Monuril

fosfomycine

Blaasontsteking (74 meningen)
Urineweginfectie (4 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (386 meningen)
Nitrofurantoine (329 meningen)
Furadantine (26 meningen)
Fosfomycine (1 mening)
Methenamine (1 mening)

29-11-2010
Man

Adenocarcinoom prostaat-prostatitis

Het branderig gevoel verdwijn zelfs na de eerste inname.De frekwentie om te noeten plassen daalt merkelijk.
14-11-2010

Monuril (fosfomycine)
Preventie van blaasontsteking na eicel-pickup bij IVF behandeling

Vanaf enkele uren na inname twee-drie keer per dag heftige buikkramp en diarree. Hield 5 dagen aan, wat negatief is tijdens een IVF-behandeling (overmatige darmperistaltiek kan leiden tot overmatige activiteit van baarmoeder, en daarmee tot uitstoting van ingebrachte embryo's). Los hiervan geen bijwerkingen of klachten.
28-09-2010

Blaas problemen

Het heeft niets gedaan,ik kreeg maagpijn,werd misselijk. Het was van de uroloog een probeersel omdat ik voor veel medicijnen resistent ben.
13-08-2010

Blaasonsteking

heel hevige hartkloppingen, maagpijn, diaree, misselijk, ziek en slap gevoel, heel zware antibiotika
01-01-2010

Blaasontsteking

Eenmalig 1 sachet poeder oplossen in water en opdrinken. Smaakt naar mandarijn. Geen langdurige kuur, daardoor bijna geen bijwerkingen. Beetje vaag misselijk, that's all. Al na een paar uur minder klachten. Wordt niet als eerste voorgeschreven omdat dit niet volledig vergoed wordt door zorgverzekering. (eigen bijdrage € 4,40) Heb hier dus zelf om gevraagd ivm heftige b[lees meer...]ijwerkingen van andere (langdurige) kuren.
17-05-2019

Blaasontsteking

Ik heb het voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Heb het donderdagavond ingenomen en vrijdagochtend leek het al zo goed als weg te zijn. Helaas werd het later op de dag toch weer iets erger. Ik heb geen last van bijwerkingen tot nu toe. Hoop dat de blaasontsteking over een paar dagen toch wegtrekt.
23-01-2013

Blaasontsteking

Na veel blaasontstekingen te hebben gehad (20 in een jaar) werd ik naar de uroloog verwezen. Deze gaf me deze zakjes die je één keer als je ze nodig hebt moet innemen. Over het algemeen werkte dit medicijn goed. Voor mensen die minder dan 10 kuren hebben gehad zal de ontsteking meestal tussen een uur en twee uur opgelost zijn (althans de pijn). Helaas ben ik hier bijna res[lees meer...]istent tegen geworden. Ik vind de smaak niet echt prettig, maar het is fijn dat het opgedronken kan worden. Verder heb ik als bijwerkingen dat ik hele dunne poep en buikkrampen krijg. Dit omdat deze antibiotica zeer slecht is voor je darmen, nieren en lever. Het is belangrijk voor je lever en nieren om heel veel te drinken, zodat de concentratie niet te hoog wordt en je nieren en lever schade oplopen en voor je darmen is mij aangeraden door mijn uroloog om yakult te drinken, zodat de bacteriën die de antibiotica stuk heeft gemaakt weer terugkomen. Dit kan de diarree verhelpen.
05-09-2018

Urineweginfectie

Afgelopen jaren steeds terugkerende urine weg infecties gehad. Huisarts heeft na veel kuren monuril voorgeschreven, s’avonds opgelost in een groot glas water en de hele nacht niet naar het toilet geweest. De volgende ochtend was de erge pijn bij het plassen zo goed als verdwenen. Goed blijven drinken en de klachten verdwenen snel! Al met al erg tevreden over de medicatie.
18-05-2016

Blaasontsteking

Al zo ongeveer 2 jaar lang veel blaasontstekingen gehad. Van alles geprobeerd en van furabid word ik alleen maar heel erg ziek en ellendig. Heb eens een keer monuril gehad via het ziekenhuis, omdat ik van de ene kuur in de andere kuur belandde. Ik was toen zeker te spreken over het resultaat na zo'n korte tijd al klacht vrij. Nu weer een sachet genomen ipv voor het slape[lees meer...]n gaan, 2 uur na inname van m'n eten. Voor nu even wat misselijkheid klachten en een opgeblazen gevoel.. Maar als het daar bij blijft, is het prima middel, die zeker helpt tegen mijn vorm van blaasontstekingen zo gemiddeld 10 a 15 keer per jaar.
25-12-2018

Blaasontsteking

Na 3 dagen is de pijn afgenomen, maar de drang tot plassen en de pijn tijdens het plassen blijven er zijn. Niet tevreden dus. Morgen terug naar de huisarts.
26-04-2015

Blaasontsteking

Ik heb dit gekregen, omdat ik de capsules niet durfde te slikken. Ik heb het donderdagavond ingenomen, maar denk niet dat het helemaal weg is. Nu moet ik zeggen dat het bij mij sowieso niet in orde is. Ik ben nu al iets van 2 maanden aan het bloeden. Het leek te stoppen, maar nu nadat ik die antibiotica heb gehad is het weer wat meer geworden. Ik denk dat daar dus dan oo[lees meer...]k de buikpijnen van wegkomen. De pijn die ik onder in me buik had is wel weg, maar in de rug en zijkanten niet. Morgen breng ik mijn urine weer heen en ben dus benieuwd of het wat weg is gegaan of niet. Is in ieder geval een goede leer geweest voor mij! Ik ga veel meer drinken en ga er niet meer zo koud bij lopen. Ik wil NOOIT weer blaasontsteking.
21-11-2011

Blaasontsteking

Super spul dat monuril!! Na 2 uur al bijna klachten vrij!!
01-08-2019

Blaasontsteking

Blaasontsteking is niet weggegaan. Dezelfde nacht van inname weer ontzettend veel pijn en plassen. Ik gok dat ik het er rechtstreeks weer uit heb geplast.. het heeft in elk geval niet gewerkt. Ook dagen na inname nog heel veel last van diarree.
25-06-2015

Blaasontsteking

ik ben begonnen met om de 3 dagen een zakje 2 weken lang. nu ga ik ze nog 1 x per week gebruiken 6 maanden lang, omdat ik al dik 2,5 maand een blaasontsteking heb en 6 kuren verder ben en niks slaat aan zijn ze dit gestart. beetje balen dat je weer zelf moet betalen 3 zakjes voor 7,55. ik heb best wat bijwerkingen: een halfuur na inname: misselijk en vol gevoel. Volgende [lees meer...]dag: moe, misselijk, futloos,geen honger (lig ik een hele dag bank). ik heb van de dag na inname tot ongeveer 3 a 4 dagen lang, zware diarree.
30-06-2019

Blaasontsteking

Prima medicijn, binnen 2 uur voelde ik al verlichting. Ochtend erna pijn zo goed als weg, als bijwerking hoofdpijn en vermoeid maar dat is te overzien. Wel goed blijven drinken de volgende dagen om te voorkomen dat het terug komt.
27-08-2018

Blaasontsteking

Ik had een kuur gekregen van 5 dageb waar ik erg tegen op zag. Werd super duizelig en heb een dag later contact opgenomen met de huisarts. Toen de monuril 3000 gekregen. Poeder wat je op moet lossen in water. Smaakt naar sinasappel. Ingenomen voor het slapen gaan. Geen last van gehad, niet geplast die nacht. Volgende dag wel wat darmkramp, wat misselijk en maagzuur, maar[lees meer...] dit wel met PDS achtergrond, dus al gevoelige maag en darmen. Al met al super tevreden, 1 zakje en je bent er vanaf!

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum