Ervaringen met Monuril

fosfomycine

buikgeluid buikkrampen darm/maag van streek hartkloppingen misselijkheid maagpijn diarree

Blaasontsteking (118 meningen)
Urineweginfectie (9 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (640 meningen)
Nitrofurantoine (397 meningen)
Furadantine (61 meningen)
Fosfomycine (40 meningen)
Fomicyt (4 meningen)

17-05-2019 | Vrouw | 14
Blaasontsteking
Ik heb het voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Heb het donderdagavond ingenomen en vrijdagochtend leek het al zo goed als weg te zijn. Helaas werd het later op de dag toch weer iets erger. Ik heb geen last van bijwerkingen tot nu toe. Hoop dat de blaasontsteking over een paar dagen toch wegtrekt.

26-01-2020 | Vrouw | 18
Blaasontsteking
Wat een negatieve reacties allemaal.. Aan de mensen die deze reviews lezen: laat je niet bang maken. Ik ben 18 jaar en heb regelmatig last van blaasontstekingen. Enorm lastig. Als ik het voel (ook al is het maar een beetje) grijp ik meteen naar een zakje Monuril. Ik drink het op ('s avonds) en dan ga ik, zonder te plassen, slapen. Wanneer ik wakker word en ga plassen is he[lees meer...]t meteen weg. Ik ervaar nooit bijwerkingen. Ik raad aan, aan vrouwen die deze negatieve reacties lezen en nog moeten starten met de inname van Monuril, jezelf niet bang te laten maken. Ik heb een enorm zwakke maag, ben abnormaal snel misselijk, heb snel last van diarree etc. en ik ervaar geen enkele bijwerking. Monuril is zeer doeltreffend. Aanrader! (enkel vervelend dat het zonder voorschrift is.. je moet dus altijd naar de dokter voor onderzoek)

05-09-2018 | Vrouw | 18
Urineweginfectie
Afgelopen jaren steeds terugkerende urine weg infecties gehad. Huisarts heeft na veel kuren monuril voorgeschreven, s’avonds opgelost in een groot glas water en de hele nacht niet naar het toilet geweest. De volgende ochtend was de erge pijn bij het plassen zo goed als verdwenen. Goed blijven drinken en de klachten verdwenen snel! Al met al erg tevreden over de medicatie.

17-01-2020 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Half uur na innemen enorme duizelingen en zweterig. Buik is enorm aan het rommelen. Vreselijk medicijn ivm de bijwerkingen.

17-11-2020 | Vrouw | 20
Blaasontsteking
Ik ben iemand die voor dat ik een medicament in neem op internet kijk naar de ervaringen en ik had heel veel schrik om dit medicament te nemen aangezien heel veel mensen bijwerkingen vertoonden en met al mijn klachten en mijn examen periode waar ik nu inzit kan ik dat er echt niet bij hebben. dus ik heb rond 23 uur deze medicatie ingenomen. 2 uur na mijn avondmaal en op ee[lees meer...]n lege maag en blaas. in name van dit medicament gaat vlot, het smaakt niet vies maar het is ook niet lekker maar het kon er mee door. eens ingenomen ben ik proberen te gaan slapen maar ik vond dat mijn blaas snel een 'vol gevoel' had, om 4 uurs nachts ben ik wakker geworden met serieus rommelende maag en darmen maar ik heb ook het prikkelbaar darm syndroom dus gelukkig worden mijn klachten niet erger. ik ben niet misselijk en dat vind ik al super! over het algemeen ben ik er tevreden over. over een week moet ik nog een zakje nemen en ik ga dat zeker met een gerust hart nemen. Laat je niet beïnvloeden door andere reacties hier, iedereen reageert anders om medicatie dus je gaat het een beetje moeten uitzoeken maar stress er in ieder geval niet om!

18-05-2016 | Vrouw | 20
Blaasontsteking
Al zo ongeveer 2 jaar lang veel blaasontstekingen gehad. Van alles geprobeerd en van furabid word ik alleen maar heel erg ziek en ellendig. Heb eens een keer monuril gehad via het ziekenhuis, omdat ik van de ene kuur in de andere kuur belandde. Ik was toen zeker te spreken over het resultaat na zo'n korte tijd al klacht vrij. Nu weer een sachet genomen ipv voor het slape[lees meer...]n gaan, 2 uur na inname van m'n eten. Voor nu even wat misselijkheid klachten en een opgeblazen gevoel.. Maar als het daar bij blijft, is het prima middel, die zeker helpt tegen mijn vorm van blaasontstekingen zo gemiddeld 10 a 15 keer per jaar.

25-12-2018 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Na 3 dagen is de pijn afgenomen, maar de drang tot plassen en de pijn tijdens het plassen blijven er zijn. Niet tevreden dus. Morgen terug naar de huisarts.

