minocycline

Rosacea (16 meningen)
Ziekte van Lyme (1 mening)

Doxycycline (273 meningen)
Doxy Disp (12 meningen)
Tetracycline (9 meningen)
Efracea (5 meningen)
Minocin (1 mening)

28-03-2021 | Man | 18
Acne/puistjes
Kreeg het toegeschreven als proefmedicatie voor een maand om te kijken wat de reactie van mijn huid zou zijn, eerste week dagelijks innemen namen de ontstekingen/acne sterk toe, en begon ik ook puisten op mijn rug/schouders te krijgen, op advies van huisarts moest ik her recept aanhouden voor een maand om te kijken wat er zou gebeuren, uiteindelijk bleef de acne op mijn ge[lees meer...]zicht toenemen, en ben ik van gezichtsacne probleem nu ook naar rug/schouder acne probleem gegaan

27-02-2021 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Het heeft bij mij niet geholpen. Puistjes werden niet meer, maar ook niet minder. Ik had weinig last van bijwerkingen. Het enige is dat je het met veel water moet innemen en het is een kleine pil, maar toch voelde het alsof ik hem niet helemaal wegkreeg en hij bleef hangen en dan een half uur later voelde het alsof ik opgezette klieren had in mijn keel. En dit gebeurde bij[lees meer...]na elke keer na het innemen. Had er verder geen last van, maar vond het wel raar.

02-01-2021 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Mijn acne is niet weggegaan, integendeel. Hierbovenop heb ik ook een vaginale schimmelinfectie opgelopen door het gebruik van deze antibiotica.

25-10-2020 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Ik gebruik nu 2,5 maand minocycline voor mijn acne. Eerst 100 mg en nu sinds 2 weken 50 mg per dag. Ik had na 1,5 maand nog steeds last van mijn acne en wilde daarom nog doorslikken. De eerste week heb ik last gehad van duizeligheid en ben ik 1 keer bijna flauw gevallen. Ik heb geen moment last gehad van mijn darmen, ik gebruik kefir als probiotica (al jaren), wellicht[lees meer...] heeft dit een positieve invloed. Ik drink soms alcohol en merk dat ik er minder goed tegen kan, ook heb ik de volgende dag vaak maagpijn. Verder begint de minocycline nu echt aan te slaan, ik heb in jaren niet zo een mooie huid gehad en ik ben ontzettend blij dat ik het ben gaan slikken. Ik was eerst erg bang dat het niet zou aanslaan, ik ben benieuwd hoe mijn huid is als ik ga stoppen met de antibiotica.

09-07-2020 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Wat ik persoonlijk doe is, een week voor mijn menstruatie 1 pil om de dag inslikken waarmee ik de rest van de maand clean ben van puistjes. Echter op het begin toen ik het medicijn nam heb ik meer moeten innemen voor resultaat, en dat heb ik door de maanden heen afgebouwd gezien ik ook echt merkte dat het niet meer nodig was.

10-02-2020 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Na de verhalen hier gelezen te hebben was ik bang om te beginnen met minocycline. Ik ben blij dat ik er toch wel mee ben begonnen. De bijwerkingen vallen mij heel erg mee en mijn huid is er veel beter aan toe. Haast geen nieuwe ontstekingen en als die er al zijn zijn ze amper te zien en na een dag verdwenen. Ik heb een kuur van 9 weken. Na ongeveer twee weken was mijn huid[lees meer...] zo goed als helemaal glad. De bijwerkingen zijn te doen, op het begin wat duizelig en buikpijn na inname maar niets ernstigs. Ik zou iedereen aanraden om de stap te nemen en te proberen hoe het gaat. Mijn grootste angst was verergering van acne wat ik hier ook lees. Volgens mijn dermatoloog kan dat helemaal niet, ik heb hier dan ook geen last van gehad. Ik gebruik minocycline in combinatie met Differin gel. Deze gebruik ik om de dag en hydrateer mijn huid vóór het aanbrengen van Differin zodat je uitdroging en irritatie voorkomt.

