nitrofurantoine

Blaasontsteking (329 meningen)
Urineweginfectie (22 meningen)

30-12-2016 | Vrouw | 49
nitrofurantoine (50mg)
Heb nu in 8 weken 4x blaasontsteking gehad en werd er echt gek van! Cranberry capsules extra en vitaminen contact en veel drinken maar kwam toch terug! Steeds de nitrofurantoine gekregen in het begin niet veel bijwerkingen, maar vanaf de 3e kuur dus wel. Dan weet je dus niet of je ziek bent van je blaasontsteking of van de pillen, toch doorgezet en kuur afgemaakt. Nu sta [lees meer...]ik op onderhoud 's dosis iedere avond gedurende 3 maanden 1 van 50 mg, ben al lang blij als ik er nu eens poos vanaf ben...heeft waarschijnlijk ook met de overgang te maken...

29-10-2016 | Vrouw | 19
nitrofurantoine (100mg)
Blaasontsteking
Na jaren bij de uroloog te hebben gelopen, kwamen ze tot de conclusie dat ik chronische blaasontsteking heb. Allerlei verschillende soorten antibiotica moeten gebruiken in de perioden dat ik getest werd met bijwerkingen uiteenlopende van diarree tot zware zonne-allergie. Allerminst tevreden daarmee, maar zonder kon ik geen normaal leven lijden... Ik werd al een paar keer o[lees meer...]p onderhoudskuur gezet van 3 maanden, maar nadat de urologen besloten dat ze de oorzaak niet konden vinden, bestrijden ze nu de symptomen. Dit houdt in dat ik nu al 2 jaar elke dag een capsule moet slikken en het ziet er naar uit dat het ook zo blijft de komende paar jaar. Zelf heb ik over deze periode niet veel van de bijwerkingen gemerkt; je darmflora lijdt er natuurlijk onder, omdat je bacteriën dood, daarom wordt het ook ten zeerste aangeraden om Yakult of een andere probiotica te slikken. De enige andere bijwerking die ik gemerkt heb is dat mijn oog af en toe zenuwtrekjes heeft, maar dit is zo zelden dat het bijna niet noemenswaardig is. Aangezien dit een van de 'zachtste' antibiotica is die er is, maak ik mij er in ieder geval geen zorgen over. Het enige waar je dus op moet letten is probiotica slikken en als je andere medicijnen moet slikken, kijken of het niet te zwaar is op je nieren.

19-01-2021 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Ondanks vele negatieve reacties, ben ik hier super blij mee. Ik heb sinds overgang elk jaar aantal malen een blaasontsteking. Na inname van 1e capsule vermindert mijn klachten al. Gebruik dit al jaren en nooit klachten ervaren.

28-11-2020 | Man | 22
Blaasontsteking
Ik was bang voor dit middel vanwege alle nare ervaringen die hier staan beschreven. Ook ik heb vaak nare bijwerkingen bij antibiotica. Uiteindelijk toch dit middel genomen omdat ik het aller liefst van mijn blaasontsteking af wilde. 4x 50mg capsule per dag voor 5 dagen. Klachten van de blaasontsteking waren pas 1,5 dag na de afgemaakte kuur weg, ik was dus bang dat het nie[lees meer...]t werkte maar nu na 2 weken geen klachten meer gehad. Werkt top dus! Vanaf dag 4 heb ik een constante druk op mijn voorhoofd gehad en werd ik vermoeid en warm gevoel, dit duurde 4 dagen, dit was daarna over. Voor mij een goed middel dus. Overigens wel álle pillen tijdens/net na de maaltijd ingenomen.

05-11-2020 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Ik ga niet voor jullie liegen, ik vind het verschrikkelijk om te in te nemen en word al misselijk als ik er aan denk. MAAR als ik een blaasontsteking heb ben ik ONWIJS BLIJ dat deze pilletjes bestaan want letterlijk dezelfde dag verdwijnen de klachten bij mij & dat is echt fantastisch want dan hoef ik niet meer huilend op de wc te zitten. Ergste bijwerking is misselijkheid[lees meer...] en vaak diarree maar het is het meer dan waard. Ik draag deze pilletjes ook standaard mee in mijn tas voor als ik het voel aankomen.

29-08-2020 | Vrouw | 19
nitrofurantoine (100mg)
Blaasontsteking
Een kuur van 5 dagen 2x per dag gekregen. Ik durfde er niet aan te beginnen door de reviews hier, maar ik heb er gelukkig totaal geen last van gehad. Enkel wat vermoeid, maar dat heb ik normaal gesproken ook regelmatig. Savonds begonnen met dit medicijn en de volgende ochtend al geen last meer van de blaasontsteking.

19-07-2020 | Vrouw | 62
Nierbekkenontsteking
Sinds een dag last van blaasontsteking met pijn in mijn rechterzijde. Via de huisarts deze antibiotica voorgeschreven gekregen. Na de 2e pil verdween de pijn in mijn zij. Heb de kuur voor 5 dagen 4x per dag. Ik heb geen last van diarree en vagina problemen ivm flora.-wat ik wel met amoxcylline ervaar.

05-06-2020 | Vrouw | 50
Snel resultaat.

17-01-2020 | Vrouw | 24
Blaasontsteking
Na heel veel negatieve reacties gelezen te hebben was ik bang voor de ergste bijwerkingen die ik maar kon bedenken. Maar die angst was nergens voor nodig. Elke dag 4 tabletten en na 3 dagen ging de pijn bij het plassen al weg.. geen enkele bijwerking gehad. Echter vind ik capsules slikken moeilijk maar dat ligt aan mijzelf. Voor iedereen die de kuur ook krijgt... laat je n[lees meer...]iet bang maken. Niet keer een krijgt last van bijwerkingen.

24-10-2019 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
Ik gebruik het al jaren bij blaasontstekingen. Zeer effectief en nog nooit last van bijwerkingen gehad. Blaasontsteking werd tweede dag van gebruik duidelijk minder.

14-08-2018 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
In verband met een blaasontsteking slik ik deze medicatie. Ik heb vaker last van blaasontsteking en heb deze antibiotica dan ook op 'voorraad'. Ik voel na het slikken van 1 capsule direct verbetering. Belangrijk is dat de kuur helemaal wordt afgemaakt (5 dagen in mijn geval). Geen last van bijwerkingen (gehad).

15-03-2018 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Na al deze negatieve verhalen, ben ik heel positief. Heb al jaren regelmatig blaasontsteking na mijn overgang. Echter na 1 capsule vermindert de pijn en aandrang al. Krijg altijd doosje mee als ik met vakantie ga.

13-02-2018 | Vrouw | 39

13-06-2017 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
In verband met een blaasontsteking dit medicijn voorgeschreven gekregen en na 1 dag voelde ik al duidelijk vermindering. Eenmaal de kuur afgemaakt was ik van alle nare klachten af. Ben super tevreden over dit medicijn en totaal geen bijwerkingen gehad.

29-03-2017 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Ik heb al aantal jaren regelmatig blaasontstekingen, sinds de overgang. Deze antibiotica gebruik ik meerdere malen, ook al enige jaren. Enkele uren na de 1e capsule innemen, nemen mijn klachten al af. Heb nagenoeg geen enkele bijwerking. Zou wel willen dat ik totaal van de blaasontstekingen af was en dit middel niet meer nodig zou hebben, ben ook bang dat ik er resistent [lees meer...]tegen wordt, maar als er mensen zijn, die dit een half jaar aan een stuk slikken, zal dat wel meevallen.

05-01-2017 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Recidiverende blaasontsteking, nog niet eerder zo'n heftige reactie gehad. Na 2 capsules en een hele slechte nacht gestopt. Huisarts gebeld, ga zo andere medicatie ophalen