nitrofurantoine

Blaasontsteking (329 meningen)
Urineweginfectie (22 meningen)

13-03-2020 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Heb met regelmaat last van blaasontsteking, vindt het jammer dat meeste meldingen negatief zijn. Bij mij gaan de klachtrn meestal binnen 24 uur weg. Soms is een 5 daagse kuur wel te kort en krijg ik na 2 weken weer klachten. Als bijwerking ervaar ik wel last van diarree, en krijg vaak op de laatste slikdag een schimmelinfectie...die is ook op te lossen met een vaginale cap[lees meer...]sule. Al met al heb ik deze kuur over periode van 15 jaar denk ik 25 keer gehad en werkt het gewoon goed.

24-01-2020 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Voordat ik begon aan deze kuur had ik hier alle ervaringen gelezen en was erg huiverig om dit middel te gebruiken. Het valt mij heel erg mee dit middel. Na 2 dagen geen klachten meer van de blaasontsteking en nu na 4 dagen alleen last van wat vermoeidheid en hoofdpijn. Ik ben daar al heel gevoelig voor, heb vaker migraine dus is al mijn zwakke plek en had niet anders verwa[lees meer...]cht fat als ik ergens last van zou hebben het ook weer hoofdpijn zou zijn. Neem het vooral in de ochtend met goed yoghurt of ontbijt in. Alleen met melk kreeg ik een beetje last van mijn maag, dat was niet voldoende. Ik neem er door ervaring ook altijd probiotica bij zodat mijn darmflora ondersteund wordt. Bij een vorige kuur hielp dat ook enorm tegen buikklachten. Ook neem ik er nog granberry capsules en d-mannose bij in om de blaas tijdens en na de kuur schoon te houden. Blijf vooral veel drinken is echt nodig om de afvalstoffen af te voeren. Als ik niet genoeg drink is mijn hoofdpijn ook erger. Dus resultaat al met heel positief met matige bijwerkingen. Lijkt mij als tegenhanger bij al die negatieve berichten best belangrijk te vermelden. Als je al die klachten hebt zoal ik hier onderstaand lees heb je te maken met allergie reacties en is het goed direct je arts te benaderen.

21-01-2020 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Super kuur. Beetje hoofdpijn, maar dat is het dan. Blaasontsteking binnen 2 dagen geen last meer. Ik lees gruwelijke verhalen, maar ik ben 1.60 meter groot en weeg 50kg, dus was huiverig, maar anders dan bovengenoemd nergens last van. Eet er smorgens ook niet bij. Ben er blij mee. Laat je niet afschrikken door rare verhalen. Er zijn nl. maar weinig mensen die hun positieve[lees meer...] mening delen.

10-12-2019 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Huiverig na alle verhalen over dit medicijn. Gebruik viel me heel erg mee. Na 2 capsules branderig gevoel bij het plassen al verdwenen. De rugpijn was na 3 dagen weg. Als bijwerking hoofdpijn en extreem moe na inname.

05-11-2019 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Wegens heftige blaasontsteking deze antibiotica voorgeschreven gekregen. Op de 2e dag (na de 6e capsule) ineens enorme last van misselijkheid, deze hield een paar uurtjes aan. Verder nergens last van gehad en de klachten van de blaasontsteking waren op de 2e dag van de kuur weg. Enige vervelende is dat je het zo vaak per dag moet slikken, paar keer bijna vergeten te doen.

21-05-2019 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Dit medicijn is effectief. Ik gebruik het ongeveer drie keer oer jaar helaas. Altijd weer huilerig en moe vooral de eerste twee dagen. Daarna gaat het beter. Wanneer je dat weet kan je er om lachen en het loslaten.

06-11-2018 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Hoi ik heb dit medicijn gekregen om dat ik vaak blaasontsteking heb overgehouden van bestraling anuskanker . Het werkt wel geen blaasontsteking meer . Maaaar kan het dat ik vocht vast hou vooral in mijn voeten onderbenen , en altijd een stijf gevoel in mijn lichaam , s’nachts ongeveer 3 keer plassen pfff. En geen zin meer in sex iemand hier bekend mee ??? Gr N.

18-09-2018 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Heb dit medicijn gehad voor blaasontsteking. Als je de bijsluiter leest. Wil je het niet meer innemen. Maar als het doet zoals op het doosje staat innemen met eten melk of yoghurt dan merk je helemaal niks van de bijwerkingen. Na 2 capsules nam het al af. Na 3 dagen nergens meer last van. Wel de kuur helemaal afmaken.

23-07-2018 | Vrouw | 18
nitrofurantoine (100mg)

02-07-2018 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Na het lezen van deze ervaringen was ik erg huiverig toen ik met nitrofurantoine moest beginnen. Zelfs de assistente van de huisarts om een ander medicijn gevraagd, maar dat kreeg ik niet :). Vanwege de heftige pijn ben ik toen toch maar begonnen en het is me echt vreselijk meegevallen. Niks aan de hand. Na twee capsules was de pijn veel minder, nog een dag later zo goed [lees meer...]als verdwenen. Bijwerkingen echt niet noemenswaardig.

13-10-2017 | Vrouw | 41
Urineweginfectie
Plussen en minnen/ do’s & don’ts: + werkt snel, slaat snel aan, snel resultaat. - je gaat je er niet erg goed van voelen. + 4x per dag regelmatig innemen. Zet desnoods de timer in je telefoon, en neem pillen en voedsel mee onderweg. Geen dosis overslaan of vergeten. - indien je uitstelt komen de klachten snel opzetten. + samen met voldoende voedsel innemen. - anders w[lees meer...]ordt je misselijk. + gedurende de dag voldoende drinken, liefst extra. - anders grote kans op hoofdpijn. + voldoende rust en slaap nemen. - anders slaap je zomaar door je wekker. Voor een klein pilletje vind ik dit medicijn een grote impact op functioneren.

11-10-2017 | Vrouw | 24
Blaasontsteking
Doet prima zijn werk en helemaal geen last van bijwerkingen. Ik vind alleen 4x per dag slikken wel heel vaak, maar dat is niet anders.

24-05-2017 | Man | 65
Urineweginfectie
Ik heb een dwarslaesie en catheteriseer mezelf enige malen per dag. Nu voor het eerst in vijf jaar was het weer raak. Na een vakantie heb ik waarschijnlijk een virus opgelopen met als gevolg een urineweginfectie. De huisarts schreef dit medicijn voor. De werking was goed, na de derde dag was mijn urine weer helder en de pijn in mijn blaas verdwenen.

14-03-2017 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Verminderde eetlust en een erg opgeblazen gevoel wat enkele dagen aanhoudt.

05-03-2017 | Vrouw | 24
Blaasontsteking
Na maanden steeds soort blaasontstekingsklachten te hebben gehad, toch maar naar de dokter gestapt. Resultaat: blaasontsteking. De klachten waren: soms een paar dagen een irritant gevoel na het plassen/een paar keer achter elkaar moeten/soms wat onder buikpijn. Dit ging steeds over. Net als met ibuprofen, had ik op de eerste dag van de kuur wat last van mijn maag. Het leek[lees meer...] dat dit werd verholpen door er meer bij te eten. Verder geen klachten gehad. Voor zover ik kan beoordelen werkt de antibiotica prima.

28-01-2017 | Man | 64
nitrofurantoine (100mg)