nitrofurantoine

Blaasontsteking (329 meningen)
Urineweginfectie (22 meningen)

15-03-2018 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Na al deze negatieve verhalen, ben ik heel positief. Heb al jaren regelmatig blaasontsteking na mijn overgang. Echter na 1 capsule vermindert de pijn en aandrang al. Krijg altijd doosje mee als ik met vakantie ga.

12-06-2017 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Voor mij nooit meer dit medicijn. Vreselijk benauwd (COPD patiënt) en longaanval hierdoor gekregen en misselijk met overgeven. Na 2,5 dag acuut gestopt. Wil dit nooit meer!

23-02-2017 | Vrouw | 56
nitrofurantoine (100mg)
Blaasontsteking
Ik voelde me vorig jaar Kerst doodziek, mijn hoofd werd vuurrood en de stuwingen volgden elkaar heel vlot op, daarna even geen gehoor meer en daarna enorme steek in de nek, dus heel eng. Vreselijk!!! Het gekke is, nu bijna drie maanden later ik de klachten nog ervaar, wel in lichtere mate, maar nog steeds is het doodeng, nu ga ik voor een MRA naar het ziekenhuis, om te kij[lees meer...]ken of het een aneurysma is.

05-01-2017 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Recidiverende blaasontsteking, nog niet eerder zo'n heftige reactie gehad. Na 2 capsules en een hele slechte nacht gestopt. Huisarts gebeld, ga zo andere medicatie ophalen

10-10-2017 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
De eerste 3 dagen (ik ben de eerste dag gestart met 2 x inname omdat het al middag was toen ik medicijnen kreeg) had ik weinig last van bijwerkingen, maar daarna opeens veel pijn, soort spier- en gewrichtspijn, tintelingen en een “dood” gevoel in benen en voeten en bekken, ook achterwerk! De huisarts kon dit niet verklaren zei dat ik wel kon stoppen eerst, omdat urine scho[lees meer...]on was, maar tja kuur moet eigenlijk afgemaakt worden dus tja ..... nu de laatste dag nog 2 capsules, hij gaf me ook nog andere medicijnen want hij dacht dat mijn blaas overprikkeld was en dat ik deze klachten daardoor had?! Ik ga ze niet slikken, bah gelijk maar weer pillen geven en het niet zeker weten !! vandaag ook erg duizelig !! Nooit meer !!

13-06-2017 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
In verband met een blaasontsteking dit medicijn voorgeschreven gekregen en na 1 dag voelde ik al duidelijk vermindering. Eenmaal de kuur afgemaakt was ik van alle nare klachten af. Ben super tevreden over dit medicijn en totaal geen bijwerkingen gehad.

18-09-2018 | Vrouw | 58

19-01-2021 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Ondanks vele negatieve reacties, ben ik hier super blij mee. Ik heb sinds overgang elk jaar aantal malen een blaasontsteking. Na inname van 1e capsule vermindert mijn klachten al. Gebruik dit al jaren en nooit klachten ervaren.

21-01-2020 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Super kuur. Beetje hoofdpijn, maar dat is het dan. Blaasontsteking binnen 2 dagen geen last meer. Ik lees gruwelijke verhalen, maar ik ben 1.60 meter groot en weeg 50kg, dus was huiverig, maar anders dan bovengenoemd nergens last van. Eet er smorgens ook niet bij. Ben er blij mee. Laat je niet afschrikken door rare verhalen. Er zijn nl. maar weinig mensen die hun positieve[lees meer...] mening delen.

21-05-2019 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Dit medicijn is effectief. Ik gebruik het ongeveer drie keer oer jaar helaas. Altijd weer huilerig en moe vooral de eerste twee dagen. Daarna gaat het beter. Wanneer je dat weet kan je er om lachen en het loslaten.

05-06-2018 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Het was ronduit verschrikkelijk. Zo mankeer je nauwelijks iets, zo ben je dood en dood ziek. Als bij griep incl. verhoging (38.5) maar meer en meer benauwd. Uiteindelijk na 4 dagen gestopt met innemen vanwege vermoeden reactie op het medicijn. Daarna buikgriepachtig en vooral vlekken, uiteindelijk over hele lichaam, licht jeukend. Heb het gevoel dat me een aantal weken v[lees meer...]an m'n leven gewoon zijn afgepakt. Maar ja, over is het nog niet, hopelijk blijft het daarbij. Benauwd heb ik het nog steeds. De blaasontstekingsverschijnselen werden snel minder .......maar dat zou ook anders moeten kunnen.

03-06-2021 | Vrouw | 60
Urineweginfectie
Ik wil het nooit meer slikken .eerst branderig gevoel mij hele schedel daarna ging het onwijs jeuken en tijdens de hele kuur heel veel haaruitval en nu ruim een week later verlies ik nog veel haar .Voelt echt dunner aan

04-01-2019 | Vrouw | 60
nitrofurantoine (100mg)
Blaasontsteking
Bulten die zich snel verspreiden over hele lichaam. was net een Alien. Aansluitend: geen energie en adem om van bed naar badkamer te komen. 3 dagen Prednison en uiteraard gestopt met kuur. Hoop zoiets nooit meer mee te maken.

13-01-2017 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Na inname van 2e capsule gevoel van misselijkheid en boeren. Bij het naar bed gaan problemen met inslapen a.g.v. geagiteerd gevoel en kouwelijk gevoel. Toch kort ingeslapen. Transpirerend wakker geworden. Bonkend hart en opgejaagd gevoel en ietwat benauwd. Pols en bloeddruk gecheckt. Heb normaal wat lage bloeddruk en pols van rond de 60 in rust. Nu bovendruk 152, onderdruk[lees meer...] 52, pols op hoogtepunt 90. Temperatuur net over 36 graden C. Contact opgenomen ('s nachts) met huisartsenpost. Advies om te stoppen met inname en volgende dag contact met eigen arts op te nemen. Heb inderdaad ander medicijn voorgeschreven gekregen. Was ook niet van plan Nitrofurantoine weer verder te slikken. Zeer onaangename ervaring. Hielp wel snel tegen verschijnselen blaasontsteking.

24-12-2017 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Vanaf dag 1 misselijkheid, daardoor algeheel niet welbevinden. Weinig energie, omdat ik mij beroerd voel. Moet nog 6 capsules slikkende, zal blij zijn als t klaar is.

19-07-2020 | Vrouw | 62
Nierbekkenontsteking
Sinds een dag last van blaasontsteking met pijn in mijn rechterzijde. Via de huisarts deze antibiotica voorgeschreven gekregen. Na de 2e pil verdween de pijn in mijn zij. Heb de kuur voor 5 dagen 4x per dag. Ik heb geen last van diarree en vagina problemen ivm flora.-wat ik wel met amoxcylline ervaar.