Ervaringen met Nitrofurantoine

nitrofurantoine

misselijkheid spierpijn paniekaanvallen buikklachten braken

Blaasontsteking (341 meningen)
Urineweginfectie (26 meningen)

05-03-2023 | Vrouw | 62
Blaasontsteking
Dat is niet medicijnen wel gift. Noit mer gebruikt

19-07-2020 | Vrouw | 62
Nierbekkenontsteking
Sinds een dag last van blaasontsteking met pijn in mijn rechterzijde. Via de huisarts deze antibiotica voorgeschreven gekregen. Na de 2e pil verdween de pijn in mijn zij. Heb de kuur voor 5 dagen 4x per dag. Ik heb geen last van diarree en vagina problemen ivm flora.-wat ik wel met amoxcylline ervaar.

26-10-2017 | Vrouw | 63
Blaasontsteking
Na drie capsules zo ziek en pijn overal, zware hoofdpijn, ontzettend braken, misselijk, neiging tot flauwvallen, hartslag 150. Dit was de tweede keer dat ik ze voorgeschreven kreeg en twee keer doodziek, dus nooit meer. Nu nog steeds misselijk, algehele malaise. Gestopt met d kuur en geen nieuwe gekregen.

11-01-2018 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Deze medicatie voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking, de verschijnselen daarvan waren snel weg, maar de bijverschijnselen niet Veel pijn in mijn mond, slokdarm en maag, water drinken was zelfs pijnlijk. 2 dagen na stoppen kuur koorts, ik dacht ik ik een griepje had opgelopen,en een verschrikkelijke huiduitslag, vnl onderbenen en voeten. Dermatoxin noemde de h[lees meer...]a dit, kan 3 weken duren voordat het weer weg is. geeft jeuk en een branderig gevoel. Dit med kan zelfs na 1 mnd van de kuur nog bijverschijnselen geven!

11-01-2021 | Vrouw | 66
nitrofurantoine (50mg)
terugkerende blaasontsteking. veel winden wat heel erg vervelend is . ik weet niet of het een bijwerking is? het werkt bijna niet ik heb een nare geur aan mijn urine . nu heb van de apotheek andere nitrofurantoin gekregen en de geur is weg .

20-05-2021 | Vrouw | 69
Urineweginfectie
Ik slik 1 keer per dag 2 capsules van 50mg nitrofurantine . Sinds ik ze slik.heb ik last van veel haaruitval,ik ben vaak misselijk waardoor ik niet kan eten.ben vaak verward.en moet meer als 7 keer per dag plassen,en snachts ook heel vaak opstaan om te plassen.ik ben ook erg moe.en heb snachts last van mijn benen door pijn en doof en zwaar gevoel in mijn benen,en jeuk ove[lees meer...]ral,ik zag dat hier meer mensen last van hebben.ik had ze gekregen voor een chronische blaasontsteking.nu weet ik waar het vandaan komt omdat heel veel mensen hier last van hebben.

22-04-2021 | Vrouw | 69
Urineweginfectie
Ik heb een dosering van 100 mg per dag.furantoine ik had een onderhouds dosering vann100 mg per dag .maar de kuur was 50 tabletten voor een kuur,maar ik heb dit middel al 5 maanden datvvond ik vreemd.ik had voorheen ook een onderhouds dosering maar was wat anders.ik ben hier gekomen .en toen zag ik dat ik niet de enigste was Ik zo veel bijwerkingen ervan(misselijk de hele[lees meer...] dag waardoor ik heel slecht kan eten,vaak wordt ik misdelijk ervan.veel spierpijn.en snachts pijn aan mijn benen.en veel haaruitval.het middel heet: nitrofurant

06-03-2021 | Vrouw | 69
Blaasontsteking
Heb het idee,dat blaasontsteking snel onder controle was.Maar ik voel me gewoon beroerd door dit medicijn.Totaal geen energie,pijn in m'n rug.Geen eetlust.Slechte nachtrust.Jeuk onderbenen.Wat een troep in mijn lijf.Heb vanmorgen laatste pil genomen,maar voel me nog steeds niet lekker.

31-05-2018 | Vrouw | 69
Blaasontsteking
Blaasontsteking was gelijk over dat wel.Ingenomen met Yoghurt, Super ziek overgeven etc en erg moe Nog steeds dit komt door het depot afgifte Mijn advies niet aanbeginnen pure gif.

19-05-2021 | Vrouw | 70
Urineweginfectie
Ik slik sinds een paar maanden nitrofurant,ik heb heel veel bijwerkingen,hoofdpijn,misselijk,depressief doof gevoel in mijn benen,ernstig haaruitval,weinig eetlust,braakneigingen ,altijd moe en slaperig.ik ben gestopt met dit middel.slikte het al 5 maanden 100 mg per dag capsules.dat was een onderhouds dosering,ik weeg nog maar 46 kilo omdat ik altijd misselijk ben ,ik ben[lees meer...] per direct gestopt toen ik hier ook mensen met dezelfde klachten tegen kwam

20-02-2020 | Vrouw | 71
Blaasontsteking
Na kuur weken last gehad niet weten waar door heel angstig/ na 10 weken weer aan deze kuur en net van de klachten af /na eerste pil daar waren de klachten weer nog steeds daardoor angstig maar nu maar terug naar de huisarts

01-07-2018 | Vrouw | 71
nitrofurantoine
Blaasontsteking
9/6 enorme koliekkrampen, ging over 1 wk nergens last van. Toen week later weer enorme kramp- ging weer over, maar de dagen daarop ging de kramp niet meer over maar werd een beetje chronisch zeurend. Naar HA - blaasontsteking. Dacht overal aan maar daaraan niet: geen pijn met plassen, geen bloed in urine

11-12-2018 | Vrouw | 72
Blaasontsteking
na 1e dag ernstige pijn in voeten en handen, gevoelloos. helaas weekend dus kuur afgemaakt. HELAAS. na eind van de kuur kreeg ik stervende pijn in been en rechter bovenarm, stijf en pijn in de knieen loop als een zombie zelfs na 7 dg einde kuur. kan niet meer dan 3 soms 4 uur slapen dan treed de pijn weer op en na 2 uur rondstrompelen zakt het af en probeer weer iets te [lees meer...]slapen. vervolgens herhaling, dit middel is erger dan de kwaal! Fabrikant niet in de lijst= Famar A.V.E/ Mercury Pharrmaceutics Londen

20-12-2017 | Vrouw | 76
nitrofurantoine (50mg)
de arts schreef iets anders voor weet niet wat is rechtstreeks naar de apotheek gegaan .en kreeg toen dit middel het andere middel werd niet geleverd .al eerder een ander middel gehad en toen geen last weet daar de naam niet meer van .op dit middel meteen na i dag al bijwerkingen . wil het ook niet meer hebben en maak een lijst aan in de computer wat krijg en waar ik last [lees meer...]op heb.de sterkte is 50 mg 4 x daags 1 capsule

22-07-2023 | Vrouw | 80
Urineweginfectie
Na enkele dagen kreeg ik jeuk aan mijn onderbeen, dag na de complete kuur was ik beroerd en erg dol , ik kon niet op zijn , twee minuten op en dan weer naar bed. Zeer onaangenaam.

07-07-2020 | Man | 80
nitrofurantoine (50mg)
Prostaat-ontsteking, Halverwege de kuur gestopt. Om de tien minuten naar het toilet dag en nacht. Heb 4 nachten niet geslapen. De urine bleef op een gegeven moment constant door lopen. Terug naar de huisarts waar ik een andere arts trof, deze heeft mij een ander middel voor geschreven en na een dag merkte ik al duidelijk verbetering.Voor mij nooit meer Nitrofurantoine.