16-01-2020 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Medicijn 2 weken genomen en toen kwamen de bijwerkingen van de overgevoeligheid voor dit medicijn. Zeker 1,5 week last gehad van de gewrichtspijn en het slijm ophoesten. Eerste 4 dagen bijna niet kunnen lopen en bewegen door de gewrichtspijn. Ook lang last gehad van de rode en jeukende uitslag.

02-01-2020 | Vrouw | 33
Acne/puistjes
Ik was dit medicijn bijna niet gaan gebruiken door alle verhalen over bijwerkingen die op het internet staan. Ik heb tot mijn verbazing zo goed als geen bijwerkingen gehad, enkel pijnlijke borsten. Wel goed eten voor inname. Gebruik het nu 6 weken.. af en toe nog een klein puistje maar geen grote ontstekingen meer.

31-07-2019 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik kreeg opeens hele erge acne op mijn wangen en kaak. Na twee weken kreeg ik geen nieuwe puisten meer en verdwenen ze bijna allemaal. Na een maand ben ik gestopt. Helaas krijg ik nu weer puisten op mijn wang en kan ik weer opnieuw beginnen met slikken.

11-06-2019 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Had last van acne uitslag op mijn rug. Hiervoor kreeg ik dus dit medicijn en had beter niets gekregen... Bijwerkingen die ik heb gehad: duizeligheid, misselijkheid, ontstoken slijmvliezen, gezwollen keel, trillen. Ik heb mij nog nooit zo ellendig en ziek gevoeld!

14-05-2019 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
In het begin van het gebruik van het medicijn is de acne toegenomen. Ik merkte op dit moment dat mijn lichaam van binnenuit alle afvalstoffen naar buiten werkte. Later werd mijn huid rustiger en verdween de acne.

22-02-2019 | Vrouw | 29
Zeer goede resultaten.

16-12-2018 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Zoals voorgeschreven genomen maar mijn puisten zijn vermeerd in plaats van te verdwijnen ze zijn meer geworden heel slechte medicijn. Ik heb enkel op mijn wang beetje puistjes en nu is het overal op mijn gezicht kleine scherpe puisten heel ontevreden over deze medicijn ik wil iedereen waarschuwen en op de hoogte brengen dat niemand het gebruikt. Mss is het van persoon tot [lees meer...]persoon verschillend maar zoals ik zie is bijna niem tevreden over dit spul.

04-09-2018 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik geberuik het namelijk al 4,5 dagen en mijn acne is erger aan het worden! Blijkbaar lees ik dat veel mensen zeggen dat als je stopt dat het acne weer begint.Hier snap ik het punt niet warom slik ik medicatie in ik slik het in voor mijn acne te verminderen en niet dat als ik met de cure ga stopen dat ik mijn acne terug krijg! Pfff Ik hoop dat het bij mij niet zoo zal[lees meer...] zijn!

06-08-2018 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Ik slik sinds 8 dagen minocycline. Ik heb het gevoel dat de ontstekingen wat erger worden en prikken/branden. Bepaalde plekken drogen uit maar sommige ook niet. Ook krijg ik soms wat nieuwe plekjes. Ik heb een inderm lotion voor de nieuwe plekjes. Mijn vraag aan jullie is: Na hoelang ervaarde jullie resultaat? En merkte jullie ook dat het de eerste week wat slechter w[lees meer...]erd/ nog niet veel deed? Probeer geduld te hebben maar vind het erg lastig.

23-05-2018 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Resultaat al na 10 dagen. Ik heb erg getwijfeld omwille van de reacties hier maar ik had sneller moeten starten met de kuur. Ik heb namelijk geen last van bijwerkingen en ben dus zeer tevreden.

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (564) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (519) - Antibiotica - penicillines breedspectrum