Ervaringen met Monuril

fosfomycine

buikgeluid buikkrampen darm/maag van streek hartkloppingen misselijkheid maagpijn diarree

Blaasontsteking (118 meningen)
Urineweginfectie (9 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (640 meningen)
Nitrofurantoine (397 meningen)
Furadantine (61 meningen)
Fosfomycine (40 meningen)
Fomicyt (4 meningen)

14-06-2020 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Urinetest bij de dokter wees een lichte blaasontsteking aan.2 zakjes Monuril voorgeschreven gekregen. Dinsdag de eerste dosis genomen in de ochtend. Buik begon ontzettend te borrelen het eerste uur met erge diarree tot gevolg. Namiddag leken de klachten van blaasontsteking minder te zijn maar dat was slechts van korte duur. De dag nadien klachten terug even erg als ervoor[lees meer...]. Diarree geminderd maar wel misselijkheid in de plaats en dat is niet meer weggegaan de rest van de week. Vrijdag de 2de dosis genomen. Geen diarree meer gekregen maar wel meer misselijkheid. Zaterdag leek het weer beter te gaan met de klachten van blaasontsteking maar zondag weer helemaal terug bij af. Geen genezing voor mij na 2 zakjes / dosissen .Morgen terug nd dokter. :-( Geen Monuril meer voor mij 👎🏻

15-10-2015 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
ernstige diarree gehad en misselijk, medicijn heeft mij helemaal niks geholpen. Jammer..

20-12-2018 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Vind het een vreselijk middel, nu naarder door de bijwerkingen dan de blaasontsteking. Morgen urine check maar denk niet dat het weg is, nog teveel klachten.

03-02-2014 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Ik heb regelmatig wel eens last van een blaasontsteking. leuk is anders hoor . vooral die pijn bij het plassen ,drink dan extra veel wat ik voorheen niet deed,en de dokter schreef mij monuril voor. na inname twee dagen later nog steeds last bij het plassen. moet ik terug naar de huisarts of gaat het vanzelf wel over ?

23-04-2019 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
Vaker gebruikt. Meestal wel geholpen. Alleen lastig, omdat het voor het slapen gaan (na de laatste keer plassen) ingenomen moet worden. Vaak val ik niet snel genoeg in slaap en is het na ongeveer een uur alweer uitgeplast.

30-06-2014 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
eerst andere kuur gekregen, daarvan teveel bijwerkingen. Dus gestopt. Blaasontsteking komt terug. Vervolgens Monuril gekregen. Werkt in principe goed tegen de klachten. Heb na drie dagen wel veel huidirritatie, jeuk en pijnlijke tintelingen. Ook symptomen die ik herken van vaginale schimmelinfectie. Maar even wachten of het vanzelf weer weg trekt.

20-10-2018 | Vrouw | 43
Blaasontsteking
‘S avonds voor slapen gaan eenmalig ingenomen. Dat was goed te doen. Poeder smaakte niet vies. Je mag daarna niet meer plassen. De volgende ochtend leken de klachten minder, maar in de loop van de dag kwamen de klachten toch weer opzetten. De volgende dag zelfs weer bloed bij urine. Aandrang en pijn bij het plassen is iets afgenomen, maar de ontsteking is nog niet weg.[lees meer...] Weer terug naar huisarts dus!

08-09-2018 | Vrouw | 43
Blaasontsteking
Mijn ervaring: Ik kreeg dit voorgeschreven bij een blaasontsteking. Het zou met een dag over moeten zijn. Dat klopt, het was inderdaad weg, maar de dag erna was de blaasontsteking weer vrolijk terug en kwamen de bijwerkingen er ook uit. Dus voor mij nooit meer. Geef mij maar de traditionele 5-daagse kuur.

20-03-2020 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
Na een dag is de pijn en druk op blaas veel minder. Voor de darmen doet het niet veel goeds, rommelde darmen en diarree en dit reeds 2 dagen. Hopelijk snel voorbij deze bijwerking

14-10-2021 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Zeer goed product om de blaas te reinigen. Ontsmetten, Geen enkele bijwerking. Ter info; Ik ben iemand die zeer gevoelig is voor bijwerkingen.

24-07-2021 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Monuril gisteren ingenomen. De hele dag misselijk geweest maar de pijn van de blaasontsteking is vandaag wel zo goed als weg. Vannacht diaree gekregen die aanhoudt.

09-08-2016 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
al heel veel urfadyne gebruikt, maar monuril werkt sneller en beter

28-09-2021 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
Vreselijke buikpijn na inname, klappertanden, rillen, koude koorts. Dacht dat ik één of andere zware ontsteking of niercrisis had. Eerste en meteen ook laatste keer dat ik dit medicament heb genomen.

21-12-2019 | Vrouw | 47
fosfomycine (3000mg)
Blaasontsteking
Ik moet soms 2x per dag een zakje pakken van 3000 mg heb erge last van blaasontsteking

12-01-2015 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
Ik ben bij blaasontstekingen om monuril gaan vragen nadat ik een keer een nitrofurantoïnekuur in overleg met de huisarts heb afgebroken: de hoofdpijn was ronduit onverdraaglijk, terwijl ik op dat gebied helaas wel wat gewend ben. Aan de ene kant is monuril een verademing: 1 zakje in plaats van een week lang pillen tellen. Effectief (na een dag of 2 bij mij) en heel gemakke[lees meer...]lijk. Maar ook bij monuril heb ik behoorlijke last van bijwerkingen: diarree, opgeblazen buik en dit keer heel veel huidirritatie (jeuk, roodheid, opgeblazen gezicht). Heb het gevoel dat ik vocht vasthoud (en pijn rond rechternier). Tip: veel water drinken en yakult erbij nemen, om je darmflora te herstellen. Monuril is erg slecht voor je darmen en nieren.

05-03-2015 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Superspul! Na jarenlang blaastontsteking, heeft dit mij geholpen ZONDER bijwerkingen :). Gewoonlijk ben ik zeer gevoelig voor bijwerkingen. Ik had al maandenlang een hardnekkige blaasontsteking en de boel was flink ontstoken. Derhalve had ik twee zakjes nodig in 1 week tijd. Wel daarna dagelijks D manonse en capsule craberry genomen. D manose neem ik nog altijd preventief [lees meer...]na sex en menstruatie.