Monuril

fosfomycine

Blaasontsteking (84 meningen)
Urineweginfectie (4 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (406 meningen)
Nitrofurantoine (340 meningen)
Furadantine (27 meningen)
Fosfomycine (2 meningen)
Xcyst (1 mening)

21-11-2011

Blaasontsteking

Super spul dat monuril!! Na 2 uur al bijna klachten vrij!!
02-11-2011

Chronische blaasontsteking

Erg warrig en trillerig. Extreme hoofdpijn, misselijk en duizelig. Ook last van hartkloppingen en emotioneel zijn.
28-10-2011

Blaasontsteking

Al een paar uur na inname begon het te werken. Na 1,5 dag had ik totaal geen last meer. Buikkrampen waren snel weg en na een dag alweer normale werking van de blaas
22-08-2011

Blaasontsteking

Werkte niet gelijk de eerst dag, op de tweede ging ik wat merken ,maar nog niet optimaal. Er werd in de bijsluiter niet gerept over hoofdpijn, maar ik kreeg de volgende dag enorme nekpijn uitstralend naar het hoofd, ook de dagen erna nog steeds deze hoofdpijn.
29-03-2011

Blaasontsteking

Dit middel werkt direct binnen een paar uur, vroeger liep ik een week met pijn en plasproblemen. Het probleem is dat je het niet direct kan krijgen. alleen via de dokter dat kost een paar dagen.
14-11-2010

Monuril (fosfomycine)
Preventie van blaasontsteking na eicel-pickup bij IVF behandeling

Vanaf enkele uren na inname twee-drie keer per dag heftige buikkramp en diarree. Hield 5 dagen aan, wat negatief is tijdens een IVF-behandeling (overmatige darmperistaltiek kan leiden tot overmatige activiteit van baarmoeder, en daarmee tot uitstoting van ingebrachte embryo's). Los hiervan geen bijwerkingen of klachten.
28-09-2010

Blaas problemen

Het heeft niets gedaan,ik kreeg maagpijn,werd misselijk. Het was van de uroloog een probeersel omdat ik voor veel medicijnen resistent ben.
13-08-2010

Blaasonsteking

heel hevige hartkloppingen, maagpijn, diaree, misselijk, ziek en slap gevoel, heel zware antibiotika
01-01-2010

Blaasontsteking

Eenmalig 1 sachet poeder oplossen in water en opdrinken. Smaakt naar mandarijn. Geen langdurige kuur, daardoor bijna geen bijwerkingen. Beetje vaag misselijk, that's all. Al na een paar uur minder klachten. Wordt niet als eerste voorgeschreven omdat dit niet volledig vergoed wordt door zorgverzekering. (eigen bijdrage € 4,40) Heb hier dus zelf om gevraagd ivm heftige b[lees meer...]ijwerkingen van andere (langdurige) kuren.
19-06-2017

Blaasontsteking

Monuril 3000 na 1 maal innemen al effectief, zeer blij! Loop al 6 maanden te tobben met een zogenaamde blaasontsteking, veel aandrang, veel plassen en donkere urine. Onderzocht door de uroloog; bij de blaas zijn geen afwijkingen gevonden en op camerabeelden is niets te zien. In urine is een E-Coli bacterie gevonden, volgens artsen kan dat overal vandaan komen, ik doe ni[lees meer...]ets fout zegt men. Ik heb BRMO indicatie, moet in ziekenhuis apart liggen. Bloed met te hoge Ph waarde en beeld van verminderde nierfunctie. Eerdere kuren hielpen niet, Monuril is laatste medicijn alvorens men een ziekenhuisopname gaat overwegen om infuus te plaatsen, duur 10 dagen. Men is bang voor resistentie tegen antibiotica, een steeds groter probleem. Ook volgens bijsluiter nauwelijks bijwerkingen te verwachten. Goede hoop dat dit nu eindelijk werkt! Overigens werk ik gewoon fulltime en voel me prima.
30-05-2017

Blaasontsteking

heeft goed gewerkt voor de blaasontsteking de urine was na inname geheel schoon.
28-01-2017

Blaasontsteking

Chronische blaasontstekingen al 5 jaar. I.m resistentie voor vele antibiotica. Heb alle voorzorgsmaatregelen getroffen om te voorkomen. Nu voorstel van huisarts 2x per week monuril 3000mg. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb monuril al enkele keren gebruikt, maar dan eenmalig. Nu dus 2x per week ben ik beetje huiverig voor. Daarom mijn vraag heeft iemand hier ervaring me[lees meer...]e?
09-10-2016

Blaasontsteking

Ik heb Diabetes, en heel vaak in de koude tijd last van Blaasontsteking....dus nu al weer. Eerst heb ik Furabid gebruikt, maar de ontsteking is niet beter geworden. Dan andere medicijn: Monuril 3000 (3 zakjes, (in te nemen op dag 1, dag 4 en dag 7). Makkelijk in te nemen, 's avonds voor het naar bed gaan, ik heb sinds de eerste inname een heel zoete smaak in mond, krijg he[lees meer...]t niet weg... klein beetje diarree, misselijkheid, jeuk aan de geslachtsdelen en ook moe en iets minder eetlust. Nu hopen dat het beter word... en de bijwerkingen snel weg zijn.
29-11-2010
Man

Adenocarcinoom prostaat-prostatitis

Het branderig gevoel verdwijn zelfs na de eerste inname.De frekwentie om te noeten plassen daalt merkelijk.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (529) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (490) - Antibiotica - penicillines breedspectrum