Monuril

fosfomycine

Blaasontsteking (76 meningen)
Urineweginfectie (4 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (389 meningen)
Nitrofurantoine (329 meningen)
Furadantine (26 meningen)
Methenamine (1 mening)
Fosfomycine (1 mening)

01-01-2010
Vrouw

Blaasontsteking

Eenmalig 1 sachet poeder oplossen in water en opdrinken. Smaakt naar mandarijn. Geen langdurige kuur, daardoor bijna geen bijwerkingen. Beetje vaag misselijk, that's all. Al na een paar uur minder klachten. Wordt niet als eerste voorgeschreven omdat dit niet volledig vergoed wordt door zorgverzekering. (eigen bijdrage € 4,40) Heb hier dus zelf om gevraagd ivm heftige b[lees meer...]ijwerkingen van andere (langdurige) kuren.
19-06-2017

Blaasontsteking

Monuril 3000 na 1 maal innemen al effectief, zeer blij! Loop al 6 maanden te tobben met een zogenaamde blaasontsteking, veel aandrang, veel plassen en donkere urine. Onderzocht door de uroloog; bij de blaas zijn geen afwijkingen gevonden en op camerabeelden is niets te zien. In urine is een E-Coli bacterie gevonden, volgens artsen kan dat overal vandaan komen, ik doe ni[lees meer...]ets fout zegt men. Ik heb BRMO indicatie, moet in ziekenhuis apart liggen. Bloed met te hoge Ph waarde en beeld van verminderde nierfunctie. Eerdere kuren hielpen niet, Monuril is laatste medicijn alvorens men een ziekenhuisopname gaat overwegen om infuus te plaatsen, duur 10 dagen. Men is bang voor resistentie tegen antibiotica, een steeds groter probleem. Ook volgens bijsluiter nauwelijks bijwerkingen te verwachten. Goede hoop dat dit nu eindelijk werkt! Overigens werk ik gewoon fulltime en voel me prima.
30-05-2017

Blaasontsteking

heeft goed gewerkt voor de blaasontsteking de urine was na inname geheel schoon.
28-01-2017

Blaasontsteking

Chronische blaasontstekingen al 5 jaar. I.m resistentie voor vele antibiotica. Heb alle voorzorgsmaatregelen getroffen om te voorkomen. Nu voorstel van huisarts 2x per week monuril 3000mg. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb monuril al enkele keren gebruikt, maar dan eenmalig. Nu dus 2x per week ben ik beetje huiverig voor. Daarom mijn vraag heeft iemand hier ervaring me[lees meer...]e?
09-10-2016

Blaasontsteking

Ik heb Diabetes, en heel vaak in de koude tijd last van Blaasontsteking....dus nu al weer. Eerst heb ik Furabid gebruikt, maar de ontsteking is niet beter geworden. Dan andere medicijn: Monuril 3000 (3 zakjes, (in te nemen op dag 1, dag 4 en dag 7). Makkelijk in te nemen, 's avonds voor het naar bed gaan, ik heb sinds de eerste inname een heel zoete smaak in mond, krijg he[lees meer...]t niet weg... klein beetje diarree, misselijkheid, jeuk aan de geslachtsdelen en ook moe en iets minder eetlust. Nu hopen dat het beter word... en de bijwerkingen snel weg zijn.
29-11-2010
Man

Adenocarcinoom prostaat-prostatitis

Het branderig gevoel verdwijn zelfs na de eerste inname.De frekwentie om te noeten plassen daalt merkelijk.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum