nitrofurantoine

Blaasontsteking (329 meningen)
Urineweginfectie (22 meningen)

20-02-2020 | Vrouw | 71
Blaasontsteking
Na kuur weken last gehad niet weten waar door heel angstig/ na 10 weken weer aan deze kuur en net van de klachten af /na eerste pil daar waren de klachten weer nog steeds daardoor angstig maar nu maar terug naar de huisarts

18-02-2020 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
Ik kreeg dit medicijn voor een lichte blaasontsteking; naast pijn bij plassen had ik er nauwelijks last van. Na inname van de eerste pil begon ik me binnen een uur beroerd te voelen en dit werd alleen maar erger. Ik kreeg enorme pijn in mijn rechter zij (in/rond mijn nieren, kon daardoor nog amper lopen of zitten, werd emotioneel, werd trillerig, alle energie verdween uit [lees meer...]me, en ik ben bijna een paar keer flauwgevallen. Gelukkig kon ik gelijk terecht bij de huisarts en heb ik een andere kuur gekregen. Binnen een paar uur zijn de bijwerkingen gelukkig bijna volledig verdwenen. Dit medicijn slik ik nooit meer.

25-01-2020 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
In december 2019 dit middel gebruikt met minimale bijwerkingen. 22 januari 2020 opnieuw gestart en na de eerst pil ging het helemaal mis, ongeveer 2 uur na inname kwamen de eerste klachten van jeukende handpalmen, rode en branderige armen en benen. De klachten namen toe( druk in hoofd, druk op borst en moeilijker slikken)zo ook mijn bloeddruk! Naar huisartsenpost gebracht[lees meer...] waar ik tegengif en adrenaline kreeg toegediend om de heftige reactie te stoppen en op te vangen om erger ( stikken en/of in shock raken) te voorkomen.... ik zou willen dat dit middel opnieuw wordt onderzocht op de bijwerkingen, de ernst en mate van voorkomen....mogelijk moet de bijsluiter worden aangepast en minder vanzelfsprekend worden voorgeschreven!

23-01-2020 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
In 2016 ben ik naar de dokterspost geweest , vertelde de klachten , de stuwingen (net of iemand een riem om mijn hoofd deed en deze keihard aantrok) in mijn hoofd na 2 pillen, mijn gehoor viel dan ook weg, maar het was onzin wat ik vertelde en die bijwerking was niet bekend , dus de kuur even afmaken, dat heb ik natuurlijk niet gedaan, toen ben ik thuis gaan zoeken op alle[lees meer...]rlei sites , gelukkig kwam ik deze bijwerking tegen, het komt zelden voor. Tot op de dag van vandaag heb ik nog last van de stuwingen en de kramp in mijn nek, want daar begint het dan mee.

06-01-2020 | Vrouw | 33
Blaasontsteking
Dit product zou uit het schap moeten worden gehaald, gezien de vele soortgelijke reacties die ik hier teruglees (had ik dit maar eerder geweten). Dit was echt een heftige ervaring, tintelingen, ik kon niet meer op mijn benen staan, begon plotseling te shaken en het voelde alsof mijn luchtpijp werd dichtgeknepen. Ik heb normaliter wat gevoelige luchtwegen (bronchitis), maar[lees meer...] de benauwdheid die ik nu voel dankzij deze troep, is werkelijk met geen pen te beschrijven. Kennelijk is het absoluut niet geschikt voor mensen met gevoelige luchtwegen. Ik heb ooit een longontsteking gehad en dat was minder zwaar dan de klachten die dit medicijn teweeg heeft gebracht, je wordt er niet beter van, maar zo ziek als een hond! Mensen, wees gewaarschuwd! Dit is puur gif! Ik hoop dat het voor mij met een sisser afloopt. Ik lig nu nog met extreme benauwdheid en pijnlijke tintelingen op bed. Met het gebruik ben ik uiteraard gestopt, op dringend verzoek van mijn apotheek. Ik heb in totaal 8 pillen op, maar daar heb ik met alle haren op mijn hoofd spijt van, ik zou willen dat ik van te voren deze ervaringen had gelezen, dan was mij dit leed bespaard gebleven. Echt rotzooi is het! Gebruik het niet!

28-11-2019 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
Ik kan niet zo goed tegen melk dus ik kan het niet met melkproducten innemen. Ik vind het heel erg vervelend dat de bijwerkingen zo lang blijven. Soms tot wel 2 weken na het eind van de kuur.

19-08-2019 | Vrouw | 30
Blaasontsteking
Wegens blaasontsteking 4 maals pd 50mg. Ik voelde me erg moe had nergens zin in en was erg down. De druk van de blaasontsteking is nog steeds niet weg. Het is vandaag mijn 2e dag dat ik klaar ben met de kuur. Heb vandaag zo’n enge huiduitslag gekregen over mijn hele lichaam. Gebeld met spoedpost en wisten direct dat het aan de antibiotica lag. Ze kunnen niets voor me betek[lees meer...]enen en moet ik me maar insmeren met mentho. Pff echt ellende echt noooit meer! Dit is echt een slechte “geneesmiddel” waardoor je zieker raakt!

