Monuril

fosfomycine

Blaasontsteking (84 meningen)
Urineweginfectie (4 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (406 meningen)
Nitrofurantoine (342 meningen)
Furadantine (28 meningen)
Fosfomycine (2 meningen)
Xcyst (1 mening)

14-05-2014

Blaasontsteking

Ik hoop dat ik nu van de klachten af ben, de uitslag van een urinekweek moet ik nog afwachten..
22-06-2013

Blaasontsteking

Ik heb al jaren blaasontsteking, tegenwoordig bijna elke maand een kuur, maar na ongeveer 14 dagen, of eerder, is het weer terug. Nu 1 x per week een zakje, heb er nu 2 gebruikt, weet nog niet echt of het helpt. Veel bijwerkingen, gal oprispingen, maagklachten, misselijk, buikpijn, Wat doet het met mijn nieren?
29-03-2011

Blaasontsteking

Dit middel werkt direct binnen een paar uur, vroeger liep ik een week met pijn en plasproblemen. Het probleem is dat je het niet direct kan krijgen. alleen via de dokter dat kost een paar dagen.
27-03-2019

Blaasontsteking

gekregen na andere kuur voor blaasontsteking en nog niet over hierna
14-07-2015

Blaasontsteking

Na een ernstige leverontsteking veroorzaakt door trimetphoprim heb ik twee keer een zakje Monuril 3000 voorgeschreven gekregen. de pijn is wel gauw weg en na een week heb mijn urine laten controleren die was schoon. maar helaas na veertien dagen heb ik weer een blaasontsteking. omdat mijn lever nog onstoken is moet eerst de urine op kweek om vervolgens weer monuril voor ge[lees meer...]schreven te krijgen. Onnodig lijden van vrijdag tot dinsdag zonder medicijnen. Een ramp zonder medicijnen nu ook nierontsteking erbij.Ik hoop dat het probleem nu opgelost is maar ben bang van niet.
31-08-2019

Blaasontsteking

Donderdagavond ingenomen. Werd al heel snel duizelig en kreeg een raar hoofd. De volgende dag voelde ik me doodziek. Zwakke pols en klamme huid. Dacht dat ik koorts had maar mijn temperatuur was gezakt naar 34 graden. Hield er geen eten in. Was kotsmisselijk. Het is nu zaterdag en de blaasontsteking is niet weg. Ben al iets opgeknapt maar nog steeds misselijk en diarre[lees meer...]e. Geen middel voor mij dus. Maar ja.....Als je al 14 dagen ermee loopt en 2 kuren gehad Heb, dacht ik dat dit wel zou helpen. Daar gaat mijn etentje vanavond!
04-07-2017

Blaasontsteking

Vanaf september al last. Had al twee keer aan kuurtje gehad, maar dat hielp niet. Na veel slapeloze nachten(elke keer wakker om te plassen). Monuril 3000 voor geschreven gekregen. Gister avond ingenomen, en minder water gedronken. Wel beter geslapen en er maar 2 keer uit geweest. Maar merk nu eigenlijk geen verbetering. Misschien dat het nog verder moet in werken?? Verder[lees meer...] geen bij werking en makkelijk om in te nemen.
23-09-2014

Blaasontsteking

Na nitrofurantoine, trimethoprim amoxicilleclavulaanzuur cotrimoxazol gebruikt te hebben lijkt dit middel te helpen. Inname 4 weken lang 1 zakje per week erna naar behoefte. Ik blijk 2 varianten van E coli baterie te hebben de eerst genoemde middelen waren niet voor beide bacterien gevoelig.
31-12-2011

Blaasontsteking

Ik was met een dag van de blaasontsteking af. Geen ernstige bijwerkingen. Prima! Misschien een beetje vol gevoel op de maag van overgehouden, en mijn smaak is wat minder geworden? Heeft iemand daar ook last van gekregen, na inname van dit medicijn? Laat het me even weten, Gr. Anneloes
30-04-2019

Gemakkelijk 1 sachet per dag; effectief bij mij geen hele penicilline kuur
29-10-2014

Blaasontsteking

Na mijn dramatische ervaring met het middel Furabid, welk avontuur ik maar ternauwernood overleefde, moest er toch nog wel wat gebeuren met die blaasontsteking die nog niet over was. Hiervoor heb ik het middel Monuril voorgeschreven gekregen. Zakje oplossen in glaasje water en 's avonds voor het slapengaan ingenomen en zo lang mogelijk laten zitten. Dit keer gelukkig geen[lees meer...] bijwerkingen, echter is mijn blaasontsteking nog niet helemaal over, maar het is dan ook nog maar 2 dagen geleden dat ik het heb ingenomen.
30-05-2017

Blaasontsteking

heeft goed gewerkt voor de blaasontsteking de urine was na inname geheel schoon.
01-06-2012

Hartritmestoornissen

Vele malen heb ik ik blaasontsteking en andere urineweginfecties. Ik kreeg altijd 5 stuks Trimethoprim 300 mg voorgeschreven, die altijd hielpen, maar dit keer helaas niet. Toen heb ik eenmaal Tomuril 3000 gebruikt en was ik meteen van mijn klachten af. Geweldig. Geen bijverschijnselen ondervonden.
27-08-2019

Blaasontsteking

ik kan nauwelijks antibiotica verdragen. Voor een hardnekkige blaasontsteking toch maar met angst en beven monuril genomen. Geen enkele bijwerking., Na 2 dagen al een stuk beter.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (492) - Antibiotica - penicillines breedspectrum