Ervaringen met Monuril

fosfomycine

buikgeluid buikkrampen darm/maag van streek hartkloppingen misselijkheid maagpijn diarree

Blaasontsteking (118 meningen)
Urineweginfectie (9 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (640 meningen)
Nitrofurantoine (397 meningen)
Furadantine (61 meningen)
Fosfomycine (40 meningen)
Fomicyt (4 meningen)

01-08-2019 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Blaasontsteking is niet weggegaan. Dezelfde nacht van inname weer ontzettend veel pijn en plassen. Ik gok dat ik het er rechtstreeks weer uit heb geplast.. het heeft in elk geval niet gewerkt. Ook dagen na inname nog heel veel last van diarree.

30-06-2019 | Vrouw | 24
Blaasontsteking
Prima medicijn, binnen 2 uur voelde ik al verlichting. Ochtend erna pijn zo goed als weg, als bijwerking hoofdpijn en vermoeid maar dat is te overzien. Wel goed blijven drinken de volgende dagen om te voorkomen dat het terug komt.

01-06-2019 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Er werd beginnende blaasontsteking geconstateerd. Omdat ik een lang weekend weg zou gaan, deze 1 daags kuur gekregen, Monuril 3000, zodat ik niet in het buitenland op zoek hoefde naar antibiotica. Helaas, ik kon niet gaan vanwege de vele bijwerkingen. Ik had het voor het slapen gaan ingenomen en in de nacht werd ik al wakker van de hoofdpijn. In de ochtend super misselijk[lees meer...] en rond het middaguur begon het overgeven. Ik hield tot middernacht geen slok water binnen, terwijl ik juist veel moest drinken. Hele spijsvertering van slag. Nu twee dagen later gaat het beter, maar mijn lange weekend is in het water gevallen. Raar gevoel in mijn hoofd, gespannen buik. Overigens is de continue aandrang tot plassen wel weg.

31-05-2019 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Ochtend na inname voelde ik verbetering, maar al snel later op de dag namen de klachten toch weer toe. Weer terug richting huisarts dus

17-05-2019 | Vrouw | 14
Blaasontsteking
Ik heb het voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Heb het donderdagavond ingenomen en vrijdagochtend leek het al zo goed als weg te zijn. Helaas werd het later op de dag toch weer iets erger. Ik heb geen last van bijwerkingen tot nu toe. Hoop dat de blaasontsteking over een paar dagen toch wegtrekt.

30-04-2019 | Vrouw | 73
Gemakkelijk 1 sachet per dag; effectief bij mij geen hele penicilline kuur

28-04-2019 | Vrouw | 63
Blaasontsteking
Al een heel verleden gehad met mijn blaas nu weer een ontsteking huisarts geweest en die schreef dus monuril 3000 voor nooit gehad en nooit van gehoord ,gebruikt voor het slapen dit ging goed tot de andere dag heel de dag misselijk geweest en in de avond begon de diaree zaterdagmorgen is het braken begonnen en de hoofdpijn nog in de nacht van zaterdag op zondag flink gebra[lees meer...]akt ,nu gaat het beter zo slap als een vaatdoek maar nog steeds blaasontsteking dus morgen weer maar terug naar de HA.

23-04-2019 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
Vaker gebruikt. Meestal wel geholpen. Alleen lastig, omdat het voor het slapen gaan (na de laatste keer plassen) ingenomen moet worden. Vaak val ik niet snel genoeg in slaap en is het na ongeveer een uur alweer uitgeplast.

27-03-2019 | Vrouw | 67
Blaasontsteking
gekregen na andere kuur voor blaasontsteking en nog niet over hierna

07-01-2019 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Vrijdag's kreeg ik het idee van een blaasontsteking (branderig gevoel bij plassen, vaak en kleine beetjes plassen). Geprobeerd met cranberrysap en cranberry capsules de zaak onder controle te houden om maandag's naar de huisarts te gaan, maar helaas zondag's kreeg is pijn aan mijn linker nier en zag ik wat bloed bij de urine. Omdat ik nog maar een nierfunctie van 8% heb, t[lees meer...]och maar de huisartsenpost gebeld. Daar kreeg ik Monuril 3000 voorgeschreven. Het was makkelijk in te nemen voor het slapen en zo lang mogelijk geprobeerd om niet te plassen. De volgende morgen was de pijn in mijn nier al een heel stuk minder, maar het branderige gevoel was er nog wel maar voelde al wel beter. Tot nu toe geen last van bijwerkingen.

25-12-2018 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Na 3 dagen is de pijn afgenomen, maar de drang tot plassen en de pijn tijdens het plassen blijven er zijn. Niet tevreden dus. Morgen terug naar de huisarts.

23-12-2018 | Vrouw | 59
Zeer gebruiksvriendelijk Na 24 uur herstel merkbaar

20-12-2018 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Vind het een vreselijk middel, nu naarder door de bijwerkingen dan de blaasontsteking. Morgen urine check maar denk niet dat het weg is, nog teveel klachten.

20-10-2018 | Vrouw | 43
Blaasontsteking
‘S avonds voor slapen gaan eenmalig ingenomen. Dat was goed te doen. Poeder smaakte niet vies. Je mag daarna niet meer plassen. De volgende ochtend leken de klachten minder, maar in de loop van de dag kwamen de klachten toch weer opzetten. De volgende dag zelfs weer bloed bij urine. Aandrang en pijn bij het plassen is iets afgenomen, maar de ontsteking is nog niet weg.[lees meer...] Weer terug naar huisarts dus!

25-09-2018 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Vrijdag op zaterdagnacht veel pijn en veel plassen, zaterdagavond zakje ingenomen, zondagochtend al minder klachten. Maandag urine laten checken bij de huisarts: schoon!!! Zeer effectief middel en geen enkele bijwerking gehad.

08-09-2018 | Vrouw | 43
Blaasontsteking
Mijn ervaring: Ik kreeg dit voorgeschreven bij een blaasontsteking. Het zou met een dag over moeten zijn. Dat klopt, het was inderdaad weg, maar de dag erna was de blaasontsteking weer vrolijk terug en kwamen de bijwerkingen er ook uit. Dus voor mij nooit meer. Geef mij maar de traditionele 5-daagse kuur.