14-04-2019 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
Bij verblijf in ziekenhuis ivm cardiologische ingreep kreeg ik verblijfskatheter waardoor ik blaasontsteking heb opgelopen. Dit middel voorgeschreven gekregen. Wat een ellende. Een uur na inname van de eerste pil flinke koorts die na paar uur afzakte om weer terug te komen na de volgende pil. Daarbij schokken in armen en benen en een klappende hoofdpijn, benauwdheid, rod[lees meer...]e jeukbulten en een gevoel ‘van de wereld’ te zijn. Kreeg van CHAP advies direct te stoppen ivm allergische reactie. Omdat niet elk middel bij mijn hartmedicatie mag, nu een eenmalige dosering van een ander middel waarmee de blaasontsteking direct over moet zijn. Dat ga ik vandaag proberen, een dag na stoppen met deze ellendige troep; de hoofdpijn met wattengevoel en spierschokjrs zijn er nog steeds. Hopelijk gaan ook die snel weg. Bezint eer ge begint met dit middel!

18-01-2019 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Blaasontstekking. Begonnen aan kuur. Na 1 dag benauwd. Gemeld bij de huisarts. Kon geen kwaad. Na 3 dagen, uitslag en benauwd en diaree. Langs de huisarts. Gewoon doorslikken. 1e pinksterdag spoedpost gebeld. Direct stoppen. Spoedarts in huis en met loeiende sirenes naar het ziekenhuis. Super allergie reactie. Bleek jaren geleden al dezelfde symptomen te hebben gehad bij[lees meer...] dit middel. Uitgedroogd, kilo’s afgevallen, aan de zuurstof, door de scan, foto’s etc etc. Als licht copd patient had dit soort antibiotica helemaal niet voorgeschreven mogen worden. Resultaat, van een simpele blaasontstekking naar zwaar aangetaste longen door het gebruik van dit middel. Eigen zaak deels moeten opheffen en van 5 km hardlopen nu een invalidenparkeerkaart.

04-01-2019 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Bulten die zich snel verspreiden over hele lichaam. was net een Alien. Aansluitend: geen energie en adem om van bed naar badkamer te komen. 3 dagen Prednison en uiteraard gestopt met kuur. Hoop zoiets nooit meer mee te maken.

11-12-2018 | Vrouw | 72
Blaasontsteking
na 1e dag ernstige pijn in voeten en handen, gevoelloos. helaas weekend dus kuur afgemaakt. HELAAS. na eind van de kuur kreeg ik stervende pijn in been en rechter bovenarm, stijf en pijn in de knieen loop als een zombie zelfs na 7 dg einde kuur. kan niet meer dan 3 soms 4 uur slapen dan treed de pijn weer op en na 2 uur rondstrompelen zakt het af en probeer weer iets te [lees meer...]slapen. vervolgens herhaling, dit middel is erger dan de kwaal! Fabrikant niet in de lijst= Famar A.V.E/ Mercury Pharrmaceutics Londen

08-11-2018 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Na vanochtend urine te hebben ingeleverd nitrofurontoine voorgeschreven gekregen ivm blaasontsteking. Ik zou deze 2 x per dag in moeten nemen, ik heb de eerste vannochtend om 11 uur ingenomen, over een uur zou ik de volgende in moeten nemen maar ik stop er per direct mee. Ja, de pijn van het plassen was meteen een stuk minder MAAR: vanaf 2 uur begon ik me suf, sloom en koo[lees meer...]rtsig te voelen daarna rond 4 uur werd ik licht in me hoofd en begon ik wazig te zien. Vanaf 5 uur trilde mijn hele lijf, had ik een hele snelle hartslag, was ik verward en compleet in paniek omdat ik mijn lijf niet meer onder controle had en niet meer mezelf was. Al met al was dit een zéér nare en angstige ervaring! Nooit meer dit medicijn voor mij!

05-06-2018 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Het was ronduit verschrikkelijk. Zo mankeer je nauwelijks iets, zo ben je dood en dood ziek. Als bij griep incl. verhoging (38.5) maar meer en meer benauwd. Uiteindelijk na 4 dagen gestopt met innemen vanwege vermoeden reactie op het medicijn. Daarna buikgriepachtig en vooral vlekken, uiteindelijk over hele lichaam, licht jeukend. Heb het gevoel dat me een aantal weken v[lees meer...]an m'n leven gewoon zijn afgepakt. Maar ja, over is het nog niet, hopelijk blijft het daarbij. Benauwd heb ik het nog steeds. De blaasontstekingsverschijnselen werden snel minder .......maar dat zou ook anders moeten kunnen.

31-05-2018 | Vrouw | 69
Blaasontsteking
Blaasontsteking was gelijk over dat wel.Ingenomen met Yoghurt, Super ziek overgeven etc en erg moe Nog steeds dit komt door het depot afgifte Mijn advies niet aanbeginnen pure gif.

24-04-2018 | Vrouw | 18
Blaasontsteking
Ik heb blaasontsteking(urineweginfectie) en de huisarts heeft dit voorgeschreven. Ingenomen met yoghurt zoals er staat. Gelijk pijn bij lever en aalvleesklier. Normaal heb ik daar nooit pijn, dit was de eerste keer. Ik kon niet slapen tot 4 uur snachts. Uiteindelijk ben ik maar opgestaan en keek ik in de spiegel van de badkamer. Ik heb mijzelf nog nooit zo wit gezien. Mijn[lees meer...] gezicht was spierwit. Dit is de eerste keer dat mijn lichaam bijwerkingen toont bij een medicijn. Heb na het kijken in de spiegel alles uitgebraakt. Nu een ander medicijn gekregen van de huisarts.

08-04-2018 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Voor het eerst dat ik een medicijn ging googlen, maar hier ondervind ik wel echt bijwerkingen van: moe, down, opgeblazen gevoel, heb het idee dat ik 2 kilo ben aangekomen, ik ben blij dat mn kuur morgen is afgelopen.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum