Blaasontsteking (100 meningen)
Urineweginfectie (5 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (440 meningen)
Nitrofurantoine (366 meningen)
Furadantine (35 meningen)
Fosfomycine (4 meningen)
Xcyst (1 mening)

29-11-2010 | Man
Adenocarcinoom prostaat-prostatitis
Het branderig gevoel verdwijn zelfs na de eerste inname.De frekwentie om te noeten plassen daalt merkelijk.

14-11-2010 | Vrouw
fosfomycine
Preventie van blaasontsteking na eicel-pickup bij IVF behandeling
Vanaf enkele uren na inname twee-drie keer per dag heftige buikkramp en diarree. Hield 5 dagen aan, wat negatief is tijdens een IVF-behandeling (overmatige darmperistaltiek kan leiden tot overmatige activiteit van baarmoeder, en daarmee tot uitstoting van ingebrachte embryo's). Los hiervan geen bijwerkingen of klachten.

28-09-2010 | Vrouw
Blaas problemen
Het heeft niets gedaan,ik kreeg maagpijn,werd misselijk. Het was van de uroloog een probeersel omdat ik voor veel medicijnen resistent ben.

13-08-2010 | Vrouw
Blaasonsteking
heel hevige hartkloppingen, maagpijn, diaree, misselijk, ziek en slap gevoel, heel zware antibiotika

01-01-2010 | Vrouw
Blaasontsteking
Eenmalig 1 sachet poeder oplossen in water en opdrinken. Smaakt naar mandarijn. Geen langdurige kuur, daardoor bijna geen bijwerkingen. Beetje vaag misselijk, that's all. Al na een paar uur minder klachten. Wordt niet als eerste voorgeschreven omdat dit niet volledig vergoed wordt door zorgverzekering. (eigen bijdrage € 4,40) Heb hier dus zelf om gevraagd ivm heftige b[lees meer...]ijwerkingen van andere (langdurige) kuren.

17-05-2019 | Vrouw | 14
Blaasontsteking
Ik heb het voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Heb het donderdagavond ingenomen en vrijdagochtend leek het al zo goed als weg te zijn. Helaas werd het later op de dag toch weer iets erger. Ik heb geen last van bijwerkingen tot nu toe. Hoop dat de blaasontsteking over een paar dagen toch wegtrekt.

23-01-2013 | Vrouw | 16
Blaasontsteking
Na veel blaasontstekingen te hebben gehad (20 in een jaar) werd ik naar de uroloog verwezen. Deze gaf me deze zakjes die je één keer als je ze nodig hebt moet innemen. Over het algemeen werkte dit medicijn goed. Voor mensen die minder dan 10 kuren hebben gehad zal de ontsteking meestal tussen een uur en twee uur opgelost zijn (althans de pijn). Helaas ben ik hier bijna res[lees meer...]istent tegen geworden. Ik vind de smaak niet echt prettig, maar het is fijn dat het opgedronken kan worden. Verder heb ik als bijwerkingen dat ik hele dunne poep en buikkrampen krijg. Dit omdat deze antibiotica zeer slecht is voor je darmen, nieren en lever. Het is belangrijk voor je lever en nieren om heel veel te drinken, zodat de concentratie niet te hoog wordt en je nieren en lever schade oplopen en voor je darmen is mij aangeraden door mijn uroloog om yakult te drinken, zodat de bacteriën die de antibiotica stuk heeft gemaakt weer terugkomen. Dit kan de diarree verhelpen.

26-01-2020 | Vrouw | 18
Blaasontsteking
Wat een negatieve reacties allemaal.. Aan de mensen die deze reviews lezen: laat je niet bang maken. Ik ben 18 jaar en heb regelmatig last van blaasontstekingen. Enorm lastig. Als ik het voel (ook al is het maar een beetje) grijp ik meteen naar een zakje Monuril. Ik drink het op ('s avonds) en dan ga ik, zonder te plassen, slapen. Wanneer ik wakker word en ga plassen is he[lees meer...]t meteen weg. Ik ervaar nooit bijwerkingen. Ik raad aan, aan vrouwen die deze negatieve reacties lezen en nog moeten starten met de inname van Monuril, jezelf niet bang te laten maken. Ik heb een enorm zwakke maag, ben abnormaal snel misselijk, heb snel last van diarree etc. en ik ervaar geen enkele bijwerking. Monuril is zeer doeltreffend. Aanrader! (enkel vervelend dat het zonder voorschrift is.. je moet dus altijd naar de dokter voor onderzoek)

05-09-2018 | Vrouw | 18
Urineweginfectie
Afgelopen jaren steeds terugkerende urine weg infecties gehad. Huisarts heeft na veel kuren monuril voorgeschreven, s’avonds opgelost in een groot glas water en de hele nacht niet naar het toilet geweest. De volgende ochtend was de erge pijn bij het plassen zo goed als verdwenen. Goed blijven drinken en de klachten verdwenen snel! Al met al erg tevreden over de medicatie.

17-01-2020 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Half uur na innemen enorme duizelingen en zweterig. Buik is enorm aan het rommelen. Vreselijk medicijn ivm de bijwerkingen.

17-11-2020 | Vrouw | 20
Blaasontsteking
Ik ben iemand die voor dat ik een medicament in neem op internet kijk naar de ervaringen en ik had heel veel schrik om dit medicament te nemen aangezien heel veel mensen bijwerkingen vertoonden en met al mijn klachten en mijn examen periode waar ik nu inzit kan ik dat er echt niet bij hebben. dus ik heb rond 23 uur deze medicatie ingenomen. 2 uur na mijn avondmaal en op ee[lees meer...]n lege maag en blaas. in name van dit medicament gaat vlot, het smaakt niet vies maar het is ook niet lekker maar het kon er mee door. eens ingenomen ben ik proberen te gaan slapen maar ik vond dat mijn blaas snel een 'vol gevoel' had, om 4 uurs nachts ben ik wakker geworden met serieus rommelende maag en darmen maar ik heb ook het prikkelbaar darm syndroom dus gelukkig worden mijn klachten niet erger. ik ben niet misselijk en dat vind ik al super! over het algemeen ben ik er tevreden over. over een week moet ik nog een zakje nemen en ik ga dat zeker met een gerust hart nemen. Laat je niet beïnvloeden door andere reacties hier, iedereen reageert anders om medicatie dus je gaat het een beetje moeten uitzoeken maar stress er in ieder geval niet om!

18-05-2016 | Vrouw | 20
Blaasontsteking
Al zo ongeveer 2 jaar lang veel blaasontstekingen gehad. Van alles geprobeerd en van furabid word ik alleen maar heel erg ziek en ellendig. Heb eens een keer monuril gehad via het ziekenhuis, omdat ik van de ene kuur in de andere kuur belandde. Ik was toen zeker te spreken over het resultaat na zo'n korte tijd al klacht vrij. Nu weer een sachet genomen ipv voor het slape[lees meer...]n gaan, 2 uur na inname van m'n eten. Voor nu even wat misselijkheid klachten en een opgeblazen gevoel.. Maar als het daar bij blijft, is het prima middel, die zeker helpt tegen mijn vorm van blaasontstekingen zo gemiddeld 10 a 15 keer per jaar.

25-12-2018 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Na 3 dagen is de pijn afgenomen, maar de drang tot plassen en de pijn tijdens het plassen blijven er zijn. Niet tevreden dus. Morgen terug naar de huisarts.

26-04-2015 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Ik heb dit gekregen, omdat ik de capsules niet durfde te slikken. Ik heb het donderdagavond ingenomen, maar denk niet dat het helemaal weg is. Nu moet ik zeggen dat het bij mij sowieso niet in orde is. Ik ben nu al iets van 2 maanden aan het bloeden. Het leek te stoppen, maar nu nadat ik die antibiotica heb gehad is het weer wat meer geworden. Ik denk dat daar dus dan oo[lees meer...]k de buikpijnen van wegkomen. De pijn die ik onder in me buik had is wel weg, maar in de rug en zijkanten niet. Morgen breng ik mijn urine weer heen en ben dus benieuwd of het wat weg is gegaan of niet. Is in ieder geval een goede leer geweest voor mij! Ik ga veel meer drinken en ga er niet meer zo koud bij lopen. Ik wil NOOIT weer blaasontsteking.

21-11-2011 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Super spul dat monuril!! Na 2 uur al bijna klachten vrij!!

27-10-2019 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Dit middel Gekregen na een antibiotica kuur, maar de blaasontsteking is er nog steeds na gebruik, ik ben er dus niet zo over te spreken.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum