nitrofurantoine

Blaasontsteking (329 meningen)
Urineweginfectie (22 meningen)

14-03-2017 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Verminderde eetlust en een erg opgeblazen gevoel wat enkele dagen aanhoudt.

05-03-2017 | Vrouw | 24
Blaasontsteking
Na maanden steeds soort blaasontstekingsklachten te hebben gehad, toch maar naar de dokter gestapt. Resultaat: blaasontsteking. De klachten waren: soms een paar dagen een irritant gevoel na het plassen/een paar keer achter elkaar moeten/soms wat onder buikpijn. Dit ging steeds over. Net als met ibuprofen, had ik op de eerste dag van de kuur wat last van mijn maag. Het leek[lees meer...] dat dit werd verholpen door er meer bij te eten. Verder geen klachten gehad. Voor zover ik kan beoordelen werkt de antibiotica prima.

28-01-2017 | Man | 64
Ben resistent

30-12-2016 | Vrouw | 49
nitrofurantoine (50mg)
Heb nu in 8 weken 4x blaasontsteking gehad en werd er echt gek van! Cranberry capsules extra en vitaminen contact en veel drinken maar kwam toch terug! Steeds de nitrofurantoine gekregen in het begin niet veel bijwerkingen, maar vanaf de 3e kuur dus wel. Dan weet je dus niet of je ziek bent van je blaasontsteking of van de pillen, toch doorgezet en kuur afgemaakt. Nu sta [lees meer...]ik op onderhoud 's dosis iedere avond gedurende 3 maanden 1 van 50 mg, ben al lang blij als ik er nu eens poos vanaf ben...heeft waarschijnlijk ook met de overgang te maken...

29-10-2016 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Na jaren bij de uroloog te hebben gelopen, kwamen ze tot de conclusie dat ik chronische blaasontsteking heb. Allerlei verschillende soorten antibiotica moeten gebruiken in de perioden dat ik getest werd met bijwerkingen uiteenlopende van diarree tot zware zonne-allergie. Allerminst tevreden daarmee, maar zonder kon ik geen normaal leven lijden... Ik werd al een paar keer o[lees meer...]p onderhoudskuur gezet van 3 maanden, maar nadat de urologen besloten dat ze de oorzaak niet konden vinden, bestrijden ze nu de symptomen. Dit houdt in dat ik nu al 2 jaar elke dag een capsule moet slikken en het ziet er naar uit dat het ook zo blijft de komende paar jaar. Zelf heb ik over deze periode niet veel van de bijwerkingen gemerkt; je darmflora lijdt er natuurlijk onder, omdat je bacteriën dood, daarom wordt het ook ten zeerste aangeraden om Yakult of een andere probiotica te slikken. De enige andere bijwerking die ik gemerkt heb is dat mijn oog af en toe zenuwtrekjes heeft, maar dit is zo zelden dat het bijna niet noemenswaardig is. Aangezien dit een van de 'zachtste' antibiotica is die er is, maak ik mij er in ieder geval geen zorgen over. Het enige waar je dus op moet letten is probiotica slikken en als je andere medicijnen moet slikken, kijken of het niet te zwaar is op je nieren.

01-11-2020 | Vrouw | 25
Blaasontsteking
Dit als derde kuur gekregen voor mijn blaasontsteking, bleek voor de eerste 2 kuren resistent. Rugpijn is afgenomen. Ik merk dat ik veel last heb van slapeloosheid, piekeren, vermoeidheid en erg lusteloos ben. Na dag 4 bovendien veel last gekregen van maagzuur. De keus gemaakt om de kuur af te maken ivm eerdere nierbekkenontsteking wat ik absoluut niet nog een keer wil heb[lees meer...]ben.

02-08-2019 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Helpt prima tegen blaasontsteking, die was na 2 dagen over. Maar wel ontzettend moe en lusteloos. Daarna veel hoesten en een zere keel, nog 2 dagen doorzetten.

23-11-2018 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Het middel heeft wel geholpen tegen de blaasontsteking, maar ik heb er wel neuropathie aan over gehouden. Er is tweemaal onderzoek naar verricht, maar niks aan te doen. Ik heb het gevoel van "kruipende mieren" in mijn handen en voeten.

07-10-2018 | Man | 52
Nieraandoening
Had veel pijn in de nierstreek en had stikkende urine.Huisarts gaf me dit medicijn en het werkte bij de eerste capsule.Ben wel duizelig en heb spierpijn en Gewrichtspijn,kan het smorgens na inname een uur later gelijk merken.Belangrijk om het met voldoende voedsel in te nemen anders misselijkheid.

24-12-2017 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Vanaf dag 1 misselijkheid, daardoor algeheel niet welbevinden. Weinig energie, omdat ik mij beroerd voel. Moet nog 6 capsules slikkende, zal blij zijn als t klaar is.

01-12-2017 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Urine is fluorriscerend geel tijdens gebruik , na een aantal dagen is de pijn wel iets minder maar nog steeds het gevoel dat de blaasontsteking verre van over is. Met een ander medicijn merkte ik snellere en betere resultaten . Heb ook last van maag- en darmklachten in mindere mate.

06-11-2017 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
3 dagen na de kuur kreeg ik huiduitslag op mijn hele boven lichaam. Gepaard gaande met roodheid en enorme jeuk

28-10-2017 | Vrouw | 16
Blaasontsteking
Neem het echt tijdens het eten in dan voorkom je de misselijkheid (kwark, yoghurt).

10-10-2017 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
De eerste 3 dagen (ik ben de eerste dag gestart met 2 x inname omdat het al middag was toen ik medicijnen kreeg) had ik weinig last van bijwerkingen, maar daarna opeens veel pijn, soort spier- en gewrichtspijn, tintelingen en een “dood” gevoel in benen en voeten en bekken, ook achterwerk! De huisarts kon dit niet verklaren zei dat ik wel kon stoppen eerst, omdat urine scho[lees meer...]on was, maar tja kuur moet eigenlijk afgemaakt worden dus tja ..... nu de laatste dag nog 2 capsules, hij gaf me ook nog andere medicijnen want hij dacht dat mijn blaas overprikkeld was en dat ik deze klachten daardoor had?! Ik ga ze niet slikken, bah gelijk maar weer pillen geven en het niet zeker weten !! vandaag ook erg duizelig !! Nooit meer !!

13-01-2017 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Na inname van 2e capsule gevoel van misselijkheid en boeren. Bij het naar bed gaan problemen met inslapen a.g.v. geagiteerd gevoel en kouwelijk gevoel. Toch kort ingeslapen. Transpirerend wakker geworden. Bonkend hart en opgejaagd gevoel en ietwat benauwd. Pols en bloeddruk gecheckt. Heb normaal wat lage bloeddruk en pols van rond de 60 in rust. Nu bovendruk 152, onderdruk[lees meer...] 52, pols op hoogtepunt 90. Temperatuur net over 36 graden C. Contact opgenomen ('s nachts) met huisartsenpost. Advies om te stoppen met inname en volgende dag contact met eigen arts op te nemen. Heb inderdaad ander medicijn voorgeschreven gekregen. Was ook niet van plan Nitrofurantoine weer verder te slikken. Zeer onaangename ervaring. Hielp wel snel tegen verschijnselen blaasontsteking.

20-05-2021 | Vrouw | 69
Urineweginfectie
Ik slik 1 keer per dag 2 capsules van 50mg nitrofurantine . Sinds ik ze slik.heb ik last van veel haaruitval,ik ben vaak misselijk waardoor ik niet kan eten.ben vaak verward.en moet meer als 7 keer per dag plassen,en snachts ook heel vaak opstaan om te plassen.ik ben ook erg moe.en heb snachts last van mijn benen door pijn en doof en zwaar gevoel in mijn benen,en jeuk ove[lees meer...]ral,ik zag dat hier meer mensen last van hebben.ik had ze gekregen voor een chronische blaasontsteking.nu weet ik waar het vandaan komt omdat heel veel mensen hier last van hebben.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum