Ervaringen met Minocycline

minocycline

Rosacea (22 meningen)
Ziekte van Lyme (1 mening)

Doxycycline (327 meningen)
Doxy Disp (12 meningen)
Tetracycline (9 meningen)
Efracea (6 meningen)
Minocin (2 meningen)

10-02-2020 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Na de verhalen hier gelezen te hebben was ik bang om te beginnen met minocycline. Ik ben blij dat ik er toch wel mee ben begonnen. De bijwerkingen vallen mij heel erg mee en mijn huid is er veel beter aan toe. Haast geen nieuwe ontstekingen en als die er al zijn zijn ze amper te zien en na een dag verdwenen. Ik heb een kuur van 9 weken. Na ongeveer twee weken was mijn huid[lees meer...] zo goed als helemaal glad. De bijwerkingen zijn te doen, op het begin wat duizelig en buikpijn na inname maar niets ernstigs. Ik zou iedereen aanraden om de stap te nemen en te proberen hoe het gaat. Mijn grootste angst was verergering van acne wat ik hier ook lees. Volgens mijn dermatoloog kan dat helemaal niet, ik heb hier dan ook geen last van gehad. Ik gebruik minocycline in combinatie met Differin gel. Deze gebruik ik om de dag en hydrateer mijn huid vóór het aanbrengen van Differin zodat je uitdroging en irritatie voorkomt.

09-02-2023 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Ik neem het tegen acne in gezicht en borstkas. Ik neem in de winter een kuur en in de zomer stop ik want dan heb ik geen last. Als ik het pilletje op een lege maag neem dan krijg ik maagpijn & laat ik veel niet-fijne boeren.

16-12-2018 | Vrouw | 28
minocycline (50mg)
Acne/puistjes
Zoals voorgeschreven genomen maar mijn puisten zijn vermeerd in plaats van te verdwijnen ze zijn meer geworden heel slechte medicijn. Ik heb enkel op mijn wang beetje puistjes en nu is het overal op mijn gezicht kleine scherpe puisten heel ontevreden over deze medicijn ik wil iedereen waarschuwen en op de hoogte brengen dat niemand het gebruikt. Mss is het van persoon tot [lees meer...]persoon verschillend maar zoals ik zie is bijna niem tevreden over dit spul.

23-05-2018 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Resultaat al na 10 dagen. Ik heb erg getwijfeld omwille van de reacties hier maar ik had sneller moeten starten met de kuur. Ik heb namelijk geen last van bijwerkingen en ben dus zeer tevreden.

22-02-2019 | Vrouw | 29
Zeer goede resultaten.

02-01-2020 | Vrouw | 33
minocycline (50mg)
Acne/puistjes
Ik was dit medicijn bijna niet gaan gebruiken door alle verhalen over bijwerkingen die op het internet staan. Ik heb tot mijn verbazing zo goed als geen bijwerkingen gehad, enkel pijnlijke borsten. Wel goed eten voor inname. Gebruik het nu 6 weken.. af en toe nog een klein puistje maar geen grote ontstekingen meer.

02-10-2023 | Man | 44
Acne/puistjes
Ik neem al vele jaren (20+) dit medicijn. Ik heb al andere behandelingen geprobeerd, zoals Doxycycline, Roacutane, Differin, verschillende externe zalven en lotions - werkelijk alles. Zelfs lichttherapie had geen effect. Alleen Minocycline lijkt te doen wat het moet doen. Hoewel het niet voor 100% werkt, biedt het wel ongeveer 80% verlichting in vergelijking met wanneer ik[lees meer...] het niet gebruik. Ik heb verschillende keren geprobeerd te stoppen, bijvoorbeeld door de dosis te halveren of door het om de andere dag in te nemen. Maar na ongeveer twee tot drie weken komen de puistjes hardnekkig terug. Wanneer ik weer terugga naar de startdosis van 100 mg, verdwijnen de puistjes weer volledig. Om dit permanent te kunnen blijven gebruiken, moet ik om de 90 dagen een nieuw recept aanvragen bij mijn huisarts.

02-02-2023 | Vrouw | 46
Acne/puistjes
Ik heb 7jaar dit middel geslikt.Tegen acne op rug,borst,haargrens en gezicht. Ik kreeg af en toe enkel 1 puistje op gezicht maar verder is mijn acne verdwenen.Alleen werd mijn haar steeds dunner(niemand weet of het hierdoor komt)Ben sinds 6maanden gestopt maar acne is terug.Niet meer of minder dan voor de tijd.Maar de vraag is wel of niet weer beginnen want stel je voor [lees meer...]dat mijn haar wel dunner werd van dit medicijn of dat het genetisch is bij mij.?