Monuril

fosfomycine

Blaasontsteking (77 meningen)
Urineweginfectie (4 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (399 meningen)
Nitrofurantoine (331 meningen)
Furadantine (26 meningen)
Methenamine (1 mening)
Fosfomycine (1 mening)

27-10-2019

Blaasontsteking

Dit middel Gekregen na een antibiotica kuur, maar de blaasontsteking is er nog steeds na gebruik, ik ben er dus niet zo over te spreken.
31-08-2019

Blaasontsteking

Donderdagavond ingenomen. Werd al heel snel duizelig en kreeg een raar hoofd. De volgende dag voelde ik me doodziek. Zwakke pols en klamme huid. Dacht dat ik koorts had maar mijn temperatuur was gezakt naar 34 graden. Hield er geen eten in. Was kotsmisselijk. Het is nu zaterdag en de blaasontsteking is niet weg. Ben al iets opgeknapt maar nog steeds misselijk en diarre[lees meer...]e. Geen middel voor mij dus. Maar ja.....Als je al 14 dagen ermee loopt en 2 kuren gehad Heb, dacht ik dat dit wel zou helpen. Daar gaat mijn etentje vanavond!
27-08-2019

Blaasontsteking

ik kan nauwelijks antibiotica verdragen. Voor een hardnekkige blaasontsteking toch maar met angst en beven monuril genomen. Geen enkele bijwerking., Na 2 dagen al een stuk beter.
01-08-2019

Blaasontsteking

Blaasontsteking is niet weggegaan. Dezelfde nacht van inname weer ontzettend veel pijn en plassen. Ik gok dat ik het er rechtstreeks weer uit heb geplast.. het heeft in elk geval niet gewerkt. Ook dagen na inname nog heel veel last van diarree.
30-06-2019

Blaasontsteking

Prima medicijn, binnen 2 uur voelde ik al verlichting. Ochtend erna pijn zo goed als weg, als bijwerking hoofdpijn en vermoeid maar dat is te overzien. Wel goed blijven drinken de volgende dagen om te voorkomen dat het terug komt.
01-06-2019

Blaasontsteking

Er werd beginnende blaasontsteking geconstateerd. Omdat ik een lang weekend weg zou gaan, deze 1 daags kuur gekregen, Monuril 3000, zodat ik niet in het buitenland op zoek hoefde naar antibiotica. Helaas, ik kon niet gaan vanwege de vele bijwerkingen. Ik had het voor het slapen gaan ingenomen en in de nacht werd ik al wakker van de hoofdpijn. In de ochtend super misselijk[lees meer...] en rond het middaguur begon het overgeven. Ik hield tot middernacht geen slok water binnen, terwijl ik juist veel moest drinken. Hele spijsvertering van slag. Nu twee dagen later gaat het beter, maar mijn lange weekend is in het water gevallen. Raar gevoel in mijn hoofd, gespannen buik. Overigens is de continue aandrang tot plassen wel weg.
31-05-2019

Blaasontsteking

Ochtend na inname voelde ik verbetering, maar al snel later op de dag namen de klachten toch weer toe. Weer terug richting huisarts dus
17-05-2019

Blaasontsteking

Ik heb het voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Heb het donderdagavond ingenomen en vrijdagochtend leek het al zo goed als weg te zijn. Helaas werd het later op de dag toch weer iets erger. Ik heb geen last van bijwerkingen tot nu toe. Hoop dat de blaasontsteking over een paar dagen toch wegtrekt.
30-04-2019

Gemakkelijk 1 sachet per dag; effectief bij mij geen hele penicilline kuur
28-04-2019

Blaasontsteking

Al een heel verleden gehad met mijn blaas nu weer een ontsteking huisarts geweest en die schreef dus monuril 3000 voor nooit gehad en nooit van gehoord ,gebruikt voor het slapen dit ging goed tot de andere dag heel de dag misselijk geweest en in de avond begon de diaree zaterdagmorgen is het braken begonnen en de hoofdpijn nog in de nacht van zaterdag op zondag flink gebra[lees meer...]akt ,nu gaat het beter zo slap als een vaatdoek maar nog steeds blaasontsteking dus morgen weer maar terug naar de HA.
23-04-2019

Blaasontsteking

Vaker gebruikt. Meestal wel geholpen. Alleen lastig, omdat het voor het slapen gaan (na de laatste keer plassen) ingenomen moet worden. Vaak val ik niet snel genoeg in slaap en is het na ongeveer een uur alweer uitgeplast.
27-03-2019

Blaasontsteking

gekregen na andere kuur voor blaasontsteking en nog niet over hierna
07-01-2019

Blaasontsteking

Vrijdag's kreeg ik het idee van een blaasontsteking (branderig gevoel bij plassen, vaak en kleine beetjes plassen). Geprobeerd met cranberrysap en cranberry capsules de zaak onder controle te houden om maandag's naar de huisarts te gaan, maar helaas zondag's kreeg is pijn aan mijn linker nier en zag ik wat bloed bij de urine. Omdat ik nog maar een nierfunctie van 8% heb, t[lees meer...]och maar de huisartsenpost gebeld. Daar kreeg ik Monuril 3000 voorgeschreven. Het was makkelijk in te nemen voor het slapen en zo lang mogelijk geprobeerd om niet te plassen. De volgende morgen was de pijn in mijn nier al een heel stuk minder, maar het branderige gevoel was er nog wel maar voelde al wel beter. Tot nu toe geen last van bijwerkingen.
25-12-2018

Blaasontsteking

Na 3 dagen is de pijn afgenomen, maar de drang tot plassen en de pijn tijdens het plassen blijven er zijn. Niet tevreden dus. Morgen terug naar de huisarts.
23-12-2018

Zeer gebruiksvriendelijk Na 24 uur herstel merkbaar
20-12-2018

Blaasontsteking

Vind het een vreselijk middel, nu naarder door de bijwerkingen dan de blaasontsteking. Morgen urine check maar denk niet dat het weg is, nog teveel klachten.

Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum