Monuril

fosfomycine

Blaasontsteking (74 meningen)
Urineweginfectie (4 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (387 meningen)
Nitrofurantoine (329 meningen)
Furadantine (26 meningen)
Fosfomycine (1 mening)
Methenamine (1 mening)

15-02-2015

Blaasontsteking

Dit is het derde middel dat ik voorgeschreven kreeg bij een blaasontsteking. De kuur Nitrofurantoine hielp niet en de Ciprofloxacine gaf mij dusdanig bijwerkingen dat de arts mij adviseerde om te stoppen en over te stappen op Monuril. Het verbaast me dat ik dit middel niet eerder heb gekregen. Ik heb geen bijwerkingen en het is zeer gebruiksvriendelijk. De effectiviteit ka[lees meer...]n ik nog niet helemaal goed beoordelen, maar ik voel me in ieder geval al een stuk beter.
12-01-2015

Blaasontsteking

Ik ben bij blaasontstekingen om monuril gaan vragen nadat ik een keer een nitrofurantoïnekuur in overleg met de huisarts heb afgebroken: de hoofdpijn was ronduit onverdraaglijk, terwijl ik op dat gebied helaas wel wat gewend ben. Aan de ene kant is monuril een verademing: 1 zakje in plaats van een week lang pillen tellen. Effectief (na een dag of 2 bij mij) en heel gemakke[lees meer...]lijk. Maar ook bij monuril heb ik behoorlijke last van bijwerkingen: diarree, opgeblazen buik en dit keer heel veel huidirritatie (jeuk, roodheid, opgeblazen gezicht). Heb het gevoel dat ik vocht vasthoud (en pijn rond rechternier). Tip: veel water drinken en yakult erbij nemen, om je darmflora te herstellen. Monuril is erg slecht voor je darmen en nieren.
29-10-2014

Blaasontsteking

Na mijn dramatische ervaring met het middel Furabid, welk avontuur ik maar ternauwernood overleefde, moest er toch nog wel wat gebeuren met die blaasontsteking die nog niet over was. Hiervoor heb ik het middel Monuril voorgeschreven gekregen. Zakje oplossen in glaasje water en 's avonds voor het slapengaan ingenomen en zo lang mogelijk laten zitten. Dit keer gelukkig geen[lees meer...] bijwerkingen, echter is mijn blaasontsteking nog niet helemaal over, maar het is dan ook nog maar 2 dagen geleden dat ik het heb ingenomen.
23-09-2014

Blaasontsteking

Na nitrofurantoine, trimethoprim amoxicilleclavulaanzuur cotrimoxazol gebruikt te hebben lijkt dit middel te helpen. Inname 4 weken lang 1 zakje per week erna naar behoefte. Ik blijk 2 varianten van E coli baterie te hebben de eerst genoemde middelen waren niet voor beide bacterien gevoelig.
30-06-2014

Blaasontsteking

eerst andere kuur gekregen, daarvan teveel bijwerkingen. Dus gestopt. Blaasontsteking komt terug. Vervolgens Monuril gekregen. Werkt in principe goed tegen de klachten. Heb na drie dagen wel veel huidirritatie, jeuk en pijnlijke tintelingen. Ook symptomen die ik herken van vaginale schimmelinfectie. Maar even wachten of het vanzelf weer weg trekt.
14-05-2014

Blaasontsteking

Ik hoop dat ik nu van de klachten af ben, de uitslag van een urinekweek moet ik nog afwachten..
09-05-2014

Blaasontsteking

Eenmalig een drankje en weg is mijn blaasontsteking.
24-02-2014

Blaasontsteking

Ik had ongeveer 1x per jaar blaasontsteking. De eerste keer werkte de antibioticakuur van de huisarts prima, de 2e keer duurde het allemaal al wat langer en bij de 3e keer had ik zelfs 2 kuren nodig, Vorige jaar tijdens een vakantie in tunesie kreeg ik weer blaasontsteking. Daar een huisarts opgebeld, kreeg meteen het recept van monuril. Ik heb het zakje opgedronken met me[lees meer...]rkte met 3 a 4 uur al meteen dat de pijn weg zakte. De volgende dag nergens meer last van. Ik ben inmiddels meer dan een jaar verder en heb nooit meer blaasontsteking gehad!
03-02-2014

Blaasontsteking

Ik heb regelmatig wel eens last van een blaasontsteking. leuk is anders hoor . vooral die pijn bij het plassen ,drink dan extra veel wat ik voorheen niet deed,en de dokter schreef mij monuril voor. na inname twee dagen later nog steeds last bij het plassen. moet ik terug naar de huisarts of gaat het vanzelf wel over ?
19-11-2013

Blaasontsteking

1 Zakje Monuril gekregen, omdat ik al 4 weken met een blaasontsteking liep. avond voor het slapen gaan ingenomen, erg veel jeuk met blaren in mijn gezicht en mond. Werkt wel super goed de ontsteking is weg.
23-10-2013

Urineweginfectie

Ik had 3 kuurtjes gehad en al uwi sinds half augustus, werd na kuurtje even minder maar kwam snel terug. nu Monuril gebruikt en met 1 dag waren de klachten al zo goed als weg, ben alleen benieuwd hoe lang het weg blijft. Ik vind het alleen raar dat je een kuur van 14 euro wel vergoed krijgt maar bij Monuril dat iets meer dan 5 euro kost moet je eerst al 3,03 euro zelf bet[lees meer...]alen en de rest zal wel van je eigen risico afgaan, terwijl de kuur goedkoper is dan een kuur van 7 dagen.
22-06-2013

Blaasontsteking

Ik heb al jaren blaasontsteking, tegenwoordig bijna elke maand een kuur, maar na ongeveer 14 dagen, of eerder, is het weer terug. Nu 1 x per week een zakje, heb er nu 2 gebruikt, weet nog niet echt of het helpt. Veel bijwerkingen, gal oprispingen, maagklachten, misselijk, buikpijn, Wat doet het met mijn nieren?
18-05-2013

Blaasontsteking

Monuril helpt direct, maar komt helaas wel regelmatig terug (om de twee maanden). Als ik het gebruik haal ik direct een nieuw zakje zodat ik er altijd een op voorraad heb. Ook op vakantie gaat het altijd mee. Nu alleen hopen dat ik niet resistent word.
18-02-2013

Blaasontsteking

Ik ben erg huiverig met slikken van antibiotica. Was erg blij met dit medicijn. Makkelijk, geen bijwerkingen, maar helaas onvoldoende effect. Blaasontsteking is helaas weer terug.....
23-01-2013

Blaasontsteking

Na veel blaasontstekingen te hebben gehad (20 in een jaar) werd ik naar de uroloog verwezen. Deze gaf me deze zakjes die je één keer als je ze nodig hebt moet innemen. Over het algemeen werkte dit medicijn goed. Voor mensen die minder dan 10 kuren hebben gehad zal de ontsteking meestal tussen een uur en twee uur opgelost zijn (althans de pijn). Helaas ben ik hier bijna res[lees meer...]istent tegen geworden. Ik vind de smaak niet echt prettig, maar het is fijn dat het opgedronken kan worden. Verder heb ik als bijwerkingen dat ik hele dunne poep en buikkrampen krijg. Dit omdat deze antibiotica zeer slecht is voor je darmen, nieren en lever. Het is belangrijk voor je lever en nieren om heel veel te drinken, zodat de concentratie niet te hoog wordt en je nieren en lever schade oplopen en voor je darmen is mij aangeraden door mijn uroloog om yakult te drinken, zodat de bacteriën die de antibiotica stuk heeft gemaakt weer terugkomen. Dit kan de diarree verhelpen.
08-01-2013

Urineweginfectie