26-04-2015 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Ik heb dit gekregen, omdat ik de capsules niet durfde te slikken. Ik heb het donderdagavond ingenomen, maar denk niet dat het helemaal weg is. Nu moet ik zeggen dat het bij mij sowieso niet in orde is. Ik ben nu al iets van 2 maanden aan het bloeden. Het leek te stoppen, maar nu nadat ik die antibiotica heb gehad is het weer wat meer geworden. Ik denk dat daar dus dan oo[lees meer...]k de buikpijnen van wegkomen. De pijn die ik onder in me buik had is wel weg, maar in de rug en zijkanten niet. Morgen breng ik mijn urine weer heen en ben dus benieuwd of het wat weg is gegaan of niet. Is in ieder geval een goede leer geweest voor mij! Ik ga veel meer drinken en ga er niet meer zo koud bij lopen. Ik wil NOOIT weer blaasontsteking.

27-10-2019 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Dit middel Gekregen na een antibiotica kuur, maar de blaasontsteking is er nog steeds na gebruik, ik ben er dus niet zo over te spreken.

01-08-2019 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Blaasontsteking is niet weggegaan. Dezelfde nacht van inname weer ontzettend veel pijn en plassen. Ik gok dat ik het er rechtstreeks weer uit heb geplast.. het heeft in elk geval niet gewerkt. Ook dagen na inname nog heel veel last van diarree.

25-06-2015 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
ik ben begonnen met om de 3 dagen een zakje 2 weken lang. nu ga ik ze nog 1 x per week gebruiken 6 maanden lang, omdat ik al dik 2,5 maand een blaasontsteking heb en 6 kuren verder ben en niks slaat aan zijn ze dit gestart. beetje balen dat je weer zelf moet betalen 3 zakjes voor 7,55. ik heb best wat bijwerkingen: een halfuur na inname: misselijk en vol gevoel. Volgende [lees meer...]dag: moe, misselijk, futloos,geen honger (lig ik een hele dag bank). ik heb van de dag na inname tot ongeveer 3 a 4 dagen lang, zware diarree.

30-06-2019 | Vrouw | 24
Blaasontsteking
Prima medicijn, binnen 2 uur voelde ik al verlichting. Ochtend erna pijn zo goed als weg, als bijwerking hoofdpijn en vermoeid maar dat is te overzien. Wel goed blijven drinken de volgende dagen om te voorkomen dat het terug komt.

27-08-2018 | Vrouw | 24
Blaasontsteking
Ik had een kuur gekregen van 5 dageb waar ik erg tegen op zag. Werd super duizelig en heb een dag later contact opgenomen met de huisarts. Toen de monuril 3000 gekregen. Poeder wat je op moet lossen in water. Smaakt naar sinasappel. Ingenomen voor het slapen gaan. Geen last van gehad, niet geplast die nacht. Volgende dag wel wat darmkramp, wat misselijk en maagzuur, maar[lees meer...] dit wel met PDS achtergrond, dus al gevoelige maag en darmen. Al met al super tevreden, 1 zakje en je bent er vanaf!

27-11-2016 | Vrouw | 24
Blaasontsteking
Na een week nog steeds een blaasontsteking te hebben, toch maar de antibiotica genomen. Ben normaal echt niet voor medicatie, neem zelden wat in, maar het was nodig. Ik plaste gewoon helder bloed. En veel pijn. S'avonds voor het slapengaan ingenomen, volgende dag, niets pijn meer! Enkel wat lichte buikkrampen en een zwaar gevoel op de maag. Hopelijk blijft het hierbij maar[lees meer...] ik vermoed van wel aangezien het al 24 uur geleden is dat ik het innam. Als nu mijn blaasontsteking ook wegblijft, is het een echt wondermiddel geweest!

11-12-2020 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Heb helaas meendere keren per jaar last van een blaasontsteking. Bij 'lichte' ontstekingen neem ik steeds eerst 1 zakje hiervan voor het slapengaan. Meestal zorgt het wel voor diarree. Door een gastric bypass kan ik niet meer alle soorten medicatie innemen of verdragen. Hier heeft mijn maag geen problemen mee, wat heel fijn is. De werking is wisselend. De ene keer is het i[lees meer...]n de ochtend volledig weg, de andere keer zijn de klachten gewoon een heel stuk minder.

14-12-2019 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
Probeerde eerst met HEEL VEEL cranberry sap, citroen water, sinaasappel, cranberry supplement en daarna Cystiberry capsules. Allen helaas geen resultaat en dan toch maar aan de gevreesde antibiotica. Vol moed ingenomen en hopend dat de bijwerkingen wel mee zullen vallen ondanks de vele slechte recencies. Eenmaal een beetje in slaap, schrik ik wakker in de nacht van hefti[lees meer...]ge pijn in m’n maag en op m’n borst, helemaal misselijk en erge hoofdpijn. Dit was echt een hel, tanden op elkaar en zonder slaap, de nacht doorgekomen. In de ochtend uiteraard dood vermoeid, duizelig en diaree. Maar, daarna meteen verlichting en einde van de dag lijkt het toch echt weg te zijn...het werkt, maar je moet dus wel echt even goed bikkelen.