Ervaringen met Minocycline

minocycline

Rosacea (22 meningen)
Ziekte van Lyme (1 mening)

Doxycycline (327 meningen)
Doxy Disp (12 meningen)
Tetracycline (9 meningen)
Efracea (6 meningen)
Minocin (2 meningen)

02-10-2023 | Man | 44
Acne/puistjes
Ik neem al vele jaren (20+) dit medicijn. Ik heb al andere behandelingen geprobeerd, zoals Doxycycline, Roacutane, Differin, verschillende externe zalven en lotions - werkelijk alles. Zelfs lichttherapie had geen effect. Alleen Minocycline lijkt te doen wat het moet doen. Hoewel het niet voor 100% werkt, biedt het wel ongeveer 80% verlichting in vergelijking met wanneer ik[lees meer...] het niet gebruik. Ik heb verschillende keren geprobeerd te stoppen, bijvoorbeeld door de dosis te halveren of door het om de andere dag in te nemen. Maar na ongeveer twee tot drie weken komen de puistjes hardnekkig terug. Wanneer ik weer terugga naar de startdosis van 100 mg, verdwijnen de puistjes weer volledig. Om dit permanent te kunnen blijven gebruiken, moet ik om de 90 dagen een nieuw recept aanvragen bij mijn huisarts.

14-09-2021 | Man | 26
Acne/puistjes
Beste allemaal, Na een kuur antibiotica (minocycline) van 3 maanden lang voor Acne, heb ik na gebruik enorme acne teruggekregen, althans veel uitslag.. rode vlekken, droge huid(eczeem?), bulten(puistjes) hoofdhuid, veel puistjes en uitslag op de borst en rug.. Ik ben een beetje ten einde raad, geen dermatoloog gelooft het wanneer ik zeg dat dit een uitbraak is na mijn [lees meer...]antibioticakuur. Heeft iemand ook deze klachten ervaren na een lange kuur of kan iemand mijn verder helpen? Alvast bedankt. Jeffrey

28-03-2021 | Man | 18
Acne/puistjes
Kreeg het toegeschreven als proefmedicatie voor een maand om te kijken wat de reactie van mijn huid zou zijn, eerste week dagelijks innemen namen de ontstekingen/acne sterk toe, en begon ik ook puisten op mijn rug/schouders te krijgen, op advies van huisarts moest ik her recept aanhouden voor een maand om te kijken wat er zou gebeuren, uiteindelijk bleef de acne op mijn ge[lees meer...]zicht toenemen, en ben ik van gezichtsacne probleem nu ook naar rug/schouder acne probleem gegaan

15-04-2018 | Man | 24
Acne/puistjes
Acne op mijn rug en voorhoofd is minder geworden maar na 3 weken gebruik van dit medicijn, kreeg ik overal huiduitslag en veel jeuk, daarnaast ook pijn aan mijn polsen. De bijwerkingen zijn dus niet zo prettig.

12-06-2023 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Al 1 week deze antibiotica aan het slikken. Na de 3e dag voelde ik mij heel vermoeid en word ik moeilijk op tijd wakker. Deze vermoeidheid is steeds meer aan het toenemen heb ik het gevoel. Verder heb ik last van hoofdpijn, wazig zien, duizeligheid en misselijkheid en minder eetlust. Wat ik het meest bijzonder vind, is dat ik pijnlijke tepels heb sinds de 2e dag van de inn[lees meer...]ame. (nooit eerder gehad door antibiotica). Wel zie ik dat mijn puistjes aan het verminder zijn! Dus dit is heel positief. Ik merk ook dat mijn huid heel gevoelig is voor de zon, maar ook onder de douche (voorheen douchte ik met warm water, nu met koud). Ook heb ik last van jeuk over mijn hele lichaam. Ik moet deze antibioticum 1 maand slikken, dit is pas week 1 en ik voel me echt te moe om normaal te kunnen functioneren. Ik heb al een minder goede immuunsysteem dus mijn lichaam is geen fan van antibiotica, gezien ik ook prikkelbare darm syndroom heb. Maar, laat je niet afschrikken van andermans ervaringen, antibiotica heeft een ander effect op iedereen. Owja, misschien ook handig voor de lezer: ik heb een droge huid, met hormonale acne op mijn gezicht, borsten, en ik heb ook abscess vorming in mijn liezen. Zover doet de antibiotica zijn werk wel! Maar de bijwerkingen zijn wel vervelend, vooral de extreme vermoeidheid die ik ervaar. Normaal kon ik zonder moeite om 4uur s’ochtends wakker worden voor school, sinds een paar dagen lukt dit mij niet meer en kom ik dagelijks te laat. Als iemand nog tips heeft voor mij hoor ik het graag ☺️

12-04-2023 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Helpt tegen acné. Voor ongeveer 1,5 maand dit medicijn geslikt tegen acné. Verstoppingen blijven echter wel aanwezig. Alleen de ontstekingen verdwijnen. Wanneer je stopt met dit medicijn komt de acné binnen 2 weken weer (2x zo hard) terug. Ik heb aan dit medicijn blijvende zichtbare moedervlekjes in mijn gezicht en op mijn lichaam overgehouden. Toen ik hierachter kwam ben [lees meer...]ik accuut gestopt met het medicijn. Ik heb gelezen dat nog wat mensen hier last van hadden. Kijk dus uit met dit medicijn.

09-02-2023 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Ik neem het tegen acne in gezicht en borstkas. Ik neem in de winter een kuur en in de zomer stop ik want dan heb ik geen last. Als ik het pilletje op een lege maag neem dan krijg ik maagpijn & laat ik veel niet-fijne boeren.

