Ervaringen met Furadantine

Blaasontsteking (50 meningen)
Urineweginfectie (7 meningen)

17-02-2020 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Voor mezelf een uitstekend medicijn bij 'n blaasontsteking! Na slechts enkele uren voel ik al beterschap en na 3 dagen is het genezen ! Geen bijwerkingen van hoofdpijn, maagpijn, enz... Super produkt !

09-05-2023 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Na 5 dagen kuur afgerond. Midden in de nacht wakker geworden door vreselijke jeuk en bulten over het hele lichaam. Antihistamine en koelzalf gekregen. Hopelijk gaat dit snel over.

22-03-2022 | Vrouw | 48
Urineweginfectie
Gisteravond voor het slapen gaan de 1e capsule van mijn kuur genomen. Na een uur werd ik wakker van onhoudbare JEUK aan beide voeten. Dit bereidde zich gedurende de nacht uit over mijn hele lijf. Optisch niets te zien maar wist niet waar ik het zoeken moest van ellende. Echt ondraaglijk! Het begint nu, 12 uur later, eindelijk wat af te nemen. De huisarts heeft inmiddels ee[lees meer...]n andere antibiotica voorgeschreven.

10-10-2018 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
Een maand geleden kreeg ik dit medicijn voorgeschreven tegen een blaasontsteking, voor drie dagen, drie maal per dag, 100mg capsules. De blaasontsteking genas kortstondig maar gedurende die tijd ondervond ik aantasting van darmflora, buikloop, algemene malaise, verminderde eetlust en hoofdpijn. Drie weken nadien is het terug van vanouds, dus begin ik de pillen opnieuw t[lees meer...]e slikken, op eigen initiatief. Hoofdpijn, rillerigheid, verminderde eetlust, misselijkheid, braakneigingen, anuskrampen en gevoel van algemene malaise treden op, na 1 dag. Nu reeds vijf pillen geslikt maar na al de verhalen hier te hebben gelezen kap ik ermee. Heb een hemangioom op mijn lever en ben er niet gerust in. Morgen naar de huisarts.

02-10-2016 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Zal t nooit meer nemen zo ziek dat je van deze medicijnen komt. ben er mee gestopt naar 2 dagen.

06-10-2023 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Helaas slechte ervaring. Plots heftig verscheidene klachten, koorts,...

13-07-2011 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Koorts, rillingen, spierpijn zodat klachten leken op nierbekkenontsteking. Achteraf gezien is dat na 2 dagen beter geworden omdat ik, als ik ziek ben, ook altijd 3000 mg vitamine C slik (weerstandverhogend). Kamp nu nog met pijn op de borst en kortademigheid. Stop dus onmiddellijk en bezoek morgen weer een huisarts. Had bij een eerder gebruik ook al eens last van (latente)[lees meer...] hoofdpijnen bij het gebruik. Nu is het vertrouwen in dit product helemaal weg! Nooit meer Furadantine (voor mij)!

20-12-2018 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
Wat een troep. Voorgeschreven voor een blaasontsteking, al snel geen eetlust,hoofdpijn, misselijk en na 2 dagen pijnlijke steken in zij en maag. Moeite met inademen pijnlijk in de maag en buik. Gelijk gestopt met die rotzooi. Maar de blaasontsteking is weg.

05-05-2021 | Vrouw | 43
Blaasontsteking
Afschuwelijk!!! Al eerder dit middel gebruikt met toen enkel wat misselijkheid na inname. Vorig jaar ook al wat jeuk bij de kuur. Nu 1 uur na inname 1e tablet start jeuk voeten, na half uur kwam daar hoofdpijn en misselijkheid bij. Vervolgens overal jeuk en buikkrampen. Vervolgens flinke maagpijn en begonnen met braken....heb nadat ik hier weer toe in staat was mezelf va[lees meer...]n de badkamervloer geraapt en de huisarts gebeld. Kon inderdaad reactie zijn, al na 1 tablet. Krijg nu iets tegen allergische reactie en andere kuur voor de blaasontsteking. Nooit geen nitrofurantoine meer voor mij

11-10-2016 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
na jaren sukkelen met blaasontstekingen en zelfs nier-(bekken)ontstekingen kwam ik bij een dokteres die me furadantine voorschreef, na elk sexueel contact neem ik een pilletje en ben al 3 jaar zonder enige blaasontsteking, joepie !!! heb er geen bijwerkingen van, ik ben zeer blij met furadantine !!

20-01-2014 | Man | 42
Blaasontsteking
Na dag één diaree.Na dag twee kon ik mijn huis niet meer uit want bij de kleinste hoest zat de stoelgang in mijn broek.Ik ben er dan onmiddelijk mee gestopt.

28-11-2021 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Eerst 5 dagen moeten nemen 3x per dag. Had opgejaagd gevoel in borststreek. Na 5 dagen moest ik nog 1x per dag nemen. Kreeg druk op borst en felle jeuk handen en voeten. Dag erna jeuk over hele lichaam. Blaasontsteking is nog niet voorbij pfff

05-05-2021 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Na verwijderen van m'n baarmoeder fikse blaasontsteking Deze capsules gekregen 4x per dag 1 capsule. Geen bijwerkingen gehad. 1 week klachtvrij en nu weer een andere kuur teimethoprim 300mg 1x per dag 3 dagen kijken of dese meer effect hebben

28-06-2021 | Vrouw | 39
Blaasontsteking
Na twee volle dagen de medicatie te hebben ingenomen, werd ik in de avond ineens heel koud en warrig, duizelig. Eenmaal op bed, buikpijn alsof er een zware steen in mijn maag lag. Heel veel zweten en onrustig. Uiteindelijk 3 uur geslapen en werd ik brakend wakker, daarna kwam de diarree. Na 1 volle dag braken en diarree, kwam de vreselijke hoofdpijn. Pijnlijke benen heb[lees meer...]ben aantal dagen geduurd. Ik ben nagegaan of iemand in mijn omgeving buikgriep had, maar niemand. Ook niets verkeerds gegeten. Mijn conclusie is dat dit bijwerkingen zijn van dit medicijn. Doorgegeven aan mijn huisarts, ik wil ze nooit weer.

24-08-2017 | Vrouw | 39
Blaasontsteking
Ik neem Furadantine reeds jaren als middel tegen blaasontsteking. Het doet steeds zijn werk, de ene keer sneller dan de andere, maar dat hangt vermoedelijk af van de graad van infectie. Wel word ik steeds heel erg misselijk van deze medicatie. Voor de rest geen bijwerkingen.

05-12-2021 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Gebruikt tegen urineweginfectie. Vaak gebruikt als kind. Na meer dan 15 jaar dit nog eens voorgeschreven gehad, als kind nooit enige bijwerking/last van gehad. Kuur ging goed, niks te merken. 2 dagen na stoppen behandeling was 1e symptoom dat ik opmerkte vreselijke jeuk. Nog geen vermoeden hoeveel erger het zou gaan worden! Tegenover elke dag van de kuur stond een dag van[lees meer...] allergische reactie in de ergste vorm. 7 dagen lang wisselden plekken op mijn lichaam zich af van vreselijke jeuk tot vuurrode verkleuring (daarna blauw/paars/grijs), verder zwaar misselijk zijn, tot 2 maal toe flauwvallen... het was toen 30 graden maar ik kon mij niet warm houden - constant koude rillingen, zwelling (oedeem) aan polsen, voeten, oogleden en lippen die dagen aanhield. In mijn doosje stak nog een bijsluiter van 2019 en daarin stond zelf niks vermeld (onbekend klonk het toen nog) van huiduitslag en dergelijke. Deze anafylactische reactie wordt ineens wel vermeld in de nieuwe bijsluiter van maart 2021. Ik nam loratadine (antihistamine) tegen de jeuk in maar dit hielp eigenlijk niet, ook de maximale dosis hielp niet veel. We hebben het elke dag zelf goed gemonitord en huisarts geraadpleegd. Gelukkig zijn mijn keel en tong niet opgezwollen geraakt, het hield op bij mijn lippen, maar anders was een ziekenhuisopname of EpiPen zeker nodig geweest voor deze ernstige anafylaxie. Frappant is dat in de bijsluiter vermeld staat te stoppen met het innemen van Furadantine terwijl ik net de kuur al beëindigd had. Het kan dus ook zeker ontstaan nadien... dit zou nog moeten gewijzigd worden. Ik kan/mag dit nooit meer nemen. Een volgende keer zou het sowieso levensbedreigend zijn... ook nu was het elke dag bang afwachten. Elke vezel van mijn lijf heeft pijn gedaan ( van hoofdkruin tot voetzolen), ik was er zeer zwaar door aangedaan. Meld het bij je huisarts - deze kan een melding maken bij het FAGG (BE) of Lareb (NL) - je kan het ook zelf doen maar het moet sowieso in je medisch dossier komen.