Ervaringen met Furadantine

Blaasontsteking (50 meningen)
Urineweginfectie (7 meningen)

01-08-2018 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Ik heb al jaren lang regelmatig last van blaasonstekingen en krijg hiervoor van mijn huisarts regelmatig furandantine voorgeschreven. Na een a twee dagen knap ik weer helemaal op en heb helemaal geen bijwerkingen of ergens last van.

07-01-2012 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Ben heel erg ziek geworden van de bijwerkingen van dit duivels medicijn. Hoge koorts, overgeven, vreselijk misselijk. Niet kunnen eten nauwelijks drinken. Bloed afgenomen, Waarden honderden x hoger. Heb ook echo gehad. Galblaas is goed, dus de dokter moest wel concluderen dat het aan de bijwerkingen van dit middel ligt. 2x deze week bij zeer bezorgde huisartsen geweest. Ro[lees meer...]tzooi nu mijn lijf uit krijgen, heb nu overal jeuk en hoest (ook bijwerkingen). 'Bedankt' voor wie hier debet aan is.

26-05-2022 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Na 7 blaasontstekingen due door een tvt bandje kwamen zei de uroloog dat mijn blaas niet helemaal leeg was .. door dat fout geplaatste bandje. Ik kon kiezen tussen kuren van 3 maanden of zelf cathariseren …. De kuur us bijna afgelopen en ik ben er zo beroerd aan dat ik nu toch zelf gestopt ben. Want mijn gedachtes zijn niet goed! Nu afwachten wat de uroloog gaat voo[lees meer...]rstellen

23-05-2020 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Een dag gebruikt en doodziek, nacht niet geslapen, overdag kon ik helemaal niets doen. Lijkt op een hele zware griep. Direct na 4 x 1 per dag gestopt en lig op bed bij te komen van de hoofdpijn, misselijkheid, kan niet goed ademhalen, pijn in benen en armen. ECHT VRESELIJK.

28-01-2018 | Vrouw | 60
Veel plassen
Ik had irritatie en moest veel plassen. Dat is nog altijd zo, dat plassen dan. Ik krijg ook hoofdpijn van deze medicatie. Vermits het niet zo erg is mag ik vandaag stoppen.

25-07-2023 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
1ste bijwerking, gevoel of ik in brand stond. Dat was 3de dag. In de nachten erge nachtmerries. Dag 4 apotheker gebeld, ik begon te hallucineren. Ik stop ermee.

11-10-2022 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Twee dagen voor het stoppen van de kuur, vreselijke hoofdpijn en spugen. Nu nog last van een geïrriteerde keel en tong. Is dit een normale bijwerking?

10-08-2016 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Dit medicijn is puur vergif, zo ziek dat een mens er kan van worden!

04-11-2022 | Vrouw | 58
Urineweginfectie
Medicatie werkt snel, klachten uwi verdwenen snel, maar veel bijwerkingen. Diarree in de nacht, misselijkheid, duizeligheid, vage buikpijn. Erg beroerd van.

28-06-2022 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
Wat een rot medicatie! Erg ziek geweest op dag 3,4 en 5 van de inname. Zware hoofdpijn en misselijkheid, totaal uitgeput en eindeloos moe. Na de kuur rusteloze benen, jeuk onder de voetzolen en alsof ik spierpijn heb. Naar gevoel in de benen.

04-10-2020 | Vrouw | 57
Urineweginfectie
Van dag 1 continu de beschreven bijwerkingen en een paar die er niet tussen staan , druk op de longen, druk op de borstkas, niet uit mn woorden geraken, heel verward overkomen , niet kunnen concentreren, precies een junkie, metaalsmaak, tintelende tong, oorpijn en pijn aan kaakgewricht net of die is uit de kom geweest. Hevige pijn net als bij maandstonden en hevige pijn aa[lees meer...]n mn blaas. De pijn bij het plassen is ook nog niet gebeterd. Ik ben diabeet en toch schrijft men dit voor ondanks ik dit gemeld heb. Ik kan me niet voorstellen dit nog maanden te moeten innemen. Elke keer is het net of ik een beetje meer sterf. Ben ten einde raad.

10-06-2012 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
kreeg na 1 tablet een anafylactische shock , na een uur behandeling door de spoedarts, met diverse medicijjnen via infuus en een adrenalinestoot, vanwege een tensie van 80/50 uiteindelijk in het ziekenhuis beland.Hoef dit echt noooiiit weer.....

27-04-2022 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Ik moest 4x per dag 1 capsule voor een beginnende blaasontsteking. Heb de eerste dag 3 gehad en had al hoofdpijn daarvan. De volgende morgen om half 7 weer eentje genomen uiteraard met yoghurt. Toen werd de hoofdpijn zo erg dat het niet meer dragelijk was en gevoel van hele slappe benen misselijk en schrale keel met een raar gevoel op de tong. Heb de huisartsenpost gebeld[lees meer...] en uitgelegd wat er aan de hand was met het gebruik van deze antibiotica. Heeft ze mij later terug gebeld en overleg gehad met de dienstdoende arts. Ik moet per direct stoppen en de volgende dag mijn eigen huisarts bellen. Mijn blaasontsteking is nog niet helemaal weg en ben ook bang dat ik een andere krijg en dan weer de zelfde klachten krijg. Wie van jullie heeft dat gehad of was daar ook bang voor?

18-03-2016 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Niet zo tevreden, want heb het vier dagen gebruikt, zoals apotheker mij zei en na een week heb ik het alweer en moet het terug nemen! Want de ontsteking is niet weg blijkbaar!

14-02-2016 | Vrouw | 54
Blaasontsteking
donderdag naar plaatsvervangende huisarts geweest (die van mezelf was in verlof), furandantine 100mg voorgeschreven gekregen voor blaasontsteking. vrijdagavond al de eerste symptomen: enorme pijnlijke gewrichten vooral de heup en de pols (kan bijna niet meer stappen). Geen honger, hoofdpijn en diarree. Morgen terug naar eigen huisarts, sinds ik deze pillen neem, heb ik no[lees meer...]g niet zonder pijnstiller kunnen stappen en de blaasontsteking die is er nog steeds, iets minder maar nog steeds pijn bij plassen.

19-03-2018 | Vrouw | 53
Blaasontsteking
Ik had een beginnende blaasontsteking en ben in de menopauze ( cystitis komt dan makkelijker voor door daling oestrogeenspiegel ) De dokter schreef mij Furadantine 100mg voor ; ik kon na 3 dagen wel terug plassen maar was vreselijk ziek . Het leek wel of ik griep had...... Ik ben geen voorstander van antibiotica , maar dit antisepticum is echt niets voor mij .Ik had al 2[lees meer...]0 jaar geen antibiotica gebruikt , maar een blaasontsteking is pijnlijk en niet kunnen plassen vreselijk om nog maar te zwijgen dat de beestjes opstijgen naar je nierbekken , ik mag er niet aan denken !!!!