02-02-2023 | Vrouw | 46
Acne/puistjes
Ik heb 7jaar dit middel geslikt.Tegen acne op rug,borst,haargrens en gezicht. Ik kreeg af en toe enkel 1 puistje op gezicht maar verder is mijn acne verdwenen.Alleen werd mijn haar steeds dunner(niemand weet of het hierdoor komt)Ben sinds 6maanden gestopt maar acne is terug.Niet meer of minder dan voor de tijd.Maar de vraag is wel of niet weer beginnen want stel je voor [lees meer...]dat mijn haar wel dunner werd van dit medicijn of dat het genetisch is bij mij.?

26-01-2023 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Review Na het lezen van veel negatieve ervaringen en aangezien de kans heel erg groot is dat acne weer terug komt na de kuur wilde ik eigenlijk niet beginnen, maar toch gedaan om het in ieder geval geprobeerd te hebben. Ik heb behalve wat last van m'n darmen 0 bijwerkingen gehad, dus laat je daar niet door afschrikken, het is echt per persoon verschillend. 'S ochtends n[lees meer...]am ik het altijd met het ontbijt om bijwerkingen te voorkomen. Ik heb ook dagelijks Yakult gedronken voor m'n darmen, maar of dit echt wat deed weet ik niet. Na 6 weken moest ik beslissen of ik de kuur van 3 maanden zou afmaken. Ik zag na 6 weken nog niet echt verschil, maar toch doorgegaan. Na ongeveer 7/8 weken merkte ik duidelijk verschil en kreeg ik (bijna) geen ontstekingen meer (ik had het erg op mijn kin). Ik ben nu 1 maand klaar met de kuur en het is nog niet terug gekomen. Ik ben erg bang dat dit wel gaat gebeuren, en dit was ook de reden dat ik eerst niet wilde beginnen. Maar de kuur zelf heeft in ieder geval goed gewerkt!

27-02-2021 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Het heeft bij mij niet geholpen. Puistjes werden niet meer, maar ook niet minder. Ik had weinig last van bijwerkingen. Het enige is dat je het met veel water moet innemen en het is een kleine pil, maar toch voelde het alsof ik hem niet helemaal wegkreeg en hij bleef hangen en dan een half uur later voelde het alsof ik opgezette klieren had in mijn keel. En dit gebeurde bij[lees meer...]na elke keer na het innemen. Had er verder geen last van, maar vond het wel raar.

02-01-2021 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Mijn acne is niet weggegaan, integendeel. Hierbovenop heb ik ook een vaginale schimmelinfectie opgelopen door het gebruik van deze antibiotica.

25-10-2020 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Ik gebruik nu 2,5 maand minocycline voor mijn acne. Eerst 100 mg en nu sinds 2 weken 50 mg per dag. Ik had na 1,5 maand nog steeds last van mijn acne en wilde daarom nog doorslikken. De eerste week heb ik last gehad van duizeligheid en ben ik 1 keer bijna flauw gevallen. Ik heb geen moment last gehad van mijn darmen, ik gebruik kefir als probiotica (al jaren), wellicht[lees meer...] heeft dit een positieve invloed. Ik drink soms alcohol en merk dat ik er minder goed tegen kan, ook heb ik de volgende dag vaak maagpijn. Verder begint de minocycline nu echt aan te slaan, ik heb in jaren niet zo een mooie huid gehad en ik ben ontzettend blij dat ik het ben gaan slikken. Ik was eerst erg bang dat het niet zou aanslaan, ik ben benieuwd hoe mijn huid is als ik ga stoppen met de antibiotica.

09-07-2020 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Wat ik persoonlijk doe is, een week voor mijn menstruatie 1 pil om de dag inslikken waarmee ik de rest van de maand clean ben van puistjes. Echter op het begin toen ik het medicijn nam heb ik meer moeten innemen voor resultaat, en dat heb ik door de maanden heen afgebouwd gezien ik ook echt merkte dat het niet meer nodig was.

10-02-2020 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Na de verhalen hier gelezen te hebben was ik bang om te beginnen met minocycline. Ik ben blij dat ik er toch wel mee ben begonnen. De bijwerkingen vallen mij heel erg mee en mijn huid is er veel beter aan toe. Haast geen nieuwe ontstekingen en als die er al zijn zijn ze amper te zien en na een dag verdwenen. Ik heb een kuur van 9 weken. Na ongeveer twee weken was mijn huid[lees meer...] zo goed als helemaal glad. De bijwerkingen zijn te doen, op het begin wat duizelig en buikpijn na inname maar niets ernstigs. Ik zou iedereen aanraden om de stap te nemen en te proberen hoe het gaat. Mijn grootste angst was verergering van acne wat ik hier ook lees. Volgens mijn dermatoloog kan dat helemaal niet, ik heb hier dan ook geen last van gehad. Ik gebruik minocycline in combinatie met Differin gel. Deze gebruik ik om de dag en hydrateer mijn huid vóór het aanbrengen van Differin zodat je uitdroging en irritatie voorkomt.

16-01-2020 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Medicijn 2 weken genomen en toen kwamen de bijwerkingen van de overgevoeligheid voor dit medicijn. Zeker 1,5 week last gehad van de gewrichtspijn en het slijm ophoesten. Eerste 4 dagen bijna niet kunnen lopen en bewegen door de gewrichtspijn. Ook lang last gehad van de rode en jeukende uitslag.

02-01-2020 | Vrouw | 33
Acne/puistjes
Ik was dit medicijn bijna niet gaan gebruiken door alle verhalen over bijwerkingen die op het internet staan. Ik heb tot mijn verbazing zo goed als geen bijwerkingen gehad, enkel pijnlijke borsten. Wel goed eten voor inname. Gebruik het nu 6 weken.. af en toe nog een klein puistje maar geen grote ontstekingen meer.