nitrofurantoine

Blaasontsteking (329 meningen)
Urineweginfectie (22 meningen)

27-03-2017 | Vrouw | 22
Blaasontsteking
Ik heb na het gebruiken van dit medicijn een enorme uitslag gekregen, mijn hele lichaam zat onder de rode vlekken en mijn handen, gezicht en oren zwollen op. Dit kreeg ik ongeveer twee dagen nadat ik de kuur had afgemaakt. Ik heb er nu nog steeds last van. Mijn blaasontsteking was wel meteen weg, maar deze kuur gebruik ik in ieder geval nooit meer. de doktersassistent zegt[lees meer...] dat het hier niet door kan komen, maar ik heb meerdere mensen gehoord die dit ook hebben en zelf mijn zusje is hiervoor naar de eerste hulp geweest omdat haar keel begon op te zwellen.

14-03-2017 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Verminderde eetlust en een erg opgeblazen gevoel wat enkele dagen aanhoudt.

05-03-2017 | Vrouw | 24
Blaasontsteking
Na maanden steeds soort blaasontstekingsklachten te hebben gehad, toch maar naar de dokter gestapt. Resultaat: blaasontsteking. De klachten waren: soms een paar dagen een irritant gevoel na het plassen/een paar keer achter elkaar moeten/soms wat onder buikpijn. Dit ging steeds over. Net als met ibuprofen, had ik op de eerste dag van de kuur wat last van mijn maag. Het leek[lees meer...] dat dit werd verholpen door er meer bij te eten. Verder geen klachten gehad. Voor zover ik kan beoordelen werkt de antibiotica prima.

23-02-2017 | Vrouw | 56
nitrofurantoine (100mg)
Blaasontsteking
Ik voelde me vorig jaar Kerst doodziek, mijn hoofd werd vuurrood en de stuwingen volgden elkaar heel vlot op, daarna even geen gehoor meer en daarna enorme steek in de nek, dus heel eng. Vreselijk!!! Het gekke is, nu bijna drie maanden later ik de klachten nog ervaar, wel in lichtere mate, maar nog steeds is het doodeng, nu ga ik voor een MRA naar het ziekenhuis, om te kij[lees meer...]ken of het een aneurysma is.

13-01-2017 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Na inname van 2e capsule gevoel van misselijkheid en boeren. Bij het naar bed gaan problemen met inslapen a.g.v. geagiteerd gevoel en kouwelijk gevoel. Toch kort ingeslapen. Transpirerend wakker geworden. Bonkend hart en opgejaagd gevoel en ietwat benauwd. Pols en bloeddruk gecheckt. Heb normaal wat lage bloeddruk en pols van rond de 60 in rust. Nu bovendruk 152, onderdruk[lees meer...] 52, pols op hoogtepunt 90. Temperatuur net over 36 graden C. Contact opgenomen ('s nachts) met huisartsenpost. Advies om te stoppen met inname en volgende dag contact met eigen arts op te nemen. Heb inderdaad ander medicijn voorgeschreven gekregen. Was ook niet van plan Nitrofurantoine weer verder te slikken. Zeer onaangename ervaring. Hielp wel snel tegen verschijnselen blaasontsteking.

05-01-2017 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Recidiverende blaasontsteking, nog niet eerder zo'n heftige reactie gehad. Na 2 capsules en een hele slechte nacht gestopt. Huisarts gebeld, ga zo andere medicatie ophalen

30-12-2016 | Vrouw | 49
nitrofurantoine (50mg)
Heb nu in 8 weken 4x blaasontsteking gehad en werd er echt gek van! Cranberry capsules extra en vitaminen contact en veel drinken maar kwam toch terug! Steeds de nitrofurantoine gekregen in het begin niet veel bijwerkingen, maar vanaf de 3e kuur dus wel. Dan weet je dus niet of je ziek bent van je blaasontsteking of van de pillen, toch doorgezet en kuur afgemaakt. Nu sta [lees meer...]ik op onderhoud 's dosis iedere avond gedurende 3 maanden 1 van 50 mg, ben al lang blij als ik er nu eens poos vanaf ben...heeft waarschijnlijk ook met de overgang te maken...

27-12-2016 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Duizelig misselijk hoofdpijn. En zit nu nog met een blaasontsteking.

27-02-2021 | Man | 50
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking genomen Na stoppen erg veel jeuk, hoop dat het jeuk snel weer verdwijnt. Ben ook begonnen met fysiotherapie dat heeft ook geholpen

28-11-2020 | Man | 22
Blaasontsteking
Ik was bang voor dit middel vanwege alle nare ervaringen die hier staan beschreven. Ook ik heb vaak nare bijwerkingen bij antibiotica. Uiteindelijk toch dit middel genomen omdat ik het aller liefst van mijn blaasontsteking af wilde. 4x 50mg capsule per dag voor 5 dagen. Klachten van de blaasontsteking waren pas 1,5 dag na de afgemaakte kuur weg, ik was dus bang dat het nie[lees meer...]t werkte maar nu na 2 weken geen klachten meer gehad. Werkt top dus! Vanaf dag 4 heb ik een constante druk op mijn voorhoofd gehad en werd ik vermoeid en warm gevoel, dit duurde 4 dagen, dit was daarna over. Voor mij een goed middel dus. Overigens wel álle pillen tijdens/net na de maaltijd ingenomen.

17-07-2020 | Man | 48
Blaasontsteking
Wat een troep. Vorig jaar ook blaasontsteking gehad en dat was snel verholpen met amoxiline. Nu deze gehad. Voel met ziek, zwak en misselijk. Alles doet zeer, hoofdpijn duizelig. Werken gaat niet. Hoop dat het snel minder word.

07-07-2020 | Man | 80
nitrofurantoine (50mg)
Prostaat-ontsteking, Halverwege de kuur gestopt. Om de tien minuten naar het toilet dag en nacht. Heb 4 nachten niet geslapen. De urine bleef op een gegeven moment constant door lopen. Terug naar de huisarts waar ik een andere arts trof, deze heeft mij een ander middel voor geschreven en na een dag merkte ik al duidelijk verbetering.Voor mij nooit meer Nitrofurantoine.

08-05-2020 | Man | 22
Urineweginfectie
Beste mensen, Afgelopen dinsdag nacht kwam ik erachter dat ik moeilijk kon plassen en erna gelijk het gevoel had dat ik weer nodig moest. Het brandde en ik wist gelijk dat dit een blaasontsteking was. Ik kon bij de dokter terecht en die heeft mij nitrofurantoine meegegeven, 50 mg. Na de eerste dag slikken voelde ik nul verschil, sterker nog ik werd duizelig, kreeg hoofd[lees meer...]pijn, vele koude rillingen en soms heel warm. Ik had mijn lichaamstemperatuur opgemeten en ik had 37.5, gelukkig geen koorts, maar het voelt wel zo. Het is nu vrijdag nacht en ik ben wakker geworden doordat ik zo misselijk ben en door dr koude rillingen kan ik bijna niet inslaap komen. Ook werkt mijn blaas niet mee want elk uur zit ik zeker weten op de wc en plas ik kleine beetjes. Dag 5 breekt straks aan en ik heb niet veel hoop dat het minder wordt. Kan iemand hier een mening over geven wat ik zou kunnen doen? Zag dat een nieuwe kuur aanvragen vaak heeft geholpen. Ik zou graag snel beter willen worden dus let me know! Thanks in advance Ps: fijn dat dit middel wel werkt voor sommige!

07-10-2018 | Man | 52
Nieraandoening
Had veel pijn in de nierstreek en had stikkende urine.Huisarts gaf me dit medicijn en het werkte bij de eerste capsule.Ben wel duizelig en heb spierpijn en Gewrichtspijn,kan het smorgens na inname een uur later gelijk merken.Belangrijk om het met voldoende voedsel in te nemen anders misselijkheid.

24-05-2017 | Man | 65
Urineweginfectie
Ik heb een dwarslaesie en catheteriseer mezelf enige malen per dag. Nu voor het eerst in vijf jaar was het weer raak. Na een vakantie heb ik waarschijnlijk een virus opgelopen met als gevolg een urineweginfectie. De huisarts schreef dit medicijn voor. De werking was goed, na de derde dag was mijn urine weer helder en de pijn in mijn blaas verdwenen.

28-01-2017 | Man | 64
nitrofurantoine (100mg)
Ben resistent

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (554) - Antibiotica - penicillines breedspectrum