minocycline

Rosacea (16 meningen)
Ziekte van Lyme (1 mening)

Doxycycline (275 meningen)
Doxy Disp (12 meningen)
Tetracycline (9 meningen)
Efracea (5 meningen)
Minocin (1 mening)

20-01-2018 | Vrouw | 16
Acne/puistjes
De eerste maand werd mijn acne erger. Na een maand werd mijn huid stuken beter en was en zo goed als egaal. Ik moest dit medicijn 3 maanden slikken van mijn huisarts. Toen ik stopte met dit medicijn kwam mijn acne terug, maar was het niet zo erg meer als vroeger. Helaas is mijn acne op mijn rug en borst wel gebleven in dezelfde toestand als eerst...

04-03-2018 | Vrouw | 17
Acne/puistjes
Ik heb het ook gebruikt, en het heeft geen effect bij mij. Zeer ontevreden! Ik behandel mijn gezicht nu bij carpe clinic in Antwerpen, echt een aanrader!

28-03-2021 | Man | 18
Acne/puistjes
Kreeg het toegeschreven als proefmedicatie voor een maand om te kijken wat de reactie van mijn huid zou zijn, eerste week dagelijks innemen namen de ontstekingen/acne sterk toe, en begon ik ook puisten op mijn rug/schouders te krijgen, op advies van huisarts moest ik her recept aanhouden voor een maand om te kijken wat er zou gebeuren, uiteindelijk bleef de acne op mijn ge[lees meer...]zicht toenemen, en ben ik van gezichtsacne probleem nu ook naar rug/schouder acne probleem gegaan

31-07-2019 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik kreeg opeens hele erge acne op mijn wangen en kaak. Na twee weken kreeg ik geen nieuwe puisten meer en verdwenen ze bijna allemaal. Na een maand ben ik gestopt. Helaas krijg ik nu weer puisten op mijn wang en kan ik weer opnieuw beginnen met slikken.

04-09-2018 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik geberuik het namelijk al 4,5 dagen en mijn acne is erger aan het worden! Blijkbaar lees ik dat veel mensen zeggen dat als je stopt dat het acne weer begint.Hier snap ik het punt niet warom slik ik medicatie in ik slik het in voor mijn acne te verminderen en niet dat als ik met de cure ga stopen dat ik mijn acne terug krijg! Pfff Ik hoop dat het bij mij niet zoo zal[lees meer...] zijn!

13-02-2017 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik heb het ruim een jaar lang gebruikt en telkens wanneer ik mijn kuur af heb komt het acne veel erger terug!! ( vooral op de kin ). Ik weet niet of dit bij iedereen het geval is maar denk niet dat het de bedoeling is om heel je leven lang aan een kuur te zitten. Ik vind het zeker geen aanrader anders zit je eraan vast dus ben ik maar begonnen met natuurlijke gezichtsbehan[lees meer...]delingen voor mijn acne, aanraader ook voor anderen...

02-01-2021 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Mijn acne is niet weggegaan, integendeel. Hierbovenop heb ik ook een vaginale schimmelinfectie opgelopen door het gebruik van deze antibiotica.

11-06-2019 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Had last van acne uitslag op mijn rug. Hiervoor kreeg ik dus dit medicijn en had beter niets gekregen... Bijwerkingen die ik heb gehad: duizeligheid, misselijkheid, ontstoken slijmvliezen, gezwollen keel, trillen. Ik heb mij nog nooit zo ellendig en ziek gevoeld!

04-05-2016 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Ik had last van ernstige acné, maar door het gebruik van minocycline is dit veel minder! Mijn huid voelt nu glad aan, wel heb ik nog wat littekens. Maar hiervoor ga ik naar de huidtherapeut. Al met al ben ik zeker tevreden, wel moet ik binnenkort 50 mg gaan slikken waarvan ik hoop dat ook zijn werk doet.

25-10-2020 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Ik gebruik nu 2,5 maand minocycline voor mijn acne. Eerst 100 mg en nu sinds 2 weken 50 mg per dag. Ik had na 1,5 maand nog steeds last van mijn acne en wilde daarom nog doorslikken. De eerste week heb ik last gehad van duizeligheid en ben ik 1 keer bijna flauw gevallen. Ik heb geen moment last gehad van mijn darmen, ik gebruik kefir als probiotica (al jaren), wellicht[lees meer...] heeft dit een positieve invloed. Ik drink soms alcohol en merk dat ik er minder goed tegen kan, ook heb ik de volgende dag vaak maagpijn. Verder begint de minocycline nu echt aan te slaan, ik heb in jaren niet zo een mooie huid gehad en ik ben ontzettend blij dat ik het ben gaan slikken. Ik was eerst erg bang dat het niet zou aanslaan, ik ben benieuwd hoe mijn huid is als ik ga stoppen met de antibiotica.

16-01-2020 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Medicijn 2 weken genomen en toen kwamen de bijwerkingen van de overgevoeligheid voor dit medicijn. Zeker 1,5 week last gehad van de gewrichtspijn en het slijm ophoesten. Eerste 4 dagen bijna niet kunnen lopen en bewegen door de gewrichtspijn. Ook lang last gehad van de rode en jeukende uitslag.

27-04-2016 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Sinds mijn 11e heb ik last van mee-etertjes gehad. Tijdens de pubertijd kwamen hier puistjes bij. Door te wassen met water en/of wat clearasil werd dit stukken minder. Na mijn pubertijd bleven de puistjes en mee-eters en kreeg ik ontstekingen die ik niet kon uitknijpen en vaak littekens van overhield. Ook mijn poriën waren erg groot. In de eerste weken dat ik dit medicij[lees meer...]n begon te gebruiken waren alle kleine puistjes meteen verdwenen. Ook de poriën waren veel kleiner tot eigenlijk niet zichtbaar. Mijn hoofdhuid is veel dikker geworden, wat heel fijn is. In combinatie met Differin Gel en afspraken met de huidtherapeut is mijn Acné bijna helemaal weg. Soms komt er een onderhuidse ontsteking tijdens mijn menstruatie. Dit is door het medicijn maar 1tje gelukkig. Ook heeft verandering in mijn eetpatroon goed gedaan, dit met tips van mijn huidtherapeut.

27-02-2021 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Het heeft bij mij niet geholpen. Puistjes werden niet meer, maar ook niet minder. Ik had weinig last van bijwerkingen. Het enige is dat je het met veel water moet innemen en het is een kleine pil, maar toch voelde het alsof ik hem niet helemaal wegkreeg en hij bleef hangen en dan een half uur later voelde het alsof ik opgezette klieren had in mijn keel. En dit gebeurde bij[lees meer...]na elke keer na het innemen. Had er verder geen last van, maar vond het wel raar.

09-07-2020 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Wat ik persoonlijk doe is, een week voor mijn menstruatie 1 pil om de dag inslikken waarmee ik de rest van de maand clean ben van puistjes. Echter op het begin toen ik het medicijn nam heb ik meer moeten innemen voor resultaat, en dat heb ik door de maanden heen afgebouwd gezien ik ook echt merkte dat het niet meer nodig was.

06-08-2018 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Ik slik sinds 8 dagen minocycline. Ik heb het gevoel dat de ontstekingen wat erger worden en prikken/branden. Bepaalde plekken drogen uit maar sommige ook niet. Ook krijg ik soms wat nieuwe plekjes. Ik heb een inderm lotion voor de nieuwe plekjes. Mijn vraag aan jullie is: Na hoelang ervaarde jullie resultaat? En merkte jullie ook dat het de eerste week wat slechter w[lees meer...]erd/ nog niet veel deed? Probeer geduld te hebben maar vind het erg lastig.

15-04-2018 | Man | 24
Acne/puistjes
Acne op mijn rug en voorhoofd is minder geworden maar na 3 weken gebruik van dit medicijn, kreeg ik overal huiduitslag en veel jeuk, daarnaast ook pijn aan mijn polsen. De bijwerkingen zijn dus niet zo prettig.

Thyrax Duotab (859) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (566) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (521) - Antibiotica - penicillines breedspectrum