een must en daar ben ik nu actief mee bezig. Zijn er meer mensen met deze ervaringen?
12-01-2016

Acne/puistjes

Eerst zalf van de huisarts voor mijn rosacea. Hielp niet. De dermatoloog zei, dat de zalf het juist verergerd (vreemd dat er geen goede communicatie is tussen huisarts en dermatoloog). Van de dermatoloog minocycline voorgeschreven gekregen. Eerst 6 weken elke dag 1x 50 mg, daarna 2 maanden om de dag 1x 50 mg en daarna ca. 4 maanden 2x per week 50 mg. Van juni 2015 tot nove[lees meer...]mber 2015 was het weg. En toen begon het weer. Wel minder dan eerst. Dus nu gebruik ik sinds deze week weer om de dag 1x 50 mg. En over enkele weken weer 2x per week. De dermatoloog zei ook, dat het misschien terug zou komen, maar in mindere mate. Ik heb geen last van bijwerkingen, alleen de ontlasting is zachter, tegen diarree aan. Ik wil eigenlijk liever de oorzaak van rosacea vinden, dus ik let erg op mijn eetgewoonte. Deze antibiotica helpt volgens mij niet om het probleem op te lossen. Het werkt wel, maar het pakt het probleem niet bij de bron aan. Dus ik ben zoekende naar gezonder eten (meer fruit, minder koffie en chocolade) en veel water drinken. Succes iedereen.
07-01-2016

Acne/puistjes

een maand genomen, maar tijdelijk resultaat gehad, geen bijwerkingen gehad.
10-10-2015

Acne/puistjes

Hallo allemaal, Ik ben sinds eind september de minocycline gaan gebruiken voor mijn acne. Ik heb 5 jaar de diane 35 gebruikt, wat heel goed heeft geholpen. Omdat de diane slecht is voor je gezondheid ben ik ermee gestopt. Ik heb hierna veel acne terug gekregen en mijn menstruatiepijn is hevig gestegen! Niet leuk dus. Nu neem ik de minocycline 2 x daags 50 mg. Ik ben nu [lees meer...]bijna 3 maanden veder en mijn gezicht is rustiger en er komen geen hevige acne terug, wel kleine, maar die vallen niet zo op. Ik heb veel gelezen over de bijwerkingen, maar ik heb geen bijwerkingen gevoelt. Ik maak me dan zorgen dat in mijn lichaam wat bezig is. Zoals nierfunctie, leveraandoening enz. Soms maak ik me wel zorgen, maar ben wel blij met het resultaat tot nu!
Pagina 1 van 3

Mirena (1936) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (779) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (397) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (390) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (334) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!